Skocz do zawartości
  • 0

Ponton Kolibri 330 - informacje, opinie, uwagi


broch

Pytanie

Witam

Podobny temat był pewnie poruszany ale mi chodzi o konkretny model-

Kolibri 330.Pytanie - z kilem czy bez ???????

Sztywna podłoga myślę że to obowiązek

Przez pare dni to same wiosła :-)

W ciągu miesiąca elektryk

A już w przyszłym roku spalina

Proszę o podpowiedź bo w przyszłym tygodniu był by zakup.Dodatek 400 zł za kil czy to się opłaca ???

Chyba że jest na rynku równie sensowny ponton w podobnej cenie i wart polecenia to proszę o info w wątku.

Dodam że woda to głównie rzeki Wieprz,Wisła.Czasami jakieś jeziorko

 

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

 

 

Producenci silników nie trzymają się wymiarów, a najbardziej Yamaha , gdzie stopa S:431 mm , stopa L:558 mm dla 9,9.

Jeszcze bardziej honda nie trzyma wymiarów S:433... są już producenci którzy się dostosowują.

Ewolucja wymusza na nas nieustanne dopasowywanie się do zmieniających się warunków i potrzeb. Jedni to zauważyli i się dostosowali inni się uparli i wołem/ czołgiem nie ruszysz[emoji6].

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Już zapodawałem gdzieś tu foto. Tak wygląda u mnie mniejsza płyta 1cm powyżej dna, dolna większa ok 7cm poniżej dna. 

yama_plyta1.jpg

 

Pawęż wygląda tak:

https://www.kolibriboats.sk/fotky6621/fotos/_vyrp14_130KMDL_detail-tuby.jpg

 

 

Będę kombinował z listewką ale nie wiem czy wtedy śruby nie trafią na próg blachy aluminiowej. Jeżeli się sprawdzi trzeba by i to przerabiać. Nie chodzi nawet o prędkość ale boję się mielizn i przelewów kamiennych na letnich niżówkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Już zapodawałem gdzieś tu foto. Tak wygląda u mnie mniejsza płyta 1cm powyżej dna, dolna większa ok 7cm poniżej

 

 

Będę kombinował z listewką ale nie wiem czy wtedy śruby nie trafią na próg blachy aluminiowej. Jeżeli się sprawdzi trzeba by i to przerabiać. Nie chodzi nawet o prędkość ale boję się mielizn i przelewów kamiennych na letnich niżówkach. 

 

 

 

 

A może takie rozwiązanie?

 

Ja na wiosnę będę tak kombinował

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Temat się sfinalizował. Znalazłem na stronie kolibri "dealera" na UK - 40 min drogi z korkami przez Glasgow. Dziwny kontakt, bez www. Jak się okazuje jest to młody chłopak, Litwin, student. Trzyma pontony w mieszkaniu, które wynajmuje :) A pontony podsyła mu ojciec z Litwy :P Mówi, że sprzedaje te pontony dobre pare lat, na Litwie najpierw, a teraz tutaj. Przyjechałem, pokazał rozłożony sprzet, dodatki itp. Krótki instruktarz z skłądania i rozkłądania i.. niestety/stety, miał na stanie z tej serii tylko 330d. Z sztywną podłogą - nie alu, ale za to alu stelaż/wzmocnienia. Plus ładne kapoki, siedziska. Cena jak na zimową przystępna - 500GBP za ponton, bez kłopotu z dostawą, od ręki. Z gwarancją :) i certyfikatem. Z Polski pewnie w tej cenie bym wyszedł z większym pontonem, plus przesyłka z 90gbp..

Podłoga, ta z laminatu, waży swoje.. ponton katalogowo waży 63kg..

Teraz czas dokupić całą reszte bajzlu, bo w czwartek chcemy wypróbować nabytek, nieważne że mroźno :) Byleby kotwice skołować, a silnik i echo sie jeszcze dokupi. Na razie testy na małym górskim jeziorze, w dolinie, więc wiatru tam raczej nie ma. Dzięki za pomoc.

Jak by ktoś szukał tych pontonów w UK, mogę napisać coś więcej o tym "dealerze" Kolibri :)

Kolego, mozesz podac namiary na tego litwina??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam koledzy 

 

Jestem na etapie kupna pontonu i tu mam pytanie. Potrzebuję pontonu z kilem i znalazłem dwie opcje:

1.Kolibri KM 330 D- 2450 pln z dmuchanym kilem. Tu wszystko jasne ponton z kilem.

2. Kolibri KM 330- uwaga 1440 plus możliwość dokupienia kila za 200 złotych czyli razem 1640.

 

I tu moje pytanie czy ten pierwszy to poprostu ten drugi z kilem w zestawie czy konstrukcyjnie są to inne pontony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Różnic jest kilka na korzyść KM 330D:

 

!. Wzmacniana pawęż z metalowym okuciem pod silnik

2. Korek spustowy w pawęży

3. Osłony przeciwbryzgowe 

4. Trochę więcej miejsca na dziobie pontonu. 

5. Grubsza linka asekuracyjna

Ja mam KM 330D z pełną podłogą ze sklejki, kolega ma KM 330 z podłogą typu książka. Kupiłem swój rok później niż kolega, może stąd te różnice  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam koledzy 

 

Jestem na etapie kupna pontonu i tu mam pytanie. Potrzebuję pontonu z kilem i znalazłem dwie opcje:

1.Kolibri KM 330 D- 2450 pln z dmuchanym kilem. Tu wszystko jasne ponton z kilem.

2. Kolibri KM 330- uwaga 1440 plus możliwość dokupienia kila za 200 złotych czyli razem 1640.

 

I tu moje pytanie czy ten pierwszy to poprostu ten drugi z kilem w zestawie czy konstrukcyjnie są to inne pontony?

 

Nie bardzo rozumiem jak można dokupić kil do modelu KM 330 - kil to integralna część konstrukcyjna pontonu. To tak jakbyś napisał sedan z możliwością dokupienia kombi.

Miałem model KM 330 i to NIE jest model do pływania z prędkością w ślizgu - przy próbie wejścia w ślizg nawet z usztywnioną podłogą typu PP (książka) - podłoga się unosi do środka, zaburzony zostaje przepływ wody pod pontonem i silnik "łapie" powietrze i wyjąc wkręca się na obroty. Dodatkowo brak kila powoduje małą stabilność przy trollingu oraz wrażliwość na boczny wiatr (znosi go z kursu)

 

Model KM 330 D na pompowany kil - który jest integralną częścią dna oraz podłogę sztywną (sklejka lub aluminium) która składa się z segmentów oraz dwóch bocznych profili, które powodują, że podłoga jest tak sztywna jak w łódce. Jest to model przystosowany do ślizgu i można tam założyć mocny silnik (jeśli dobrze pamiętam) do 15KM i popłynie wtedy 30-35km/h. Dodatkową zaletą jest kil, który poprawia pływalność przy wolniejszej prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeśli mogę coś wtrącić.

Ponton z kilem ma inny typ podłogi , podłoga jest profilowana pod kil.

Ponton bez kila ma płaską podłogę, doklejając kil tylko wypychasz płaską podłogę. To dwa różne pontony i dwie różne podłogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Dokładnie tak, dlatego nie umiem sobie tego wyobrazić. Zwykły KM tak jak piszesz ma płaska podłogę i jeśli to jest montowane od środka to w jaki sposób wypchnie materiał na 10-15 cm? Do tego podłoga PP typu książka unosi się na każdej fali i kopne środku ja uniesie. Jeśli na zewnątrz to trzeba to kleić i do pompowania odwracać ponton do góry nogami???????

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ten niby kil nie daje mi spokoju. Przejrzałem oryginalne strony kolibri i strony Tokarexu i niczego takiego nie ma.

Może Sergii tak tłumaczył z ukraińskiego to coś poplątał...

 

http://kolibriboats.com/catalog/naduvnie_motornie_lodki_kolibri/Standart-series/KM-330.html

http://kolibrimarket.com.ua/aksessuary/

http://pontony.net.pl/kolibri_akcesoria.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ten niby kil nie daje mi spokoju. Przejrzałem oryginalne strony kolibri i strony Tokarexu i niczego takiego nie ma.

Może Sergii tak tłumaczył z ukraińskiego to coś poplątał...

 

http://kolibriboats.com/catalog/naduvnie_motornie_lodki_kolibri/Standart-series/KM-330.html

http://kolibrimarket.com.ua/aksessuary/

http://pontony.net.pl/kolibri_akcesoria.php

 

 

Nie męcz się, szkoda zdrowia i czasu . Kup ponton z kilem i po problemie.

A jak już się uparłeś sprzedam Ci kil za 100 zł i będziesz miał ch...wy ponton :) , ale z kilem :)

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Do tego podłoga PP typu książka unosi się na każdej fali i kopne środku ja uniesie.

 

Nie do końca rozumiem co miałeś na myśli.

Mam ponton z kilem i podłogą książka. Nic mnie tam nie kopie pływam do 30km/h.

Zmienił bym na aluminiową tylko dlatego ze sporo ważę i ona się ugina pode mną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Model KM nie ma kiła a tylko podłogę jak „cerata”.

Po założeniu podłogi PP książka jest fajny do spinningu natomiast podłoga nie jest w żaden sposób blokowana listwami. Przy naplynieciu na fale czujesz jej uderzenie i podłoga faluje podnosząc się na „zgięciach”.

Miałem model KM 330 z Tohatsu 2-suw 9,8 i przy prędkości 15-17km/h podłoga unosiła się a silnik łapał powietrze i nie dało się płynąc szybciej.

 

Jeśli Cię dobrze rozumiem to masz fabryczny kil i to on prawdopodobnie przejmuje uderzenia i pęd wody w ślizgu

 

Silnik sprzedałem kumplowi a on dokupił model 360 DSL i na tym samym silniku pływamy 28-30km/h

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam

Czy użytkuje ktoś ponton Kolibri 330 DSL? Wydaje się super opcją gdyż ma wymiary zewnętrzne 330 x 160, a wewnętrzne prawie takie same jak zwykły model 360. Jestem nim zainteresowany wraz z zamontowaniem silnika 10 KM. Na stronie producenta jest napisane, że niby szybciej wchodzi w ślizg niż zwykła 330? Ile w tym prawdy? Czekam na wasze spostrzeżenia:)

Jeszcze pytanko jak z jakością wykonania u Kolibri, raczej z tego co czytam są pozytywne opinie choć zdarzają się negatywne. Obecnie mam ponton Wild Lake 290 i z jakości jestem bardzo zadowolony, czy to ta sama półka bo Kolibri nigdy nie macałem.

Edytowane przez filip0985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...