Skocz do zawartości
  • 0

Jaka ładowarka?


Zanderix

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Warto mieć zapas mocy 15A nawet z tego nie korzystając w pełni... Wydaje mi się nawet ze ładując prądem 7 A ładowarka z prądem 7A będzie ona mniej żywota a niżeli lądując takim samym prądem ładowarka 15A... Poprostu nie musi pracować na pełnych obrotach....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A ja bym tego nie zrobił. Spłyń w letni wieczór na rozładowanym aku do bazy. Do następnego wypłynięcia mniej niz 10 godzin. 5A za mało nawet w najlepszej ładowarce świata.

Oczywiście. Nie pomyślałem o takowej sytuacji. Zawsze mam na zmianę więc na czasie mi nie zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

Zastanawiam sie nad ładowarką semi MTM 15-12 lub ctek mxs 7. O MTM jest bardzo mało informacji a ctek jest powszechnie chwalony. różnica w cenie to ok. 40zł. Ładowarka miałaby obsługiwać kwasiaka ZAP 100Ah i zel MK 80Ah dobrze jakby jeszcze mogła ładować aku echa 7Ah no i w razie potrzeby samochód.

 

 Czy kolega ptychoo używa swojej MTM do echa i samochodu? Czy ta ładowarka może być podłączona do aku na kilka tygodni, szczególnie po sezonie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Takie akumulatory musisz ładować osobno więc 10A Ci wystarczy. Schumacher będzie dobry:

http://www.sonarsklep.pl/ladowarka-schumacher-sci-10a-6v12v-z-odsiarczaniem-do-akumulatorow-zelowych-p-1102.html.

Też przechodzi w podtrzymanie na 2A jak ctek i może być włączona do sieci. Poczytaj instrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z ładowarkami do 7Ah jest problem, tzn. nie spotkałem takich które obsłużyłyby zarówno 100Ah jak i 7Ah.

Te sprzedawane w zestawach z sondami wtykane do gniazdek, podobne do starych ładowarek od komórek to jakieś nieporozumienie. Ładują bardzo długo i z napięciem przekraczają 15V pod koniec.

Z kolei takie jak Schumacher czy Yato mają najmniejszy prąd 2A więc za duży.

Ja nimi ładuję ale 2x7Ah spięte równolegle więc 2A jest tylko trochę za dużo, w zasadzie może być, ale gdybym miał jeden aku to zamiast kupować do niego jakąś dedykowaną małą ładowarkę, taniej jest kupić drugi akumulator do sondy i ładować to 2A.

 

To było do kolegi sumo, który zastanawia się czy ładowarka MTM 15-12 obsłuży aku 7Ah od sondy. Zniszczy z go z cała pewnością, musisz mieć ładowarkę o prądzie max 1A, albo 2A i 2 aku po 7Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czy kolega ptychoo używa swojej MTM do echa i samochodu? Czy ta ładowarka może być podłączona do aku na kilka tygodni, szczególnie po sezonie?

Do echa nie używam, tylko i wyłącznie z tego powodu, że echo trzymam w domu, a aku do elektryka w garażu.

Do echa mam aku 2x9 Ah i ładuję je ładowarką EST 1,5A. Natomiast Semi używam w garażu do ładowania ww Trojana 100Ah i Centra Futura coś około 80Ah do samochodu (diesel).

Z ryb wróciłem w piątek po 22 i do tej pory mam podpięty prostownik. Trzeba iść go w końcu odpiąć, aby się ułożył przed dzisiejszym wieczorem. Tak więc widzisz podpinasz i zapominasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z ładowarkami do 7Ah jest problem, tzn. nie spotkałem takich które obsłużyłyby zarówno 100Ah jak i 7Ah.

 

Mam Multi XS 7000 i ładuję od 7Ah w echu, do 160Ah AGM od silnia i całą resztę która się nawinie. Jeszcze nie nie trafił się akumulator którego by nie obsłużyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mam Multi XS 7000 i ładuję od 7Ah w echu, do 160Ah AGM od silnia i całą resztę która się nawinie. Jeszcze nie nie trafił się akumulator którego by nie obsłużyła.

Każdą ładowarkę da się do każdego aku podłączyć i nie koniecznie aku od razu musi wybuchnąć, niektóre kombinacje są jednak niezdrowe dla niektórych akumulatorów bo przekroczysz zalecane prądy ładowania, ale to masz wiedzieć Ty a nie ładowarka. Akurat ten model jest zalecany do akumulatorów od 20Ah w górę i prawdopodobnie ma opcję tylko 7A, więc podłączenie jej do aku 7Ah nie jest godne naśladowania.

Edytowane przez SzymonK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Każdą ładowarkę da się do każdego aku podłączyć i nie koniecznie aku od razu musi wybuchnąć, niektóre kombinacje są jednak niezdrowe dla niektórych akumulatorów bo przekroczysz zalecane prądy ładowania, ale to masz wiedzieć Ty a nie ładowarka. Akurat ten model jest zalecany do akumulatorów od 20Ah w górę i prawdopodobnie ma opcję tylko 7A, więc podłączenie jej do aku 7Ah nie jest godne naśladowania.

Słusznie kolega pisze, akumulator 7Ah powinien mieć prąd ładowania w okolicy 0,7A.Np coś takiego.

http://allegro.pl/12v-mini-ladowarka-do-akumulatorow-4-7ah-outdo-zel-i5360695201.html

Zapewne nie jest zdrowe dla akumulatora ładowanie prądem 0,2C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Hmmm, zapewne macie rację w teorii.

W praktyce wsadziłem używany kilkuletni akumulator 7Ah wyjęty z UPSa do covera i już 4 sezon go używam i działa. 

Mogę śmiało założyć że akumulator ma ponad 6 lat

 

Można dźwigać do każdego typu akumulatora oddzielną ładowarkę.

Albo ładować maleństwo kilkanaście godzin.

Ale jak ktoś to lubi, to po co przekonywać. :)

Edytowane przez Pietruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Hmmm, zapewne macie rację w teorii.

W praktyce wsadziłem używany kilkuletni akumulator 7Ah wyjęty z UPSa do covera i już 4 sezon go używam i działa. 

Mogę śmiało założyć że akumulator ma ponad 6 lat

 

Można dźwigać do każdego typu akumulatora oddzielną ładowarkę.

Albo ładować maleństwo kilkanaście godzin.

Ale jak ktoś to lubi, to po co przekonywać. :)

 

Ładowanie akumulatora 7Ah prądem 7A (czyli 1C - co najmniej 5 razy za wysokim) jest mocno ryzykowne. Właściwie to on powinien wybuchnąć, być może ma jakiś zawór bezpieczeństwa który go odgazował.

Ale najprawdopodobniej podłączasz go po każdym pływaniu, kiedy jest rozładowany w niewielkim stopniu i ładowarka nie daje więcej jak 2-3A (końcowa faza ładowania), dlatego jakoś to znosi (do czasu). Gdybyś jednak rozładował go np. do 11V i podłączył, to obstawiam, ze przynajmniej zrobi się bardzo ciepły, a możliwe że go rozsadzi lub rozedmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Gdybyś jednak rozładował go np. do 11V i podłączył, to obstawiam, ze przynajmniej zrobi się bardzo ciepły, a możliwe że go rozsadzi lub rozedmie.

Rozładowywałem do około 10V - bo już echo się wyłączało samoczynnie.

Stało się to kilkanaście razy - nie wiem jak, ale jakoś akumulator to znosi i się trzyma dzielnie.

Nigdy go nie dotykałem podczas ładowania, zawsze zostawiałem i się ładował. Przy najbliższej okazji postaram się sprawdzić jego temperaturę podczas ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

CTEK MXS 7 czy Semi MTM 15A

 

Chciałbym kupić dobrą ładowarkę/prostownik do akumulatora. Na rynku jest tego sporo ale co wybrać tym bardziej, że koszt to ok 400zł. Na forum m jest wiele różnych propozycji.
Zastanawiam sie nad ctekiem mxs 7 ma dobre opinie, funkacje regeneracji zużytych akumulatorów, odsiarczanie itp. Jak te funkcje spisują się w praktyce? czy to tylko chwyty reklamowe. Również zastanawiam się nad polskim wyrobem firmy semi MTM 15A ale czy równie dobry czy pozwoli na ruszenie głęboko rozładowanego akumulatora, ma funkcję odsiarczania i regeneracji. http://www.semi.com.pl/oferta_mtm.html

Jakie są różnice miedzy tymi prostownikami i co ewentualnie może przemawiać za zakupem cteka lub semi.
Niestety jestem laikiem i nie potrafię zweryfikować co jest chwytem reklamowym a co faktycznie ważnymi i potrzebnymi funkcjami.

Ładowarka ma słuzyc do akumulatora żelowego 80Ah i mokrego kwasowego ZAP Marine 100Ahw przyszłości jeszcze AGM. Akumulatory wykorzystywane sa do silnika w łódce i na biwakach jako źródło prądu. Zdarza sie mocno rozładować. Równiez dobrze jakby ładowarka obsługiwała zwykły akumulator w samochodzie. A szczytem marzeń byłby jeszcze akumulator żelowy 7Ah ale to nie koniecznie, cudów nie ma. Ewentualnie co polecacie do takiego małego akumulatora?

Dobrze jakby mozna było zostawić podpiety prostownik do akumulatora np. na długi okres szczególnie w okresie zimowym gdy jest nieużywany, aby nie zniszczyć akumulatora poprzez przeładowanie i korzystać z funkcji konserwacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie, szybkie pytanie od laika w temacie. 

 

Akumulator kwasowo-ołowiowy Banner Energy Bull 100Ah (z 2013 roku).

 

Wczoraj akumulator zdechł na wodzie i nie był wstanie ciągnąć 59 kilogramowej łodzi + silnik 40lbs, sprzęt i dwóch ludzi.

Napięcie (tuż po spłynięciu na wiosłach) wynosiło 11,5 V.

Następnego dnia rano (dzisiaj), przed podłączeniem go do ładowania. Napięcie wynosiło 12,5 V... (dziwne dla mnie). W każdym razie podłączyłem go do prostownika samochodowego, który zaczął w niego pakować prąd. Miernik wskazywał mi, że ładował napięciem koło 14,9 V (dawał koło 8-9 Ah). 

 

Po pięciu godzinach ładowania, napięcie podczas ładowania wynosiło 14,88 V. Po odłączeniu i odczekaniu chwili na akumulatorze miałem 13,7 V. 

 

W jakim stanie mam naładowany akumulator ? Może jakieś wskazówki co do ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych ? 

Będę wdzięczny za wszelkie info. 

 

Pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie, szybkie pytanie od laika w temacie. 

 

Akumulator kwasowo-ołowiowy Banner Energy Bull 100Ah (z 2013 roku).

 

Wczoraj akumulator zdechł na wodzie i nie był wstanie ciągnąć 59 kilogramowej łodzi + silnik 40lbs, sprzęt i dwóch ludzi.

Napięcie (tuż po spłynięciu na wiosłach) wynosiło 11,5 V.

 

ZAKATOWALIŚCIE GO. JAK NIE MIAŁ SIŁY CIĄGNĄĆ PEWNIE PONIŻEJ 10V POD OBCIĄŻENIEM BYŁO.

 

Następnego dnia rano (dzisiaj), przed podłączeniem go do ładowania. Napięcie wynosiło 12,5 V... (dziwne dla mnie). W każdym razie podłączyłem go do prostownika samochodowego, który zaczął w niego pakować prąd. Miernik wskazywał mi, że ładował napięciem koło 14,9 V (dawał koło 8-9 Ah). 

 

ZAKATOWANY AKU NALEŻY BEZWŁOCZNIE PODŁĄCZYĆ DO NAŁADOWANIA A NIE RANO. TO ŻE MIAŁ 12,5 TO NORMALNE

 

Po pięciu godzinach ładowania, napięcie podczas ładowania wynosiło 14,88 V. Po odłączeniu i odczekaniu chwili na akumulatorze miałem 13,7 V. 

 

W jakim stanie mam naładowany akumulator ? Może jakieś wskazówki co do ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych ? 

Będę wdzięczny za wszelkie info. 

 

PODŁĄCZ DO NAŁADOWANEGO AKU ODBIORNIK O MOCY 200-300 W. JA MAM SPIĘTE 4 ŻARÓWKI SAMOCHODOWE 55W. SPRAWDŹ PO JEDNEJ I DWÓCH GODZINACH JAKIE MASZ NAPIECIE POD OBCIĄŻENIEM

 

Pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam,

Jestem posiadaczem akumulatora Km battery Npg 100Ah i do tego ładowarka schumacher 10 A.

Mam pytanie. Podłączyłem aku po wyjęciu z pudełka do ładowarki. Po jakiejś godzinie z groszem zapaliła się lampka ,że aku jest naładowany. Wyłączyłem go i po 15 min podłączyłem znów, bo doszłam do wniosku ,że chce żeby doładowaywał się jak napięcie spadnie. I teraz ładuje się na 10A (tak jak poprzednio) już ze 2 godziny. Czy wszystko jest ok? Czemu teraz ładuje dłużej?

Sorry za tak banalne pytania ,ale to mój pierwszy aku i nie chce nic zepsuć.

 

Ps. Ładować powinienem tylko 10 A tak? Bo czytałem trochę i niektórzy piszą że lepiej ładować mniejszym proądem, a w sklepie sonar tam gdzie go kupiłem powiedziano mi że lepiej 10A .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...