Skocz do zawartości
  • 0

Łódki ABC 385/410 - dane, opinie, uwagi


jani32

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Dla mnie też tragedia z tym materiałem jaki jest użyty .Niektórym to nie przeszkadza mi chodziła podłoga bakisty się uginały ,przy pływaniu na 10 km silniku dno się strasznie uginało relingi po roku używania chodzą!!!  może cena jest ok i jest ładna ale uważam że każda łódka wykonana w Chojnicach jest mega  - Każda .Ja sprzedałem po prostu bałem się ją mieć przez dłuższy czas .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A wiecie może jaka to żywica poliestrowa czy epoxysdowa bo muszę coś porobic przy swojej i nie wiem czy pekniecie na kilu nie bedzie wymagało czegoś więcej niż topkotu /żelkotu i nie wiem jakiej żywicy użyć  wrazie co .   A gdzie piana montażowa jest ?

Edytowane przez Tubylec1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A wiecie może jaka to żywica poliestrowa czy epoxysdowa bo muszę coś porobic przy swojej i nie wiem czy pekniecie na kilu nie bedzie wymagało czegoś więcej niż topkotu /żelkotu i nie wiem jakiej żywicy użyć  wrazie co .   A gdzie piana montażowa jest ?

A nie lepiej zadzwonić do producenta i zapytać ? Powinien udzielić wyczerpującej odpowiedzi, wszak to jego robota była - tak myślę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A wiecie może jaka to żywica poliestrowa czy epoxysdowa bo muszę coś porobic przy swojej i nie wiem czy pekniecie na kilu nie bedzie wymagało czegoś więcej niż topkotu /żelkotu i nie wiem jakiej żywicy użyć  wrazie co .   A gdzie piana montażowa jest ?

Na pewno epoxydowa bo tańsza, z Żagania trochę daleko bo na moje żale producent zadeklarował sie z pomocą ale ja mam do niego tylko  30 km. Mimo to  sam naprawiłem pęknięcia dna żywicą epoxydową. Pękniety był tylko żelkot, wyfrezowałem bruzdę wzdłuż pęknięcia włożyłem długie włókna maty szklanej zalałem żywicą, oszlifowałem pomalowałem akrylem 5003 i wygląda git.

Tylko ta świadomość że można było .................. ech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mi też wydaje się  że tylko żelkot wiec sobie poradzę ale wolałem się upewnić jak się okaże grubsza sprawa. Bede kombinował tez z blachą na pawęży i myślę o przewierceniu jej w dwoch miejscach na śruby celu zabezpieczenia silnika przed spadnięciem z niej szczególnie przy transporcie :)   Byłem na jesieni w okolicach ale nie pomyslałem  żeby dzwonic i marudzić :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na pewno epoxydowa bo tańsza, z Żagania trochę daleko bo na moje żale producent zadeklarował sie z pomocą ale ja mam do niego tylko 30 km. Mimo to sam naprawiłem pęknięcia dna żywicą epoxydową. Pękniety był tylko żelkot, wyfrezowałem bruzdę wzdłuż pęknięcia włożyłem długie włókna maty szklanej zalałem żywicą, oszlifowałem pomalowałem akrylem 5003 i wygląda git.

Tylko ta świadomość że można było .................. ech.

Łodzie to w większości z LPR czyli laminatu poliestrowo szklanego są robionie. Edytowane przez welpa1809
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Nic nie wierć jak zawieszę silnik to wstawię fotki jak mam opartą stopę bez problemów w transporcie a mój silnik to 50 kg i jadę nawet 80 km w jedną stronę nie po stole.

A czemu myślisz żeby nie wiercić  ?   Coś się stanie ?   Myślałem na przestrzał + tulejki i uszczelnienie żeby sklejka wody nie piła .     No albo hak co najmniej i linka do silnika bo z takich 10 m ciezko bedzie mi go wyciągnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

E tam ja pływam po dziurach nawet 15 m. bez obaw. Każda dziura obniża wartość, na przyszłość gdybyś kiedyś chciał sprzedać tą wydmuszkę. Mój silnik na Odrze przy stojącej wodzie pod prąd osiąga 40-42 km/h  w kilka sekund wynosi tą skorupkę do ślizgu a nie mam żadnej "dziury" mocującej silnik. Mam linkę asekuracyjną przymocowana do relingów.

Edytowane przez Małkociniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ze sklejki ? Robiłeś jakieś wsporniki od dołu?

Też planuję i nie mogę się zebrać.

Konstrukcja samonośna bez wsporników, dzięki temu zyskałem duży bagażnik ;-)

Pokład składa się z dwóch elementów bo tak mi pasowało wyciąć. Wzoru nie miałem odrysowywałem od spodu kładąc się na podłodze, potem doszlifowałem i pasuje.

Sklejka 18mm. Zaimpregnowana altaxinem, potem folia kamuflaż, rybka, którą wybrała moja córcia i na to wszystko gruba folia przezroczysta. Myślę czy nie zalakierować dodatkowo drewna od spodu.

Generalnie mega wygodna sprawa polecam wszystkim spiningowanie stało się mega wygodne, większa powierzchnia niż podłoga, wyżej się stoi burty nie przeszkadzają no rewelacja.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Krzysiu, możesz dla Marcelinki zrobić słoneczny pokład .

 

P.s trym który mi poprawiłeś poprawił  mi prędkość o jakieś 1-1,5 km/h zawsze to coś. Jeszcze raz dzięki i pozdr. ziomala.

 

edytka: do czego lub do czego masz te  cztery śruby w ławce ?

Edytowane przez M a r a s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Krzysiu, możesz dla Marcelinki zrobić słoneczny pokład .

 

P.s trym który mi poprawiłeś poprawił mi prędkość o jakieś 1-1,5 km/h zawsze to coś. Jeszcze raz dzięki i pozdr. ziomala.

 

edytka: do czego lub do czego masz te cztery śruby w ławce ?

Ha widzisz :-) zawsze to szybciej na miejscowce. A te cztery łebki w ławce to zaślepione otwory do przymocowania fotela uobrotowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

WAS tez posiadam Abc 385 Silnik 9,9 km mercuru 4 takt i przy pelnej predkosci tez mi dziob schodzi nizej najpier do gory a jak slizg to przykleja sie do wody to dobrze? Predkosc ok 32 km

 

Drugie pytanko

Czy macie przykrecone na stale silniki?

Ja sie boje wiercic poniewaz otwory przechodza mi rowno z polka bakisty tylniej nie wiem jak to wytlumaczyc:)

Edytowane przez Bober18
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Pyt. Nr 1 - mam tak samo

Pyt. Nr.2 - lepiej przykręcić, w tylnej bakiście trzeba zanurkować i jest tam szczelina między pawężą a tą "miską" ja tam wlaminowałem dechę i chamsko silnik przykręciłem na wkręty grubości 6mm x 80mm na klucz 13.

Nie oszukujmy się oryginalna "deska pod silnik" jaką tam wkłada producent ma grubość może 8mm i jest chyba z akcji...

Ja dodatkowo dodałem jeszcze płytę z teflonu grubości 10mm i wielkości na całe te wgłębienie w pawęży. Nic się nie działo ale mam spokojniejsze sumienie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Do przymocowania wioseł aby nam w czasie płynięcia nie brzęczały i nie wydawały dziwnych odgłosów wymyśliłem takie zapięcie. Potrzebujemy gumę expader kupiona na metry oraz zapinkę .

Tak wygląda zapięte wiosło na łódce --fotki można powiększyć--

post-65239-0-90990200-1503607271_thumb.jpg

 

a tak po odpięciu wiosła .

post-65239-0-99960100-1503607393_thumb.jpg

 Jedną ręką jesteśmy w stanie odpiąć wiosło. W czasie transportu łódki na przyczepie wiosła przekładam na uchwyty które mam na przyczepie a gumę owijam wokół relingu aby nie dyndały podczas jazdy.

 

Do zawieszenia odbijaczy przy burcie też używam tego rozwiązania tyle tylko ,że guma jest grubsza a zapinka o rozmiar większa.

post-65239-0-64639400-1503607805_thumb.jpg

Edytowane przez M a r a s
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...