Skocz do zawartości
  • 0

ładowarka do echo

Żbiku

Pytanie

Mam ze starej echosondy ładowarkę 12V ale przy obecnych 2 sprzężonych ze sobą aku muszę ją chyba wymienić na 24V? Czy 12V też da radę tylko dłużej będzie ładowała?

Nie znam się na tym nic a nic stąd proszę o poradę. Jaką ew kupić niedrogą ładowarkę 24V, żeby dobrze spełniała swoje zadanie?

Z góry dzięki za pomoc.

Rekomendowane odpowiedzi

• 0

A te "sprzężone" ze sobą dają na wyjściu 24 V ????

Jeżeli spiąłeś je rownolegle to na wyjściu na silnik, echo czy ładowarkę masz 12V, wiec Twoja da radę a na pewno bedzie ładować dłużej.

Jeżeli zaś poszedłeś szeregowo ( jak na w pilocie do TV czy latarce) to masz 24 i przed ładowaniem rozłącz z jakiegoś aku jeden plus (minus) aby nie sumować napięcia.

Napisz jakiej pojemności aku i jaki max prąd ładowania (A) ładowarki wtedy pomyślimy co przepisać na recepcie. :D

• 0

Jak połączyłeś te akumulatory ? Szeregowo (plus z aku_1 do minus z aku_2 czy równolegle plus aku_1 z plus aku_2 i minus aku_1 z minus aku_2) ? Jeśli równolegle to na wyjściu nadal masz 12V stąd ładowarka będzie odpowiednia (wydłuży się czas ładowania), jeśli szeregowo to albo ładuj najpierw aku_1 (podłączając plus ładowarki do plus aku_1, minus ładowarki do aku_1) i po naładowaniu podłączaj się w ten sam sposób do aku_2 albo szukaj ładowarki 24V.

Pozdrawiam,

Mariusz M.

• 0

Mam ze starej echosondy ładowarkę 12V ale przy obecnych 2 sprzężonych ze sobą aku muszę ją chyba wymienić na 24V? Czy 12V też da radę tylko dłużej będzie ładowała?

Nie znam się na tym nic a nic stąd proszę o poradę. Jaką ew kupić niedrogą ładowarkę 24V, żeby dobrze spełniała swoje zadanie?

Z góry dzięki za pomoc.

2 aku 12V 7 Ah połączone równolegle dają 12 V i 14 Ah.  I tyle ma byc do echa. Po co ci ładowarka 24 V?

Ta ze zdjęcia da radę tylko będzie dłużej ładowała. 

• 0

2 aku 12V 7 Ah połączone równolegle dają 12 V i 14 Ah. I tyle ma byc do echa. Po co ci ładowarka 24 V?