francisco scaramanga Opublikowano 11 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Witam Chciałbym zapytać bardziej zorientowanych użytkowników. O jakich parametrach powinienem zakupić akumulator do rozruchu silnika Honda 20 PS? Tyle się nasłuchałem, że już nie wiem co to trzeba kupić.... Dzięki za info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 woblerek48 Opublikowano 11 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 witam Poczytaj na tym forum...http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/akumulator-do-silnika-zaburtowego-jak-dobrac-do-mocy/15/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 11 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 A to na tym forum nie da rady tej rzeczy rozwazyc? O ile mi wiadomo, to za duzego akumulatora nie da sie zalozyc bo on tyle da A (byle byla wystarczajaca pojemnosc) ile bedzie chcial wziac silnik podczas rozruchu.Z drugiej strony nie ma co przeginac jesli chodzi o minimalizacje bo akumulator sie stojac rozladowuje. Dokladnych recept nie podam bo akumulator na lodke zawsze przynosze i jest on w domu podladowany. Uzywam do silnika 4 suw o podobnej mocy...jakis stary, wyjety z samochodu - ok. 35Ah kiedys mial... Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 piotrek64 Opublikowano 11 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Witam.Mam Yamahę 15hp w dwusuwie i aku 9Ah .Pali na dotyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 francisco scaramanga Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 O kurka to mocno się teraz zastanawiam czy YUASA 48Ah z prądem rozruchowym 430 A, to nie lekka przesada. Waga tego akumulatora 12.4 kg. Jak piszesz, że Tobie 36Ah wystsrcza to może iść w dół? Z drugiej znów strony zawsze można do tego echo podłączyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 11 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 wszedłem na stronę hondy, odpaliłem instrukcję do 15 i 20hp, znalazłem zalecane minimum12V-35Ah (CCA 270)Gdzie CCA to prąd rozruchowy na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kotwitz Opublikowano 11 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 Przy doborze aku do rozruchu warto jeszcze zwrócić uwagę czy silnik jest wyposażony w power trim, ten lubi dużo prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paawelek83 Opublikowano 11 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 najlepiej sprawdzić w instrukcji producenta bądź wykonać tel do autoryzowanego serwisu Mi do Yamahy 25KM w serwisie zalecali 70Ah ale max 100Ah Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 toom_ek Opublikowano 11 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 witam, czy ten akumulator ma służyć tylko do rozruchu silnika ? czy ma też obsługiwać prąd na łódce radio, oświetlenie itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 francisco scaramanga Opublikowano 11 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2015 W zasadzie to można przyjąć dwie wersje i powinno wystarczyć.j Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 toom_ek Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) W zasadzie to można przyjąć dwie wersje i powinno wystarczyć.jpowinieneś założyć coś takiego http://sklep.foryacht.pl/Akumulator-EXIDE-Dual-ER350-12V,p,25jak masz silnik około 20 KM to spokojnie go doładujesz bo silniki o tej mocy mają alternator około 10A, ten aku jest bardziej odporny na rozładowania niż zwykły rozruchowy . Edytowane 12 Lutego 2015 przez toom_ek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 francisco scaramanga Opublikowano 12 Lutego 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Te parametry to dla wersji z obsługą wszelkich dodatków na łodzi, OK, a wersja tylko dla rozruchu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 janih Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Własnie zwróćcie uwage że jesli jest power trim i zostawiamy silnik z uniesioną stopa , to do opuszczenia zjada sporo prądu(nie znam wartości konkretnej)by uruchomić go odrazu z chłodzeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 (edytowane) Ja mam 70Ah, 20km z ładowaniem (12a) i trymem. Nie ma problemu z doładowaniem aku na full, trymu używam sporo, bo pływam po Wiśle i często muszę sobie zwiększyć prześwit . Odpalam z rozrusznika. Silnik zostawiam zawsze podniesiony. Mam niewylewnego AGM zap'a co by się nie bawić w jakieś pojemniki. Edytowane 12 Lutego 2015 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maryjanl Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Na mojej łodzi z silnikiem 60 KM mam 55ah zwykły kwasowy, też pływam po Wiśle,krótkie przeloty, trym w użyciu non stop, żadnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 toom_ek Opublikowano 12 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2015 Te parametry to dla wersji z obsługą wszelkich dodatków na łodzi, OK, a wersja tylko dla rozruchu?do samego rozruchu to można ostatecznie zwykły aku samochodowy tzw. rozruchowy około 60ah. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 19 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 (edytowane) Zastosuj taki jaki jest zalecany przez producenta , ja mam 30 km z trym, zalecany to 70-100 ja włożyłem 75( zwykły za 200zl coprawda po znizkach) i jest zawsze doładowany, drugi rok nie ma problemu, oprócz odpalania silnika i trymu obsługuje jeszcze gniazdo od zapalniczki pod które podłączane jest a to ładowarka do tel, a to tablet jak leciało euro2012 żeby obejrzeć meczyk itd, nie stosuj aku żelowych bo silnik go nie naladuje wogole. Edytowane 19 Lutego 2015 przez womaly23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 20 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2015 A niby czemu miałby nie naładować żelowego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 womaly23 Opublikowano 21 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 (edytowane) A niby czemu zawsze zelowka pada po pływaniu przy częstym odpalania a kwasówki juz dwa lata nie ładuje, a niby czemu zwykłym prostownikiem nie naladujesz zelowego aku a prawdziwy prostownik do żelowki który naladuje go w 100% i nie zepsuje kosztuje ok 300 zł. Miałem kilka silników i żaden nie ladowal żelowki chyba że miałem jakieś dziwne silniki.Nie znam się, elektrykiem nie jestem ( ale znam jednego - to nasz były prezydent z wąsem ) ale chyba jakaś przejściówkę trzeba by zastosować żeby to ladowal tak jak trzeba Edytowane 21 Lutego 2015 przez womaly23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 21 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 Wkradl sie pewien blad...silnika, o ktorym pisalem nie uzywam do rozruchu, tylko jako zrodlo pradu/ bufor pomiedzy cewka silnika a urzadzeniami zasilanymi. Ostrozny bylbym, jak sugeruje przedmowca, przed zalozeniem aku zelowego. Przemysl idzie do przodu..ale te aku, ktore ja znam, maja delikatniejsza konstrukcje (m.in. sa nieodporne na przeladowania) i nie nadaja sie zwlaszcza do rozruchu silnikow, gdzie potrzebne sa skokowo duze prady.Wzialbym taki aku, jak stosuje sie w samochodzie, do tej roboty. I taki Ah jak zaleca producent silnika...trzeba tez pamietac, ze z czasem Ah bedzie spadac.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 21 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 panowie, trzeba dobrać akumulatory do potrzeb. Żelowy działa tak samo i też ma określone parametry. Prąd ładowania, maksymalny pobór prądu (przy rozruchu). Akumulator żelowy ładował mi prostownik co go ojciec samodzielnie zrobił jak mnie na świecie nie było, już nie używam bo waży że 30kg i jest wielkości radiostacji R105 Wstaw sobie amperomierz to zobaczysz że ładuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 22 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2015 Wkradl sie pewien blad...silnika, o ktorym pisalem nie uzywam do rozruchu, tylko jako zrodlo pradu/ bufor pomiedzy cewka silnika a urzadzeniami zasilanymi. Ostrozny bylbym, jak sugeruje przedmowca, przed zalozeniem aku zelowego. Przemysl idzie do przodu..ale te aku, ktore ja znam, maja delikatniejsza konstrukcje (m.in. sa nieodporne na przeladowania) i nie nadaja sie zwlaszcza do rozruchu silnikow, gdzie potrzebne sa skokowo duze prady.Wzialbym taki aku, jak stosuje sie w samochodzie, do tej roboty. I taki Ah jak zaleca producent silnika...trzeba tez pamietac, ze z czasem Ah bedzie spadac....Ja z przyczyn psychologicznych zawęził bym wybór do niewylewalnego AGM'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kulashaker Opublikowano 30 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych użytkowników łodzi ode mnie. Chodzi mi konkretnie o wybór akumulatorów do zasilania elektroniki i odpalania silnika 50KM, czyli akumulator rozruchowy. Chodzi mi konkretnie o pojemności tych akumulatorów i rodzaj (żelowy, AGM itp.) Akumulator rozruchowy będzie służył do odpalania silnika (Mercury 50 km) oraz do zasilania echosondy (Lowrance HDS 12 Carbon Total Scan). Drugi akumulator będzie na dziobie łodzi i będzie obsługiwał tylko wyciągarkę kotwicy MinnKota Deckhand 40. Jakie parametry muszą mieć akumulatory, żeby spokojnie sobie poradziły z tym sprzętem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 30 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2018 (edytowane) Przeczytaj instrukcję silnika, tam zwykle jest napisane jakie parametry musi mieć taki akumulator rozruchowy i to będzie podstawa do dalszych rozważań. Potem napisz jaki pobór mocy ma kazde z urządzeń i jaki prąd ładowania podaje silnik spalinowy Edytowane 30 Grudnia 2018 przez wuran Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 31 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 (edytowane) Mam kilka pytań do bardziej doświadczonych użytkowników łodzi ode mnie. Chodzi mi konkretnie o wybór akumulatorów do zasilania elektroniki i odpalania silnika, czyli akumulator rozruchowy. Chodzi mi konkretnie o pojemności tych akumulatorów i rodzaj (żelowy, AGM itp.) Akumulator rozruchowy będzie służył do odpalania silnika (Mercury 50 km) oraz do zasilania echosondy (Lowrance HDS 12 Carbon Total Scan). Drugi akumulator będzie na dziobie łodzi i będzie obsługiwał tylko wyciągarkę kotwicy MinnKota Deckhand 40. Jakie parametry muszą mieć akumulatory, żeby spokojnie sobie poradziły z tym sprzętem? Mam Hondę 60 w podobnym układzie, tzn echo i spalina na rozruchu, elektryk dziobowy i deckhand + oświetelenie i inne sprawy bytowe na zasilającym. Spokojnie wystarcza kwas 60-70Ah do echa i rozruchu. Jeżeli zamierzasz montować dziobówkę 12v w najbliższym czasie, to kup jakieś 100Ah na zasilanie i podłącz przez separator do ładowania z silnika, będzie z górką. Jeżeli nie masz zamiaru podłączać silnika na dziobie, to weź naddatek 20Ah na windę i będzie ze sporą rezerwą. Kup wtedy akumulator zasilająco-rozruchowy. Zazwyczaj jak podnosisz kotwicę, to i tak odpalasz silnik, więc leci na ładowaniu. Zapas lekki jakbyś chciał się przestawiać w dryfie. Winda nie bierze jakoś dużo prądu - wbudowany bezpiecznik ma 20A, a działa może dwie-trzy minuty. Więc jedno opuszczenie lub podciągniecie to maks 1Ah, którą bardzo szybko uzupełnisz z silnika. Acha - nie polecam AGM ani Żeli. Pierwsze nie lubią wysokiej temperatury, jak trzymasz łódź na wodzie to szybko padają, bo w bakistach gorąco - u mnei padł po trzech sezonach niewytężonej pracy - rozruch/trym/echo, z powodu suszy w celach, a dolać czy sprawdzić nie ma bardzo jak. Aku zawszze na spłynięcie był na maks, bo nie miałem zbyt wielu odbiorników na łodzi. Żel znowu jest ciężki i nie nadaje się do ładowania ze spaliny. Edytowane 31 Grudnia 2018 przez psulek 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 MarCinFin Opublikowano 31 Grudnia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2018 Dokładnie tak jak @psulek napisał, jak w przyszłości dojdzie dziobowy to zasilająca 100-ka będzie pptrzebna. Bez dzoobowego mocniejszy rozruchowy ogarnie silnik, kotwicę, echo, oświetlenie łodzi i pompę. Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
francisco scaramanga
Witam
Chciałbym zapytać bardziej zorientowanych użytkowników.
O jakich parametrach powinienem zakupić akumulator do rozruchu silnika Honda 20 PS?
Tyle się nasłuchałem, że już nie wiem co to trzeba kupić....
Dzięki za info.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
8
5
4
4
Popularne dni
11 Lut
9
31 Gru
7
12 Lut
7
14 Sie
4
Top użytkownicy dla tego pytania
psulek 8 odpowiedzi
womaly23 5 odpowiedzi
francisco scaramanga 4 odpowiedzi
tryt 4 odpowiedzi
Popularne dni
11 Lut 2015
9 odpowiedzi
31 Gru 2018
7 odpowiedzi
12 Lut 2015
7 odpowiedzi
14 Sie 2023
4 odpowiedzi
Popularne posty
psulek
Mam Hondę 60 w podobnym układzie, tzn echo i spalina na rozruchu, elektryk dziobowy i deckhand + oświetelenie i inne sprawy bytowe na zasilającym. Spokojnie wystarcza kwas 60-70Ah do echa i rozruchu.
toom_ek
do samego rozruchu to można ostatecznie zwykły aku samochodowy tzw. rozruchowy około 60ah.
newrom
panowie, trzeba dobrać akumulatory do potrzeb. Żelowy działa tak samo i też ma określone parametry. Prąd ładowania, maksymalny pobór prądu (przy rozruchu). Akumulator żelowy ładował mi prostownik co
57 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.