Skocz do zawartości

Z cyklu: zakup 4 kółek


popper

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli kompresor, ja myslalem, ze jakies abra kadabra wystarczy aby pojawilo sie 100 koni wiecej :) 

 

U mnie set kosztuje wiecej niz uzywka samochod w ''dobrym'' stanie.

 

jrsc są dedykowane do nich , i w zarówno w k20 jak i f20 montaż jest prosty bo masz kolektor dolotowy na wierzchu, dodatkowo k20stki w type r kręcą się w drugą stronę z racji ułożenia silnika ;) w starszych d, b i h seriach była lipa bo kompresorki montowalo się pod kol wydechowym.Tylko musisz pamiętać że kompresor jest zupełnie innym doładowaniem niż turbo i charakterystyka zapier....nia zmienia się znacząco :) fajnie zainwestować w dodatkowe bajery jak rdzenie chłodnicze do kompresora dobry icek i sprzęgło elektromagnetyczne gdy chcesz pojeździć czasem spokojnie . zresztą kiedyś o tym pogadamy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko Toyotka - nie bierz nic innego pod uwagę.Ja mam 1.4 D4D , załapałem się jeszcze na model bez dpf-a - silnik na bezobsługowym łańcuchu (chyba, że po 400 tyś)  , bez dwumasy , jeszcze na wtryskach Boscha (możliwa regeneracja) .Niby 90 km a napędza to małe kombi na równi z innymi autami a jak komuś powiem ile ma mocy to nie chce uwierzyć - do 150 km nie zamula i mi to wystarczy.Jak załapiesz się na podobną rolkę z końca produkcji na tym silniku to śmiało możesz kupować.Tylko ciężko coś dostać , swojej 6 miesięcy szukałem , ale się da .Jeżeli nie to Auris z wcześniej polecanych jednostek.też są bardzo fajne.

Ja nawet nie szukam już innych samochodów , wiem, że następna też będzie Toyota , ale jeszcze mnóstwo wody upłynie w Wiśle zanim ją zamienię.

post-50934-0-60111600-1420550976_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z założenia nie używałem nigdy samochodów na F  :P (Fiat,Ford i francuskie)

Darku też tak miałem dopóki trzy lata temu żona nie uparła się na Renault Scenic.Dzięwiecioletek miał wtedy 133 tys przebiegu(naprawde ile miał nie wiem) teraz ma 240 tys. padła mu turbina i tyle.Pali jakieś 6,5 l ,na trasie 5,5 l,1,9 dti 100 koni. Dlatego uważam ,że "wszystkim" da się jeździć z powodzeniem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem pomykałem 2.0 Avensis , i 1.4 Rolką i wszędzie cisza jak makiem zasiał.Jak już się czepiać to skrzynie biegów nie są wzorem precyzji - to tyle.Ważne jeszcze jaki to był ten 2.0 bo wiem, że jeden model jest bardziej kiszkowaty , nie pamiętam jaki.

Edytowane przez Szymon82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz napisac w jaki sposob idzie ''podkrecic'' ten silnik do 300 ps?

Wiąże się to z wymianą góry silnika i dołożeniem sprężarki poza tym  elektonika. Z tego co kojarzę mieszkasz w UK udaj się do jakiegoś garażu  i się zrobi to są jedne z bardziej wdzięcznych silników do przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darku też tak miałem dopóki trzy lata temu żona nie uparła się na Renault Scenic.Dzięwiecioletek miał wtedy 133 tys przebiegu(naprawde ile miał nie wiem) teraz ma 240 tys. padła mu turbina i tyle.Pali jakieś 6,5 l ,na trasie 5,5 l,1,9 dti 100 koni. Dlatego uważam ,że "wszystkim" da się jeździć z powodzeniem ;)

Pewnie tak, tyle że ja od 18 lat mam 4 Toyotę + miałem służbowego Avensisa przez 6 lat i niestety jak sprzedawalismy to mi ktoś podkupił  :angry: . Nigdy nie kupowałem nowych aut, zawsze szukałem 3-4 letniej i obecna tak właśnie była kupiona ale po 6 miesięcznych poszukiwaniach. Niedawno kolega sprzedawał swoją 10 letnią Corollę a koleżanka 6 letniego Yarisa.

Ilość telefonów porażająca  :rolleyes: , sprzedali w dniu ukazania się ogłoszenia a chyba nie z każdym autem tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 200ps zrobić 300 bez sprężarki się nie da,

da sie ,tylko trzeba jeszcze przygotowac ze 2-3 kwoty zakupu auta, jak startowałem w górach pamietam ze jezdziła taka rka 289km

 

tylko co z tego.. bez szpery i konkretnego zawiasu nie da sie wykorzystac nawet 60% mozliwosci takiej zabawki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da sie ,tylko trzeba jeszcze przygotowac ze 2-3 kwoty zakupu auta, jak startowałem w górach pamietam ze jezdziła taka rka 289km

 

tylko co z tego.. bez szpery i konkretnego zawiasu nie da sie wykorzystac nawet 60% mozliwosci takiej zabawki

na zakrętach owszem , ale na kresce wystarcza semi slicki 215-225 żeby oddać całość 300 hp w glebę.

 

a z tymi konikami w Polsce jest różnie, trzeba zwracać uwagę na temperature na wykresie z hamowni bo głupie 5 stopni niższej temperatury powietrza może zaowocować kilkudziesiecioma końmi na wykresie więcej przy grubszych mocach , zależy od dmuchawy.

Edytowane przez Kombajnista_z_PGRu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, wkladac turbo to zabieg bardzo kosztowny, nie majacy jakiegos wielkiego uzasadnienia bo nagle taka Type-R wychodzi drozej niz np. 911, jakis 55 AMG czy M3 :(

Koszt takiej przeróbki to jakieś 1500 funtów części plus robocizna także bez przesady. Dla przykładu szukam obecnie E55 AMG koszt takiego autka nawet  z początku tego wieku w przyzwoitym stanie to koszt 8-10tys. funta także bez porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konie koniami, wazniejsze dla mnie niutki, jak sie bawiłem jeszcze w rajdy/wyscigi to bardziej liczyły sie sekundy na kilometrze. Nie raz auto z teoretycznie mniejsza moca było szybsze na kilometrze o 1s, co w całosci zawodów dawalo ogromną przewage,

Na przyspieszenie  składało sie jeszcze wiele czynników jak np przełozenia skrzyni, ustawienie zawiasu itd

 

ale to już wspominki  :(

 

No i temat dotyczy chyba czego innego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konie koniami, wazniejsze dla mnie niutki, jak sie bawiłem jeszcze w rajdy/wyscigi to bardziej liczyły sie sekundy na kilometrze. Nie raz auto z teoretycznie mniejsza moca było szybsze na kilometrze o 1s, co w całosci zawodów dawalo ogromną przewage,

Na przyspieszenie  składało sie jeszcze wiele czynników jak np przełozenia skrzyni, ustawienie zawiasu itd

 

ale to już wspominki  :(

 

No i temat dotyczy chyba czego innego :)

w każdym sporcie motorowym te same czynniki są ważne i ważniejsze ;) ale masz rację w stu procentach a dodałbym jeszcae że i tak najważniejszy jest kawałek mięsa łączący kierownicę z pedalami i fotelem :D

 

pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg, mnie krecenie takiego auta, nie wykorzystując go w jakiś zawodach typu kjs/rajdy/wyscigi/cwiartka czy tam jakieś truck day to jak podpiecie stelli do rzecznej gruntówki...

 

Wiekszosc takich hothatch'ów ma i tak zbyt wiele mocy dla przecietnego kierowcy

miałem crxa z 89roku na ostatniej mapie wyplul 430 koni , i tak lepsze wyniki na ćwiartki i szesnastki robiłem na niższym doladowaniu czyli koło 350 hp , oczywiście przy masie 820 kg bez kierowcy :) zgadzam się w zupełności z Twoim zdaniem i kończę off topa.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300 koni to przeciętne wyniki z tych silników w torowych wersjach w jpn , wolnossaki na franku k24/k20 w polsce śmigają po 280-300 kucykow.

Oczywiście bez sprężarek :)

Z 200KM na 300KM bez dolozonej turbiny/kompresora? A co tam krasnoludek jest zamontowany co dmucha w dolot? Skąd taka moc, bez większej ilości powietrza dostarczonego do silnika nie uzyskasz przyrostu mocy o 50%. Co z tego jak będziesz lal paliwo z wtryskow jak Ci tego nie przepali.

Te 300 z 200 to miedzy bajki można wlozyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 200KM na 300KM bez dolozonej turbiny/kompresora? A co tam krasnoludek jest zamontowany co dmucha w dolot? Skąd taka moc, bez większej ilości powietrza dostarczonego do silnika nie uzyskasz przyrostu mocy o 50%. Co z tego jak będziesz lal paliwo z wtryskow jak Ci tego nie przepali.

Te 300 z 200 to miedzy bajki można wlozyc

poczytaj, poszukaj to zrozumiesz , są całe kity zwiększające pojemność o prawie 2 setki , lub poprostu blok 2.4l od k24 i głowica od k20 , oczywiście pełna obróbka glowicy z wymianą talerzykow i sprezyn na lżejsze , kute tłoki, korby , panewki i pierscionki , ostre walki rozrzadu o innej charakterystyce , jakiś tam ładny dolocik z dobrym kolektorem , dobrze obliczony customowy wydech , hondata k pro i po strojeniu masz odcinke na poziomie 10500 rpm jak dobry motor :) tak te moce się osiąga a wolnossacych silnikow o mocach powyżej 300koni jest na rynku sporo. Jak pisałem w Jpn 300hp z k serii to normalny wynik , w Polsce tez ich trochę jest

 

a seryjne wtryski k20stki starczaja do około 250 hp i to wiadome że zmienia się je, plus wydajniejsza pompa.

 

 

a jak nie wierzysz zerknij w motory :) z byle litra 230 kucykow się kręci samym power commanderem, wydechem i filtrem powietrza.

Edytowane przez Kombajnista_z_PGRu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj, poszukaj to zrozumiesz , są całe kity zwiększające pojemność o prawie 2 setki , lub poprostu blok 2.4l od k24 i głowica od k20 , oczywiście pełna obróbka glowicy z wymianą talerzykow i sprezyn na lżejsze , kute tłoki, korby , panewki i pierscionki , ostre walki rozrzadu o innej charakterystyce , jakiś tam ładny dolocik z dobrym kolektorem , dobrze obliczony customowy wydech , hondata k pro i po strojeniu masz odcinke na poziomie 10500 rpm jak dobry motor :) tak te moce się osiąga a wolnossacych silnikow o mocach powyżej 300koni jest na rynku sporo. Jak pisałem w Jpn 300hp z k serii to normalny wynik , w Polsce tez ich trochę jest

 

a seryjne wtryski k20stki starczaja do około 250 hp i to wiadome że zmienia się je, plus wydajniejsza pompa.

 

 

a jak nie wierzysz zerknij w motory :) z byle litra 230 kucykow się kręci samym power commanderem, wydechem i filtrem powietrza.

Zwiększając pojemność i wymieniając pół silnika to racja.

Równie dobrze można z cinquecento zrobić 200km ;)

Można podnieść sobie moc jak fabrycznie jest silnik zdławiony ale nie o 50% samym programem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...