Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Haibo


Darecki

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Te drgania to nie są od śruby tak mi się wydaje musisz idelanie ustawić silnik do pawęży no i nie wiem czy masz na tej rurze gumową tuleje i ją skręć bo tam luz jest i drga. Sam zatrzask ustawiena silnika też ma 1mm luzu i tak się dzieje u mnie lekko drga na 3-4 na 5 nic sie nie dzieje tylko zapierdziela a ampery uciekają. Taki silnik co zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wczoraj na rybach przytrafiło mi się coś takiego (zdjęcia)
Płynąłem może 10-15min na najwyższym biegu przez środek jeziora, żadnego zielska itp
i nagle silnik zgasł, stopiła się obudowa, nadtopił się kabel i prawdopodobnie następnie wytopiło bezpiecznik.

Chyba to nie jest normalne żeby najpierw stopiła się obudowa bezpiecznika z kablem a potem bezpiecznik.

Zastanawia mnie jeszcze co może być przyczyną zaistniałej sytuacji, dodam że używam 2 lata akumulatora żelowego toyama 120Ah i nigdy nic mi się nigdy wcześniej nie grzało, silnika elektr. zaś używam sporadycznie w parze z silnikiem spalinowym.

 

7tCB8Z.jpg

 

 

iPmL2c.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Też mi kiedyś tak stopiło dokładnie tą samą obudowę bezpiecznika. Przyczyną jest słaby kontakt pomiędzy kablem i gniazdem w obudowie i pomimo, że prąd jest w normie i nie pali bezpiecznika, to na styku kabla i gniazda temperatura jest za wysoka i taki efekt. Kiedyś mogło być dobrze, potem coś się utleniło czy poluzowało i jest źle, trzeba to kontrolować raz na jakiś czas.

No i przy płynięciu na maksa dobrze jest co kilka minut złapać za tą obudowę, czy nie jest gorąca, lekko ciepła na pewno będzie, byle nie za bardzo.

Edytowane przez SzymonK
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

W wersji VST bezpiecznik jest na kablu.. Dokładnie przytrafiło mi się to samo przy pierwszej jeździe próbnej. Po ponownym solidnym połączeniu nadal mocno się grzeje. Obecnie omijam piąty bieg ale w planach mam wymianę obudowy, ewentualnie kabli bo średnio jakościowo się prezentują, pytanie tylko czy taka ingerencja ma wpływ na gwarancje sprzętu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Napisałem też do dystrybutora w tej sprawie załączając zdjęcia bezpiecznika, nie liczyłem na jakiś odzew, bo bezpiecznik w ofercie i tak był gratis,

a tu natychmiastowa odpowiedź po 30 min (sobota) i miłe zaskoczenie:

"Witam,

Powodem mogło być zbyt słabe połączenie końcówek z akumulatorem (czy zakręcił Pan kluczem na akumulator?) ewentualnie nie skręcona obudowa bezpiecznika.
Wyślemy w ramach gwarancji ale proszę zwrócić na to uwagę w przyszłości.
Pzdr. Rafał"
Po sugestiach kolegów , jak i dystrybutora, musiały być źle skręcone przewody u końców bezpiecznika (mały styk, śrubka dobrze nie chwyciła), tym bardziej że w ręku stopiony kabel wyszedł z bezpiecznika.
Póki co dziś rano poszła w ruch tąśma izolacyjna, szybka skrętka i drogę:))
A jak otrzymam nowy bezpiecznik odpowiednio zaleję go cyną u styków;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cóż, ja mam na kablu coś takiego jak na zdjęciu  i mimo iż dość często używam piątego biegu, to nic się nie grzeje.  Jestem po ok.20 wypadach i póki co jestem zadowolony . Trzeba jednak przyznać, że na wyższych biegach dość mocne drgania faktycznie występują i chyba po prostu trzeba się do nich przyzwyczaić . Można też trzymać rumpel mocno w dłoni co minimalizuje efekty dźwiękowe  :P

post-62292-0-34469100-1470047767_thumb.jpg

Edytowane przez pan bubu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0
Chyba to nie jest normalne żeby najpierw stopiła się obudowa bezpiecznika z kablem a potem bezpiecznik.

Zastanawia mnie jeszcze co może być przyczyną zaistniałej sytuacji

Za mocny bezpiecznik?

 

Ja u siebie mam automat (chinol jak i Twój zresztą :) , ale końcówki te co wchodzą do bezpiecznika najpierw lutwałem. Kabel bodajże 21mm2 (tylko odcinek od aku do bezpiecznika i kawałek dalej do amperomierza, bo reszta za amperomierzem jest oryginalna). 16 się grzała za bardzo. Silnik 2HP.  U mnie działa dodatkowo jako wyłącznik.

Edytowane przez Triple
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wczoraj na rybach przytrafiło mi się coś takiego (zdjęcia)

Płynąłem może 10-15min na najwyższym biegu przez środek jeziora, żadnego zielska itp

i nagle silnik zgasł, stopiła się obudowa, nadtopił się kabel i prawdopodobnie następnie wytopiło bezpiecznik.

Chyba to nie jest normalne żeby najpierw stopiła się obudowa bezpiecznika z kablem a potem bezpiecznik.

Zastanawia mnie jeszcze co może być przyczyną zaistniałej sytuacji, dodam że używam 2 lata akumulatora żelowego toyama 120Ah i nigdy nic mi się nigdy wcześniej nie grzało, silnika elektr. zaś używam sporadycznie w parze z silnikiem spalinowym.

 

7tCB8Z.jpg

 

 

iPmL2c.jpg

a co to za historie z bezpiecznikami ja pływam z bezpośrednim połączeniem do aku i jest ok nikt mi nie mówił przy zakupie że mam dodatkowo ulepszac intalację jedyne co zmieniłem to założyłem klemy do aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A tak na poważnie . To lepiej dać te 50 zł i mieć chociaż pewność że w razie draki to poleci sam silnik a aku przeżyje. Bądź uchroni silnik przed " wyparowaniem" na skutek prądu zwarciowego rzędu kilkuset A przez kilka sekund. W domach macie szafki elektryczne z nastoma zabezpieczeniami . Lepsze elektronarzędzia mają własne termiki i inne cuda. W echu tez nie stosujesz zabezpieczenia ? Czy stosujesz tylko dla tego że kosztowało nie 2.5tys jak MK a 6 czy 7 tys. ? Także stosowanie zabezpieczeń ma sens. Lepiej dmuchać na zimne niż uczyć sie na własnych bledach

Edytowane przez siarq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Bo MK to perpetum mobile który sam w sobie jest idealny i nie potrzebuje żadnych zabezpieczeń. Chroni go wlasna slawa i brak możliwości zepsucia się czy też akumulatora poprzez jakieś tam niechciane zwarcie bądź przeciążęnie.

Poważnie zapytałem.  To że akurat to MK jest bez znaczenia.

 

Zaraz poczytam o tym prądzie zwarciowym. To tak nagle? Aku podaje prąd a tu nagle kilkaset A z niego bije?

Edytowane przez godski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A w domu też nie masz bezpieczników ? Lecisz bezpośrednio z ZK ?,,,topia się i grzeją bo mają mocowanie kabla do dupy. To raz a ,dwa ze te kable są małego przekroju. Powinny być minimum 10mm2

to tak piszesz jak byś kupił telewizor lub inny sprzęt i dołozył do instalacji w domu dodatkowy bezpiecznik od gniazdka 230V no można ale po co ?

silnik ma działać na tym co jest w oryginale i na to jest gwarancja jesli się nie mylę 5 lat jek coś jest nie tak to reklamujesz sprzęt i u mnie się nic nie topi połączenie bezpośrednio do aku 100Ah, akumulator nie da wiekszego prądu od tego do którego jest naładowany z 12V nie będzie skoku do 24V by coś spalić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Tak sobie czytam i prąd zwarciowy to chyba jakiś mit. Owszem , przy łądowaniu aku lub przy korzystaniu z zasilania silnikiem zaburtowym mogą wystąpić skoki napięcia i natężenia  . Ale przy wolno stojącym akumulatorze ??? Zaznaczam - wywód logiczny poparty niewielką wiedzą . Raczej doświadczeniem.

 

 

Rozruch samochodu to co innego niż praca silnika na oddzielnym akumulatorze.

Edytowane przez godski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

to tak piszesz jak byś kupił telewizor lub inny sprzęt i dołozył do instalacji w domu dodatkowy bezpiecznik od gniazdka 230V no można ale po co ?

silnik ma działać na tym co jest w oryginale i na to jest gwarancja jesli się nie mylę 5 lat jek coś jest nie tak to reklamujesz sprzęt i u mnie się nic nie topi połączenie bezpośrednio do aku 100Ah, akumulator nie da wiekszego prądu od tego do którego jest naładowany z 12V nie będzie skoku do 24V by coś spalić...

Pewnie.ze aku nie odda większego ładunku niż posiada . Za to może go oddać zamiast w 3h w 3 sekundy :) i to przy 12V

Myślę. Ze taki laduneczek rozpuści całe okablowanie tego silnika wraz elektronika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dobra weź aku nabity na 100% kabelek 6mm2 i zewrzyj + z - . Tylko trzymaj dobrze . Polecam rękawice maskę. I jakieś kombinerki wieksze. Nigdzie nie pisze o przepieciach ani skokach napięcia. Tylko o prądzie. Weź jakąś tabele aku i sporze na prad rozładowania w 3h 2h 1h i 5 sekund. To Powinno rozwiać watpliowsci

Edytowane przez siarq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mi stopiło rotor stelli millenium (magnezowa) po przypadkowym położeniu na akumulatorze :/ akurat aku tak specyficzny ze jeden biegun obok drugiego ... odłożyłem i następne co zobaczyłem to iskry i dziury w stelli :D

Ale bezpiecznik tez nie używam ...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...