Skocz do zawartości

CARBONTEX


MATT1989

Rekomendowane odpowiedzi

Odkopię troszkę wiekowy temat,

Szanowni, ma ktoś odsprzedać kawałeczek tego ustrojstwa? Chyba, że ktoś ma do odstąpienia "tarczę" o średnicy zew 25mm i wew 15mm ? Muszę skombinować takie cudeńko do Daiwy Procaster Rojo  100 HL

Edytowane przez michcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odkopane to ja jeszcze cos zapytam, zakupiłem jakiś czas temu zamiennik do rarenium 2500 fb, a mianowicie szpulę od complexa bb (płytka wersja), coś mi nie pasowało ostatnio w funkcjonowaniu hamulca, rozebrałem i zonk...tam jest jedna cieniuteńka "tarcza" z filcu, da radę to zamienić na cokolwiek, czy ten hamulec jest skazany na "niepłynność"?

post-56401-0-08087600-1485470406_thumb.jpg

 

http://www.ebay.pl/itm/Carbontex-Drag-Washers-to-fit-Shimano-Stella-Reels-various-models-/172462187117?var=&hash=item28278c226d takie coś?

 

albo raczej to: http://www.ebay.com/itm/Shimano-carbon-drag-COMPLEX-BB-2500HGS-F4-2500HGS-F6-2500S-F4-2500S-F6-/121537059390 ?

Edytowane przez Sicu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaka tam jest moc hamulca fabrycznie, ale Shimano z hamulcem 3kg mają jedną okładzinę, czy zmiana na Carbo nic nie da, to bym się nie zgodził, o ile w "niskich" nastawach nie, to przy mocniejszym dokręceniu będziemy mieli dużą moc przy zachowaniu płynności - zwłaszcza startu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sicu.

 

W oryginalne ile jest podkładek? Sama wymiana na podkładkę węglową nic nie zmieni.

 

 

nie wiem jaka tam jest moc hamulca fabrycznie, ale Shimano z hamulcem 3kg mają jedną okładzinę, czy zmiana na Carbo nic nie da, to bym się nie zgodził, o ile w "niskich" nastawach nie, to przy mocniejszym dokręceniu będziemy mieli dużą moc przy zachowaniu płynności - zwłaszcza startu

Fabrycznie jest tak jak napisałem jedna cieniutka chyba filcowa, czyli zamiennik dla complexa (jedna podkładka carbontex) powinna zwiększyć płynność (o to mi chodzi)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupić szpule 2500S ;)

 

tu dla przykładu okładziny do 4000PG z eBay

 

środkowa jest minimalnie grubsza i z jednej strony inna faktura, pierwsza minimalnie mniejszej średnicy, chyba nie jest to przypadek, bo do Vańka jest tak samo i pytałem o tą w środku i ma iść jako środkowa

 

post-50364-0-51602700-1485788617_thumb.jpg post-50364-0-82045500-1485788621_thumb.jpg post-50364-0-71797900-1485788626_thumb.jpg post-50364-0-44326300-1485788631_thumb.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie jest tak jak napisałem jedna cieniutka chyba filcowa, czyli zamiennik dla complexa (jedna podkładka carbontex) powinna zwiększyć płynność (o to mi chodzi)?

 

Problemem jest miękka podkładka z filcu, który jest jej zaletą, ale i wadą. Miękkość działa przy lekkim nacisku (stawiany opór) i jest lepsza do niskich nastawów. Przy karbonowej będziesz miał dużą bezwładność na początku zakresu ale płynność przy dużej sile nacisku.

Twoja filcowa na pewno "świrowała" przy mocniejszym dociągnięciu hamulca.

Możesz zamiast niej zastosować cienką teflonową i spełni twoje oczekiwania, ale również przy mocniejszych nastawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest miękka podkładka z filcu, który jest jej zaletą, ale i wadą. Miękkość działa przy lekkim nacisku (stawiany opór) i jest lepsza do niskich nastawów. Przy karbonowej będziesz miał dużą bezwładność na początku zakresu ale płynność przy dużej sile nacisku.

Twoja filcowa na pewno "świrowała" przy mocniejszym dociągnięciu hamulca.

Możesz zamiast niej zastosować cienką teflonową i spełni twoje oczekiwania, ale również przy mocniejszych nastawach.

No to idealnie (zarówno carbontex i teflon) bo dokręcam prawie na maxa. Skąd można taki teflon załatwić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to idealnie (zarówno carbontex i teflon) bo dokręcam prawie na maxa. Skąd można taki teflon załatwić?

Nie wiem czy mnie tu jacy mistrzowie nie wezmą pod buty ale ja wycinałem z tego:  http://allegro.pl/teflonowa-nakladka-na-zelazko-bez-polysku-i6614034653.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kołowrotku Quantum EXO15 była jedna , bardzo cienka tarczka grafitowa na sucho. Trudno było ustawić hamulec, bo było albo za mocno albo tak luźno ze szpula obracała się długo po zacięciu. Zastosowałem cienki filc + teflon+ smar Cals. Jest o niebo lepiej. Choć najlepiej było z grubym filcem. Ale. Wtedy pokrętło wystawało zbyt dużo do przodu i czasem kabłąk o nie zawadzał (w wysokim położeniu szpuli). Myślę że kluczem jest jednak smar.

Pewnie grubszy grafit też by się sprawdził, ale nie było na ebay odpowiedniego rozmiaru. Napisałem do jednego ze sprzedających żeby mi dociął na wymiar. Zgodził się. Wysłałem pieniądze ale podkładki nie przyszły niestety... nie były to duże pieniądze to dałem za wygraną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukacie podkładek teflonowych, to można kupić gotowe łożyska ślizgowe w formie podkładki oporowej wykonanej z PTFE (teflon). Wiele firm specjalizujących w łożyskach ma takie w swojej ofercie. Wystarczy dobrać odpowiednie gabaryty. Oczywiście cena może być wyższa w porównaniu z takimi wyciętymi z arkusza materiału, ale na korzyść przemawia jakość wykończenia - brak ostrych krawędzi, powtarzalność wymiarowa itd. Najlepiej, zmierzyć jakich gabarytów potrzebna jest podkładki i popatrzeć w katalogach, a następnie poszukać w jakichś sklepach, najlepiej stacjonarnych - zawsze można ocenić czy spełnia nasze podstawowe wymagania.

 

Co stosowanych materiałów, filc pozwala uzyskać płynność regulacji siły hamowania, gdyż jest bardzo podatny (łatwo deformuje się pod naciskiem) i łatwo absorbuje smar. Jeżeli chcecie zmodyfikować płynność, siłę hamowania, to poza materiałem ciernym na siłę hamowania i jej regulację mają następujące czynniki: ilość powierzchni ciernych, jakość powierzchni mających kontakt z materiałem ciernym, jakość smaru i skok gwintu, oraz ewentualnie jakiś amortyzator (sprężyna) w samej nakrętce.

 

Może się okazać, że zamiana filcu na teflon lub matę węglowa w danym modelu kołowrotka (o szpuli stałej), może się skończyć tak, że hamulec da się ustawić lekko i będzie działał płynnie, ale przy małym obrocie nakrętki, siła hamulca osiągnie max i ciężko będzie znaleźć wartość pośrednia siły hamowania.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz radę. Otwór na oś szpuli wywiercisz w tej płytce umieszczonej pomiędzy dwoma ściśniętymi twardymi płytami (np. meblowymi) a po zewnętrznej krawędzi wytniesz już nożyczkami. Krawędzie gdyby były załamane to obrobisz delikatnie żyletką.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...