Skocz do zawartości

Spro Blue Arc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

".a po otwarciu brak smaru na kole atakującym , znajduje sie on na kole głównym ,ale wchodzi pod obudowę i przy dodaniu wiekszej ilości smaru (mobilith) kołowrotek zaczyna stawać"

 

Najwyrazniej kołowrotek jest zle złożony. Już kiedyś pisałem że kołowrotek w dobrym stanie i prawidłowo złożony będzie również dobrze pracował i bez smaru,bez zbędnych stuków i szmerów,co najwyżej trochę głośniej.

 

I wcale nie trzeba ładować dużo smaru,bo to nie jest panaceum na wszystkie dolegliwości kołowrotka.

Np. jeżeli luz międzyzębny przekładni jest wyregulowany prawidłowo (a powinien być minimalny) - to ile tam między zębami zmieści się smaru? - jeżeli zaaplikujemy większą ilośc

to i tak mechanizm odrzuci go na boki.

Widziałem tak posmarowane kołowrotki,że po otwarciu panelu bocznego wyglądało to tak jakbym otworzył puszkę konserwy.Niestety większa ilośc smaru tylko przeszkadza w 

prawidłowej pracy kołowrotka. Niektórzy smarują grubo i to bardzo grubo i jeśli uważają że tak lepiej,to mają do tego prawo. Choć kłóci się to z zasadami mechaniki.

 

Generalnie należy stosować dobre specyfiki do tych celów przeznaczone. Ostatnio opisywany tutaj na forum smar Shimano Dura Ace (rowerowy) nie specjalnie nadaje się na przekładnię.

Ale jak kto chce.

 

Pozdrawiam

Józef Lesniak

Edytowane przez Józef Lesniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat Blue Arc-a. Przeglądając znany portal aukcyjny znalazłem kołowrotki Spro Blue Arc 9300. Niby modele te same, ale zauważyłem małą różnicę w tych samych modelach. Mianowicie niektóre mają złotą korbkę z rączką w kształcie T, a inne srebrną z innym kształtem rączki. W czym tkwi różnica, czy chodzi o modele starsze i młodsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku wyszło troche inaczej niz wszyscy tu powielaja,że trzeba smarowac,nowe smarowac stare smarowac..i teraz jest tak ze przed smarowaniem chodził ok(nie pisałeś czy zle)a po smarowaniu pracuje zle...czyli znaczy ,ze było nie smarowac... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem go suchego w środku   i dałem smar przez krótki czas było ok , teraz sie zastanawiam czy aby nie jest tak że gdy kręce do przodu to zeby na przekładni sie mocniej dociskaja i czuc to ząbkowanie ,a gdy krecę do tyłu to podnosi sie lekko przekładnia i chodzi płynnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku wyszło troche inaczej niz wszyscy tu powielaja,że trzeba smarowac,nowe smarowac stare smarowac..i teraz jest tak ze przed smarowaniem chodził ok(nie pisałeś czy zle)a po smarowaniu pracuje zle...czyli znaczy ,ze było nie smarowac... :lol:

No bo to najczęściej nie "smalec" szwankuje ale czynności rozbiórkowe i składanie do kupy, a takżeż usunięcie, działających jak tłumiki, złogów brudków, a takżeż i "poprawki czego się tylko da" i czynione w pięciu miejscach na raz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bo to najczęściej nie "smalec" szwankuje ale czynności rozbiórkowe i składanie do kupy, a takżeż usunięcie, działających jak tłumiki, złogów brudków, a takżeż i "poprawki czego się tylko da" i czynione w pięciu miejscach na raz...

Fakt, miałem juz kilka takich na warsztacie ścisnięte na amen przez forumowiczów-podkładkiewiczów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie znowu Blue arc pracował ciężko po tym jak przesmarowałem go smarem do kołowrotków Mikado (tylko przy temperaturach poniżej lub w okolicach 0 stopni). Zmieniłem smar i jak na razie po teście zamrażalnikowym jest ok :D
Zobaczymy co przyniesie test nad wodą :huh:

Edytowane przez Sinopapużasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie znowu Blue arc pracował ciężko po tym jak przesmarowałem go smarem do kołowrotków Mikado (tylko przy temperaturach poniżej lub w okolicach 0 stopni). Zmieniłem smar i jak na razie po teście zamrażalnikowym jest ok :D

Zobaczymy co przyniesie test nad wodą :huh:

Miałem to samo ze smarem Mikado w innym kołowrotku. Kupiłem DAM Quick Rollenfett i problem ustąpił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Różne smalce do kołowrotka hehehe dawać można jak się chce je szybciutko zajechać oczywiście. Do red arca super będzie hot souce lub penn i tyle na temat.

Hot sauce się zbytnio nie nadaje do tych mlynkow właśnie :) tak z własnych obserwacji wnoszę, ale penn jak najbardziej. Hot sauce jest dość mocno ciągnący i na worma w klonach się nie sprawdzi, oczywiście moim zdaniem , każdy może po swojemu działać niekoniecznie źle.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej.

Mam problem z kołowrotkiem musialem go rozkrecic bo lataly w nim te walce od lozyska oporowego i tu pytanie one maja tak latac czy jest zuzyte i trzeba je wymienic? jezeli tak to czy i gdzie je kupic? druga sprawa ma ktos do tego manual? rozkrecilem dziada zeby wyczyscic i nasmarowac ale po zlozeniu cos ciężkawo kreci ...  

prosil bym o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Dostałem do przesmarowania Spro Blue Arca 7400. Kołowrotek w środku zaniedbany, ale mechanizm nie wygląda źle. Problem w tym, że przed smarowaniem wyczuwalna była praca przekładni i jakby kiepskie spasowanie. Po przesmarowaniu to samo, ale jedno zwróciło moją uwagę - pinion w środku kołowrotka ma swoje gniazdo. Przy klonach Zaubera, w tym gnieździe siedzi jeszcze tulejka plastikowa. W tym przypadku nie ma takiej tulejki. Pytanie do zorientowanych/posiadających schemat - tulejka ma być czy nie ? W modelu niższym, Spro Passion na schemacie np. nie występuje owa tuleja dlatego nie mam 100% pewności, czy to jest przyczyna kiepskiej pracy mechanizmu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny, ale chyba i w zauberach/exciach na schemacie ta tulejka nie jest zaznaczona??? Ale mogę się mylić.

 

Jest zaznaczona. Blue Arc serii 7 jest bardzo podobny do Applause-a a ten też ma tulejkę więc jestem już niemal pewny, że Arc też powinien ją mieć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ha problem jest we wszystkich Ryobi podobnych po przesmarowaniu jedne stukają pod obicazeniem mniejszym lub wiekszym inne nie, o tyle ile w tych na tradycyjnym posuwie szpuli jest to do zrobienia, tak z wormem ( szczegolnie modele Excia, TD9XX ) jest wiekszy problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam.

Może ktoś potwierdzić czy do Ryobi Applause 4000 podchodzi łożysko 7x11x3 z prawej strony korby ?

Rolka 4x7x2,5

Pinion 7x14x5

Lewa strona koła przekładni 7x14x5

Prawa strona koła przekładni 7x11x3

Knob 4x7x2,5

Wałek worma dwie sztuki 3x6x2,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...