grunwald1980 Opublikowano 12 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2014 Hej chlopaki.Czytam ten dzial szukam wiadomosci, wracam do starych tematow analizuje i jestem coraz glupszy.Wiele osob mowi aby sciagac przelotki podgrzewajac lakier zapalniczka, inni aby uzyc rozpuszczalnika jeszcze inni....Czy jest jakis sposob aby sciagnac przelotki nie pozostawiajac sladu na blanku.Chce uniknac skrobania za wszelka cene.Gdyby nie udalo sie uniknac sladow po przelotkach, to czy mozna dobrac przelotki o mniejszej srednicy pierscienia ale takiej samej wysokosci?Czy waga tez bedzie miala znaczenie?Gdybym sie podjal tego tematu to bede mial kolejne pytania, prawdopodobnie bede wstawial zdjecia i opisywal jak to przebiega, wszytsko zalezy od tego jak pojdzie poczatek.Przepraszam ze zakladam nowy temat, jest wiele podobnych ale niekompletnych badz zaczynajacych sie od "oskurowalem blank i.....". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fatso Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Moje doświadczenie (niewielkie) wskazuje, że bez śladów się nie da. Trza skrobać nieco ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalspin Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Witam kolegę. Czasami uda się to zrobić tak aby nie zostały ślady ale zależy to od tego jakiego producenta jest to blank. Ja z phenixa zdejmowałem przelotki 2 razy i udało się tak że ślad nie został, to samo udało mi się to z Lamiglasem. Podgrzewałem lakier na omotce i ostrym nożykiem przecinałem lakier wraz z omotką na stopce przelotki tak by nie zarysować blanku, lakier po nagrzaniu robi się miękki i w miarę łatwo odwijam omotkę i wyjmuje przelotkę, pozostałą część lakieru jeszcze raz nagrzewam( ostrożnie aby nieprzegrzać blanku ) zmiękczony lakier zmywam rozpuszczalnikiem. Niestety trzeba na to poświęcić trochę czasu i cierpliwości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hasior Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Są mniej i bardziej podatne na ślady blanki.ja przezbrajając stare beastmastery,nie miałem ani grama śladów,ale już nowszy CX lekko zmieniony odcień był na lakierze.z podgrzewaniem ostrożnie.jak blank przegrzejesz to juz kaplica 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mekamil Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Moim zdaniem to zależy nie od blanku, a od samego lakieru - sposobu jego kładzenia, adhezji i starzenia. Blanku można najwyżej nie odtłuścić i wtedy lakier nie będzie się go dobrze trzymał. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo208 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Moim skromnym zdaniem z lakierowanego balnku nie da się zdjąc przelotki totalnie bez śladu...zawsze jakies mikro ryski zostaną i na to nie ma bata...Ja podgrzewam suszarką do włosów -nie zapalniczką. Dla mnie ten sposób jest chyba najbezpieczniejszy.Problemu nie ma gdy chcemy założyc przelotki w tym samym miejscu gdzie były stare...Natomiast przy zmianie spacingu w takim kijku ślady nam zostaną. Gdzies tam doczytalem , że koledzy polerują taki blank . Na początku papier 2000 pozniej pasta polerska - ale jak dla mnie to puki co za wysoka szkoła jazdy. Ja raczkuję w tym temacie i takich rzeczy się nie podejmuję. Łatwo sie wtedy przetrzeć do blanku- wtedy dupa bo caly trzeba skórować Co do zmiany wagi przelotek ...nie wiemy chyba jakie masz obecnie założone więc trudno sie wypowiedzieć ...Tak jak wspomniałem wczesniej -jeśli przelotki zamierzasz mocowac w tym samym miejscu co stare to przy delikatnym zdjęciu lakieru z omotek a pozniej nalożenia w to miejsce nowej omotki chyba nie powinienes miec problemu ..trzeba tylko bardzo uważać i robic to delikatnie. Nawet jeśli zrobisz jakąś mikro ryske i tak nie będzie widac , bo będzie pod omotką , a ubytek i tak wypelni nowy lakier Mam nadzieję , że choć odrobinkę pomoglem . Pzdr P. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grunwald1980 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Dlugo suszyc suszarka? Z jakiej odleglosci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo208 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Tego Ci kolego nie powiem zalezy jaka suszarka...ja susze az paznokiec robi slad na omotce i delikatnie scinam powierzchnie omotki na stopce przelotki. pozniej delikatnie odrywam omotke przewaznie odchodzi cala omotka ze stopki. Pozostają tylko ranciki i czasem ta pozostalosc z samego szczytu przelorki. Te wlasnie pozostalosci zdzieram juz pazurem :-) po podgrzaniu przewaznie ladnie zchodzi calosc. Dodam iz jest to sposob ktorym to robie i nie wiem czy jest to poprawne. Mi bynajmniej zdaje egzamin... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorgol Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 A to kolga Witold widzał,może sie przydac http://jerkbait.pl/topic/7651-krok-po-kroku-gruntowna-przebudowa-w%C4%99dki/I może jeszcze to http://jerkbait.pl/topic/28219-tuning-przebudowa-w%C4%99dki/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grunwald1980 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Widzial i czytal i jeszcze wiele innych, wszedzie skrobanka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorgol Opublikowano 13 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 A to ty LEŃ jestes,i najlepiej by pasowało tak, jak zmiana kół w aucie,odkrecasz jedno i zakładasz drugie,bez zadnej dodatkowej roboty.taaak????i żeby wedeczka idealnie była wywazona,lzejsza,,,,daj znac chetnie to obacze Czasami trzeba se poskrobac...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grunwald1980 Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Tylko ze mnie sie ten lakier baaardzo podoba nie zalezy mi na przyspieszeniu kija tylko wymianie przelotek na mniejsze, od kiedy mam na jednym kiju minimy to jak biore ten ktory chcialbym przezbroic do reki to nie moge patrzec na te przeloty.Rekojesc tez ma niczego sobie, ale to jeszcze bym zdzierżyl.Co do wagi to jest git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo208 Opublikowano 14 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Wnioskuję , że przelotki zostają na starym miejscu , a więc nie bedziesz mial problemu Skrob po nagrzaniu delikatnie ....co najwyżej dasz odrobineczkę dłuższą omotkę i nie będzie nic widać Bierz się do roboty i wklejej fotki , też jestem ciekawy Pzdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grunwald1980 Opublikowano 18 Grudnia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Przysiadlem wczoraj wieczorkiem.Czesc zrobiona, moze troche opisze wlasnych spostrzezen gdyby ktos kiedys potrzebowal takich informacji.Po pierwsze troche obawialem sie skrobania, prawda jest taka, ze jesli ktos kiedys w zyciu obieral marchewke to z blankiem poradzi sobie bez problemu Jak koledzy pisali, mozna usunac lakier z omotek aby nie zostal slad.Jak wyzej, trzeba podgrzac, zdjac przelotke i omotke, pozostaly lakier ponownie podgrzac i wtedy (w zaleznosci od lakieru) mozna zmyc nawet woda z mydlem.Kijek mialem wczoraj na rybach aby stwierdzic czy zabieg przezbrojenia jest konieczny.Odpowiedz brzmi TAK! Przelotki nijak pasuja do tego blanku mimo ze sa lekkie (po zdjeciu przelotek kijek niewiele sie zmienil) do tego troche zadlugi dolnik.Uzywalem nozyczek i od czasu do czasu nozyka do tapet aby usunac stary lakier, nie chcialem podgrzewac blanku raz jeszcze , zrobilem tak tylko raz aby zobaczyc czy da sie to zrobic bez sladu. Ostra strona nozyczek wykonywalem ruchy od siebie, nie wiem czy to ma znaczenie, ale gdy skrobalem do siebie czulem, ze pod nieodpowiednim katem i z zbyt duza sila moglbym uszkodzic blank.Co bym zrobil gdybym zabral sie do tego od nowa?Inaczej bym to rozplanowal, przede wszytskim najlepiej zaczac od czesci szczytowej, jezeli zamierzamy wszytsko zrobic za jednym razem.Jak wiadomo zawsze na poczatku jestesmy bardziej skoncentrowani, szczytowka w delikatnym kiju napewno bedzie bardziej narazona na niespodzianki niz dolnik.Ja do tematu podszedlem z duza cierpliwoscia i staralem sie robic to w miare dokladnie a nie na szybkosc.W trakcie zdzierania dolnika, doszedlem do pierscinia i wtedy przyszla mysl, moglem nie zjezdzac tak nisko, zalozylbym tylko uchwyt i byloby ok, no ale coz w zamysle byla pianka i chyba tak zostanie.Jak zapowiadalem stawiam kolejne pytania.-papier do polerki 1500-2500 tak?-uchwyt jest wklejony na jakas pianke, trzymalem go dosc dlugo pod goraca woda ale nie chce puscic, znaczy sie trzeba go jakos usunac.Jak?-zostawilem kawalek lakieru, z firmowym opisem, byc moze to usune, poniewaz pierscien miedzy uchwytem a lakierem nie przejdzie, pozatym pasowaloby to kolorystycznie do sytuacji opisanej w punkcie niezej.W razie czego jak usunac taki pierscien aby uniknac niebezpieczenstwa urazu blanku-jak widac na ostatnim zdjeciu zostawilem troche lakieru na samym koncu na dolnym skladzie, poniewaz na ten kawalek nachodzi gorny sklad.Czy jezeli usune lakier to gorna czesc osiadzie glebiej czy poprostu dostanie luzu? Ja w razie czego zostawilem lakieru z naddatkiem poniewaz nie wiem czy w miare uzywania, gorna czesc nie bedzie osuwala sie nizej, i bez lakieru zaczela by latac jak starej kur...wie cycki , czy usuwac ten lakier, czy jest tak jak pisalem wyzej, powstanie duzy luz?-Moze ktos wstepnie doradzilby jaki set przelotek, u mnie na 1wszym planie minimy (mam takie w kiju przezbrojonym i sprawuja sie super, tu chcialbym tak samo)-chcialbym polakierowac blank, badz wetrzec zywice, zalezy mi tylko aby blank blyszczal, nie znosze matowych blankow ani aut Kijek po sciagnieciu przelotek niewiele sie zmienil, po usunieciu lakieru, coz moge rzec, bede kosil Z miare rozwoju sytuacji zadam wiecej pytan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żbiku Opublikowano 18 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2014 Ja wczoraj przygotowałem kijek do całkowitego przezbrojenia. Jest to stary poczciwy Shimano Diaflash EX 270cm 5-20g. Z kija zdjąłem oryginalne przelotki, które sa bardzo ciężkie i toporne (startowa na podwójnej stopce...). Miejsca po demontażu były niestety widoczne ale trochę pracy papierem ściernym wodnym 2000 i pastą polerską Tempo dały wyśmienity rezultat. Śladu po przelotkach nie ma. Nadmieniam, że blank ma podwopjny oplot krzyżowy i lakier na blanku nie jest idealnie równy. Poszedłem dalej i zdemontowalem węglowy foregrip (tubka "Vibralock") oraz toporny oryginalny uchwyt. W jego miejsce trafi bardzo podobny Fuji DNPS, odwrócony (śruba nakręcana od góry) i na nowo zamontowany oryginalny foregrip - tubka, bo chcę aby kij wyglądał jak w oryginale. Przed montażem uchwytu pójdzie też nowy korek, z zachowaniem oryginalnej tulejki węglowej Shimano w dole rękojeści. Mam nadzieję, że zmiany będa ladne i nowy właściciel będzie miał ładny prezent na święta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo208 Opublikowano 19 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2014 Ale czekaj czekaj ..blank widze oskórowałeś a o tym nie bylo mowy Myślałem , że ma zostac z lakierem Łee tak to duzo łatwiej Widzę , że ładnie wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.