Leśniak Opublikowano 7 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 (edytowane) Witam".a po otwarciu brak smaru na kole atakującym , znajduje sie on na kole głównym ,ale wchodzi pod obudowę i przy dodaniu wiekszej ilości smaru (mobilith) kołowrotek zaczyna stawać" Najwyrazniej kołowrotek jest zle złożony. Już kiedyś pisałem że kołowrotek w dobrym stanie i prawidłowo złożony będzie również dobrze pracował i bez smaru,bez zbędnych stuków i szmerów,co najwyżej trochę głośniej. I wcale nie trzeba ładować dużo smaru,bo to nie jest panaceum na wszystkie dolegliwości kołowrotka.Np. jeżeli luz międzyzębny przekładni jest wyregulowany prawidłowo (a powinien być minimalny) - to ile tam między zębami zmieści się smaru? - jeżeli zaaplikujemy większą iloścto i tak mechanizm odrzuci go na boki.Widziałem tak posmarowane kołowrotki,że po otwarciu panelu bocznego wyglądało to tak jakbym otworzył puszkę konserwy.Niestety większa ilośc smaru tylko przeszkadza w prawidłowej pracy kołowrotka. Niektórzy smarują grubo i to bardzo grubo i jeśli uważają że tak lepiej,to mają do tego prawo. Choć kłóci się to z zasadami mechaniki. Generalnie należy stosować dobre specyfiki do tych celów przeznaczone. Ostatnio opisywany tutaj na forum smar Shimano Dura Ace (rowerowy) nie specjalnie nadaje się na przekładnię.Ale jak kto chce. PozdrawiamJózef Lesniak Edytowane 7 Listopada 2013 przez Józef Lesniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 7 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2013 Witam, podepnę się pod temat Blue Arc-a. Przeglądając znany portal aukcyjny znalazłem kołowrotki Spro Blue Arc 9300. Niby modele te same, ale zauważyłem małą różnicę w tych samych modelach. Mianowicie niektóre mają złotą korbkę z rączką w kształcie T, a inne srebrną z innym kształtem rączki. W czym tkwi różnica, czy chodzi o modele starsze i młodsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gorgol Opublikowano 8 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 W twoim przypadku wyszło troche inaczej niz wszyscy tu powielaja,że trzeba smarowac,nowe smarowac stare smarowac..i teraz jest tak ze przed smarowaniem chodził ok(nie pisałeś czy zle)a po smarowaniu pracuje zle...czyli znaczy ,ze było nie smarowac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas Opublikowano 8 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 kupiłem go suchego w środku i dałem smar przez krótki czas było ok , teraz sie zastanawiam czy aby nie jest tak że gdy kręce do przodu to zeby na przekładni sie mocniej dociskaja i czuc to ząbkowanie ,a gdy krecę do tyłu to podnosi sie lekko przekładnia i chodzi płynnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zorro Opublikowano 8 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 W twoim przypadku wyszło troche inaczej niz wszyscy tu powielaja,że trzeba smarowac,nowe smarowac stare smarowac..i teraz jest tak ze przed smarowaniem chodził ok(nie pisałeś czy zle)a po smarowaniu pracuje zle...czyli znaczy ,ze było nie smarowac... No bo to najczęściej nie "smalec" szwankuje ale czynności rozbiórkowe i składanie do kupy, a takżeż usunięcie, działających jak tłumiki, złogów brudków, a takżeż i "poprawki czego się tylko da" i czynione w pięciu miejscach na raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 8 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2013 No bo to najczęściej nie "smalec" szwankuje ale czynności rozbiórkowe i składanie do kupy, a takżeż usunięcie, działających jak tłumiki, złogów brudków, a takżeż i "poprawki czego się tylko da" i czynione w pięciu miejscach na raz...Fakt, miałem juz kilka takich na warsztacie ścisnięte na amen przez forumowiczów-podkładkiewiczów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 1 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 (edytowane) U mnie znowu Blue arc pracował ciężko po tym jak przesmarowałem go smarem do kołowrotków Mikado (tylko przy temperaturach poniżej lub w okolicach 0 stopni). Zmieniłem smar i jak na razie po teście zamrażalnikowym jest ok Zobaczymy co przyniesie test nad wodą Edytowane 1 Grudnia 2014 przez Sinopapużasty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darks86 Opublikowano 2 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2014 U mnie znowu Blue arc pracował ciężko po tym jak przesmarowałem go smarem do kołowrotków Mikado (tylko przy temperaturach poniżej lub w okolicach 0 stopni). Zmieniłem smar i jak na razie po teście zamrażalnikowym jest ok Zobaczymy co przyniesie test nad wodą Miałem to samo ze smarem Mikado w innym kołowrotku. Kupiłem DAM Quick Rollenfett i problem ustąpił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
norbertkrakow Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Różne smalce do kołowrotka hehehe dawać można jak się chce je szybciutko zajechać oczywiście. Do red arca super będzie hot souce lub penn i tyle na temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Różne smalce do kołowrotka hehehe dawać można jak się chce je szybciutko zajechać oczywiście. Do red arca super będzie hot souce lub penn i tyle na temat.Hot sauce się zbytnio nie nadaje do tych mlynkow właśnie tak z własnych obserwacji wnoszę, ale penn jak najbardziej. Hot sauce jest dość mocno ciągnący i na worma w klonach się nie sprawdzi, oczywiście moim zdaniem , każdy może po swojemu działać niekoniecznie źle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Hot sauce moim zdaniem należy raczej do mniej lepkich smarów. Smarowalem nim Reda i mam odmienne odczucia tzn. kręci bardzo lekko. Na równi z Hot souce cenie sobie smar Abu silicote z ptfe i ten jest bardziej lepki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 5 Lutego 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Swojego blue arca przesmarowałem Pennem i jak na razie kręci zacnie...i to także w minusowych temperaturach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michci0 Opublikowano 29 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Hej.Mam problem z kołowrotkiem musialem go rozkrecic bo lataly w nim te walce od lozyska oporowego i tu pytanie one maja tak latac czy jest zuzyte i trzeba je wymienic? jezeli tak to czy i gdzie je kupic? druga sprawa ma ktos do tego manual? rozkrecilem dziada zeby wyczyscic i nasmarowac ale po zlozeniu cos ciężkawo kreci ... prosil bym o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 29 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) Proszę z pudełeczka od 930: Edytowane 29 Marca 2015 przez noname Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michci0 Opublikowano 29 Marca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) dziekowac bardzo schemat pomogl wszystko smiga elegancko dzieki Edytowane 29 Marca 2015 przez Michci0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Witam. Dostałem do przesmarowania Spro Blue Arca 7400. Kołowrotek w środku zaniedbany, ale mechanizm nie wygląda źle. Problem w tym, że przed smarowaniem wyczuwalna była praca przekładni i jakby kiepskie spasowanie. Po przesmarowaniu to samo, ale jedno zwróciło moją uwagę - pinion w środku kołowrotka ma swoje gniazdo. Przy klonach Zaubera, w tym gnieździe siedzi jeszcze tulejka plastikowa. W tym przypadku nie ma takiej tulejki. Pytanie do zorientowanych/posiadających schemat - tulejka ma być czy nie ? W modelu niższym, Spro Passion na schemacie np. nie występuje owa tuleja dlatego nie mam 100% pewności, czy to jest przyczyna kiepskiej pracy mechanizmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majo Opublikowano 4 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Nie jestem pewny, ale chyba i w zauberach/exciach na schemacie ta tulejka nie jest zaznaczona??? Ale mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
asafa Opublikowano 5 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Nie jestem pewny, ale chyba i w zauberach/exciach na schemacie ta tulejka nie jest zaznaczona??? Ale mogę się mylić. Jest zaznaczona. Blue Arc serii 7 jest bardzo podobny do Applause-a a ten też ma tulejkę więc jestem już niemal pewny, że Arc też powinien ją mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Locutus85 Opublikowano 23 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 Ha problem jest we wszystkich Ryobi podobnych po przesmarowaniu jedne stukają pod obicazeniem mniejszym lub wiekszym inne nie, o tyle ile w tych na tradycyjnym posuwie szpuli jest to do zrobienia, tak z wormem ( szczegolnie modele Excia, TD9XX ) jest wiekszy problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kadet Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Witam.Może ktoś potwierdzić czy do Ryobi Applause 4000 podchodzi łożysko 7x11x3 z prawej strony korby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 naturalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BreederGoulda Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Witam.Może ktoś potwierdzić czy do Ryobi Applause 4000 podchodzi łożysko 7x11x3 z prawej strony korby ?Rolka 4x7x2,5Pinion 7x14x5Lewa strona koła przekładni 7x14x5Prawa strona koła przekładni 7x11x3Knob 4x7x2,5Wałek worma dwie sztuki 3x6x2,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Rolka 4x7x2,5Pinion 7x14x5Lewa strona koła przekładni 7x14x5Prawa strona koła przekładni 7x11x3Knob 4x7x2,5Wałek worma dwie sztuki 3x6x2,5 od kiedy applause ma worma ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BreederGoulda Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 od kiedy applause ma worma ?Apllaus nie ma, zasugerowałem się tytułem tematu, oczywiście w apllausie odejdą z tych co napisałem łożyska wałka wormshaft. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qowax001 Opublikowano 31 Sierpnia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2016 W BLUE ARCU na mimośródzie też, warto dodać...bo tak owe istnieją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.