tomaszGD Opublikowano 21 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Wersja dla multików: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ 69 Opublikowano 21 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Gdzie można kupić smar z pierwszego filmiku SR-G ?.Nie bez powodu pokazują nam jak smarować,wiedzą że w środku prawie go nie ma. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maicke82 Opublikowano 21 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 W sumie 7 pozycji smarnych na stole też swoje kosztuje...i interes się kreci w Shimano. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 21 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 (edytowane) I tyle jest smarów w kołowrotku prosto z pudełka. Edytowane 21 Lutego 2017 przez FlyFisherman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 21 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 (edytowane) SR-G to teraz DG 13, DG1 to DG 12, ACE 0 to DG 01,ACE 2 to DG 04, SHIP to DG 6.Na giełdzie jest kolega który posiada owe smary. Kupiłem i jestem zadowolony. Muszę jeszcze dokupic DG06. Edytowane 21 Lutego 2017 przez Andru77 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MARIUSZ 69 Opublikowano 21 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 To dobrze się składa bo kupiłem DG 13 ,kupiłem też inny smar ,który testuję i narazie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomaszGD Opublikowano 22 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 SR-G to teraz DG 13, DG1 to DG 12, ACE 0 to DG 01,ACE 2 to DG 04, SHIP to DG 6.Na giełdzie jest kolega który posiada owe smary. Kupiłem i jestem zadowolony. Muszę jeszcze dokupic DG06.A który to kolega? ( odp może być na PRIV) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 22 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 robisum1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Stanek Opublikowano 27 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Czy smar DAIWA MOLIBDENOWY jest porównywalny do DG13, czy Daiwą będzie odpowiednia dla przekładni Stella SW PG. Może ktoś z Kolegów wypowiedzieć się w temacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 28 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Czy smar DAIWA MOLIBDENOWY jest porównywalny do DG13, czy Daiwą będzie odpowiednia dla przekładni Stella SW PG. Może ktoś z Kolegów wypowiedzieć się w temacie...Mam smar molibdenowy, ale nie Daiwy. Jest na pewno rzadszy, wydaje się, że też mniej lepki. Kiedyś miałem Stelle, która była smarowana molibdenem(tylko nie wiem jaki producent) i dobrze się sprawowała. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Stanek Opublikowano 28 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Dzięki za odpowiedź! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jezier Opublikowano 28 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Cześć. Kolega na giełdzie ma DG07, może ma ktoś porównanie do DG06, myślałem o zastosowaniu go na worma w ciężej pracujących kolowrotkach?Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 28 Lutego 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2017 Cześć. Kolega na giełdzie ma DG07, może ma ktoś porównanie do DG06, myślałem o zastosowaniu go na worma w ciężej pracujących kolowrotkach?Pozdrawiam serdecznieSmar DG07 inaczej mówiąc Tbm-0 jest przeznaczony do węglowych okładzin hamulców, w konsystencji jest miękki, rzadki dość podobny do DG06 ship-0 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jezier Opublikowano 1 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Smar DG07 inaczej mówiąc Tbm-0 jest przeznaczony do węglowych okładzin hamulców, w konsystencji jest miękki, rzadki dość podobny do DG06 ship-0Dzięki kolego. DG06 już mam i chyba zostawię go na worma, ewentualnie DG13. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandma Opublikowano 1 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) Smar DG07 inaczej mówiąc Tbm-0 jest przeznaczony do węglowych okładzin hamulców, w konsystencji jest miękki, rzadki dość podobny do DG06 ship-0 Jesteś pewien tego co piszesz?Że smar ;"Smar DG07 inaczej mówiąc Tbm-0 jest przeznaczony do węglowych okładzin hamulców, w konsystencji jest miękki, rzadki dość podobny do DG06 ship-0 " z informacji podanych na Japantackle wynika, że jest to smar do łożysk i przekładni w kołowrotkach takich jak Tiagra, Ocea Jigger, Trinidad. http://japantackle.com/tools-and-others/grease-oil/to000083-5966.html Edytowane 1 Marca 2017 przez Jake 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemow Opublikowano 1 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Spróbuj zrobić sobie taki test. Posmaruj dg 13 worm i kapnij odrobine oliwki. Masło w maśle będzie :-) DG6 do małych młynków ok ale do mocno obciążonych to jakoś mi nie podchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 1 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) Tak jestem pewien to co podaje japantackle czy inni to tylko jest info do czego można go jeszcze użyć a ja mówie do czego został wymyślony i jakie jest jego główne przeznaczenie. Edytowane 1 Marca 2017 przez FlyFisherman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 1 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Wszystko się zgadza smar też jest stosowany do elementów napędowych w Tiagrach itp, instrukcja serwisowa też o tym wspomina ale też wspomina że głównym jego celem są okładziny hamulcowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 1 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Spróbuj zrobić sobie taki test. Posmaruj dg 13 worm i kapnij odrobine oliwki.Masło w maśle będzie :-)DG6 do małych młynków ok ale do mocno obciążonych to jakoś mi nie podchodzi. Ja DG-6 odstawiłem zupełnie. Jakby był trochę gęstszy to byłby dobry na posuw szpuli.Zostały mi jeszcze 2 moje kołowrotki do posmarowania...i najlepiej na razie wypada Ardent oraz iOS ...Wiecie może który przekładniowy "DG" jest gęstszy niż DG-6 ?Tak żeby był o jakieś 20-30 gęstszy od DG-6... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grandma Opublikowano 1 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 (edytowane) Wszystko się zgadza smar też jest stosowany do elementów napędowych w Tiagrach itp, instrukcja serwisowa też o tym wspomina ale też wspomina że głównym jego celem są okładziny hamulcowe.Widzisz pytałem o to dlatego, że kiedyś wysłałem do Japantackle maila z pytaniem o dobór smarów do moich kołowrotków.I otrzymałem odpowiedź, która pewnie wielu kolegów zdziwi a może i wprowadzi w konsternację. poniżej zamieszczam treść odpowiedzi: "Thank you very much for email. This is Jun Sonoda, owner of JapanTackle.To service your reels, I recommend following.Shimano DG-01 grease for almost all parts except ball bearings around spoolShimano DG-07 grease for gearsABU silicote oil for ball bearings around spool I do not much recommend low-viscocity oils. There are many of them in market, but they do quite bad for the life of bearings.I’ve dealt a lot of used reels in the past as used tackle dealer, and to my surprise, it turned out the kind of after market oil was the major cause of damaged bearings for freshwater reels. Instead, reels without any service had far less damaged bearings.Of course, you may add some 2-3m casting distance by the kind of light oils at first, but in less than 1 year your reel will have damaged bearings, and it will cost quite high.Please consider this well!" Edytowane 1 Marca 2017 przez Jake 6 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 1 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2017 Moim zdaniem Pan z Japonii ma rację.Z tego co widzę, dużo osób boi się lepkich gęstszych smarów...szukając "masła z margaryną" szukają jak najrzadszych smarów...a te nie zawsze dają pożądany efekt.I tak jak np. DG-6 już w temperaturze pokojowej ma bardzo słabą lepkość i gęstość...w lato podczas łowienia może wydzielić się z niego oliwka, ta skapnie np. na łożysko pod pinionem, rozpuści smar w łożysku i łożysko zatarte. Ja przekonałem się do gęstszych smarów, o większej lepkości i Stradic '15 staje się praktycznie bezszelestny i całkiem ładnie pracuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość EdekZfabrykiKredek Opublikowano 2 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Akurat smar DG06 zgadza sie jest bardzo miekki itp. ale bardzo dobrze przywiera do powierzchni roboczych i spełnia swoje zadanie w 100 % a to że nie ciągnie sie w palcach to nie znaczy że ma kiepską przywieralność.Jak oliwka rozpuści fabryczny smar który znajduje się w łożysku to nie sprawi że łożysko się zatrze bo smar przekładni też się tam dostaje i smaruje na bierząco. To kto czym smaruje kołowrotki to jest mniej istotne ważne aby były czymkolwiek nasmarowane a to że na jednym smarze kołowrotek kręci lekko czy nie to jest tylko mniejszy lub większy dyskomfort dla kręcącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andru77 Opublikowano 2 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Gęsty smar jak najbardziej OK. Ale co z małymi kołowrotkami. Kiedyś nasmarowałem małą Daiwę (2004) smarem tym co Turka 3500. Turek chodził super ale maleństwo na sucho kręcone stawiało opór. Po zmianie smaru na "rzadszy" wszystko zaczęło pracować tak jak powinno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Catrol Opublikowano 2 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Akurat smar DG06 zgadza sie jest bardzo miekki itp. ale bardzo dobrze przywiera do powierzchni roboczych i spełnia swoje zadanie w 100 % a to że nie ciągnie sie w palcach to nie znaczy że ma kiepską przywieralność.Jak oliwka rozpuści fabryczny smar który znajduje się w łożysku to nie sprawi że łożysko się zatrze bo smar przekładni też się tam dostaje i smaruje na bierząco. To kto czym smaruje kołowrotki to jest mniej istotne ważne aby były czymkolwiek nasmarowane a to że na jednym smarze kołowrotek kręci lekko czy nie to jest tylko mniejszy lub większy dyskomfort dla kręcącego.To znaczy, że w moich kołowrotkach musiał być jeszcze jakiś inny czynnik który wykańczał łożysko pod pinionem ? Bo zawsze jak się wysypało łożysko pod pinionem to było całe w oliwce i smarze...stąd te moje przypuszczenia :/DG-6 to nie jest zły smar w moim amatorskim odczuciu ale dobry do małych maszynek...1000-2000 do lekkiego łowienia. Smarowałem 2 szt. 2011 TP 2500S - to niezbyt duże maszynki.Jedną której przewiduję lżejsze łowienie posmarowałem rzadszym smarem i ten chodzi lżej.Ten który przewidziałem cięższego łowienia posmarowałem gęstszym, kręci się trochę ciężej ale pewnie i tak się rozejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pendergrast Opublikowano 2 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Do małych młynków daj DG-06 na wormshaft a DG-13 na przekładnie i będzie hulać aż miło. Do większych ( ciężko pracujących ) młynków na przekładnie DG-10. Tyle w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.