Zanderix Opublikowano 18 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Szukam ładowarki do akumulatora żelowego 110Ah. Czy któryś z kolegów może polecić konkretny, sprawdzony i tani model ? PZDRZanderix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 29 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Mocy ładowania nigdy za dużo. Jak pomijasz cenę bierz MXS 10. Jednym i drugim spokojnie naładujesz. Marcin, 10% to jakiś mit, na moim akumulatorze 160Ah napisane jest że mogę go ładować max 48A, czyli wg zasady 10%, mój aku powinien mieć 480Ah ale tj maxymalny prad jakim moze byc ladowany a nie zalecany. To robi znaczna roznice. sprobuj poldaowac ten aku 160ah przez sezon pradem 48A i na koniec sezonu sprawdz jego pojemnosc. moze sie okazac ze ze 160 zostalo 60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Pietruk Opublikowano 30 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 ale tj maxymalny prad jakim moze byc ladowany a nie zalecany. To robi znaczna roznice. sprobuj poldaowac ten aku 160ah przez sezon pradem 48A i na koniec sezonu sprawdz jego pojemnosc. moze sie okazac ze ze 160 zostalo 60A skąd to wiesz? Pokaż jakieś wiarygodne dane?Pewnie inżynierowie którzy projektowali ten akumulator to jakieś paparki z wiochy zabitej dechami i sobie tak dla jaj nanieśli napis na akumulator. I jeszcze na koniec, postaraj się pisać po polsku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 30 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 (edytowane) A skąd to wiesz? Pokaż jakieś wiarygodne dane?Pewnie inżynierowie którzy projektowali ten akumulator to jakieś paparki z wiochy zabitej dechami i sobie tak dla jaj nanieśli napis na akumulator. I jeszcze na koniec, postaraj się pisać po polsku. Za literowki przepraszam moja wina . Efekt pisania na telefonie.Co do tych inżynierów papraków jak ich nazwałes. To właśnie po to nanosza tego typu informacje na akumulator , żeby uzytkownicy swoimi złotymi myślami i poczynaniami typu ładowanie akumulatora prądem 0.25C nie zniszczyć go . Włącz sobie wikipedie bądź jakąś inną stronę pierwsza lepsza i poczytaj o zasadach eksploatacji akumulatorow. Dla mnie możesz swoka bateryjke ładować nawet prądem 100A. Twój cyrk. Tylko nie pisz takich pierdoł bo są ludzie którzy wogole nie mają o tym pojęcia i później bez sensu niszczą swoje akumulatory. Także nie obrażaj się tylko pokory trochę. .. Edytowane 30 Maja 2016 przez siarq 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Pietruk Opublikowano 30 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Adam, odsyłanie do netu jest słabe, wybacz.... Każdy pisze o 10%, a gdzie jest info (jakieś badania) że to jest najlepsze.I nie pisz mi o 100A ładowania, bo mnie to obraża, a z Ciebie robi ignoranta (a zakładam że tak nie jest).Dobra ładowarka automatyczna nie uszkodzi akumulatora. Da tyle prądu, ile trzeba. Dlatego jest "automatyczna".A manualna tyle, ile użytkownik ustawi, a wtedy możesz pisać uszkodzeniach akumulatora.Poza tym zapewne się również orientujesz że duży prąd ładowania = wyższa cena.Oczywiście mam na myśli rynek konsumencki/wędkarski, a nie przemysłowy.Zresztą każdy ma swój cyrk jak napisałeś.... EOT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 30 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Koniec afery chodzi o ciepło wydzielane podczas ładowania dużym prądem. Nieważne tak czy siak nie kupujcie najtańszej chinszczyzny. Bynaniej mnie nie stać na kupowanie tanich super rzeczy co sezon bądź dwa. Dołożyć kupić raz i zapomnieć na lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 amstaf358 Opublikowano 30 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Niema się o co kruszyć kopi Panowie,każda pliszka swój ogonek chwali...jeden ma taki prostownik,drugi siaki,jeden tańszy drugi droższy i niemal WSZYSCY swoje nabytki chwalą,bo mało kto się przyznaje że kupił kaszanę...ja mam do żelówki Toyama 100ah Szumachera 10a ,a do kwasiaka też 100ah, automatyczną ładowarkę Ever Actiw 10a za 150 zł i jest też o,k przynajmniej na razie...tak że ,Wasz cyrk i...Wasze ładowarki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wasielewskis Opublikowano 30 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 Ja mam ładowarkę YATO YT-8303.Generalnie ją polecam, bo ma oddzielne programy do ładowania kwasiaków, AGM i żelowych.Jak ktoś ma różne akumulatory to różne górne limity napięciowe są istotne... Mam tylko pytania, czy różnica 0,5 V w napięciu, które jest pokazywane na ładowarce a tym mierzonym miernikiem na klemach, to rzecz normalna?Pytam, bo wydawało mi się, że powinno być to samo (miernik zewn. sprawdzony, pokazuje dokładnie), a jest te 0,5V różnicy, czy może wynika to ze spadkuj napięcia na przewodach do ładowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 SzymonK Opublikowano 30 Maja 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2016 (edytowane) To może być spadek na przewodach, szczególnie w początkowej fazie, kiedy idzie duży prąd. Miałem tą ładowarkę i kojarzę, że miała dość cienkie przewody. Pod koniec ładowania różnica nie powinna być istotna, chyba że wskaźnik w ładowarce źle pokazuje.Sprawdź ile jest na klemach pod koniec ładowania. Edytowane 30 Maja 2016 przez SzymonK 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Janusszr Opublikowano 3 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2016 W tym roku zmuszony byłem wymienić akumulatory. Potrzebuję dwóch-silnik 24V. Jednak przed zakupem akumulatorów, najpierw zakupiłem nową "inteligentną" ładowarkę, pomimo tego, że posiadałem już dwie. Nawet niezłe. Doszedłem do wniosku, że przy b. dobrej ładowarce akumulatory posłużą dłużej, niż ładowane starociami. To raz. A dwa, to mamy pewność, że baterie nasze są naładowane na full, ale nie przeładowane. Nie trzeba tracić czasu na pilnowanie prawidłowych parametrów ładowania. Inteligentna ładowarka robi to za nas.I tak na marginesie. Dużo jest tutaj treści o ładowaniu akumulatorów. O eksploatacji tychże na łodzi już mniej. Zastanawiałem się, dlaczego moje Trojany deep cycle padły po czterech sezonach. Wiem, że w tym moim przypadku zaniedbałem ochronę przed zgubnym działaniem słońca na akumulatory. Akumulator powinien pracować w temperaturze najlepiej 20st.C. Nic mu raczej nie będzie przy 30st.C. Jednak wyższe temperatury bardzo mu szkodzą. Obudowy są zazwyczaj ciemne i na słońcu rozgrzewają się niesamowicie. W tym roku na swoje nowe baterie zakładam w słoneczne dni białą poszewkę od poduszki. Niezależnie od tego czy akumulator jest ładowany, czy rozładowywany zbyt wysoka temperatura elektrolitu mu nie służy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 4 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 Dokładnie tak jak piszesz ,wysokich temperatur akumulatory nie lubią. Elektrolit się nagrzewa i zaczyna gazowac co skraca żywotność. W upalne dni trzeba chronić przed słońcem.w zimnych porach roku też trzeba mieć na uwadze iż pojemnosc spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 4 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 Janusz, dolewałeś na czas wodę? W tych Trojanach bardzo szybko znika na słońcu. Ja kiedyś 1/3 straciłem. Dziwiłem się dlaczego coraz słabszy się robi. Ale wody dolałem i jest ok. Nie tak jak wcześniej ale 18-20 km w trolu robię. Wcześniej było ponad 20.Pancerna maszyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maniek1972 Opublikowano 4 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 Janusz, a możesz zdradzić co to za ładowarkę zakupiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 4 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 (edytowane) Cytuję Janusza: "Kilka dni temu kupiłem dwa akumulatory żelowe SSB SBCG 12V 120AH. Wyjścia do podłączenia przewodów są z kwasówki z wewnętrznym gwintem M8. W ten gwint producent wkręcił śrubę również z kwasówki oraz dołączył podkładkę płaską i sprężystą. Oczywiście wszystko z kwasówki. Usprawniłem to trochę. Śruby M8 wymieniłem na szpilki i zastosowałem nakrętki motylkowe z kwasówki. Mam Minn Kotę Traxxisa 80. Chcąc sprawdzić jak sprawują się nowe akumulatory, pływałem na maksa przez ponad dwie godziny. Połączenia nie zrobiły się nawet letnie. Były zimne. Po powrocie do domu podłączyłem oba akumulatory pod prostownik specjalnie zamówiony pod te akumulatory firmy Semielektronik MDM 12-46. Krokodylki zrobiły się prawie czerwone. Tutaj producent nie popisał się. Duży pobór prądu, kiepski styk i znany efekt. Natychmiast wymieniłem te krokodylki na konektory zakończone oczkiem. Efekt-zero grzania na styku prostownik akumulator." Edytowane 4 Czerwca 2016 przez godski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maniek1972 Opublikowano 4 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 Dziękuję Andrzeju i sorki za moje przeoczenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Janusszr Opublikowano 4 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 Mariuszu,dwa akumulatory 120 Ah ładuje ten prostownik w 5-6 godzin. Zanim kupiłem skontaktowałem się z producentem i powiedziałem co mam zamiar ładować. Producent zasugerował mi wielkość ładowarki. Andrzeju,dolewałem wodę.Tak z ręką na sercu, po dokształceniu się w temacie ładowanie-eksploatacja, wiem że nie jestem bez winy.Po dwóch sezonach jeden akumulator w ramach reklamacji był wymieniony. Nieszczelność przy klemie. I to było chyba pierwszoplanowym powodem zdechnięcia.Otóż ładowałem dwa akumulatory połączone szeregowo. Nie wiedziałem, ze trzeba w takim przypadku zastosować równoważnik napięcia. Jeden w związku z tym był przeładowywany, drugi zaś odwrotnie. Niedoładowany. O smażeniu na słońcu już pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 szemo Opublikowano 4 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 Co to ten "równoważnik napięcia" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 4 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2016 (edytowane) Chodzi o urządzenie które wyrówna napięcie ładowania na obu. Jeżeli podłączasz aku szeregowo, a będą miały różną rezystancję wewnętrzną, to po przyłożeniu 28v ładowania, na jednym masz napięcie powiedzmy 16 (większą reż. wew) na drugim 12(mniejsza rez). W konsekwencji jeden będzie gazował i wypadnie mu masa a drugi się zasiarczy z powodu niedoładowania. Najprostsze wyrównanię napięcia to podłączenie równoległe i ładowanie jak 12v. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Czerwca 2016 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 trout master Opublikowano 5 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 W tym roku zmuszony byłem wymienić akumulatory. Potrzebuję dwóch-silnik 24V. Jednak przed zakupem akumulatorów, najpierw zakupiłem nową "inteligentną" ładowarkę, pomimo tego, że posiadałem już dwie. Nawet niezłe. Doszedłem do wniosku, że przy b. dobrej ładowarce akumulatory posłużą dłużej, niż ładowane starociami. To raz. A dwa, to mamy pewność, że baterie nasze są naładowane na full, ale nie przeładowane. Nie trzeba tracić czasu na pilnowanie prawidłowych parametrów ładowania. Inteligentna ładowarka robi to za nas.I tak na marginesie. Dużo jest tutaj treści o ładowaniu akumulatorów. O eksploatacji tychże na łodzi już mniej. Zastanawiałem się, dlaczego moje Trojany deep cycle padły po czterech sezonach. Wiem, że w tym moim przypadku zaniedbałem ochronę przed zgubnym działaniem słońca na akumulatory. Akumulator powinien pracować w temperaturze najlepiej 20st.C. Nic mu raczej nie będzie przy 30st.C. Jednak wyższe temperatury bardzo mu szkodzą. Obudowy są zazwyczaj ciemne i na słońcu rozgrzewają się niesamowicie. W tym roku na swoje nowe baterie zakładam w słoneczne dni białą poszewkę od poduszki. Niezależnie od tego czy akumulator jest ładowany, czy rozładowywany zbyt wysoka temperatura elektrolitu mu nie służy.Jeżeli aku leżą na dnie łodzi (a zazwyczaj większość tak leży) to temp. oscyluje w granicach temp. wody. Zamiast nakładać jakies podszewki to lepiej zrobic osłonę ze styropianu.W sposób jaki opisałeś pada większość niby bezobslugowych aku (AGM i GEL-który jest bardziej wrażliwy na temp.) i dlatego kazdy kto dużo pływa w słoneczne i upalne dni powinien sprawdzać i dolewać wody nie patrząc na bezobslugowosc aku. Oczywiście nie za często. Dwa razy w sezonie myśle że w zupełności wystarczy. Najważniejsze to nie przeładowywać aku aby nie powstało gazowanie elektrolitu. To gorsze niż słońce czy zimno. Chwilowe napięcie 14.5-15V to max!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Janusszr Opublikowano 5 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Elektrolit w swoich Trojanach musiałem uzupełniać co dwa tygodnie, a w upały co tydzień.Ja opisałem swój przypadek.Moje pływadło nie ma dna, ma za to pokład. Niemniej niższa temperatura na dnie łodzi nie rozwiązuje problemu temperatury elektrolitu. Słońce padające na czarną (ciemną) pokrywę akumulatora prawie gotuje elektrolit. Nie twierdzę, że mój sposób z poszewką jest najlepszy dla wszystkich. Ma ten plus, że zajmuje w torbie tyle miejsca co nic, nie kruszy się. Zasygnalizowałem tylko problem, który każdy na swój sposób powinien sam rozwiązać. Można np.akumulator pomalować na biało, albo kupić w kolorze białym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 ŁukaszKowalski Opublikowano 5 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Ja używam Schumachera 10A, ładuje żelówki, kwasówki i ma funkcję odsiarczania oraz wybór trzech prędkości ładaowania 6,8 i 10A. mam akumulator 100A i ładuje go najszybszym cyklem... Na jednej ze stron był w promocji i kupiłem go za 190 zł. Polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Kadet Opublikowano 5 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Dodam od siebie tylko tyle że szkodzi tylko ciepło, nie zimno, które wpływa jedynie na mniejszą pojemność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 amstaf358 Opublikowano 5 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Jestem w trakcie testowania nowego Osapiana 55/60 lbs na zalewie Solińskim,do tego dwa aku Toyama 100 Ah żelowa, oraz druga setka Yusa Marine i powiem tak na gorąco,nie kupiłbym już żelowego aku,kwasowy głębokiego rozładowania jest dużo tańszy ,dużo lżejszy oraz nie ustępuje mocą żelowemu .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wasielewskis Opublikowano 5 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 (edytowane) To może być spadek na przewodach, szczególnie w początkowej fazie, kiedy idzie duży prąd. Miałem tą ładowarkę i kojarzę, że miała dość cienkie przewody. Pod koniec ładowania różnica nie powinna być istotna, chyba że wskaźnik w ładowarce źle pokazuje.Sprawdź ile jest na klemach pod koniec ładowania.Akumulator po tygodniu od ładowania ma 12.6V. Podłączyłem go jeszcze raz, niestety przy prądzie 2A jest różnica 0.2V. Ładowarka pokazuje 14.4V gdy na klemach jest 14.2V no i nie mam zielonego oczka co by wskazywało ze nie jest on w pełni naładowany. Nie wiem co robić... Edytowane 5 Czerwca 2016 przez wasielewskis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Kadet Opublikowano 5 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 (edytowane) To jest normalne zjawisko. Różnica potencjałów pomiedzy aku, a ładowarką. Gdy prąd ładowania w końcowej fazie będzię minimalny to napięcia się wyrównają.Nic nie rób.Wszystko gra. Edytowane 5 Czerwca 2016 przez Kadet 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 5 Czerwca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Jestem w trakcie testowania nowego Osapiana 55/60 lbs na zalewie Solińskim,do tego dwa aku Toyama 100 Ah żelowa, oraz druga setka Yusa Marine i powiem tak na gorąco,nie kupiłbym już żelowego aku,kwasowy głębokiego rozładowania jest dużo tańszy ,dużo lżejszy oraz nie ustępuje mocą żelowemu .... Już kiedyś o tym pisałem bazując na swoich i kolegów doświadczeniach. Jeśli żelowy/AGM to tylko topowe firmy jak Panasonic czy czerwona seria SSB.Sam używam kwasiaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
Zanderix
Szukam ładowarki do akumulatora żelowego 110Ah.
Czy któryś z kolegów może polecić konkretny, sprawdzony i tani
model ?
PZDR
Zanderix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
83
64
56
42
Popularne dni
25 Lip
20
10 Cze
19
1 Lip
18
26 Lip
16
Top użytkownicy dla tego pytania
godski 83 odpowiedzi
siarq 64 odpowiedzi
Kadet 56 odpowiedzi
Pietruk 42 odpowiedzi
Popularne dni
25 Lip 2017
20 odpowiedzi
10 Cze 2016
19 odpowiedzi
1 Lip 2016
18 odpowiedzi
26 Lip 2016
16 odpowiedzi
Popularne posty
Voldemort
Sprawa załatwiona - dla zainteresowanych (też mających problem z buczeniem wentylatorka w ładowarce Schumacher) Ładowarkę można bez problemu rozkręcić, bez jakichkolwiek oznak ingerencji w urządzenie
BOB1
I ładowarka już u mnie! Co tu dużo gadać, Wielkie Brawa dla firmy Sonar.pl! Od zamówienia do dostarczenia na wioskę bez numeracji większości domów, potrzebowali 22 godziny!!! Teraz "dobijam" aku i za
Kadet
Szmery, bajery i tyle. Dajcie sobie spokój z automatami. Nie zrobią gęstości elektrolitu. Zasilacz laboratoryjny, wspomniany Kulon, czy nawet stary poczciwy stefpol zrobi robotę.
Opublikowane grafiki
914 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.