TAURUS1989 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 (edytowane) Jakiś czas temu udało mi się wylicytować za dobre pieniądze daiwe exist 2508 . Sprzedawca przyznał w aukcji że rozkręcił kołowrotek żeby go nasmarować. Po otworzeniu pudełka, pierwszy obrót korbką i myślę sobie... wtf?!?! jakim cudem exist przy tej kulturze pracy jest porównywany do stelli ?! Zwrot w tym wypadku nie miał sensu dlatego wziałem się za serwis. Po otworzeniu obudowy sugerując się filmikiem na YT nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości w kolejności złożenia wszystkich mechanizmów. Kołowrotek był umazany dosłownie cały, nawet na obudowie był ten tandetny towot Exista dokładnie wyczyściłem i przesmarowałem ale nadal pracował on kiepsko Rozmawiając z kilkoma osobami usłyszałem że nieda się w tym wypadku nic zrobić i trzeba pokochać exista takim jaki jest Nie poddałem się i próbowałem dalej W pierwszej kolejności zastanawiałem się dlaczego "main gear" nie stykał się idealnie z "pinion gear-em", była tam niewielka przestrzeń którą postanowiłem zniwelować. Wcześniejsze kołowrotki które miałem miały zawsze taki "ogranicznik"(patrz foto) który uniemożliwiał mocniejszy docisk do piniona.w daiwie koło główne opiera się głównie na "kółeczku" odpowiedzialnym za posów szpulki i na pinionie(patrz foto) Pierwszym zabiegiem który wykonałem było zeszlifowanie kółeczka od posówu o grubość +- podkładeczki(foto2), użyłem do tego celu papieru wodnego o gradacji 800, lusterka i oliwki ardenta dla lepszego poślizgu Podkładkę usunąłem a "main gear" zszedł niżej tak jak planowałem W drugim etapie wziąłem się za pinion, cofałem go do koła głównego tak jak w innych kołowrotkach które miałem ale nie dawało to zamierzonego efektu. Skontaktowałem się z kolegą z forum który zaproponował wytoczenie piniona które miało go wyciągnąć od koła głównego. Przyznam szczerze że obawiałem się tego zabiegu ale ostatecznie zdecydowałem się podjechać do pobliskiego zakładu w którym wytoczyłem pinion o milimetr. Przy pierwszej próbie dołożyłem pod łożysko na pinion 2 podkładki 0,35mm(=0,7mm) a więc pinion wyszedł o 0,3mm w stronę rotora i w tym momęcie nastąpił przełom, exist przestał ząbkować!!!Na tym etapie zakończyłem eksperymenty poprawiające pracę kołowrotka i złożyłem exista do kupy Na tym zdjęciu tego nie widać ale dodałem bardzo cieniutką podkładkę na koło główne pod łożyskoDo exista zamówiłem nową "dupencje" bo poprzednia się złamała(koszt 32zł łącznie z wysyłką)Smarowanie standardowo mazidłami marki ArdentNa koniec dwa elementy zmodyfikowane przezemnie W chwili obecnej kołowrotek pracuje bardzo lekko, nie czuć ząbkowania ale nie jest to praca maślana jak w stelli mimo to jestem zadowolony z efektu który udało mi się osiągnąć Edytowane 13 Czerwca 2015 przez TAURUS1989 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mdziam_78 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 A jakiś mądrala twierdził, że japońskich inżynierów się nie poprawia bo wiedzą co robią. Tu kolejny dowód na to, że nie. Mi brakuje zacięcia i zdolności aby walczyć z mankamentami sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 14 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 A jakiś mądrala twierdził, że japońskich inżynierów się nie poprawia bo wiedzą co robią.Tu kolejny dowód na to, że nie. Mi brakuje zacięcia i zdolności aby walczyć z mankamentami sprzętu.Jaden "żabkuje", drugi nie. Jak tu poprawiać inżynierów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackabyss Opublikowano 14 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 Swietna robota, malo kto ma tyle zapalu i wiary we wlasne zdolnosci.Poprawiles to co zepsuto w fabryce, dokladnie go spasowales.Jak widac "niektore" existy skladaja jak leci, a kontrola jakosci wyraznie ma to gdzies.. albo po prostu szkoda im bylo wywalic na zlom kilkaset, a moze kilka tysiecy zle odlanych pinionow i wyfrezowanych kolek... no coz promocji w europie nie brakuje bo szczerze watpie, aby takie cos puscili na swoj rynek. Fajnie ze exist pracuje teraz bez zabkowania, ale wedlug mnie klasyczne zabkowanie daiwy pojawi sie po 2-3 sezonach. Kiedy to ruchome czesci w przekladni stykajace sie ze soba, zaczna rzezbic jedno o drugie (mam tu na mysli glownie kola zebate i mimosrod, ale rowniez same glowne kolo i pinion).Mysle ze poniekad zabkowanie daiwy jest wpisane w charakterystyke koncepcji r4 (twarde materialy + zwiekszona ilosc kol zebatych) i przepis na trrryyy gotowy.Pewnie fachowy serwis ( taki jak Ty zrobiles) w duzej mierze wykluczy, a nawet na jakis czas ograniczy zabkowanie, ale ono wroci jak zly sen, bo tolerancja bledu w koncepcji daiwy r4 jest bardzo mala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BGM Opublikowano 14 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 klasyczne zabkowanie kolega mial po 2 dniach w gs 8 nowka nawalil jakiegos mazidla i juz nie mogl z tym dac rady i sprzedal bylo to kilka lat temu jak pojawily sie na rynku r4 i do dzis trudo to jednoznacznie wytlumaczyc ja mam taka zasade daiw nowych nie rozbieram dopiero po dosc ciezkim sezonie czy to maja czy kolegow a i w tym przypadku tez nic nie jest pewne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TAURUS1989 Opublikowano 14 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2015 jeszcze fotki z konserwacji elementów rotora i rolkiświetny patent z tymi gumowymi uszczelkami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemofight Opublikowano 15 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Jestem pełen podziwu, że nie straciłeś chęci i zapału aby doprowadzić młynek do takiego stanu oraz zaryzykowałeś ingerencją w pinion. Gratuluje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.