Skocz do zawartości

CARBONTEX


MATT1989

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

No to i ja się pochwalę, telfon dojechał (1mm grubości), bardzo przyjemny w obróbce [środkowa dziura wiertarką). Podkładka dorobiona (nie jest idealnie, ale się nie wysilałem;) ).

 

Na sucho wydaje się chodzić dużo płynniej, zobaczymy nad rzeką.

 

 

post-56401-0-85065500-1487010429_thumb.jpg

post-56401-0-27212700-1487010442_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz ile masz miejsca na podkładki. 

Może ktoś dorobiłby ci jeszcze jedną metalową aby wsadzić pomiędzy dwie teflonowe, o ile masz tyle miejsca w gnieździe. Ewent. pogłębić je (o ile się da) i wtedy na luzie wejdzie większa ilość. 

Już o tym myślałem;) Z tą już jest "pod korek" niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Żywica w kompozytach nigdy nie jest wypełniaczem, zawsze jest to spoiwo, bez względu na ilość.

 

Te oferowane na linkowanej aukcji płytki niezbyt się nadają na tarcze hamulców przede wszystkim z uwagi na zastosowaną żywicę epoksydową. Żywice epoksydowe nie nadają się do takich celów, bez względu na to czy użyje się ich dużo czy bardzo mało. Pod wpływem temperatury zawsze będą robiły się plastyczne i pojedyncze cząsteczki będą zaciągane przez tarcze na powierzchnię włókien węglowych. Powierzchnia robocza włókien zawsze będzie miała uzupełniany film z cząsteczek epoksydu. Powoduje to klejenie, ciężki start i wzrost uślizgu w miarę wzrostu różnicy prędkości między płytkami. Czyli efekty zupełnie odwrotne od oczekiwanych.

Na okładziny cierne nadają się laminaty na bazie żywic np. fenolowych.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooooooooo. Dobrze wiedzieć. Ciekawa informacja. Postaram się to jakoś sprawdzić organoleptycznie. 

Co do żywic epoxydowych zgadzam się w pełni.

Lepiszcze nie może być jednak twarde jak szkło gdyż nie będzie żadnego hamowania a jedynie poślizg. Zwłaszcza po pewnym czasie pracy gdy wypolerowana powierzchnia stanie się "szkłem".  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

... Pod wpływem temperatury zawsze będą robiły się plastyczne i pojedyncze cząsteczki będą zaciągane przez tarcze na powierzchni ...

 

Ma Pan rację, ale tzw. temperatura ugięcia czyli proces kiedy żywica zaczyna być plastyczna dla żywicy epoksydowej wynosi okolo 65 stopni, a dla poliestrowej około 70 do ponoć nawet 100 stopni. Pytanie: czy tarcze w kołowrotku podczas pracy osiągają takie temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...