Skocz do zawartości

Tica Taurus TP 3000 S


witoldn

Rekomendowane odpowiedzi

Tica Taurus TP 3000 S

 

Pełna nazwa kołowrotka: Tica Taurus TP 3000 S

Producent: Tica

Model: Taurus

Wielkość [Rozmiar]: 3000

Masa: 420 gg
Zastosowanie: wszechstronny

Typ hamulca: przedni

Moc hamulca: kg

Przełożenie: 5,2:1

Ilość wybieranej linki: 78 cmcm

Liczba łożysk: 14

Pojemność szpuli żyłka: 0,28 mm/220 m, 0,30 mm/180 m

Pojemność szpuli plecionka:
Kraj produkcji: Chiny

OPIS KOŁOWROTKA

 

Koncepcja kołowrotka - moc i trwałość bez specjalnego przejmowania się wagą.

Tica Taurus jest najbliższy koncepcyjnie i konstrukcyjnie Shimano Stelli/TwinPower serii SW, choć kulturą pracy trochę odbiega od ww, ale to wynik twardych materiałów zastosowanych na przekładnię. Wciąż jednak jest to wysoka kultura :-)

Taurus TP 3000 odpowiada wielkością rotora, korpusu, przekładni - mniej więcej Stelli/TwinPower SW 4000.

Solidna konstrukcja:

- mosiężna przekładnia,

- worm shaft, oś i rant szpuli ze stali nierdzewnej,

- rotor i korpus aluminiowe

Występuje w dwóch odmianach - o przełożeniu 5,2:1 oraz 6,2:1.

W katalogu na 2015 r. już nie występuje, jednak wciąż do dostania za wielką wodą za ok. 35% ceny Stelli SW.

 

Schemat: SCHEMAT KOŁOWROTKA

 

Zdjęcia kołowrotka

Załączona grafika: _vyrn_570taurus-TP.jpg

 

 

Kliknij tutaj by zobaczyć artykuł rekord

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używał, używa, zaraża. Przez moje łapy przeszło kilkadziesiąt sztuk tych maszyn, na stałe goszczą u mnie cztery, jak również u wielu moich znajomych stado byków się powiększa, kołowrotek świetny, zdecydowanie wart 2x tyle za ile można go kupić, producent zaopatrza nas w bogaty zestaw (zapasowa szpula w większym rozmiarze, pokrowiec neoprenowy , smar do kolowrotka gdyż zalecane jest dosmarowanie go po fabryce) używam wersji 3000 do której pasują szpule 4000 i 4500 , kołowrotek niezniszczalny u mnie kręci od 10 do 200 gram bez najmniejszego problemu i jakichkolwiek zmian w pracy , kołowrotek kręci delikatnie i lekko z metalicznym wydzwiekiem (mosiądz zastosowany w przekładni) moc ogromna, nawój grubych jak i cienkich linek perfekcyjny, hamulec w wersi od 3000 do góry mocny i precyzyjny, ciekawe jest to ze wersje od 1000 do 2000 , od 3000 do 4000 i od 5000 w górę różnią się od siebie konstrukcyjnie w bardzo dużym stopniu, niestety najmniejsze taurusy po pewnym czasie użytkowania pokazały że mają sporo wad, w większych wersjach można narzekać jedynie na słaby lakier i czasem zamykajacy sie przy rzucie kablak (to akurat da sie zniwelowac do zera) no i Ci słabsi na wysoką masę ;)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciu jest libra a nie taurus ;) , warto dodać że poza dwoma możliwościami przełożenia są dwie wersje kolorystyczne, oraz kraj produkcji to Chiny nie taiwan.

 

pozdrawiam

Ten Taiwan chodził mi po głowie, ale już nie pamiętam skąd :-). Bo niestety na tych taurusach które miałem (ściąganych z Malezji), ani na kołowrotku, ani na pudełku, ani na ulotkach i schematach, kraju produkcji nie wpisano.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ciekawe jest to ze wersje od 1000 do 2000 , od 3000 do 4000 i od 5000 w górę różnią się od siebie konstrukcyjnie w bardzo dużym stopniu, niestety najmniejsze taurusy po pewnym czasie użytkowania pokazały że mają sporo wad...

I tu Łukasz mógłbyś skrobnąć z tytułu swojego doświadczenia coś więcej w temacie. Czy te wady w najmniejszych byczkach są do zniwelowania w miarę prosty sposób, czy wymagają jednak szerzej zakrojonych działań typu szlifowanie, podcięcie itp. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu Łukasz mógłbyś skrobnąć z tytułu swojego doświadczenia coś więcej w temacie. Czy te wady w najmniejszych byczkach są do zniwelowania w miarę prosty sposób, czy wymagają jednak szerzej zakrojonych działań typu szlifowanie, podcięcie itp. ?

to tak Kolego, zamykający się czasem kablak jest następstwem tego że producent nie zastosował hamulca rotora jak np shimano (gumowa uszczelka pod rotorem) da się taką uszczelkę wkleić pod rotorek taurusa, w małych nie próbowałem , napewno długość i ciężar ramienia korbki oraz knoba powiela to zamykanie w mniejszych modelach , gdyż jest nieproporcjonalnie duży, fajnie się tym kręci bo power jest ale jak widać niesie to ze sobą i negatywne skutki a gumowy knob (łezka) jest tak wygodny że szkoda go zmieniać. Drugi mankament to nawijanie linki na pokrętło szpuli, tutaj trzeba robić customowe pokrętło i to raczej niewykonalne w domowym zaciszu.Trzecia wada to słaby i mało precyzyjny hamulec w małych taurusach, tutaj akurat problemu nie ma , wystarczy zrobić roszade w podkladkach hamulca aby znalazło ich się tam więcej i zadbać o ich dobre nasmarowanie , a jak ktoś chce się pobawić bardziej to sprężyna w nakretce jest dostepna pod dwiema srubkami i tez można pokusić się o jej wymianę.

 

 

 

Jakby nie patrzył taurusy od 3000 do góry są według mnie numerem jeden na rynku i nie sądzę aby kiedykolwiek powstał jeszcze kołowrotek który oferuje taką kulture pracy , design, jakość wykonania i wytrzymałość za tak niewielkie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło jest małe patrząc na średnicę, za to zęby są grube i długie :D

Widziałem gdzieś porównanie do emblema i wydało mi się stosunkowo duże, organoleptycznie nie badałem. A może mógłbyś wrzucić jakąś fotkę co tam można podpiłować aby ten kabłąk się nie zamykał przy rzucie, o ile to modyfikowałeś w swoich taurusach,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używał, używa, zaraża. Przez moje łapy przeszło kilkadziesiąt sztuk tych maszyn, na stałe goszczą u mnie cztery, jak również u wielu moich znajomych stado byków się powiększa, kołowrotek świetny, zdecydowanie wart 2x tyle za ile można go kupić, producent zaopatrza nas w bogaty zestaw (zapasowa szpula w większym rozmiarze, pokrowiec neoprenowy , smar do kolowrotka gdyż zalecane jest dosmarowanie go po fabryce) używam wersji 3000 do której pasują szpule 4000 i 4500 , kołowrotek niezniszczalny u mnie kręci od 10 do 200 gram bez najmniejszego problemu i jakichkolwiek zmian w pracy , kołowrotek kręci delikatnie i lekko z metalicznym wydzwiekiem (mosiądz zastosowany w przekładni) moc ogromna, nawój grubych jak i cienkich linek perfekcyjny, hamulec w wersi od 3000 do góry mocny i precyzyjny, ciekawe jest to ze wersje od 1000 do 2000 , od 3000 do 4000 i od 5000 w górę różnią się od siebie konstrukcyjnie w bardzo dużym stopniu, niestety najmniejsze taurusy po pewnym czasie użytkowania pokazały że mają sporo wad, w większych wersjach można narzekać jedynie na słaby lakier i czasem zamykajacy sie przy rzucie kablak (to akurat da sie zniwelowac do zera) no i Ci słabsi na wysoką masę ;)

Cześć Łukasz. Jakie wady mają mniejsze taurusy? Mam 2000/2500 i póki co nie narzekam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...