Skocz do zawartości

Shimano Stradic (kolejne generacje) - informacje, opinie, uwagi


elpojo

Rekomendowane odpowiedzi

Zaraz dojdziemy do wniosku że nie warto kupować Mercedesa czy BMW bo po co jak Volkswagen ma wszystko to samo ;)

A trochę tak nie jest !? Porównując jakościowo Mercedesa dziś a 30 lat temu to śmiało można stwierdzić, że kiedyś za tego Mercedesa to warto było zapłacić. A dziś to tak se. Jego jakość jest średnia i zbliżona to marek klasy średniej. :)  

Mają jeszcze ludzie od nowości Twin Powery XTR. Używają ostro a niektóre kręcą już ponad 20 lat. Takich przebiegów dzisiejsze super hiper Twin Powery z pewnością nie zrobią bo już nowe szumią, stukają i co tam jeszcze. Trzeba zastanawiać się czy dobrze nasmarowane ! Kto kiedyś jak kupił XTR-a zastanawiał się czy dobrze nasmarowany !?  :)

 

W ten sposób po zbudowaniu marki i przywiązaniu klienta do określonej jakości żerują firmy na klientach sprzedając im dziś bardziej nazwę czy logo wypracowane.... w

przeszłości niż towar, który ma jakościowo nawiązywać do marki.

Edytowane przez Brejdak
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kilka dni będę czyścił swojego FL-a. Topiony w Bałtyku i norweskich fiordach. Ząbkuje, oporówka na jednym z wypadów puszczała cały czas, na kolejnych było ok. Aż mnie ciekawość zżera co w środku się dzieje ???? Oczywiście dołożę łożysk i będę dalej katował. Z zewnątrz wygląda nieciekawie po fiordach ????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za kilka dni będę czyścił swojego FL-a. Topiony w Bałtyku i norweskich fiordach. Ząbkuje, oporówka na jednym z wypadów puszczała cały czas, na kolejnych było ok. Aż mnie ciekawość zżera co w środku się dzieje Oczywiście dołożę łożysk i będę dalej katował. Z zewnątrz wygląda nieciekawie po fiordach

dawaj jakieś fotki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hans Kloss

A łożyska o odpowiednich rozmiarach musiałem kupować (za grosze) na pewnym chińskim portalu handlowym, wszelkie usiłowania zakupu w sklepach polskich zakończyły się niepowodzeniem. No ale to było ze 2 lata temu, więc coś się od tego czasu mogło zmienić. Linkować do sklepu nie będę bo mi Chińczyk za reklamę nie płaci, ale jestem pewny że łatwo poradzisz sobie sam. 

Edytowane przez Hans Kloss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=6WfouPsz8FU

https://www.youtube.com/watch?v=XvgtinuYTO0

A łożyska o odpowiednich rozmiarach musiałem kupować (za grosze) na pewnym chińskim portalu handlowym, wszelkie usiłowania zakupu w sklepach polskich zakończyły się niepowodzeniem. No ale to było ze 2 lata temu, więc coś się od tego czasu mogło zmienić. Linkować do sklepu nie będę bo mi Chińczyk za reklamę nie płaci, ale jestem pewny że łatwo poradzisz sobie sam.

Bez problemu można kupić w Polsce,trzeba tylko wymiary znać i podać…

 

P.s.

 

Jakby co mam 2szt. 2x5x2,5 nierdzewne????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hans Kloss

Bez problemu można kupić w Polsce,trzeba tylko wymiary znać i podać…

 

 

Rozmiary podaje Ivan Turnament w swoim filmiku, wystarczy podstawowa znajomość rosyjskiego żeby je sobie spisać. 

Edytowane przez Hans Kloss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hans Kloss

Dlatego nie rozumiem twojego problemu i potrzeby szukania w Chinach…

 

To nie jest mój problem, ja swojego Stradika stuningowałem ponad rok temu. A że nie umiałem znaleźć łożysk o odpowiednich rozmiarach w sklepach polskich, to zamówiłem je u skośnookich.

Edytowane przez Hans Kloss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hans Kloss

Praca mojego jedynego Stradica FL rozmiaru 4000 (5.3:1) od nowości też była daleka od ideału. Ale zgodnie z zaleceniami jakichś Rosjan z YT od razu go rozebrałem, wymieniłem dwie (albo trzy?) teflonowe tulejki na łożyska  i przeniosłem fabrycznie nałożony w bezsensownym miejscu smar  na przekładnię. Teraz pracuje nie gorzej niż moja ulubiona Caldia LT 2021, która pracuje idealnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie z tego co widzę łożyska spokojnie dostępne w sklepie internetowym w PL - ceny od 29 do 39 zł więc na spokojnie można sobie przy piwku wymienić chociaż te trzy pierwsze i zobaczyć jak będzie działało. W mojej ocenie kołowrotek będzie już miał wówczas 9 sztuk więc łożysk a łożyska. Kręcić będzie jak masło maślane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hans Kloss

Ogólnie z tego co widzę łożyska spokojnie dostępne w sklepie internetowym w PL - ceny od 29 do 39 zł 

 

ZA SZUKĘ??!! Ja nie wiem czy za wszystkie łożyska, które zużyłem do stuningowania swoich trzech Daiw Fuego i Stradika zapłaciłem w sumie 39 złotych. Sądzę ze wątpię. Btw. polecam nowicjuszom rozkręcanie młynka i zakładanie łożysk potrenować wstępnie na czymś mniej cennym niż Stradik, żeby się potem nie okazało że wprawdzie kołowrotek po "tuningu" pracuje gorzej niż przed ale za to po zmontowaniu całości zostały jakieś niepotrzebne śrubki i podkładki. 

Edytowane przez Hans Kloss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Hans Kloss

Jak mi któreś z tych chińskich zacznie szwankować to pewnie się szarpnę. A chińczyki pracują u mnie w trzech Daiwach Fuego już chyba trzeci sezon i póki co dają radę.

Edytowane przez Hans Kloss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trzy FL i powiem ze to są przyzwoite kołowrotki. Lekko i przyjemnie. Czy szumi w fotelu, co mnie to obchodzi. Nad wodą daj radę i przy boleniowaniu 4000 i przy kleniowaniu c 3000 . Ale przy okoniowych czy kleniowych wypadach wolę Daiwe Caldie, w ogóle lubię Daiwe. A i przeszło mi kupowanie kolowrotków po 2000+ ale i kolowrotki po 200 -300 zł też nie dla mnie. Może to brak ryb. Ale średnia półka na razie jest ok.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez jacekp29
  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZA SZUKĘ??!! Ja nie wiem czy za wszystkie łożyska, które zużyłem do stuningowania swoich trzech Daiw Fuego i Stradika zapłaciłem w sumie 39 złotych. Sądzę ze wątpię. Btw. polecam nowicjuszom rozkręcanie młynka i zakładanie łożysk potrenować wstępnie na czymś mniej cennym niż Stradik, żeby się potem nie okazało że wprawdzie kołowrotek po "tuningu" pracuje gorzej niż przed ale za to po zmontowaniu całości zostały jakieś niepotrzebne śrubki i podkładki. 

Tak OEM shimano takie ma ceny - przy wymianie tych 3 pierwszych z filmiku koło 100 zł wychodzi - czy to dużo czy mało to już nie mi oceniać.

Ogólnie zrobię sobie test - mam dwie sztuki w jeden zmienię i ocenię czy coś to daje. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak OEM shimano takie ma ceny - przy wymianie tych 3 pierwszych z filmiku koło 100 zł wychodzi - czy to dużo czy mało to już nie mi oceniać.

Ogólnie zrobię sobie test - mam dwie sztuki w jeden zmienię i ocenię czy coś to daje.

 

 

Czekam na rezultaty testu. Sam przerobiłem stradica fl i efekt w moim odczuciu jest potężny. Najbardziej czuć wymianę tulejek w korbce na ezo i czarnej tulejki pod szpula na ezo. Przy wymianie tulejek na łożyska musisz pamiętać żeby dać podkładki stalowe w taki sposób by ruchoma cześć łożyska nie opierała się o inne elementy konstrukcji. W przeciwnym razie lepiej nic nie dotykać bo można zepsuć kołowrotek. Ja stosowałem podkładki o grubości 0,1mm oraz 0,05, następnie docinalem je na rozmiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na rezultaty testu. Sam przerobiłem stradica fl i efekt w moim odczuciu jest potężny. Najbardziej czuć wymianę tulejek w korbce na ezo i czarnej tulejki pod szpula na ezo. Przy wymianie tulejek na łożyska musisz pamiętać żeby dać podkładki stalowe w taki sposób by ruchoma cześć łożyska nie opierała się o inne elementy konstrukcji. W przeciwnym razie lepiej nic nie dotykać bo można zepsuć kołowrotek. Ja stosowałem podkładki o grubości 0,1mm oraz 0,05, następnie docinalem je na rozmiar.

Oglądałem wielu wymieniaczy tulejek na łożyska i prawie żaden nie dawał podkładek między łożyska a np wałek na górze. Tym bardziej pod szpulą, w knoba też nie wsadzają, po prostu wymiana i ogień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem wielu wymieniaczy tulejek na łożyska i prawie żaden nie dawał podkładek między łożyska a np wałek na górze. Tym bardziej pod szpulą, w knoba też nie wsadzają, po prostu wymiana i ogień.

 

Gdy ruchoma cześć łożyska jest unieruchomiona poprzez docisk do nieruchomego elementu to lepiej już zostawić tuleje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy ruchoma cześć łożyska jest unieruchomiona poprzez docisk do nieruchomego elementu to lepiej już zostawić tuleje ;-)

Wydaje mi się, że właśnie do tego służą tak zwane luzy techniczne w kołowrotkach, aby nic nie było złożone na ścisk. Np. na dole wałków jest podkładka regulująca luz ale od spodu łożyska pracują na metalowej blaszce, góra wałka również nie jest podkładkowana. Nawet w tych fabrycznie uzbrojonych w łożyska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że właśnie do tego służą tak zwane luzy techniczne w kołowrotkach, aby nic nie było złożone na ścisk. Np. na dole wałków jest podkładka regulująca luz ale od spodu łożyska pracują na metalowej blaszce, góra wałka również nie jest podkładkowana. Nawet w tych fabrycznie uzbrojonych w łożyska.

No i teraz pojawia się pytanie jak jest poprawnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...