Skocz do zawartości

Zimowe sreberka

Kacper.K

Rekomendowane odpowiedzi

Od początku stycznia staram się łowić srebra w rzece, wiem że są bo spinningiści łowią (widziałem rybę 8 kilową, słyszałem o 7kg, sporo ryb w przedziale 50-65cm), coś na muchę się też uwiesi (na początku stycznia kilka ryb 40-55 cm), ale w ostatnich dniach posucha straszna. Nie mam kompletnie doświadczenia w łowieniu srebrniaków zimą, o ile latem łowi się je prowadząc muchę dość wysoko (3 metrowe polyleadery tonące airflo - mucha schodzi na 1-1,5 metra) to zimą nie wiem jak się do nich dobrać. Kelty łowi się zimą głęboko, 3-3,5 metrowe szybko tonące (T-15, T-17) tipy i wolne prowadzenie po łuku. 

Wraz ze znajomymi (chłopaki potrafią łowić trocie) czeszemy rzekę już parę ładnych dni bez efektów. Łowimy podobnie (zestawy jak wyżej przy keltach), muchy różne, oprócz brań, których nie jesteśmy na 100% pewni nic się nie dzieje. 

Zachodzę w głowę jak się do nich dobrać i doszedłem do wniosku, że trzeba ich zacząć szukać płycej - porobić tipy 2-2,5 metrowe z linki w 5 lub 7 klasie tonięcia. Może szybciej zacząć muchy prowadzić - na razie prowadzenie much po łuku z lekkim pompowaniem nie przynosi efektów. Może starać się układać linkę w linię prostą zamiast wybrzuszać? Wybierać tylko szybsze miejscówki, zakręty, wiry, a wolniejsze keltowe prostki całkowicie odpuścić ? Może po prostu trzeba trafić na dzień żerowania? 

Łowimy skagitem, może lepiej przesiąść się na scandi ? Szczerze wątpię żeby sama głowica miała tutaj znaczenie... 

Chętnie wysłucham waszych doświadczeń, nawet spinningistów którzy mają efekty w łowieniu srebrniaków zimą.