Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Haibo


Darecki

Pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Nie uważacie że rozmowy na wszelkich forach wyglądają tak samo? Włóż kij w mrowisko i się zaczyna "skakanie do gardeł" :) . Czy nie można trochę "poteoteryzować " na określony temat bez "napinki", i udowadniania sobie "mojszej nad twojszą racji". Przecież można ot tak sobie porozmawiać , czyż nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po przemyśleniu, przyznam, że trochę się może zapędziłem, choć uważam, że nadal nikt nie wytłumaczył, czemu zmiana parametrów śruby, działanie które w przypadku silników spalinowych jest powszechnie stosowane z pozytywnymi efektami, w przypadku elektryków, i tutaj ciekawostka - jedynie tych tańszych, budzi taki sprzeciw. Mam nadzieję, że wkrótce sprawdzę jej efekty.

Edytowane przez skiba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

sama śruba może być za mało, silnik musi mieć jeszcze moc i dużo zależy od możliwości nautycznych jednostki, zmiana śruby może zwiększyć prędkość w pewnym zakresie obrotów silnika ale niekoniecznie Vmax, a właśnie mocy brakuje silnikom elektrycznym

przeczytaj np tutaj https://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t=3438

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

panowie wiem że gdzieś się przewinąłe temat regulatorów pwm kurde szczerze nie chce mi się szukać....może mi ktoś zapodac linka do PWM do silnika haibo tego białego 54lb ma. Chodzi o takiego plug and play żebym mógł go odrazu zamontować i korzystać a nic nie przerabiać. Z góry będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Wuran. Weź może poprawkę na złożoność konstrukcji silnika samochodowego a elektryka zaburtowego.

A tak "na gorąco". Dziś miałem możliwość porównania osiągów , Yamaha 6Hp vs Haibo M250. Wnioski są takie że te 5HP Haibo to nie jest tylko reklamowy chwyt. Prędkości uzyskane na mojej Romanie to: Yamaha 6HP 4 takt -10,2 km/h max, Haibo m250 - 7,8 max.

Edytowane przez ramzesso
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czyli Haibo osiągnął niecale 4KM w tym przypadku. Ale to chyba nie do końca. Testowałem silnik 45 lb na łódce i rozpedzał ją przy flaucie do 3km/h, spalina 20KM do 25 km/h a Haswing 2hp do 8 km/h. W Twoim przypadku zapewne silnik 55 lb rozpedzi łódkę do 5 km/h pomimo że jest z 5 razy słabszy od M250. Za to pod wiatr spalina pojdzie 8-9 km/h, m250 z 5 km/h a 55 lbs może ze 2 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Mi wyszło około 3,5hp, ale przeliczanie mocy z prędkości to zbytnie uproszczenie. Test na Romanie to można sobie o dupę potłuc. To nie jest kadłub wypornościowy, tylko ślizgowy. Pływanie w trybie wypornościowym powoduje gwałtowny, nieliniowy wzrost oporów od pewnej prędkości, zazwyczaj jest to właśnie 7km, do momentu wejścia w ślizg, kiedy to następuję gwałtowny spadek. W czasie pływania objawia się to tym, że zaczyna wgniatać rufę i mocno falować w kilwaterze - łódka jakby ciągnie wodę za sobą. Co w skrócie oznacza, że przy 7h jest całkiem inaczej jak 10/h. Nie róbmy wody z mózgu. Haibo m250 pobiera 1560W w trybie "turbo"  i uwzględniając sprawność silnika i przekładni jak wykrzesa z tego 85% na śrubie to maks, czyli jakieś 1,8hp.

 

Proszę sobie spojrzeć na testy np. Suzuki z łódkami ślizgowymi. Suzuki DF20 na kadłubie o gabarytach Romany (Sea Jay Rebel Open Dinghy 3.9m)-

 

zapotrzebowanie na paliwo przy 6,9km/h - 0,8l/h

zapotrzebowania na paliwo przy 10,5km/h już 2,6l/h - ponad 3 razy tyle!!!

 

Dla niewtajemniczonych - spalanie silnika jest prost proporcjonalne do generowanej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Najszybszy może i byc, tu zastrzeżeń nie ma. Tylko kwestia wytrzymałości na ta szybkość:) ja osobiście sam usmazyłem kiedyś jakiegoś neraus 40lbs przy vmax, 2 kolegow usmazylo osapiany 55 przy vmax. Duuuzo ciepła przy takich pradach :)

Edytowane przez siarq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Na uwagę zasługuje,jak się porówna ciężar silników(Haibo M150 70lb 12v a Osapian Protuar 85lb 24v)moc podobna a nawet Osapian mocniejszy,a waga silników bez porównania na plus dla Haibo(11,5 kg a 6,5 kg).Dużo większa waga,czyli lepsze i mocniejsze materiały moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ktoś gdzieś napisał że 2400w to jest 3.2 km.Rinho 70lb(to ten sam silnik)bierze 700w na pełnej mocy,to wychodzi że ma dokładnie 0.96 km i więcej nie będzie i by się zgadzało.To i tak bardzo dobrze.Do 4 biegu wezmie mniej amper(z testu Rinho) jak mój MG 45lb bez maxa,a popłynę troszkę szybciej.I jeszcze ile mocy zostaje????.Przykładowo ja na swoim silniku na 3 biegu mam 15 ah i 4 km/h a tu na tym silniku na 13ah było 4.5km/h i to na dużo większym pontonie(390cm).

Edytowane przez TomFil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...