MARIUSZ 69 Opublikowano 5 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 U mnie nr 1 , chyba niedoceniony tu na forum, Abu Garcia Silicote z ptfe. Dobry jest również Shimano Star Drag Grease. Ostatnio kupiłem Calsa T1, zapowiada się bardzo obiecująco.Taka wypowiedź jest konkretna i rzeczowa. Miałem chęć kupić ten smar Abu lecz kolega odwiódł mnie od tego zamiaru, twierdząc że to smar do starych zmęczonych życiem maszynek, i że jest mocno gęsty co powoduje ciężką pracę kołowrotka.Mam kilkanaście smarów ,część polecanych tu na forum ,i z tych kilkunastu polecanych TYLKO ARDENT polecam .Wiele smarowideł było świetnych zaraz po smarowaniu,ale co z tego jak po kilkunastu wypadach na ryby czuć było jakby kołowrotek był nie smarowany kilkanaście lat ,Poprostu smar bardzo szybko się wypracowywał .Mam też DG 13 shimano, jakoś nie mogę się do niego przekonać ,widząc jaki to kisiel.W nowych shimaniakach bo takie rozbierałem, smar jest w kolorze zielonym i dlatego wcześniej pytałem jake dają mazidło na pierwszy montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 5 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Bzdura. Abu ma wręcz idealną konsystencję. Po przesmarowaniu czuć lekki opór, który po godzinie pracy znika ,a masło w maśle nadal pozostaje. Taki stan trwa przez długi okres użytkowania. Można to docenić szczególnie w upalne dni, gdzie shimanowskich smarach przy kręceniu czuć jakby został zerwany film olejowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ 69 Opublikowano 5 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Kupię i przetestuje, wiem że ciekawość w tym przypadku kosztuje ,ale może będzie warto.Dla mnie dobry smar można poznać po tym jak długo kołowrotek pracuje dobrze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 5 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Mariusz to jest nowy serwisowy smar shimano, ma biały kolor, natomiast po nałożeniu do kołowrotka i pokręceniu zmienia na przeźroczysto zielony.Takie to cuda Panie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 5 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) Mariusz to jest nowy serwisowy smar shimano, ma biały kolor, natomiast po nałożeniu do kołowrotka i pokręceniu zmienia na przeźroczysto zielony.Takie to cuda Panie .Serio??? Edytowane 5 Lipca 2017 przez Andru77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 5 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 (edytowane) Ciekaw jestem jaki smar jest używany podczas montażu kołowrotków w fabryce.Chodzi Tobie o coś takiego. Edytowane 5 Lipca 2017 przez FlyFisherman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 5 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Panowie, mam dwa pytania : - Co oznacza na opakowaniu DG-13 dopisek "SR-G" ?- Czy DG-13 to smar mineralny czy syntetyk ? (Czytałem gdzieś, że wszystkie "DG" są mineralne tym samym nie rozrzedzać syntetyczną oliwką) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ 69 Opublikowano 5 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Chodzi Tobie o coś takiego.Tak dokładnie .To jakie on ma oznaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 5 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2017 Nie wiem, jak się dowiesz to daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ 69 Opublikowano 8 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 U mnie nr 1 , chyba niedoceniony tu na forum, Abu Garcia Silicote z ptfe. Dobry jest również Shimano Star Drag Grease. Ostatnio kupiłem Calsa T1, zapowiada się bardzo obiecująco.Mam pytanie odnośnie smaru Abu garcia Silicote z ptfe ,gdzie go można kupić? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 8 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 U mnie nr 1 , chyba niedoceniony tu na forum, Abu Garcia Silicote z ptfe. Dobry jest również Shimano Star Drag Grease. Ostatnio kupiłem Calsa T1, zapowiada się bardzo obiecująco.Nie zaprzeczam że smary Shimano są dobre,ale Abu Silicote PTFE bije na głowę wszelkie smary Shimano jeżeli chodzi o zastosowanie na przekładnię. Produkowany jest w USA przez zacny koncern chemiczny Du Pont. Shimano ma natomiast do dyspozycji wiele smarów przeznaczonych do poszczególnych podzespołów takich jak hamulce w kołowrotkach kabłąkowych i multiplikatorach (DG-1 i DG-4),niby specjalne do rolek (DG-14) i najnowszy wynalazek DG-13.Powiem szczerze, że na początku wyrażałem dobrą opinię o tym smarze,ale teraz mam mieszane odczucia. Nie jest zły,ale moim zdaniem nie spełnia on wszystkich kryteriów.Poza tym takie rozdrobnienie u Shimano z taką gamą smarów robi mętlik w głowie niejednego posiadacza kołowrotka który chce samodzielnie dokonać serwisu. Generalnie rzecz ujmując nie ma co się przejmować tym wszystkim i wyszukiwać cudów,bo nasmarowanie wszystkich elementów w kołowrotku jednym bardzo dobrym środkiem smarnym nie pogorszy pracy,a może się przyczynić do tego że niezbyt często będziemy dokonywać czynności serwisowych.Fabrycznie kołowrotki Shimano są smarowane oryginalnym smarem serwisowym we wszystkich miejscach jednakowo,bez podziału - że wałek posuwu innym smarem,przekładnia innym. I wychodzi na to,że w kołowrotku jest kilka rodzajów smaru jak ktoś tu tutaj pisał dorabiając przy okazji ideologię smarowania. To wierutna bzdura i proszę w to nie wierzyć 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ 69 Opublikowano 8 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 A jak wygląda Abu Silicote PTFE w porównaniu z Ardentem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 8 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 (edytowane) Oba smary są bardzo dobre,jednak większy plus stawiam dla Abu. Generalnie maszynki smaruję oryginalnym serwisowym smarem Shimano takim jak w fabryce,który po wielu staraniach udało mi się zdobyć. Jak się nazywa katalogowo tego niestety tego nie wiem. Edytowane 8 Lipca 2017 przez Józef Lesniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ 69 Opublikowano 8 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2017 Ardenta mam i używam sprawdza się bardzo dobrze ,używałem i testowałem wiele i jak na razie z niego jestem najbardziej zadowolony.Muszę przetestować smar Abu ,nie mogę go jak narazie znaleźć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robisum1 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Doszedl jeszcze jeden dg wiecej do zamieszana w bebechach-dg18Byl dg14 w 10g tubce -,teraz dg18 do tych samych zastosowań MNIEJSZA ZAWARTOSC I DROZSZA CENA Jest w 5g tubce i ponad 50% droższy od innych smarkow dg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SlawekNikt Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 (edytowane) Panowie dopiero się uczę zatem typowo laickie pytanie. Jaki smar czy też oliwka jest ta naj do multika na prowadnicę aktualnie ? Edytowane 1 Sierpnia 2017 przez SlawekNikt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ 69 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Najpierw wymyślili te zje.... rolki, zintegrowane z łożyskiem ,których podobno nie można smarować, a teraz nagle pojawił się smar do ich smarowania za chore pieniądze, słabe to jest. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rey Opublikowano 19 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 Ktoś sprawdzał ten DG18, jest w tym specyfiku jakaś magia? Bo za 85 zeta za 5g to powinien zdarzyć się jakiś cud po nasmarowaniu łożyska rolki, przynajmniej tych nierozbieranych nowego typu ;D 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 19 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 (edytowane) Jakiego cudu się spodziewasz? Ten smar ma za zadanie nie dopuścić do dostania się wody do łożyska i tyle. Edytowane 19 Listopada 2017 przez przemo_w 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rey Opublikowano 19 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 Jakiego cudu się spodziewasz? Ten smar ma za zadanie nie dopuścić do dostania się wody do łożyska i tyle.A czy DG14 miał inne zadanie? Z tym, że cena była znacząco niższa. Wszystkie smary do kołowrotków mają być odporne na działanie wody, z tym, że to w rolce lekko nie ma.Pytam osób, które używają, czy rzeczywiście ten nowy specyfik jest znacząco lepszy od poprzednika DG14. Większość użytkowników kołowrotków nie używa żadnego z tych smarowideł, sam nigdy nie przywiązywałem do tego uwagi, jak wszystko działało poprawnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rey Opublikowano 20 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) W starych kołowrotkach łożyska w rolce przesuwu żyłki nie były kryte. Dzisiejsze posiadają pewnie tylko łożyska zamknięte i rzeczywiście obecne specyfiki mają za zadanie przede wszystkim uszczelniać łożysko. Edytowane 20 Listopada 2017 przez rey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bander Opublikowano 20 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 W starych kołowrotkach łożyska w rolce przesuwu żyłki nie były kryte. Dzisiejsze posiadają pewnie tylko łożyska zamknięte i rzeczywiście obecne specyfiki mają za zadanie przede wszystkim uszczelniać łożysko. "Kryte łożysko" czyli zamknięte = uszczelnione łożysko.Smar to nie uszczelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rey Opublikowano 20 Listopada 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 No tak, ale mam starą Stellę '95 gdzie łożyska są półotwarte, albo otwarte - pamięć bywa zawodna i nowsze TP, gdzie łożyska są zamknięte. Wypadało by kupić jeden a dobry specyfik, który będzie zarówno uszczelniał jak i smarował. Dawniej nie było DG14 ani DG18 i łożyska jakoś wszystkim działały.Łożyska w Sustainie czy ultegrze smarował en DG14 i nawet jak świeżo po zakupie było słychać szum z rolki po myciu i smarowaniu robiło się bezgłośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek2602 Opublikowano 30 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 Odkopię.Po lekturze tematu zastanawiam się nad dwoma smarami- na przekładnię.Dg04 czy Permalub Dg10?Jaka jest różnica w tych smarach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 30 Września 2019 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Września 2019 10 nie jest już produkowana, wiec ciezko kupic. Kup 13 bedzie ok. Ja uzywam do wiekszych kolowrotkow. Do mniejszych 06. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.