HIFI Opublikowano 11 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Koledzy, może ktoś ma do odsprzedania smar SHIMANO DG13. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robisum1 Opublikowano 12 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Bede mial kilka opakowan 30g za kilkanascie dni pisz na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robisum1 Opublikowano 23 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2016 Smarki juz sa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 24 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Ile z przesyłką dg 13? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bander Opublikowano 24 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 i ja się podpiąłem na PW do tego pytania - wstępnie proszę jeden dla mnie odłożyć. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lepton Opublikowano 24 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Ile z przesyłką dg 13? A inne smarki też są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robisum1 Opublikowano 24 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Zapraszam na pw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rally Opublikowano 6 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Panowie jaki smar do hulca ? Bo że trzeba posmarować prócz oliwy wiem, jakim smarem ? Filcowe podkładki będą współpracować ze smarem bez problemu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 6 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Panowie jaki smar do hulca ? Bo że trzeba posmarować prócz oliwy wiem, jakim smarem ?Filcowe podkładki będą współpracować ze smarem bez problemu ?http://www.anglerscenter.com/reels/reel-covers-accessories/shimano-drag-grease/ Stosują go w instrukcjach serwisowych Shimano. Również na zęby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rally Opublikowano 6 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2016 Dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateush Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Kupiłem dg13 na ebayu i z tego co pisze sprzedawca shimano zmieniło opakowania z pojemników na tubki . W sumie wszystko pakowane w woreczki oryginalne shimano tylko zastanawiam się czy to ten sam dg13 co z pojemnika ? Zmienili opakowanie to i może smar także z lekka ? Czy ma ktos taki tubkowy i może podpowiedzieć odnośnie zgodności smaru z pojemnika i tubki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Kupiłem dg13 na ebayu i z tego co pisze sprzedawca shimano zmieniło opakowania z pojemników na tubki . W sumie wszystko pakowane w woreczki oryginalne shimano tylko zastanawiam się czy to ten sam dg13 co z pojemnika ? Zmienili opakowanie to i może smar także z lekka ? Czy ma ktos taki tubkowy i może podpowiedzieć odnośnie zgodności smaru z pojemnika i tubki ? DG13.jpg Smar w zakręcanym pudełeczku jak i w nowym opakowaniu ( tubce ) jest taki sam, przynajmniej taki jest u mnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rey Opublikowano 27 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 (edytowane) Jest trochę tych smarów Shimano, po dwóch stronach tematu nie mogę zdecydować który do czego. Mam stradica 2500FB, niestety brak mu tej aksamitnej pracy i lekkości Biomastera, którego również posiadam. Na rolkę i posuw na pewno ten DG01, ale na przekładnię już nie wiem - DG06, czy DG10 będzie lepszy, jak sądzicie? Kołowrotek ma dość duże przełożenie i wydaje mi się, że ten DG10 będzie najodpowiedniejszy.Obecnie jest po smarowaniu u pewnego warszawskiego byłego pracownika serwisu Shimano, ale jakoś nie chce się rozruszać i nie jestem zadowolony z jego pracy Edytowane 27 Listopada 2016 przez rey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 27 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 (edytowane) Jest trochę tych smarów Shimano, po dwóch stronach tematu nie mogę zdecydować który do czego. Mam stradica 2500FB, niestety brak mu tej aksamitnej pracy i lekkości Biomastera, którego również posiadam. Na rolkę i posuw na pewno ten DG01, ale na przekładnię już nie wiem - DG06, czy DG10 będzie lepszy, jak sądzicie? Kołowrotek ma dość duże przełożenie i wydaje mi się, że ten DG10 będzie najodpowiedniejszy.Obecnie jest po smarowaniu u pewnego warszawskiego byłego pracownika serwisu Shimano, ale jakoś nie chce się rozruszać i nie jestem zadowolony z jego pracy Smar DG01 nie jest dobry na system oscylacji szpuli jest on przeznaczony do okładzin hamulca i idzie on jeszcze w parę innych miejsc ale na worm shaft jest za lepki, na worm shaft najlepsze smary to DG06,DG13 i dany z głową DG10 Edytowane 27 Listopada 2016 przez FlyFisherman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 27 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Jest trochę tych smarów Shimano, po dwóch stronach tematu nie mogę zdecydować który do czego. Mam stradica 2500FB, niestety brak mu tej aksamitnej pracy i lekkości Biomastera, którego również posiadam. Na rolkę i posuw na pewno ten DG01, ale na przekładnię już nie wiem - DG06, czy DG10 będzie lepszy, jak sądzicie? Kołowrotek ma dość duże przełożenie i wydaje mi się, że ten DG10 będzie najodpowiedniejszy.Obecnie jest po smarowaniu u pewnego warszawskiego byłego pracownika serwisu Shimano, ale jakoś nie chce się rozruszać i nie jestem zadowolony z jego pracy nie chcę Kolegi martwić, ale stradic biomasterem to już raczej nie zostanie, niezależnie od jakości i lepkości smaru użytego przy serwisie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rey Opublikowano 27 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 To jaki zestaw trzeba by sklecić do przeprowadzenia właściwej konserwacji? Do kołowrotków shimano będę używał smarowideł shimano, nawet jeżeli inne mogą być tańsze czy lepsze, po prostu przekładnie w różnych kołowrotkach wykonane są z różnych materiałów i nie chcę kombinować.Przeczytałem kilka tematów o smarowaniu, ale ile ludzi tyle zdań ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rey Opublikowano 27 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 nie chcę Kolegi martwić, ale stradic biomasterem to już raczej nie zostanie, niezależnie od jakości i lepkości smaru użytego przy serwisie.Domyślam się, ale nie spodziewałem się, że może być aż taka różnica Generalnie seria stracić ma dość dobre opinie, rzekomo Shimano zaczyna się właśnie od jego poziomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 27 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Domyślam się, ale nie spodziewałem się, że może być aż taka różnica Generalnie seria stracić ma dość dobre opinie, rzekomo Shimano zaczyna się właśnie od jego poziomu.każda generacja stradica różni się czymś od siebie, bywały lepsze i gorsze i akurat pech chiał tak że fb moim zdaniem wypadały najgorzej ze wszystkich nie w każdym roczniku tak było . . . . zależy jaki punkt widzenia się przyjmuje, bo rozbieżność jest ogromna, były świetne techniumy, ale były tesz kasztaniaste twin powery, raczej ciężko w ten sposób uogólniać daną markę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rey Opublikowano 27 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 (edytowane) Niedawno znalazłem to forum ;-) Pierwsze kręcioły kupiłem w ciemno, jak większość nieświadomych no i w pięćdziesięciu procentach jestem zadowolony FB połowię przyszły sezon i poszukam jakiegoś starego Twinka w większym rozmiarze, co by jeden mocniejszy był w zestawie. Ale dobre smarowidła dedykowane mieć warto, żeby sprzętu niepotrzebnie nie niszczyć. Edytowane 27 Listopada 2016 przez rey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 28 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Niedawno znalazłem to forum ;-) Pierwsze kręcioły kupiłem w ciemno, jak większość nieświadomych no i w pięćdziesięciu procentach jestem zadowolony FB połowię przyszły sezon i poszukam jakiegoś starego Twinka w większym rozmiarze, co by jeden mocniejszy był w zestawie. Ale dobre smarowidła dedykowane mieć warto, żeby sprzętu niepotrzebnie nie niszczyć.jeśli się dobrze do sprawy podejdzie i nic nie zniszczy własnymi rąsiami to większość polecanych tu smarów do kołowrotków nie zniszczy młynka na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rey Opublikowano 28 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Ale nigdzie nie ma meritum w temacie smarowania, wszędzie uogólnienia i skakanie po preparatach dostępnych na rynku.Mój tok myślenia na podstawie materiałów z forum w temacie Shimano:- smarujemy tylko nie mieszalnymi z wodą preparatami - z umiarem;- przekładnia/pinon oraz elementy współpracujące w różnego rodzaju mimośrodach - bezdyskusyjnie gęsty smar;- oś posuwu szpuli i inne wałki/wodziki - najrzadsza oliwka o niskiej lepkości/mieszanka smar-oliwka;- łożyska(w tym łożyska rolki kabłąka) - olej o wyższej lepkości/rzadki smar. Łożyska są zamknięte, oliwka pełni tylko rolę uszczelniającą, minimalizującą dostawaniu się do nich wody;- łożysko oporowe kropelką najrzadszej oliwki o niskiej lepkości. Generalnie na przykładzie filmów z preparatami ois mechanizmy kołowrotków poza przekładnią główną są praktycznie tylko oliwione, co poprawia kulturę pracy całego mechanizmu Nie sądzę, żeby Shimano oszczędzało na smarowidłach, aplikując je fabrycznie w skromnych ilościach. Skoro ktoś potrafi skonstruować bdb narzędzie, pewnie i wie jak je właściwie nasmarować, takie moje zdanie. Prosił bym o sprostowanie i wyprowadzenie z błędu jeżeli wypisuję głupoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 28 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 - oś posuwu szpuli i inne wałki/wodziki - najrzadsza oliwka o niskiej lepkości/mieszanka smar-oliwka;- łożyska(w tym łożyska rolki kabłąka) - olej o wyższej lepkości/rzadki smar. Łożyska są zamknięte, oliwka pełni tylko rolę uszczelniającą, minimalizującą dostawaniu się do nich wody;- łożysko oporowe kropelką najrzadszej oliwki o niskiej lepkości. - oś itd. oliwka o duzej gestości albo rzadki smar- łożyska itd. generalnie zamkniętych nie ruszamy. Ewentualnie kropelka co pewien czas na łożysko rolki. Wyczyścić. Coraz rzadziej spotykane otwarte i pół otwarte smarujemy smarem do łożysk.- oporówka zależnie od konstrukcji. Niektóre można zasmarować smarem i działają. A niektóre tylko suche działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Zamknięte łożyska pięknie się otwierają-czyścimy benzynką i smarujemy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rey Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Wg filmiku ze smarowaniem Shimano: lub tym z użyciem smarowideł IOS schemat postępowania jest podobny: - IOS-01 - olej o niskiej lepkości - serwisant aplikował tylko na oś szpuli i wałki posuwu oraz łożysko oporowe wraz z elementami sąsiadującymi;- IOS-02 - olej o średniej lepkości, aplikowany na łożyska- smar - na przekładnię oraz współpracujące części elementów odlewanych. W podobny sposób można by próbować serwis z użyciem preparatów Shimano, smar 01 na elementy gdzie aplikowano oliwki + 06 czy 10 na przekładnię, co o tym myślicie? Możliwe, że niższe modele o mniej aksamitnej pracy mechanizmów, jak i te trochę eksploatowane wymagają innego smarowania. Mam stradica 2500 FB, któremu daleko do zadowalającej mnie pracy, chciałbym go przesmarować podobnie jak na tym słynnym filmie ze stelką i IOS, ale nie wiem, czy przeżyje długo po takim zabiegu CM Punk - zdejmujesz te osłonki/uszczelnienia? Edytowane 29 Listopada 2016 przez rey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 29 Listopada 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 (edytowane) Dam Tobie taki schemat który jest dobry i zalecany przez Shimano:- oliwka bantam oil idzie na oś główną i kropelke na oporówke.- smar dg01 na okładziny hamulca.- smar dg06 ship idzie na worm shaft.- smar dg10 permalube na przekładnie ( może iść też na worm shaft ale nie za dużo) na przekładnie Dg06 też jest zalecany ale bardzie sie nadaje do przekładni z nowych materiałów. Edytowane 29 Listopada 2016 przez FlyFisherman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.