Skocz do zawartości
  • 0

Ponton Kolibri 330 - informacje, opinie, uwagi


broch

Pytanie

Witam

Podobny temat był pewnie poruszany ale mi chodzi o konkretny model-

Kolibri 330.Pytanie - z kilem czy bez ???????

Sztywna podłoga myślę że to obowiązek

Przez pare dni to same wiosła :-)

W ciągu miesiąca elektryk

A już w przyszłym roku spalina

Proszę o podpowiedź bo w przyszłym tygodniu był by zakup.Dodatek 400 zł za kil czy to się opłaca ???

Chyba że jest na rynku równie sensowny ponton w podobnej cenie i wart polecenia to proszę o info w wątku.

Dodam że woda to głównie rzeki Wieprz,Wisła.Czasami jakieś jeziorko

 

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Zrobiłem test.

Ponton Kolibri KM 360, ja ok. 100 kg, pełnen szpej (skrzynki, wędki, echo, kotwica, kanapki, kawa).

Turawa lekka fala.

 

Suzuki 2T DT5Y 5KM, 2000 rok   -  23 - 24 km/h w porywach do 25 km/h

Johnson 4T 6KM model z 2006 roku (to samo co Suzuki DF6)   -  20 - 21 km/h w porywach do 22 km/h

 

oba jednocylindrowe

 

 

Johnson

 

plusy:

- pali od pierdnięcia

- równo i cicho pracuje

- idealnie trzyma wolne obroty

- mało pali

 

minusy:

- 1 KM więcej, a wolniejszy o 3 km/h

 

Suzi:

- smrodzi, hałasuje, telepie, więcej siorbie

- nie nadaje się do trolingu, zdecydowanie nie lubi wolnych obrotów, czasem się przydusi i trzeba ją podkręcić

 

ale

 

- szybsza od Johnsona

 

mimo, że lubię zapier... raczej skłaniam się ku czterotaktowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Zrobiłem test.

Ponton Kolibri KM 360, ja ok. 100 kg, pełnen szpej (skrzynki, wędki, echo, kotwica, kanapki, kawa).

Turawa lekka fala.

 

Suzuki 2T DT5Y 5KM, 2000 rok   -  23 - 24 km/h w porywach do 25 km/h

Johnson 4T 6KM model z 2006 roku (to samo co Suzuki DF6)   -  20 - 21 km/h w porywach do 22 km/h

 

oba jednocylindrowe

 

 

Johnson

 

plusy:

- pali od pierdnięcia

- równo i cicho pracuje

- idealnie trzyma wolne obroty

- mało pali

 

minusy:

- 1 KM więcej, a wolniejszy o 3 km/h

 

Suzi:

- smrodzi, hałasuje, telepie, więcej siorbie

- nie nadaje się do trolingu, zdecydowanie nie lubi wolnych obrotów, czasem się przydusi i trzeba ją podkręcić

 

ale

 

- szybsza od Johnsona

 

mimo, że lubię zapier... raczej skłaniam się ku czterotaktowi.

No i suzuki dużo lżejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziś po raz pierwszy rozkładałem swój 330d z alu podłogą. Ciepły garaż, równa podłoga. Po 30 minutach profilaktycznie odsunąłem dalej leżący niedaleko nóż. W jedną osobę,bez treningu, to mały dramat. Napompowanie nieco kila odeobinę pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziś po raz pierwszy rozkładałem swój 330d z alu podłogą. Ciepły garaż, równa podłoga. Po 30 minutach profilaktycznie odsunąłem dalej leżący niedaleko nóż. W jedną osobę,bez treningu, to mały dramat. Napompowanie nieco kila odeobinę pomogło.

Nie martw się. Z każdym rozłożeniem będzie lepiej aż dojdziesz do 15-20 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziś po raz pierwszy rozkładałem swój 330d z alu podłogą. Ciepły garaż, równa podłoga. Po 30 minutach profilaktycznie odsunąłem dalej leżący niedaleko nóż. W jedną osobę,bez treningu, to mały dramat. Napompowanie nieco kila odeobinę pomogło.

Tomek, moje pierwsze dymanko tez było takie sobie, ale potem już poszło :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dziś po raz pierwszy rozkładałem swój 330d z alu podłogą. Ciepły garaż, równa podłoga. Po 30 minutach profilaktycznie odsunąłem dalej leżący niedaleko nóż. W jedną osobę,bez treningu, to mały dramat. Napompowanie nieco kila odeobinę pomogło.

Pomaga podłożenie wioseł pod ponton, które unoszą wówczas podłogę nad podłoże. Rzkładam tak swój 360dsl i naprawdę pomaga , nawet przy niezbyt równej powierzchni podłoża.

 

Wysłane z mojego SM-N915FY przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A czy przy pochyłej pawęży należy kombinować coś z trymem silnika? Mój ponton 280 z 8KM wydaje mi się ze ciężko wchodzi w ślizg. Musze siedzieć w połowie albo się pochylać do przodu. Nie wiem czy to wina trymu czy może tego ze płyta jest 5cm za nisko.

Jak juz wejdzie idzie 30km/h w 1.5 osoby.

ps. 4 razy wsadziłem książkę i więcej nie mam zamiaru spuszczać pontonu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

A czy przy pochyłej pawęży należy kombinować coś z trymem silnika? Mój ponton 280 z 8KM wydaje mi się ze ciężko wchodzi w ślizg. Musze siedzieć w połowie albo się pochylać do przodu. Nie wiem czy to wina trymu czy może tego ze płyta jest 5cm za nisko.

Jak juz wejdzie idzie 30km/h w 1.5 osoby.

ps. 4 razy wsadziłem książkę i więcej nie mam zamiaru spuszczać pontonu. :)

Moim zdaniem płyta za nisko. Podłuż deseczkę i sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Po co te Kolibri wcieło tą pawęż. Jak by była prosta było by idealne... Silniki 5KM mają krótszą stopę? Wedle tabliczki tyle jest max.

Kiedyś pod silniki S pawez miała 381 mm, dziś silniki urosły. Niektórzy producenci to zauważyli inni nie ale standardem stało się 400 mm dla Kolumny S. Podkładając listewkę 20-30mm poprawisz wejście w ślizg i V-max[emoji6].

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ale ponton 350 ( tym bardziej Bush) a 280 to jest dobre kilkaset kg różnicy w wyporności, a co za tym idzie mniejsze zanurzenie przy tym samym obciążeniu. To jest normalne zjawisko, że dłuższym i wyporniejszym łatwiej się poślizgasz niż kruciakiem. 

Naprawdę? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kiedyś pod silniki S pawez miała 381 mm, dziś silniki urosły. Niektórzy producenci to zauważyli inni nie ale standardem stało się 400 mm dla Kolumny S. Podkładając listewkę 20-30mm poprawisz wejście w ślizg i V-max[emoji6].

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

Kiedyś pod silniki S pawez miała 381 mm, dziś silniki urosły. Niektórzy producenci to zauważyli inni nie ale standardem stało się 400 mm dla Kolumny S. Podkładając listewkę 20-30mm poprawisz wejście w ślizg i V-max[emoji6].

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

To nie producenci łodzi i pontonów nie trzymają się wymiarów, a producenci silników. Tu nie ma problemu co było wcześniej " kura czy jajko ". Pierwsza byłą łódź i ustalono :

 

 S 15" = 381mm

 L  20" = 510mm

 XL 25" = 635mm

 XXL 30" = 762mm

 

Producenci silników nie trzymają się wymiarów, a najbardziej Yamaha , gdzie stopa S:431 mm , stopa L:558 mm dla 9,9.

Jaką pawęż wyprodukować by odpowiadała Mercury 381 mm czy Yamaha 431 mm , przy założeniu, że stopa kawitacyjna 0-25mm poniżej pawęży.???????

 

A  żeby było jeszcze ciekawiej między 4 stopa S, a 9,9 stopa S tej samej firmy bywa 5 cm różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...