Skocz do zawartości

Antares DC7 kółko przekładni-problem


robbox4

Rekomendowane odpowiedzi

Dla osób które mają Instagram polecam obejrzeć profil użytkownika werfen_works. Jest cała masa zdjęć z mikromodulami połamanymi. Ryoga tą czarna też ma mikrozabki które też widziałem pourywane

Edytowane przez Mateo1989
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie doczytałem i przez to wzbudziłem trochę niepotrzebnych emocji, więc przepraszam.

Teraz pytanie, uszkodzenie wynika z nieumiejętnego serwisu, czy w fabryce miał ktoś gorszy dzień?

Kupując nowy może przy okazji smarowania (robię je zawsze przed użytkowaniem) należy rozłożyć i sprawdzić wszystkie połączenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mikro moduł w multikach to celowe działanie producenta, by ograniczyć żywotność sprzętu ?

Czy też błąd w założeniach konstrukcyjnych albo na etapie produkcji ?

 

Pytam bez podtekstów.

 

Dodam jeszcze :

Nie posiadam multikow z taką przekładnia, natomiast posiadam kołowrotki spinigowe...i nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji w której "coś" dostaje między elementy przekładni.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz tak załatwiłem standardową przekładnię w swoim Steezie, tam jest normalna, ale z aluminium.

Dałem za dużo smaru w okolice piniona i jedna ze sprężynek przykleiła się podczas zwalniania szpuli, potem odskoczyła i weszła między pinion, koło zębate i napęd wodzika... Wszystko do wymiany. Niemniej mam nową przekładnię i nauczkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz tak załatwiłem standardową przekładnię w swoim Steezie, tam jest normalna, ale z aluminium.

Dałem za dużo smaru w okolice piniona i jedna ze sprężynek przykleiła się podczas zwalniania szpuli, potem odskoczyła i weszła między pinion, koło zębate i napęd wodzika... Wszystko do wymiany. Niemniej mam nową przekładnię i nauczkę.

Współczuję skuchy

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raz tak załatwiłem standardową przekładnię w swoim Steezie, tam jest normalna, ale z aluminium.

Dałem za dużo smaru w okolice piniona i jedna ze sprężynek przykleiła się podczas zwalniania szpuli, potem odskoczyła i weszła między pinion, koło zębate i napęd wodzika... Wszystko do wymiany. Niemniej mam nową przekładnię i nauczkę.

raczej źle złożyłeś panel,skladajac kolowrotek trzeba pamietac aby oba panele trafily na siebie idealnie,i jedna ze sprężynek zamiast być prosto była ze skosa,wtedy istnieje możliwość ze ona się przekręci i wyskoczy w innym wypadku nie ma takiej opcji

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 procent zle wykonany serwis,przez jakiegoś bolka,ta śruba trzyma mosiężny trzpień ,od drugiej strony,nie ma takiej możliwości żeby się sama odkręciła,tym bardziej ze jest zabezpieczona zawsze przez producenta niebieskim klejem do gwintów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 procent zle wykonany serwis,przez jakiegoś bolka,ta śruba trzyma mosiężny trzpień ,od drugiej strony,nie ma takiej możliwości żeby się sama odkręciła,tym bardziej ze jest zabezpieczona zawsze przez producenta niebieskim klejem do gwintów

didi@, on napisał już o drugim takim przypadku w tym modelu który serwisował, więc albo ktoś wcześniej źle to zrobił lub zostaje producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

didi@, on napisał już o drugim takim przypadku w tym modelu który serwisował, więc albo ktoś wcześniej źle to zrobił lub zostaje producent.

SID,tak jak pisałem wcześniej,nie ma takiej możliwości,wszystkie śruby znajdujące się w multiplikatorach Shimano, zabezpieczone są przed samoczynnym odkeceniem,w wielu wypadkach ten aspekt decyduje czy zostanie ci przyznany darmowy serwis w shimano,posiadając oczywiście kołowrotek na gwarancji,byłby to typowy strzał w kolano ,nie sadzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SID,tak jak pisałem wcześniej,nie ma takiej możliwości,wszystkie śruby znajdujące się w multiplikatorach Shimano, zabezpieczone są przed samoczynnym odkeceniem,w wielu wypadkach ten aspekt decyduje czy zostanie ci przyznany darmowy serwis w shimano,posiadając oczywiście kołowrotek na gwarancji,byłby to typowy strzał w kolano ,nie sadzisz?

Pewnie, że tak, lecz wszędzie jest możliwy margines pomyłki (czynnik ludzki lub złej jakości klej), a w niektórych przypadkach celowe działanie (przemysł motoryzacyjny, elektronika itd).

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 procent zle wykonany serwis,przez jakiegoś bolka,ta śruba trzyma mosiężny trzpień ,od drugiej strony,nie ma takiej możliwości żeby się sama odkręciła,tym bardziej ze jest zabezpieczona zawsze przez producenta niebieskim klejem do gwintów

to była śruba trzymająca ten plastik pod tym winklem który jest odpowiedzialny za powrót piniona we właściwe miejsce przy zakręceniu korbką ;) 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, domyślam się.

A o jakich parametrach piszesz?

Co ten DC7 takiego ma co nie mają o wiele tańsze, uświadom mnie proszę.

Fakt jedno ma na bank- szyako padające bebebhy, nigdzie wcześniej mie spotkane?

Czy jdszcze są inne topowe multiki z bebechamy gufnolitowymi?[emoji3]

Co do reszty to o ile masz porównanie, bo jak możesz je mieć skoro dla Ciebie tanie jest fu ble i . Mam rację?

A tak dla przypomnienia możesz powiedzieć ile tych antares ów lub calais miałeś w użyciu?

 

Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to była śruba trzymająca ten plastik pod tym winklem który jest odpowiedzialny za powrót piniona we właściwe miejsce przy zakręceniu korbką ;)

w takim  razie trzeba to obserwować,być może jest to jakiś błąd konstrukcyjny ze zapadka która odbija obciera o ta śrubę ,nie wiem po co utrudniali sobie życie i montowali to śrubka ?,w innych modelach nie ma tam tego plastiku tylko wyprofilowane prowadnice w obudowie,było by to naprawdę smutne jeśli chodzi o ten model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dla przypomnienia możesz powiedzieć ile tych antares ów lub calais miałeś w użyciu?

 

Wysłane z mojego JNY-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

Antares DC7, Calais A i DC oraz Core to były w moim posiadaniu przez sezon. Jako nowe i używane adekwatnie do przeznaczenia działały bezawaryjnie. Zostałyby dłużej gdyby nie serwis u kolegi który pokazał mi ich bebechy porównując je do swoich Curado DPV i DHSV. Na chłopski zdrowy rozum wziąłem soaie tą lekcje do serca i szybko je sprzedałem zastępując je właśnie dwiema sztukami Curado DHSV. Które działają po dziś dzień u mojego chrześniaka. A ja sam delektuje się bezawaryjną pracą takich badziewnych multików jak Caius czy Caenan. I jakoś działają, nie niszczę ich przy łowieniu. Więcej ryb też nie łowię????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Antares DC7, Calais A i DC oraz Core to były w moim posiadaniu przez sezon. Jako nowe i używane adekwatnie do przeznaczenia działały bezawaryjnie. Zostałyby dłużej gdyby nie serwis u kolegi który pokazał mi ich bebechy porównując je do swoich Curado DPV i DHSV. Na chłopski zdrowy rozum wziąłem soaie tą lekcje do serca i szybko je sprzedałem zastępując je właśnie dwiema sztukami Curado DHSV. Które działają po dziś dzień u mojego chrześniaka. A ja sam delektuje się bezawaryjną pracą takich badziewnych multików jak Caius czy Caenan. I jakoś działają, nie niszczę ich przy łowieniu. Więcej ryb też nie łowię????????????

Jak nie widać różnicy, to po co przepłacać Wiesiu ?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładnia Core - amerykańskiej wersji Metanium - jest mocniejsza i trwalsza niż przekładnie w niższych modelach Shimano. Mam.. i widziałem ją na własne oczy. Zdaje się, że w próbach negacji drogich niestety high endów,  nieuchronnie wracamy do kolein tradycyjnego poglądu,  jak to chłop wyciął z krzaka leszczynowy kij, i nałowił, pognębiając lepiej wyposażonego.. :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żadna negacja, a zdrowo-rozsądkowe podejście do tematu. Nie należę do gadżeciarzy i jaraniem się drogim sprzętem. W tamtych czasach gdy miałem te z górnej półki, łowiłem w przekonaniu, że droższe to trwalsze, dłużej posłuży. W tym przypadku nic bardziej mylnego. To tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajnie nie wierzę - sądząc oczywiście  po sobie - że można z własnej nieprzymuszonej woli cofnąć się, od powiedzmy poziomu Metanium, do poziomu Caenana. To dość nieprawdopodobny myk..  :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci nie psuje przyjemności pobytu, ani zabrania możliwości wyrażenia swoich własnych poglądów. Tym niemniej, Wiesiek, skoro już zacząłeś "wartościowanie" to wiedz, że przekładnie micro module będą  pojawiły się we wszystkich segmentach cenowych.. bo stosuje się w multiplikatorach coraz to wyższe przełożenia. A w Shimano - tych najdroższych - zaczęto najwcześniej..  :)

Uogólnieni niczego nie tłumaczy.. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...