Skocz do zawartości

Z cyklu: zakup 4 kółek


popper

Rekomendowane odpowiedzi

Moźe i masz rację,ale haldex to dla mnie to takie placebo ;-) (oprócz wleczenia stu kilo pod podwoziem)

U góry wstawiłem filmik porównujący haldex z napędem permanentnym na cztery koła.

Wnioski można wysunąć samemu.

Szczerze mówiąc to nie wiem jak to jest w Volvo zrealizowane ale albo ma łyse opony ten samochód albo nie dziala mu w ogóle ten napęd.Łyse opony z tego wzgledu ze kreci jedno kolo z przodu i domniemuje ze jedno z tylu, Subaru na łysych oponach tez by nie mogło ruszyć. Ja bym pod ta górkę bez problemu wyjechał haldexem ale nie Volvo.

Ale tak i quattro,haldex i napęd w tym Subaru ma ta wadę ze nie ma blokady napedu w związku z tym jak jedno z kol zawisnie w powietrzu nie ruszymy z miejsca.

Edytowane przez esoxlucius1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zapytanie do użytkowników benzyniaka 2.0 115km pow 2000r bo że olej żre to mam świadomość i jest to dla mnie do przyjęcia, ciekawy jestem jak by to cykało w Octavii 4x4, no i czy silnik jest tak niezawodny i tani w utrzymaniu jak jego starsze wersje?

Naprawdę warto, różnica pomiędzy fwd a 4x4 jest kolosalna. W dodatku ten napęd jest bezawaryjny wiec tym sie nawet nie przejmuj, co 60tys olej i filtr w haldexie ~200 PLN. Ale na śniegu w błocie piachu itp rewelacja, ogranicza Cie tylko prześwit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę warto, różnica pomiędzy fwd a 4x4 jest kolosalna. W dodatku ten napęd jest bezawaryjny wiec tym sie nawet nie przejmuj, co 60tys olej i filtr w haldexie ~200 PLN. Ale na śniegu w błocie piachu itp rewelacja, ogranicza Cie tylko prześwit

olej i filtr to wszędzie piszą i kazdy mi mówi ze co 30tys, jeszcze jak by ktoś cos o silniku skrobnął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę warto, różnica pomiędzy fwd a 4x4 jest kolosalna. W dodatku ten napęd jest bezawaryjny wiec tym sie nawet nie przejmuj, co 60tys olej i filtr w haldexie ~200 PLN. Ale na śniegu w błocie piachu itp rewelacja, ogranicza Cie tylko prześwit

Różnica w prowadzeniu jest na bank. Ale jak rzadko zjeżdżasz z asfaltu to czy ja wiem. Większe spalanie, masa i więcej mechanizmów do popsucia. Co prawda nie siedzi tak nisko jak zwykła Octavia,

Ale na to jest sposób. Jak miałem Golfa IV to dałem felgi które rozszerzały samochód, wyższe opony i na zawieszeniu kilka cm w górę dałem. I juz problem sie rozwiazał. A to ta sama płyta podłogowa.

 

Jak kupowałem swoje A4 też się zastanawiałem czy dobrze robię biorąc bez Quatro. Z perspektywy czasu powiem , że tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja specjalnie na spalanie nie zwracałem uwagi, ale czasem zerknąłem co pokazywał komputer- średnio 10,5/100km.

Będzie Ci naprawdę ciężko kupić ten model w dobrym stanie. Na rynku jest tego multum, większość albo z przebiegami po 500tys albo mocno powypadkowe. Trzeba być czujnym. Auto dość przyjemne w eksploatacji dlatego było u mnie tak długo.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...