Skocz do zawartości

Serwisujemy kołowrotek - krok po kroku


brati

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Ostry śrubokręt i podlozyc igle trzeba najlepiej z maszyny mocna która nie pęknie, te zawleczki są fatalne do rozebrania, obroc ja też kilka razy bo czasem lubi się zapiec

Dziękuję. Jutro spróbuję. Jak się nie uda będę prosił o pomoc i instrukcje.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to mogę Ci przez telefon krok po kroku to wyjaśnić , w sumie chyba już kilkanaście osób instruowalem przez tel z forum w tej kwestii :D

Dziękuje za podpowiedź , udało się. Dwie igły dały radę, ale jest to upierdliwe , pewnie ze dwadzieścia minut grzebałem różnymi narzędziami ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie dla bardziej wtajemniczonych.

Jaki może być powód ciężkiej pracy kołowrotka pod obciążeniem pomimo lekkiego kręcenia na sucho. Drugi taki sam model który kręci na sucho podobnie, a może i trochę oporniej to pod tym samym obciążeniem śmiga aż miło ( nie stawia znacznego oporu ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie dla bardziej wtajemniczonych.

Jaki może być powód ciężkiej pracy kołowrotka pod obciążeniem pomimo lekkiego kręcenia na sucho. Drugi taki sam model który kręci na sucho podobnie, a może i trochę oporniej to pod tym samym obciążeniem śmiga aż miło ( nie stawia znacznego oporu ).

Jaki młynek? I jak ciężko kręci pod jakim obciążeniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziękuję za odpowiedź.Ciekawe jak z trwałością czy się tak szybko nie wyrabia?

Wytrzymuje przez lata,ale jak raz na 10 lat będzie serwis to się nie wyrobi z trwałością. Nie oznacza to że należy przeprowadzać coroczny serwis,bo to przesada. Serwis przeprowadzony starannie z zastosowaniem odpowiednich środków smarnych + właściwe zestrojenie kołowrotka + właściwa eksploatacja i dbałość o czystość sprzętu gwarantują niezmienną pracę na przestrzeni ok 2 lat. W przypadku maszynek z naprawdę TOP pułki czas eksploatacji wydłuża się nawet do 4 lat. Niektórym trudno będzie w to uwierzyć.

Innego podejścia serwisowego wymagają kołowrotki eksploatowane w warunkach morskich. Tutaj coroczny serwis jest jak najbardziej wskazany,ale powiązany między okresami serwisowymi z dbałością  po każdym połowie w warunkach morskich.

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Drodzy koledzy. Wy tu gadu gadu, a ja jestem własnie po pierwszym własnoręcznie zrobionym serwisie kołowrotka. Nie jest to może jakaś zaawansowana maszyna (Mitchell ACX), ale bardzo przyjemnie składało się te puzzle. Po tym wielkim sukcesie doszedłem do wniosku że wkrętaki, które posiadam to totalna pomyłka. Wiele było o łożyskach, lubrykantach itp, natomiast nigdzie nie widziałem wzmianki czym rozbieracie swoje maszynki. Doradźcie jakie narzędzia kupić, żeby nie pluć sobie późnej w brodę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to taka oczywista oczywistosc ????

Ja mam komplet sredni i komplet tzw. zegarmistrzowski. Najpierw przypasowuję końcówkę do śruby, potem odkręcam. Zwracam uwagę ze w przypadku koncowki krzyżakowej są rózne jej kształty, oznaczane jako PH i PZ, o onnej proporcji trzpienia i ramion krzyżaka. Zwracam tez uwagę że jest imbus i gwiazdka.

Co do szerokich płaskich śrub Shimano (np. port smarowania, sruba rolki w Stelli i TP SW, niektore zakrętki knobów) super się sprawdza płaski wkrętak ze scyzoryka Victorinox.

Dobrze miec wkrętaczki długie i cienkie do okręcania osłon korpusu.

Oczywiscie koncowki cr-v a nie amelinium bo popsujemy i srubę i wkrętak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie firmy polecacie ?

 

Firma firmą, ale ... Znajdź takie, które mają dużą i poręczną rączkę. Ja na początek kupiłem sobie zestaw na ali za kilkanaście złotych. Jak mnie wciągnie albo zauważę, ze się niszczy czy niszczy mi śrubki to zakupię coś solidniejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre piny dość łatwo dostac za odpowiednią kwotę. Za to rączkę warto wybrać wygodną i z obracającą się łatwo stopką. Wtedy możemy oprzeć rączkę o wewnętrzną część dłoni i palcami kręcic wkrętakiem na raz bez odrywania od sruby.

Do Shimano warto zaopatzyć się w zestaw z imusem 0,9 mm do odkręcenia śrubki trzymającej oskę łożyska pod szpulą.

Nakrętkę rotora najlepiej odręcic kluczem oczkowym. 11 i 13 to podstawowe rozmiary ale trzeba miec też 10, 12 i rozmiary calowe na Daiwę.

Tego scyzoryka Victorinoxa polecam sprawdzic profesjonalistom - mówię tu do p. Józka - płaski wkrętak (ten na koncu ostrza z otwieraczem do kapsli) ma idealny rozmiar do zaślepek Shimano i jest leciutko pozaoblany na krawędziach a przez to nie kaleczy nawet miękkich rowków zakrętek plastikowych i alu. Klienci nie lubią śladów po serwisie na drogich kręciołach. Niczego lepszego dotąd nie spotkałem w tym temacie.

Do szerokich rowkow zaslepek duzych knobow moneta 20 gr przez ściereczkę do okularow. Nie bedzie znaku.

Aha. Szydełko do wyciągania okrągłych zaślepek knobów z dziurką. Ja mam ze zwykłej głowki jigowej gamakatsu z obciętym grotem. Wysmykuje zaślepki bez śladów.

Edytowane przez smokwelski
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...