Tomek88 Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Nieco poza budżetem 800,00 zł to moja granica.Niegdyś hankooki robili na tej samej taśmie co micheliny i to była identyczna opona tylko trochę taniej. Jak jest obecnie nie wiem, ale warto popytać jakiegoś gumiarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Ja osobiście poleciłbym Dunlop SP Sport/ Sport Maxx GT/TTŚwietne opony, ciche, trwałe, na mokrym jak i na suchym dobrze trzymają.W modelu TT wychodziły jako run flaty- super sprawa, polecam.W budżecie się zmieścisz jeśli kupisz używki.Ważne by były nie zleżałe na słońcu.Co do wieku opony- to im starsza tym twardsza.Na mokrym może przez to tracić przyczepność. Co do Toyo i Yokohamy, też używałem.Ale to bardziej do sportowych autek z większą mocą.Są miękkie- dobrze kleją na gorącym asfalcie przez co szybko się drą.Na mokrym Toyo T1R- porażka! Co do hamulcy- ja polecam ATE.Drogie i skuteczne, ale wyznaje zasadę, że lepiej kupić coś dobrego, zamontować i zapomnieć niż testować co jakiś czas inną marke wkurzając się na piski, pylenie, lichą skuteczność, czy bicie po kilku jazdach. Edytowane 2 Lutego 2015 przez Arek X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antilag Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) sprzedaj pudełko woblerów ( te które i tak sie nie miesci do kamizelki ) i bedzie na opony z górką jeszcze na wyjazd na morskie sreberka wystarczy Edytowane 2 Lutego 2015 przez antilag 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Moje furki generalnie na Nokianach się poruszają. Niedrogie i made in Finland. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek B. Opublikowano 2 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Za radą @Roberto założyłem filtry na oponeo.pl Coś z poniższych ? http://www.oponeo.pl/wybierz-opony/s=1/letnie/t=1/osobowe/p=8/firestone,hankook,bridgestone,continental,goodyear,michelin,pirelli,yokohama/r=1/195-65-r15 Edytowane 2 Lutego 2015 przez Wojtek B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hektor7901 Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Run Flat odpada!zdradliwa guma!może w jakąś dobrą używkę zainwesuj? czasem można kupic z felami igiełki 2-3 letnie za 600-800 Pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszDDZ Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) do B5 będziesz miał 195/65 R15 lub 205/60 R15Na oponach nie warto oszczędzać, bo czasami nawet dwa metry drogi hamowania daje nam całą maskę, lampy, chłodnice, zderzak, pas przedni a czasami nawet zdrowie i życie przypadkowego przechodnia. O trzymaniu w zakrętach, czy przy gwałtownych manewrach na trasie spowodowanymi nagłymi przypadkami, takimi jak inni uczestnicy ruchu, dzikie zwierzęta itp. nie wspomnę. Można sobie tłumaczyć, że przecież się nie zapierdziela, bo zazwyczaj się jeździ po mieście, ale jak się popatrzy na testy i drogę hamowania przy 50-60km/h to różnice bywają przerażające i dochodzą nawet do 5m między poszczególnymi oponami a to już jest bardzo dużo. Co do rozmiaru felgi, to niestety jest trochę przymała, bo sensowne opony takie jak np. contisportcontact 3 czy wspomniany wyżej Dunlop SP Sport/ Sport Maxx GT/TT występują dopiero przy rozmiarze 205/45 R17 jeśli mówimy o passacie. Z 15" http://www.oponeo.pl/model-opony/goodyear-efficientgrip-performance masz dobrą oponę. Chyba nawet wygrała w tamtym roku w teście ADAC Edytowane 2 Lutego 2015 przez MateuszDDZ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekp29 Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Kup opony letnie jakość-cena FULDA,cena -jakosc DĘBICA PRESTO nigdy wielosezonowe ani używki Klocki ATE, BREMBO , TEXTARTARCZE ATE(ewntualnie Febi )Jeżdże 15- letnim vw polo zrobiłem przez 5- lat 160000 ma 270000 km i wiem co mówięBylem tym samochodem w zeszłym roku w Finladii jakieś 2740 km w obie strony zapakowany po dach bez najmniejszego problemuOczwiście można taniej ale na tarczach i klockach oszczędzisz może 150 a będą piszczeć, zdecydowanie słabiej hamować i mniej wytrzymająnieOpony Fulda to nie ustepuje Michelain ani innym wielkim , Dębica typowo bdżetowo A LUDZI którzy proponują zajebiste Dunlopyw Audi TT iinne takie wypowiedzi bym nie czytał.Bo albo nie wiedzą o czym piszą albo nie czytali twojego posta Edytowane 2 Lutego 2015 przez jacekp29 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super Arek GT Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Sądziłem, że Dunlop który poleciłem, produkowano też i w mniejszych rozmiarach.Mój błąd. Co tyczy się klocków, to z doświadczeń kolegów -Brembo marnie wypadało.Jakość adekwatną do ceny trzymają tylko w wyczynowych częściach.Za to klocki polecam również firmy Akebono.Dużo dobrego słyszałem również o zestawach firmy Zimmerman. Edytowane 2 Lutego 2015 przez Arek X 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekp29 Opublikowano 2 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 (edytowane) Ja wypowiadam się co do części do VW i klocki BREMBO DO STAREGO VW sa robione przez TEXTARA TAKIE MOJE SPTRZEŻENIE I MOJEGO MECHANIKAdo nowego nie mam pojęcia ALE PISZEMY O PASSACIE 97 r.Wiele firm w starszych rocznikach to pakowacze jedni pakują lepsze inni gorszeA felgi 17 kup do 18-letniego Passata nich wiedzą że Cie stać i kup Sobie najowszą Stellę i MATGI za 800 zł można szaleć Edytowane 2 Lutego 2015 przez jacekp29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czerwcowy0520 Opublikowano 3 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Wielosezonowe sobie daruj...ktoś wyżej polecal sport contacty 3 continentala i mial calkowita racje. Mam je u siebie 215/45/17 zero szumu pieknie trzymaja ale chyba przekrocza budżet...ojciec ma w mondeo mk3 uniroyale rain experty...swietne oponki, polecil mu je najlepszy chyba wulkanizator jakiego znam, fajnie odprowadzaja wode, co ciekawe fajnie trzymaja auto w zimie...:-) warto również popatrzeć na nexeny. Tanie koreanskie oponki. Mam zimowki siedemnachy i zabieraja mi radoche z jazdy na rekawie po osniezonych parkingach...:-) Jeśli chodzi o tarcze i klocki z czystym sumieniem polecam zestaw: tarcze samco i klocki remsa...nie za drogie, cichutkie i skuteczne... Wysyłane z mojego GT-S5830i za pomocą Tapatalk 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witeg Opublikowano 3 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Polecano Yokohamy, to najgorsze zimówki jakie miałem, w zasadzie jeszcze mam, bo drugi sezon dorzynałem je jako "letnie zimówki" i na trzeci jeszcze bieżnika zostało. 10cm śniegu było dla nich nie do pokonania, na śliskim makabra, po tym jak mało rowu nie zaliczyłem, pojechałem do wulkanizatora, na hasło - mają być możliwie tanie ale już przyzwoite , zaproponował Kelly Winter, jeżdżę trzecią zimę, nie mam zastrzeżeń. Po Yokohamach to niebo a ziemia. Nie wiem czy ja trafiłem felerny komplet, czy polecający Yokohamy ich nie używali, w każdym razie opony tej firmy omijam z daleka.Co do porad to jedynie mogę powiedzieć, do czego ja doszedłem - opony kupuję nowe i dwa komplety zima/lato. Nie mam przekonania do używek, czy nadlewek. Z 700-800 zł na 2 komplety to raczej nie poszalejesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek88 Opublikowano 3 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Wielosezonówki to czasem zło objawione, na mokrej nawierzchni auto hamuje prawie jak na lodzie(np. dębica). Run flaty nie są zdradliwe, bo z założenia ich konstrukcja polega na tym, żeby były mniej zdradliwe. Problemy jednak mają gorsze zakłady z ich założeniem na felgi, szczególnie w niskim profilu. Po trosze to przerost formy nad treścią, bo w końcu jak często łapiemy gumę. Micheliny pilot sport albo bliźniacze hankooki pod warunkiem, że nowe modele nadal są bliźniacze i dopiero zobaczysz co to komfort jazdy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzyk Opublikowano 3 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 UNIROYAL RAIN EXPERT ,są świetne ,zmieścisz się w budżecie i będziesz zadowolony. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek B. Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Polecano Yokohamy, to najgorsze zimówki jakie miałem, w zasadzie jeszcze mam, bo drugi sezon dorzynałem je jako "letnie zimówki" i na trzeci jeszcze bieżnika zostało. 10cm śniegu było dla nich nie do pokonania, na śliskim makabra, po tym jak mało rowu nie zaliczyłem, pojechałem do wulkanizatora, na hasło - mają być możliwie tanie ale już przyzwoite , zaproponował Kelly Winter, jeżdżę trzecią zimę, nie mam zastrzeżeń. Po Yokohamach to niebo a ziemia. Nie wiem czy ja trafiłem felerny komplet, czy polecający Yokohamy ich nie używali, w każdym razie opony tej firmy omijam z daleka.Co do porad to jedynie mogę powiedzieć, do czego ja doszedłem - opony kupuję nowe i dwa komplety zima/lato. Nie mam przekonania do używek, czy nadlewek. Z 700-800 zł na 2 komplety to raczej nie poszalejesz. Zamierzam kupić tylko 1 komplet opon (letnie), na który mam do przeznaczenia 800,00 zł. Mam już kilku faworytów (na podstawie informacji z wątku). Między innymi: Firestone Firehawk SZ90UGoodyear Effficient Grip PerformanceDunlop Sp Sport Bluresponse Macie jeszcze jakieś rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon82 Opublikowano 4 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Po wcześniejszych doświadczeniach z Dunlopami Sp SPORT letnimi - super , ale szybko się starłyJA zaskoczony jestem Nokianami Line - od dwóch lat mam letnie i przyznam szczerze , najlepsze uniwersalne opony jakie miałem , po wcześniejszych Bridgestone Turanza ER300 , które też były BDB nie odczułem żadnych strat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 4 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 (edytowane) OT. W zeszłym roku koleżka wziął mnie jako pasażera na tor doskonalenia jazdy, jako królika doświadczalnego. To zdałem sobie sprawę, że nie ma znaczenia tak naprawdę co mam założone ponieważ nie wiem kiedy tracę przyczepność na suchym, kiedy mokrym jaką mam drogę hamowania z danej prędkości etc.. Nie znam auta którym jeżdżę w stopniu wystarczającym, o możliwości rozeznania tych różnic w oponach nie wspominając, nawet gdybym taką możliwość posiadał. Przestałem mieć zajawkę. Edytowane 4 Lutego 2015 przez Krzysiek_W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rothen Opublikowano 4 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Nokian i Vrederstein to opony które mogę polecić z pełną odpowiedzialnością.Hamulce oczywiście Ate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wgn@22 Opublikowano 4 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Opony najgorsze jakie miałem Pirelli P7 i zdecydowanie odradzam...firma albo schodzi na psy,albo taki model...3 sezony się męczyłem,głośne,koleinka+deszcz ładnie się pływało, rok temu kupiłem Hankooka Ventus Prime2 bez porównania do pirelki...dobrze trzyma na mokrym jak i na suchym,ciche...Audi a4 b5 205/55/16 Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witeg Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 A jak w przypadku obecnych Nokianów z jazdą po mokrym? Wprawdzie miałem je kilka lat temu, więc pewnie tamten model już jest zmieniony, ale pamiętam, że fajne były dopóki nie padało.@Krzysiek_W masz rację, dlatego czasem warto w bezpiecznym (tor, duży plac....) miejscu pojechać na granicy przyczepności, a raczej tę granicę przekraczając, żeby poczuć kiedy przyczepność się traci i jak wtedy samochód się zachowuje. Może to i jest odbierane jako gówniarskie wybryki statecznego pana, ale warto........ no dobrze przynajmniej jest dobre wytłumaczenie chwili przyjemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawgas Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Nokian i Vrederstein to opony które mogę polecić z pełną odpowiedzialnością.Hamulce oczywiście Ate.To zależy, w mojej Avensis tarcze ATE na przodzie wytrzymały niecałe 20 000 km po czym pokrzywiły się kompletnie. Reklamacja nic nie dała bo oczywiście wmawiali mi, że z rozgrzanymi do czerwoności tarczami pewnie wjechałem do głębokiej kałuży. Zakupiłem tanie chińskie tarcze i już 80 000 km nie ma problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jozi Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 To zależy, w mojej Avensis tarcze ATE na przodzie wytrzymały niecałe 20 000 km po czym pokrzywiły się kompletnie. Reklamacja nic nie dała bo oczywiście wmawiali mi, że z rozgrzanymi do czerwoności tarczami pewnie wjechałem do głębokiej kałuży. Zakupiłem tanie chińskie tarcze i już 80 000 km nie ma problemu.Normalne, zawsze jak się pokrzywią to wjechałeś w kałużę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artech Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Uniroyal RainExpert mam, używam i mogę polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artech Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Polecano Yokohamy, to najgorsze zimówki jakie miałem, w zasadzie jeszcze mam, bo drugi sezon dorzynałem je jako "letnie zimówki" i na trzeci jeszcze bieżnika zostało. 10cm śniegu było dla nich nie do pokonania, na śliskim makabra, po tym jak mało rowu nie zaliczyłem, pojechałem do wulkanizatora, na hasło - mają być możliwie tanie ale już przyzwoite , zaproponował Kelly Winter, jeżdżę trzecią zimę, nie mam zastrzeżeń. Po Yokohamach to niebo a ziemia. Nie wiem czy ja trafiłem felerny komplet, czy polecający Yokohamy ich nie używali, w każdym razie opony tej firmy omijam z daleka.To chyba trafiłeś na felerny komplet, bo moje odczucia są zgoła odmienne. Lepszych zimówek niż Yokohamy nie miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawgas Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Normalne, zawsze jak się pokrzywią to wjechałeś w kałużę.Na chińczykach śmigam tak samo jak na ATE i nic mi się nie pogięło więc teza niewłaściwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.