broch Opublikowano 18 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 WitamPodobny temat był pewnie poruszany ale mi chodzi o konkretny model-Kolibri 330.Pytanie - z kilem czy bez ???????Sztywna podłoga myślę że to obowiązekPrzez pare dni to same wiosła :-)W ciągu miesiąca elektrykA już w przyszłym roku spalinaProszę o podpowiedź bo w przyszłym tygodniu był by zakup.Dodatek 400 zł za kil czy to się opłaca ???Chyba że jest na rynku równie sensowny ponton w podobnej cenie i wart polecenia to proszę o info w wątku.Dodam że woda to głównie rzeki Wieprz,Wisła.Czasami jakieś jeziorko PozdrawiamMariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 19 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 Dobrze że nie kleiłem tylko posłuchałem się Mavericka. Wszystko widać na zdjęciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 19 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 (edytowane) Korek był za mocno zakręcony i przy odkręcaniu wykręciłem zawór.Po skręceniu miód malina. Edytowane 19 Lipca 2016 przez godski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Olo1970 Opublikowano 20 Lipca 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Korek był za mocno zakręcony i przy odkręcaniu wykręciłem zawór.Po skręceniu miód malina.Brawo TY ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Darecki Opublikowano 4 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Zrobiłem test.Ponton Kolibri KM 360, ja ok. 100 kg, pełnen szpej (skrzynki, wędki, echo, kotwica, kanapki, kawa).Turawa lekka fala. Suzuki 2T DT5Y 5KM, 2000 rok - 23 - 24 km/h w porywach do 25 km/hJohnson 4T 6KM model z 2006 roku (to samo co Suzuki DF6) - 20 - 21 km/h w porywach do 22 km/h oba jednocylindrowe Johnson plusy:- pali od pierdnięcia- równo i cicho pracuje- idealnie trzyma wolne obroty- mało pali minusy:- 1 KM więcej, a wolniejszy o 3 km/h Suzi:- smrodzi, hałasuje, telepie, więcej siorbie- nie nadaje się do trolingu, zdecydowanie nie lubi wolnych obrotów, czasem się przydusi i trzeba ją podkręcić ale - szybsza od Johnsona mimo, że lubię zapier... raczej skłaniam się ku czterotaktowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nick Opublikowano 4 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Dobrze że w teście uwzględniłeś kawę i kanapki [emoji4] [emoji1] 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 4 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 Zrobiłem test.Ponton Kolibri KM 360, ja ok. 100 kg, pełnen szpej (skrzynki, wędki, echo, kotwica, kanapki, kawa).Turawa lekka fala. Suzuki 2T DT5Y 5KM, 2000 rok - 23 - 24 km/h w porywach do 25 km/hJohnson 4T 6KM model z 2006 roku (to samo co Suzuki DF6) - 20 - 21 km/h w porywach do 22 km/h oba jednocylindrowe Johnson plusy:- pali od pierdnięcia- równo i cicho pracuje- idealnie trzyma wolne obroty- mało pali minusy:- 1 KM więcej, a wolniejszy o 3 km/h Suzi:- smrodzi, hałasuje, telepie, więcej siorbie- nie nadaje się do trolingu, zdecydowanie nie lubi wolnych obrotów, czasem się przydusi i trzeba ją podkręcić ale - szybsza od Johnsona mimo, że lubię zapier... raczej skłaniam się ku czterotaktowi.No i suzuki dużo lżejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Darecki Opublikowano 4 Września 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2016 (edytowane) 2 kilo Suzuki 24 kgJohnson 26 kg Edytowane 4 Września 2016 przez Darecki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 fonix Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Dziś po raz pierwszy rozkładałem swój 330d z alu podłogą. Ciepły garaż, równa podłoga. Po 30 minutach profilaktycznie odsunąłem dalej leżący niedaleko nóż. W jedną osobę,bez treningu, to mały dramat. Napompowanie nieco kila odeobinę pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Dziś po raz pierwszy rozkładałem swój 330d z alu podłogą. Ciepły garaż, równa podłoga. Po 30 minutach profilaktycznie odsunąłem dalej leżący niedaleko nóż. W jedną osobę,bez treningu, to mały dramat. Napompowanie nieco kila odeobinę pomogło.Nie martw się. Z każdym rozłożeniem będzie lepiej aż dojdziesz do 15-20 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Dano-G Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Dziś po raz pierwszy rozkładałem swój 330d z alu podłogą. Ciepły garaż, równa podłoga. Po 30 minutach profilaktycznie odsunąłem dalej leżący niedaleko nóż. W jedną osobę,bez treningu, to mały dramat. Napompowanie nieco kila odeobinę pomogło.Tomek, moje pierwsze dymanko tez było takie sobie, ale potem już poszło 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Olo1970 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Dziś po raz pierwszy rozkładałem swój 330d z alu podłogą. Ciepły garaż, równa podłoga. Po 30 minutach profilaktycznie odsunąłem dalej leżący niedaleko nóż. W jedną osobę,bez treningu, to mały dramat. Napompowanie nieco kila odeobinę pomogło.Pomaga podłożenie wioseł pod ponton, które unoszą wówczas podłogę nad podłoże. Rzkładam tak swój 360dsl i naprawdę pomaga , nawet przy niezbyt równej powierzchni podłoża. Wysłane z mojego SM-N915FY przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 fonix Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Dzięki chłopaki. Gorzej już być nie może Pytanie nowicjusza: Pawęż i podłoga tworzą w moim pontonie kąt rozwarty. Tak ma być, czy mam edycję specjalną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Dzięki chłopaki. Gorzej już być nie może Pytanie nowicjusza: Pawęż i podłoga tworzą w moim pontonie kąt rozwarty. Tak ma być, czy mam edycję specjalną ?Tak ma być. Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 A czy przy pochyłej pawęży należy kombinować coś z trymem silnika? Mój ponton 280 z 8KM wydaje mi się ze ciężko wchodzi w ślizg. Musze siedzieć w połowie albo się pochylać do przodu. Nie wiem czy to wina trymu czy może tego ze płyta jest 5cm za nisko. Jak juz wejdzie idzie 30km/h w 1.5 osoby.ps. 4 razy wsadziłem książkę i więcej nie mam zamiaru spuszczać pontonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 godski Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 A czy przy pochyłej pawęży należy kombinować coś z trymem silnika? Mój ponton 280 z 8KM wydaje mi się ze ciężko wchodzi w ślizg. Musze siedzieć w połowie albo się pochylać do przodu. Nie wiem czy to wina trymu czy może tego ze płyta jest 5cm za nisko.Jak juz wejdzie idzie 30km/h w 1.5 osoby.ps. 4 razy wsadziłem książkę i więcej nie mam zamiaru spuszczać pontonu. Moim zdaniem płyta za nisko. Podłuż deseczkę i sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kamol84 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Co do rozkładania dentki i mocowania podłogi (sztywnej) to moim zdaniem istotne jest wmiare równe podłoże - ułatwia montaż poprzecznych usztywnień. Wysłane z mojego LG-M250 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 31 Stycznia 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 Po co te Kolibri wcieło tą pawęż. Jak by była prosta było by idealne... Silniki 5KM mają krótszą stopę? Wedle tabliczki tyle jest max. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Po co te Kolibri wcieło tą pawęż. Jak by była prosta było by idealne... Silniki 5KM mają krótszą stopę? Wedle tabliczki tyle jest max.Kiedyś pod silniki S pawez miała 381 mm, dziś silniki urosły. Niektórzy producenci to zauważyli inni nie ale standardem stało się 400 mm dla Kolumny S. Podkładając listewkę 20-30mm poprawisz wejście w ślizg i V-max[emoji6]. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tresor Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Jak płyne sam ze szpejem idzie 30km/h i zaczyna lekko myszkować. Dla mnie Vmax jest ok. Tylko we 2 osoby nie wchodzi w ślizg (2x115kg) brakuje piczy włos. Wiec spróbuję z ta listewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 fonix Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 2X115 plus szpej przy 8KM to (przynajmniej z tego co jest na forach) może być na granicy ślizgu. Nawet listewka może nie pomóc, ale spróbować trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gumowy Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 @Tresor spróbuj jeszcze z kolegą usiąść możliwie blisko rufy. U mnie się to sprawdzało i na 8 km x 2 osoby Bush 350 pływał w ślizgu. Jak tylko kolega siedział z przodu slizgu nie było. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tymon Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Ale ponton 350 ( tym bardziej Bush) a 280 to jest dobre kilkaset kg różnicy w wyporności, a co za tym idzie mniejsze zanurzenie przy tym samym obciążeniu. To jest normalne zjawisko, że dłuższym i wyporniejszym łatwiej się poślizgasz niż kruciakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 SkiDivPL Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Ale ponton 350 ( tym bardziej Bush) a 280 to jest dobre kilkaset kg różnicy w wyporności, a co za tym idzie mniejsze zanurzenie przy tym samym obciążeniu. To jest normalne zjawisko, że dłuższym i wyporniejszym łatwiej się poślizgasz niż kruciakiem. Naprawdę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tymon Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Nie, na żarty 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 maweric Opublikowano 1 Lutego 2018 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Kiedyś pod silniki S pawez miała 381 mm, dziś silniki urosły. Niektórzy producenci to zauważyli inni nie ale standardem stało się 400 mm dla Kolumny S. Podkładając listewkę 20-30mm poprawisz wejście w ślizg i V-max[emoji6]. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Kiedyś pod silniki S pawez miała 381 mm, dziś silniki urosły. Niektórzy producenci to zauważyli inni nie ale standardem stało się 400 mm dla Kolumny S. Podkładając listewkę 20-30mm poprawisz wejście w ślizg i V-max[emoji6]. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk To nie producenci łodzi i pontonów nie trzymają się wymiarów, a producenci silników. Tu nie ma problemu co było wcześniej " kura czy jajko ". Pierwsza byłą łódź i ustalono : S 15" = 381mm L 20" = 510mm XL 25" = 635mm XXL 30" = 762mm Producenci silników nie trzymają się wymiarów, a najbardziej Yamaha , gdzie stopa S:431 mm , stopa L:558 mm dla 9,9.Jaką pawęż wyprodukować by odpowiadała Mercury 381 mm czy Yamaha 431 mm , przy założeniu, że stopa kawitacyjna 0-25mm poniżej pawęży.??????? A żeby było jeszcze ciekawiej między 4 stopa S, a 9,9 stopa S tej samej firmy bywa 5 cm różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
broch
Witam
Podobny temat był pewnie poruszany ale mi chodzi o konkretny model-
Kolibri 330.Pytanie - z kilem czy bez ???????
Sztywna podłoga myślę że to obowiązek
Przez pare dni to same wiosła :-)
W ciągu miesiąca elektryk
A już w przyszłym roku spalina
Proszę o podpowiedź bo w przyszłym tygodniu był by zakup.Dodatek 400 zł za kil czy to się opłaca ???
Chyba że jest na rynku równie sensowny ponton w podobnej cenie i wart polecenia to proszę o info w wątku.
Dodam że woda to głównie rzeki Wieprz,Wisła.Czasami jakieś jeziorko
Pozdrawiam
Mariusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
30
17
16
12
Popularne dni
24 Cze
23
10 Lip
17
20 Sty
16
18 Lip
16
Top użytkownicy dla tego pytania
godski 30 odpowiedzi
broch 17 odpowiedzi
maweric 16 odpowiedzi
pablitto83 12 odpowiedzi
Popularne dni
24 Cze 2015
23 odpowiedzi
10 Lip 2018
17 odpowiedzi
20 Sty 2016
16 odpowiedzi
18 Lip 2016
16 odpowiedzi
Popularne posty
maweric
No nie wiem czy zmądrzałeś, po prostu masz inną podłogę. Listwy boczne nie sprawiają kłopotu , to tylko kwestia wprawy. Na prostym podłożu nie sprawiają kłopotu , a na nierównym wystarczy podłożyć pod
godski
Praktycznie nówka. 5 letni. Ale jaja były. Za pierwszym razem wyszło 21 km/h. Okazało się że zapomniałem złożyć kółka plastikowe.
broch
No dobra,miałem się odezwać jak ponton będzie już u mnie.Cena jaka wyszła za Kolibri z kilem i sztywną podłogą to 1860 zł z transportem do polski.Jak to było zrobione to za bardzo nie mam pojęcia.Miał
Opublikowane grafiki
295 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.