Zanderix Opublikowano 18 Grudnia 2009 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 Szukam ładowarki do akumulatora żelowego 110Ah. Czy któryś z kolegów może polecić konkretny, sprawdzony i tani model ? PZDRZanderix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Jammaey Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 (edytowane) Dopiero jutro będę przy echo żeby to zobaczyć, ale wierzę na słowo Dziękuję.A jeśli chodzi przykręcenie na stałe dwóch wiązek do aku i ładowanie to również nie powinno być żadnego problemu? Edytowane 15 Kwietnia 2017 przez Jammaey Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Paprykarz Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Nie podejrzewam aby były jakiekolwiek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 SzymonK Opublikowano 14 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2017 (edytowane) Panowie, w związku z odejściem mojego aku w zaświaty, zaczynam się zastanawiać czy ładowarka nie skróciła jego żywota i rozważam zakup porządniejszej wraz z nowym akumulatorem. Najczęściej używałem schumachera, który na programie AGM ładuje do 14,4V. Wcześniej miałem Yato 15A, tylko nie pamiętam jakie miał końcowe napięcie ładowania dla AGM, czy może ktoś zmierzyć i mi podpowiedzieć? Problem polega na tym, że producenci markowych aku AGM najczęściej podają napięcie ładowania w przedziale 14,4-15V dla 20 st.C, powiedzmy że bezpiecznie będzie przyjąć 14,7V - takie napięcie dla AGM mają np. CTEKI. Ale dodatkowo powinno je się skorygować w zależności od temperatury o około -24mV/st.C. Tak więc ładując akumulator w garażu przy temperaturze 0st.C napięcie ładowania powinno wynieść 15,18V, a np. w 30 st.C odpowiednio 14,46V (przyjmując za punkt wyjścia 14,7V dla 20 st.C). Ładując więc jesienią napięciem 14,4V mój aku mógł być notorycznie niedoładowany co mogło skrócić jego życie. Żadna z tańszych ładowarek nie ma kompensacji temperaturowej, czujnik temperatury mają niektóre wyższe modele CTEKa, ale ich instrukcje ani słowem nie opisują po co on jest i w jaki sposób jest wykorzystywany. W dodatku są to ładowarki dość drogie, a jak mają mieć większą wydajność prądową to jesteśmy w okolicach 1 tys. pln. Ale natrafiłem na bardzo ciekawy projekt (schemat) ładowarki, który ma (albo może mieć) wszystkie bajery o jakich można pomarzyć.http://ep.com.pl/artykuly/10872-Impulsowa_mikroprocesorowa_span_classfladowarkaspan_akumulatorow_kwasowoolowiowych.htmlMoże ona ładować akumulatory 6/12/24V i przy 12V wyciąga do 20A (z płynną regulacją) i kompensacją temperatury. Ma kilka wyświetlaczy pokazujących między innymi napięcie, prąd w tym również ilość Ah wpompowanych w akumulator od początku ładowania. Użytkownik ustawia tylko pojemność akumulatora i proporcjonalnie do niej dobierany jest maksymalny i końcowy prąd ładowania. Potrafi nawet wznowić i kontynuować ładowanie po zaniku napięcia w sieci.Jej parametry stawiają ją blisko modelu Ctek KEEPOWER XL PRO, który kosztuje ponad 1 tys. zł. Ładowarka sterowana jest programowalnym mikrokontrolerem, przeglądałem źródła programu i ustawia się tam wszelkie parametry i etapy ładowania, zachowanie ładowarki po zakończeniu ładowania, itp.Akurat autor za napięcie wyjściowe przyjął 14,4V, nie wprowadził różnych napięć w zależności od typu akumulatora oraz zaprogramował, że ładowarka po naładowaniu się wyłącza.Ale chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ten program zmodyfikować, np. umożliwić ustawienie typu akumulatora (agm/gel/wet) i odpowiednich napięć ładowania, albo dać możliwość ręcznego ustawienia dowolnego napięcia jak również zmusić ładowarkę do utrzymywania napięcia 13,7V po zakończeniu ładowania. Problem jest tylko taki, że ja tego nie zmontuję, poza tym części elektroniczne mimo, że tanie to bardzo często trzeba kupować w najmniejszych ilościach rzędu 10-100 szt, więc skompletowanie ich na 1 ładowarkę wyjdzie wielokrotnie drożej niż by mogło.Są jednak firmy czy nawet domorośli elektronicy, którzy bez problemu taką ładowarkę wykonają, szczególnie jeśli byłoby ich kilka, a 90% potrzebnych części leży już u nich w szufladach. Mam ochotę zapytać na elektrodzie kto i za ile by się tego podjął, czy udzieli gwarancji, itp. Czy ewentualnie znajdą się tutaj osoby chętne na takie ustrojstwo? Oczywiście rozumiem, że najpierw trzeba znać cenę, ale zakładam że jeśli będzie ona wyższa niż połowa ceny tego CTEKa to nie ma sensu się w to w ogóle bawić. Edytowane 14 Lipca 2017 przez SzymonK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dano-G Opublikowano 15 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 W moim odczuciu chcesz przekombinować. Ale to moje odczucie.Mam dwa Cteki - taki za 230 zł i 550 złTen tańszy, co to nie ma nic ponad funkcje ładowania utrzymał mi sprawnie przy życiu 115 Ah, zwykły kwasiak, stojący w garażu na podłodze przez 7 lat w dobrym życiu.Czasem po prostu dłużej ładował. Temperatury przy podłodze, podczas mocnych zim - około zera stopni. Słowa złego nie powiem ;-)Ale jak coś takiego wykombinujesz, to chętnie pooglądam efekty pracy. Pochwal się proszę. Tapatalknięte z komórki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tabor Opublikowano 15 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2017 Interesuje mnie ładowarka na 24 V , prąd ładowania max 15A dla dwóch akumulatorów 12 V 120 Ah . Co do elektroniki to nie pomogę ale rozważam taka opcję dobry zasilacz 30 V o napięciu stałym i dobry regulator solarny załatwi sprawę .Myślę że taki zestaw nie będzie kosztował więcej jak 600 pln . Jeśli ktoś stosuje takie rozwiązanie do ładowania akumulatorów proszę o opinie .Oto taki tani regulator za 100 pln - http://allegro.pl/solarny-regulator-ladowania-12v-24v-lcd-pwm-20a-i6842504593.htmljego dane są bardzo obiecujące Najważniejsze cechy regulatora:Chroni akumulator przed głębokim rozładowaniem:Jeśli odbiorniki prądu zostaną podłączone do akumulatora poprzez regulator i w wyniku rozładowania akumulatora przez odbiorniki nastąpi przekroczenie minimalnego napięcia na akumulatorze (około 11,2 V) , regulator odłączy odbiorniki - stan ten jest sygnalizowany diodą LED.Zabezpiecza akumulator przed przeładowaniem:Bateria słoneczna jest odłączana od akumulatora po osiągnięciu odpowiedniej wartości napięcia (około 14 V -14,5 V) - stan ten jest sygnalizowany diodą lewą LED SC. Ponowne włączenie modułu następuje po obniżeniu się napięcia na akumulatorze. Dane techniczne:- Napięcie znamionowe: 12 V / 24 V (automatycznie przełączane w zależności od podłączonego akumulatora)- Maksymalne napięcie z paneli słonecznych: 55V- Prąd pracy własnej: ≤ 12mA- Maksymalny prąd ładowania: 20 A- LVD: 11.0V | 9V...12V ; x2 dla 24V- LVR: 12.6V | 11V...13,5V ; x2 dla 24V- Napięcie podtrzymania: 13.8V | 13V...15V ; x2 dla 24V- Napięcie szybkiego ładowania: 14.4V; x2 dla 24V | Jeżeli napięcie poniżej 12V tryb utrzymuje się przez 2h- Zabezpieczenie przed przeładowaniem: 16.5V; x2 dla 24V- Zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją: Tak- Tryb ładowania: PWM- Kompensacja temperaturowa: -24 mV /stC dla 12V instalacji; x2 dla 24V- Temperatura pracy: -20stC ... +55stC- Przekrój okablowania: 28-10 AWG- Wymiary: 168 x 92 x 41,5 mm- Waga: 250g- Symbol producenta: 3IPSSOLD20Cena zasilacza około 200 pln można użyć najtańszy prostownik 24 V .https://kraftdele.info/prostowniki/406-prostownik-akumulatorowy-ladowarka-12-24v-50a.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Jozi Opublikowano 17 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Panowie, w związku z odejściem mojego aku w zaświaty, zaczynam się zastanawiać czy ładowarka nie skróciła jego żywota i rozważam zakup porządniejszej wraz z nowym akumulatorem. Najczęściej używałem schumachera, który na programie AGM ładuje do 14,4V. No nie wiem, czy ładuje do 14,4v jak moja podaje napięcie ładowania 14,6V.Zobaczę jak naładuje akumulator, wówczas pomierzę i podam do ilu doładowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Marecki1983 Opublikowano 17 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2017 Ja używam również Schumachera na przemian z Yato, i na aku po odpięciu klem miernik wskazuje 13,1. Te 14,4 to chyba troche dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 g_kamyk Opublikowano 18 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 To nie tak... Yato ładuje mokre do 14,4V jak dobrze pamiętam. Jak stwierdzi ze naładował i wyświetla FUL to podaje juz tylko napięcie konserwujące, utrzymujące stan naładowania czyli 13,3 - 13,4V i takie napięcie ma końcowo akumulator. Jest o tym mowa w instrukcji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Jozi Opublikowano 18 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2017 Ja używam również Schumachera na przemian z Yato, i na aku po odpięciu klem miernik wskazuje 13,1. Te 14,4 to chyba troche dużo.U mnie po 12h od czasu ładowania jest 13,3V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 BOB1 Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 ...więc krótko: do Varta AGM 105 Ah kupić ładowarkę Schumacher 10 czy 15? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 ...więc krótko: do Varta AGM 105 Ah kupić ładowarkę Schumacher 10 czy 15? skoro to AGM to ładowarka sama dobierze co potrzebuje aku, jeśli cenowo różnica jest akceptowalna to bierz 15A 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Voldemort Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 ...więc krótko: do Varta AGM 105 Ah kupić ładowarkę Schumacher 10 czy 15? 10'tkę 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 BOB1 Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 No mi masz babo placek.Dzięki Panowie, mamy stan 1:1 Czyli ponawiam pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 (edytowane) 10'tkędlaczego? przecież model 15A ma także prąd ładowania 10A, nie ma tylko prądu 2A ale nie sadze aby Robert chciał ładować aku ponad 50h tylko dlatego, że im mniejszy prąd ładowania tym lepiej. Przecież ten magiczny prąd ładowania 1/10 to właśnie 10A które posiadają obydwa modele i tak jak napisałem, jeśli kasa nie jest problemem to 15A - choć kosztuje prawie 100 zł drożej. Addendumdo tego jest jeszcze model 12Aco do zalet 15A to jak będzie mało czasu na ładowanie (np skończysz łowienie o godzinie 23 a chcesz rano o 4 następnego dnia wypłynąć) to jest szansa że ta 15A naładuje Twój aku w tym czasie prądem 15A czego nie zrobi już ta o natężeniu 10A.i tak dla przykładu 5 godzinnego ładowania: 5hx15A dla 75Ah, a 5hx10h da tylko 50Ah, oczywiście są to wartości teoretyczne bo nie uwzględniają szeregu czynników, ale może to jest wartość dla użytkownika Edytowane 25 Lipca 2017 przez wuran 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 BOB1 Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Wyjaśnię skąd moje pytanie. Jestem na urlopie pierwszy raz z tym aku. Ładowarka, którą posiadam (trochę mi wstyd ale to ładowarka z Lidla), teoretyczne powinna dobijać ten akumulator. Koniec ładowania jest ze wskazaniem: jest max, 12,9V. Ale kiedy podłączam pod Min Kotę (45 Maximizer) tester pokazuje naładowanie 3/4. Dodam, że przy poprzednim aku (kwasiaku) , po ładowaniu go inną ładowarką , zawsze miałem wskazanie na silniku 1/1 (100%). Więc pojawiły się wątpliwości czy aby na pewno ta ładowarka z Lidla jest w stanie dobić AGM na max (100%)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 12.9 to mało dla kwasa. Najprawdopodobniej nie dobija go do końca . Skąd odczytujesz ta wartość? Z ładowarki czy miernika po odpieciu ładowarki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 BOB1 Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Z ładowarki. A 3/4 ze wskazania na MinKocie ... czyli nie dobija. To pewne, czyli kupię ładowarkę , która "dobije" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siarq Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 kup cos lepszego , szkoda akumulatorow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Voldemort Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 "Jeśli kasa nie jest problemem to 15A - choć kosztuje prawie 100 zł drożej" według mnie, lepiej tą stówę wydać na przynęty.Schumacher 10A ładuje moją Żelówkę 100Ah przez nockę bez problemu. A 15A to nie jest zalecane 1/10 prądu ładowania, 15A faktycznie naładuje aku szybciej ale .... na żywotności pewno akumulator ucierpi. Ale kto bogatemu zabroni 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 BOB1 Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Nie sram kasą (sorki) i nie w tym rzecz. Jest jeszcze wersja 12A ... może to rozsądne rozwianie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 WhiteWillow Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 (edytowane) Wyjaśnię skąd moje pytanie. Jestem na urlopie pierwszy raz z tym aku. Ładowarka, którą posiadam (trochę mi wstyd ale to ładowarka z Lidla), teoretyczne powinna dobijać ten akumulator. Koniec ładowania jest ze wskazaniem: jest max, 12,9V. Ale kiedy podłączam pod Min Kotę (45 Maximizer) tester pokazuje naładowanie 3/4. Dodam, że przy poprzednim aku (kwasiaku) , po ładowaniu go inną ładowarką , zawsze miałem wskazanie na silniku 1/1 (100%). Więc pojawiły się wątpliwości czy aby na pewno ta ładowarka z Lidla jest w stanie dobić AGM na max (100%)?Nie bierz tego do głowy. Test na silniku nie jest w żaden sposób miarodajny. Mój Traxxis 55 zawsze pokazuje 3/4, nawet jak odłączę aku na świeżo od ładowarki mając 13,2 V (albo lepiej). Edytowane 25 Lipca 2017 przez Pumba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 BOB1 Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Tylko czemu poprzednio pokazywał przy kwasiaku 100%. ?Pojawiła się u mnie wątpliwość. Może teraz nie ma to specjalnego znaczenia. Ale jak w listopadzie czy grudniu przyjdzie mi jeszcze pływać na elektryku, to te 25% ma już znaczenie (może miernik silnika inaczej czyta kwasiaka i AGMa?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wuran Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 (edytowane) Robert, jeśli faktycznie ładowarka z Lidla ma tylko 3,8A to nie da rady porządnie naładować tego akumulatora. Przy tym natężeniu to ponad 20h ładowania zaś wskaźnik na silniku faktycznie może nie być miarodajny Edytowane 25 Lipca 2017 przez wuran 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Elton Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Miałem tak samo z Endurą i ładowarką tego typu. Póki aku było nowe, to świeciły wszystkie diody. Z czasem nawet doładowywane aku w przeddzień wyjazdu, najczęściej już 3/4 stanu. To samo aku z innym silnikiem traktowane Schumacherem pokazuje juz zawsze 100%, co nie zmienia faktu, że czas na zmianę się zbliża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 chlodnica Opublikowano 25 Lipca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2017 Tydzień temu dyskutowałem z kumplem na temat ładowarek...Posiadał Schumachera i narzekał bo mu się zepsuła...No cóż,zdarza się...Szczęście,że na gwarancji...Ja również miałem tą z Lidla i nie byłem zadowolony..Nie doładowywała do pełna 2 aku 9V połączonych szeregowo...Zakupiłem CTEK-a i jest git. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
Zanderix
Szukam ładowarki do akumulatora żelowego 110Ah.
Czy któryś z kolegów może polecić konkretny, sprawdzony i tani
model ?
PZDR
Zanderix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
83
64
56
42
Popularne dni
25 Lip
20
10 Cze
19
1 Lip
18
26 Lip
16
Top użytkownicy dla tego pytania
godski 83 odpowiedzi
siarq 64 odpowiedzi
Kadet 56 odpowiedzi
Pietruk 42 odpowiedzi
Popularne dni
25 Lip 2017
20 odpowiedzi
10 Cze 2016
19 odpowiedzi
1 Lip 2016
18 odpowiedzi
26 Lip 2016
16 odpowiedzi
Popularne posty
Voldemort
Sprawa załatwiona - dla zainteresowanych (też mających problem z buczeniem wentylatorka w ładowarce Schumacher) Ładowarkę można bez problemu rozkręcić, bez jakichkolwiek oznak ingerencji w urządzenie
BOB1
I ładowarka już u mnie! Co tu dużo gadać, Wielkie Brawa dla firmy Sonar.pl! Od zamówienia do dostarczenia na wioskę bez numeracji większości domów, potrzebowali 22 godziny!!! Teraz "dobijam" aku i za
Kadet
Szmery, bajery i tyle. Dajcie sobie spokój z automatami. Nie zrobią gęstości elektrolitu. Zasilacz laboratoryjny, wspomniany Kulon, czy nawet stary poczciwy stefpol zrobi robotę.
Opublikowane grafiki
914 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.