Żbiku Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 (edytowane) Pytanie, czy tulejki #67 http://fservice.shimano.co.jp/part/pdf/02699.pdf mają zamiennik w łożysku, bez konieczności przeróbek czy podkładek? To nie będzie przypadkiem 6x3x2.5? Edytowane 25 Czerwca 2015 przez Żbiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Mają. Ale próbowałem tego w SW 2009 i nie było dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bander Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Z ciekawości zapytam: a co się stało, że nie było dobrze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 (edytowane) Młynek ciężej pracował. Łożysko było oryginał EZO. Zostały tulejki jak w oryginale.Co ciekawe w jednym SW było dobrze a w drugim nie. Edytowane 25 Czerwca 2015 przez godski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bander Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Coś widocznie nie spasowało tak jak powinno. Podmieniałeś obydwa czy tylko jedno ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Jedno od dupki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żbiku Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 A jaki tam jest rozmiar? 6x3x2.5? Spróbuję przy podmianie przekładni, może w TP '11 będzie lepiej chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bander Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 @żbiku ja nie pomogę - nie wiem jakie łożyska tam wchodzą.Podmieniałbym jednak obydwa gdybym się zdecydował na ten krok.Daj znać jakie efekty uzyskałeś!Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stugrzeg Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 (edytowane) Ja próbowałem, i dwa i jedno i tak i siak. Za każdym razem było ciężej tzn, był trochę większy opór. Wymiar łożyska i tulejki identyczny, ponoć u niektórych Kolegów było OK, ale może ja podszedłem do tematu że chciałem by było "zbyt idealnie" Edytowane 25 Czerwca 2015 przez stugrzeg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
godski Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Ja próbowałem, i dwa i jedno i tak i siak. Za każdym razem było ciężej tzn, był trochę większy opór. Wymiar łożyska i tulejki identyczny, ponoć u niektórych Kolegów było OK, ale może ja podszedłem do tematu że chciałem by było "zbyt idealnie"Czyli to nie tylko u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majatony Opublikowano 1 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 A jaki tam jest rozmiar? 6x3x2.5? Spróbuję przy podmianie przekładni, może w TP '11 będzie lepiej chodziło.dokladnie taki jest rozmiar jak piszesz ja w kilku twinkach wymienialemni gralo do sw pg tez zapchalem i bylo wszystko ok ale tylko od dupki strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 3 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 mam tp 11 ale jeszcze nie rozbierany.w niższych modelach na dupce łożysko wymiar jak wyżej ale pozostaje jeszcze sporo luzu bo jest ponad 3mm a łożysko 2.5mm.jeśli uzupełniacie podkładkami to ważne żeby nie dotykały wewnętrznego pierścienia bo jeśli obciera będzie ciężej chodził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 4 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Ja próbowałem, i dwa i jedno i tak i siak. Za każdym razem było ciężej tzn, był trochę większy opór.Czyste łożysko ślizgowe (tulejka) zawsze stawia mniejszy opór niż łożysko kulkowe. Gdy kulkowe sie trochę "rozkręci" (wyrobi i dotrze) to opór zmaleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 4 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 eeeetam. chyba jednak na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 4 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 (edytowane) Czyste łożysko ślizgowe (tulejka) zawsze stawia mniejszy opór niż łożysko kulkowe.Gdy kulkowe sie trochę "rozkręci" (wyrobi i dotrze) to opór zmaleje.No cóż,dla jednych lepsze są tulejki,a dla drugich łożyska.Jakoś nie chce mi się wierzyć aby tulejka stawiała mniejszy opór jak dobrej jakości łożysko kulkowe. Jakoś tak jest że np. w Stelli zapchanej łożyskami nie odczuwa się zwiększonych oporów,a jednak kręcą bajecznie i lekko.Zamiana tulejek na łożyska nie ma prawa wpłynąć na pogorszenie parametrów kołowrotka przyjmując że wszystko zostało poprawnie zamontowane i wyregulowane. Z praktyki serwisowej wiem że nazbyt często sam "worm shaft" po wymianie tulejek na łożyska przez indywidualnych majsterkowiczów jest za ciasno spasowany,a wtedy nie będzie to dobrze działać. --------------------------------------------------------------------------------"Gdy kulkowe sie trochę "rozkręci" (wyrobi i dotrze) to opór zmaleje."---------------------------------------------------------------------------------------------------- Tylko współczuć takiej teorii. PozdrawiamJózef Leśniak Edytowane 4 Lipca 2015 przez Józef Lesniak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trout master Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 Panie Józefie. Wątpi Pan w stwierdzenie że łożysko gdy sie "rozkręci" (trochę popracuje) to pracuje z mniejszym oporem???Łożysko to dwie lub kilka współpracujących ze sobą elementów, smarowanych lub nie.Skoro kołowrotek po przesmarowaniu pracuje przez chwile ciężej i zalecane jest "rozkręcenie" go aby się smar i współpracujące ze sobą mechanizmy "ułożyły", to łożyska to nie dotyczy?Jestem pewny że dotyczy, dlatego napisałem wyżej to co napisałem. Co do współczucia to za nie dziękuje. Zawsze może sie przydać w życiu. Łożysko nowe kupione w sklepie (np piasty koła w aucie) pracuje lżej i bez oporu w stosunku do takiego ktore już "pojeździło? Podobnie sprawa sie ma do przegubów, przekładni, itp, itd. Pozdrówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stugrzeg Opublikowano 5 Lipca 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 (edytowane) Czyste łożysko ślizgowe (tulejka) zawsze stawia mniejszy opór niż łożysko kulkowe.Gdy kulkowe sie trochę "rozkręci" (wyrobi i dotrze) to opór zmaleje.Dzisiaj Kolego ma być 37 w cieniu - nie siadaj do kompa ................... następny post @trout master dotyczy zapewne Syrenki lub Trabanta Edytowane 5 Lipca 2015 przez stugrzeg 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.