Wojtulson Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Mam szybkie pytanie o multiplikator Abu Garcia C3 4601 a konkretnie o jego pracę. Otóż kiedy hamulec jest odkręcony na maksa praca jest idealnie gładka. Kiedy zaczynam dokręcać hamulec pojawia się lekki szum i odczucie lekkiego ząbkowania.Po lekkim wysunięciu mechanizmu kiedy przestaje działać mechanizm wodzika objawy ustają, więc to tę cześć podejrzewam o zakłócenie pracy. Kołowrotek kupiłem używany i jest to pierwszy mój multk. Będę wdzięczny za informację czy to jest normalne i czy powinienem się tym przejmować. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Po lekkim wysunięciu mechanizmu kiedy przestaje działać mechanizm wodzika objawy ustają, więc to tę cześć podejrzewam o zakłócenie pracy. A co to znaczy? W pierwszym rzędzie stawiałbym na napęd. Dokręcając gwiazdę wciskasz płytki cierne w duże koło napędowe, chcąc nie chcąc delikatnie zmieniasz jego położenie względem piniona (mniejsza zębatka). To jest położenie w jakim pracował pod obciążeniem, w tym położeniu pinion dotarł się z dużym kołem i tak ma, czyli ząbkuje sobie. Ale to taki strzał na odległość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtulson Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 A co to znaczy? W pierwszym rzędzie stawiałbym na napęd. Dokręcając gwiazdę wciskasz płytki cierne w duże koło napędowe, chcąc nie chcąc delikatnie zmieniasz jego położenie względem piniona (mniejsza zębatka). To jest położenie w jakim pracował pod obciążeniem, w tym położeniu pinion dotarł się z dużym kołem i tak ma, czyli ząbkuje sobie. Ale to taki strzał na odległość. Napęd? Masz na myśli tę część którą wyjmuję po odkręceniu trzech śrub/nakrętek? Po wyjęciu wszystko chodzi gładko. Chyba, że po odkręceniu tego elementu hamulec nie jest zaciśnięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrr Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Witam. Rozbierać na części. Wymyj w benzynie ekstrakcyjnej. Posmaruj dobrym mazidlem i wtedy ocen pracę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek_W Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Napęd? Masz na myśli tę część którą wyjmuję po odkręceniu trzech śrub/nakrętek? Po wyjęciu wszystko chodzi gładko. Chyba, że po odkręceniu tego elementu hamulec nie jest zaciśnięty. Napęd rozumiem jako pinion + duże koło. Zestaw dwóch zębatek które współpracują. Czasem ząbkuje i nic z tym nie zrobisz. Oczywiście mowa o pracy pod obciążeniem, bo inaczej nie ma sensu dywagować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtulson Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Zębatki czuć już przy pracy bez obciążenia. Ale jest to bardzo lekkie ząbkowanie. Sprawdzę w weekend nad wodą na przynęcie. Byłem dzisiaj w wędkarskim pokazać sprzedawcom kołowrotek i w ich opinii trzeba trochę popracować młynkiem nad wodą to się ułoży.Osoba od której kupiłem mówiła, że był używany raz. Zobaczymy jak będzie. Na razie dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek222 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Nieraz tak jest że przy kręceniu na sucho niby czuć jakieś ząbkowanie ,a założona na koniec zestawu przynęta sprawia że multik pracuje maślanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Novis Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Przeważnie jest odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żbiku Opublikowano 17 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2016 (edytowane) Ja mam pytanie do posiadaczy C3 4601UC. Mam taki model, jak rowniez C3 5501. W 5501 nakrętka docisku szpuli ma w srodku kwadratowa miedziana blaszkę i taki czarny plastikowy klips, w który wchodzi os szpuli. Nakrętka ta kręci sie z dosc dużym oporem i pozwala na bezproblemowe ustawienie siły docisku szpuli. Natomiast w moim 4601UC nakrętka posiada w srodku jedynie sama kwadratowa blaszkę, bez żadnego dodatkowego elementu. Sama nakrętka kręci sie z dużym luzem, prawidłowo dociska os szpuli dopiero pod sam koniec gwintu z obudowie i często przy zmianie siły hamowania gwiazda przez przypadek poruszam ta nakrętkę i luzuje lub za mocno dociskam os szpuli. Pytanie zatem, czy model 4601UC tak ma, czy w nakrętce powinien byc jeszcze jakis dodatkowy element-klips (niestety ten z 5501 nie pasuje)? Na schematach wyglada na to, ze nic tam nie brakuje ale moze któryś z kolegow ma dokładnie ten model 4601UC i moze sprawdzić to u siebie? Bede bardzo wdzięczny. Zaznaczę rowniez, ze z tego co porównywałem, model 4601 i 4601UC maja inne szpule (UC ma grubsza os szpuli), przez co maja chyba ciut inna konstrukcje. Jesli jednak maja taka sama konstrukcje, to u mnie nie ma elementu #20090 z tego schematu http://s7d5.scene7.com/is/content/purefishing/Abu%20Garcia/Schematics/4601C3%2002%2017%2001%201138324_12592-2.pdf Edytowane 17 Lipca 2016 przez Żbiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.