Skocz do zawartości
  • 0

Jaka ładowarka?


Zanderix

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Już kiedyś o tym pisałem bazując na swoich i kolegów doświadczeniach. Jeśli żelowy/AGM to tylko topowe firmy jak Panasonic czy czerwona seria SSB.

Sam używam kwasiaków.

Po przygodzie z Toyamą , tez tylko kwasiaki , ale testuję AGM i po 2 wyjazdach super zaskoczenie ( AGM bez rozruchu ). Wiem 2 wyjazdy to za mało , ale jak na razie dużo , dużo lepiej niż kwas , pojemność ta sama , a pływania dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Akumulator po tygodniu od ładowania ma 12.6V. Podłączyłem go jeszcze raz, niestety przy prądzie 2A jest różnica 0.2V. Ładowarka pokazuje 14.4V gdy na klemach jest 14.2V no i nie mam zielonego oczka co by wskazywało ze nie jest on w pełni naładowany. Nie wiem co robić...

Nic nie robić. Dwa tygodnie temu testowałem pięć mierników. Różnica we wskazaniach napięcia na każdym inna. Jeżeli dobrze pamiętam, to różnica napięcia  wynosiła 0,25V pomiędzy skrajnymi wskazaniami. To dotyczy pomiaru napięcia.

 

Jeżeli chodzi o akumulator, to może coś jest z gęstością, albo ilością elektrolitu. Jaki wiek tego akumulatora jest?

Edytowane przez Janusszr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po przygodzie z Toyamą , tez tylko kwasiaki , ale testuję AGM i po 2 wyjazdach super zaskoczenie ( AGM bez rozruchu ). Wiem 2 wyjazdy to za mało , ale jak na razie dużo , dużo lepiej niż kwas , pojemność ta sama , a pływania dużo więcej.

Po kilku sezonach na kwasiakachTrojanach-130Ah,  przeszedłem w tym roku na czerwone żele SSB-120Ah. Miłe zaskoczenie.  Zrobiłem test, tzn. powtórzyłem trasę na której nowiutkie Trojany  były na granicy owych magicznych 10,5V pod minimalnym obciążeniem. Takie rzeczy pamięta się, jak była perspektywa powrotu na wiosłach :). SSB pod maksymalnym obciążeniem na koniec trasy nie zeszły poniżej 11,5V.

Mniejsza pojemność SSB w porównaniu do Trojanów, a pływania faktycznie więcej.

 

W ostatnią sobotę pływałem 5 godzin tak na pół gwizdka. Po skończonym pływaniu na wskaźniku napięcia  silnika paliły się wszystkie 4 diody, Miernik wskazał 12,7 V

Po godzinnym takim samym pływaniu na Trojanach paliły mi się zazwyczaj 3 diody. Zwalałem to na kiepski wskaźnik napięcia przy silniku. Przy SSB naprawił się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jestem w trakcie testowania nowego Osapiana 55/60 lbs na zalewie Solińskim,do tego dwa aku Toyama 100 Ah żelowa, oraz druga setka Yusa Marine  i powiem tak na gorąco,nie kupiłbym już żelowego aku,kwasowy głębokiego rozładowania jest dużo tańszy ,dużo lżejszy oraz nie ustępuje mocą żelowemu .... :huh:

Kupiłem markowe SSB żele o stówę taniej na sztuce niż zapłaciłbym za kwasiaki Trojana o podobnych parametrach.

Pojemność SSB 120Ah jest wg moich obserwacji większa niż Trojanów 130Ah. Oczywiście faktyczna pojemność, a nie ta z reklam.

Toyama to chyba chińczyk, Yuasa japończyk. Tak przynajmniej mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

To jest normalne zjawisko. Różnica potencjałów pomiedzy aku, a ładowarką. Gdy prąd ładowania w końcowej fazie będzię minimalny to napięcia się wyrównają.Nic nie rób.Wszystko gra.

Potwierdzam, faktycznie miałeś rację, przy pądzie poniżej 1A napięcia się zgadzają. Jednak 14.4V nie naładuje mojego aku ZAP Energy Plus do pojawienia się zielonego oczka, gdy w mojej ładowarce (YATO YT-8303) ustawię program WET dla kwasiaków. Pojawia się dopiero, gdy włączyłem program dla AGM i napięcie wskoczyło na 14.7V.

Tak się zastanawiam, czy w moim aku wody destylowanej muszę dolewać do każdej z 6-ciu cell czy wystarczy do 1 a poziomy w pozostałych 5-ciu się wyrównają?

I jeszcze jedno, ma ktoś już jakieś doświadczenia z nowością ZAP'a AGM EXPEDITION PLUS ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Potwierdzam, faktycznie miałeś rację, przy pądzie poniżej 1A napięcia się zgadzają. Jednak 14.4V nie naładuje mojego aku ZAP Energy Plus do pojawienia się zielonego oczka, gdy w mojej ładowarce (YATO YT-8303) ustawię program WET dla kwasiaków. Pojawia się dopiero, gdy włączyłem program dla AGM i napięcie wskoczyło na 14.7V.

Tak się zastanawiam, czy w moim aku wody destylowanej muszę dolewać do każdej z 6-ciu cell czy wystarczy do 1 a poziomy w pozostałych 5-ciu się wyrównają?

I jeszcze jedno, ma ktoś już jakieś doświadczenia z nowością ZAP'a AGM EXPEDITION PLUS ?

Każda cela oddzielnie!!!. Nie mają połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jestem zdecydowany na któregoś cteka MXS 7.0 albo MXS 10.. tylko który?

 

Obecnie 72ah - samochodowy , 80Ah do silnika , planuję dokupić jeszcze jeden jakiś większy powiedzmy 100,110 Ah. 

 

Który prostownik wybrać żeby bezproblemowo naładować przez noc ( +/- 6h ) ten docelowy 100Ah+?

 

Aspekt cenowy, pomijamy.

 

Trochę późno, ale jest jeszcze ciekawy aspekt - gwarancja.

 

7.0 ma 5 lat.

10 ma 2 lata.

 

Nie żeby miało to kluczowe znaczenie oczywiście. Mój 7A pracował pięknie 6 lat, aż do sprzedaży. Ale jak wiadomo różnie bywa.

Edytowane przez michaex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kurcze coś musi być na rzeczy że z 5lat zmniejszyli na 2.. Trochę to martwi a już byłem zdecydowany... A teraz zaczynam się zastanawiać czy wziąć słabszy i mieć spokój czy zaryzykować i brać mocniejszy..

Schumacher też po głowie chodzi.. Ehh.. Nie wiem nie wiem, głupi już jestem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

 

przy kwasiaku 100ah -baner energy  bull , odkręcać korki przy każdym ładowaniu ? ładowarka automat 10a ,

 

 

To zależy od konstrukcji korków. Powinno o tym pisać w instrukcji użytkowania akumulatora. Jeżeli nie masz instrukcji, to dla bezpieczeństwa odkręcaj, a przynajmniej poluzuj przy ładowaniu korki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie, jestem zielony z prądami więc pytam: 

Kupiłem nowy akumulator - taki : http://allegro.pl/akumulator-glebokiego-rozladowania-12v80ah-marine-i6139427702.html

Do tego mam prostownik - taki - http://www.e-commerce.pl/Black-amp-Decker-Ladowarka-akumulatorowa-2-6-10-A-z-systemem-diagnostyki-BDV1084,19100.html

Nowy akumulator należy przed pierwszym użyciem naładować ? Jakim prądem, jeżeli ładowarka ma wybór 2 -6 -10A ? Co należy wiedzieć podczas ładowania takiego akumulatora?  :unsure:

Z góry dzięki !  :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Przeczytaj instrukcję obsługi akumulatora i prostownika. Masz tam opisane warunki bezpiecznej eksploatacji. Ustaw go na 6A i ładuj. To nic, że nowy. Nie wiadomo, kiedy ostatnio był ładowany. Teoretycznie jest bezobsługowy, ale zawsze możesz dobrać się do korków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Szumacher jest o,k mam i teraz używam nad Soliną ładuję żelową Toyamę 100ah..i zero problemu..i WCALE  nie musi być ta ładowarka z WYSOKIEJ półki,drugi kwasowy aku ładuję ładowarką automatyczną za 150 zł i też jest o,k..za tą kwotę która Ci zostanie możesz kupić kwasową setkę  Marine,tzw głębokiego rozładowania..

Edytowane przez delux64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeżeli posiadasz jeden akumulator za 500zł, czy tańszy, to bez większego stresu można go ładować ładowarką za 100zł.

Jeżeli jednak zainwestowałeś w markowe, drogie akumulatory, to pomyśl również o markowym sprzęcie do ładowania.

Przykładowo wracasz z ryb wieczorem, i rano chcesz znowu jechać. Będziesz w nocy wstawał i sprawdzał parametry ładowania? Markowa ładowarka załatwi sprawę za Ciebie. "Podłącz akumulator i zapomnij. Ja zrobię wszystko za Ciebie".

Mając np. kiepski akumulator, będziesz chciał po jakimś czasie kupić lepszy. I co? Będziesz robił kolekcje prostowników tak jak ja? W tej chwili mam trzy. Bester, Stefpol i ostatni nabytek Semielektronik.  A ile było po drodze badziewia to już nawet nie pamiętam, ale chyba również trzy.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jedną z cech dobrej ładowarki jest niski końcowy prąd ładowania. Ctek kończy ładowanie przy prądzie około 0,4A, czyli aku jest naprawdę dobrze nabity. Miałem tanie ładowarki gdzie uznawały naładowany aku już przy prądzie końcowym 1,5A, tak naprawdę był naładowany dopiero w 80%. Po podłączeniu Cteka, ten jeszcze nabijał baterię przez 2 godziny.Wniosek jest taki że nie bez powodu płaci się grubą kasę za dobrą ładowarkę.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Powtarzam się, ale nie wszyscy wszystko czytali, skoro temat ładowarek dalej jest wałkowany.

 

Z tanich a przyzwoitych ładowarek automatycznych polecam Yato i Schumachera. Mają wszystko co potrzeba, również niski końcowy prąd ładowania, podtrzymywanie napięcia buforowego po naładowaniu, lub cykliczne doładowywanie, Schumacher również program odsiarczania (który i tak cudów nie zrobi z padniętym aku, nawet w Cteku). Ctek z tego co czytałem (bo nie miałem), ma trochę więcej funkcji diagnostycznych, więc być może wcześniej zasygnalizuje, że z akumulatorem coś jest nie tak, ale jaką to ma wartość praktyczną, skoro aku i tak pójdzie na złom. Każdy bez sprzętu się zorientuje, że akumulator się kończy, bo na wodzie szybko będzie padał. Więc dla mnie kilka stów więcej za bajery, które praktycznego znaczenia nie mają to lekka przesada, dałbym za nią góra 50zł więcej niż za Schumachera. Ale najtańsza i wystarczająca jest Yato, no i ma 12A zamiast 10A. Jak ktoś ma 100+Ah, albo 2 x 60+Ah równolegle i chce szybko naładować to jest to istotne.

No i wszystkie mają ładowanie prądem max 2A, czyli jak ktoś ma do sondy 2x7+Ah, to też może ładować i to dość sprawnie, bo te dedykowane do sond w obudowie od wtyczki do gniazdka, to straszne badziewie jest.

 

A jeśli chodzi o awaryjność, być może Ctek jest staranniej wykonany i pewniejszy, chociaż gwarancja 2 lata świadczy, że producent nie jest tego pewien.

Ale jeśli kosztuje tyle co 3 ładowarki Yato, to prawdopodobieństwo, że któregoś dnia nie będziesz miał czym naładować akumulatorów jest wyższe dla Cteka.

Wg mnie to przerost formy (i ceny) nad treścią.

Edytowane przez SzymonK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Popieram zdanie o Yato. Tylko że ma 15A a nie 12. 

Słabe przewody i krokodylki. Według mnie do wymiany.

 

Ale wyciąga te 12-15A? Bo jeśli tak, a przewody nie są gorące, nie iskrzy na krokodylkach to nie ma potrzeby ich wymieniać.

Ja już nie mam tej ładowarki, ale nie pamiętam żeby były z tym problemy, chociaż przewody rzeczywiście niezbyt grube były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jedną z cech dobrej ładowarki jest niski końcowy prąd ładowania. Ctek kończy ładowanie przy prądzie około 0,4A, czyli aku jest naprawdę dobrze nabity. Miałem tanie ładowarki gdzie uznawały naładowany aku już przy prądzie końcowym 1,5A, tak naprawdę był naładowany dopiero w 80%. Po podłączeniu Cteka, ten jeszcze nabijał baterię przez 2 godziny.Wniosek jest taki że nie bez powodu płaci się grubą kasę za dobrą ładowarkę.

Jeszcze zapomniałem dodać, że Ctek posiada czujnik temperatury do której dostosowuje końcowe napięcie ładowania. Mamy pewność że bateria nie będzie przeładowana lub niedoładowana.Napewno nie jest to bajer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeszcze zapomniałem dodać, że Ctek posiada czujnik temperatury do której dostosowuje końcowe napięcie ładowania. Mamy pewność że bateria nie będzie przeładowana lub niedoładowana.Napewno nie jest to bajer.

Czujnik mają modele które ładują wyższym prądem, np MXS 25. Niższe modele nie mają.

Edytowane przez Pietruk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...