Skocz do zawartości

Serwis kolowrotkow w Trojmiescie


Rekomendowane odpowiedzi

Eeeeeeee, tam problem.

Już od ok 20 lat rozbierałem i smarowałem "shimanowskie". :!

Praktycznie wszystkie łożyska Shimano i nie tylko posiadają możliwość otwarcia, nawet te najmniejsze jak choćby 6x3x2,5.

Z niewielkimi wyjątkami,bo są też odkryte,lub w niektórych starszych modelach zakryte,ale bez możliwości ich otwarcia.

 

Pokrywka boczna jest zabezpieczona pierścieniem sprężystym z obu stron. Super cienka igiełka zmontowana na odpowiednim trzpieniu załatwia ten temat. A jak nie to jest lepszy sposób, można smarować pod ciśnieniem bez potrzeby demontażu. Należy tylko posiadać odpowiednio dopasowane tulejki pod konkretny rozmiar łożyska zamknięte od dołu (średnica wewnętrzna tulejki misi być idealnie dość ciasno dobrana do średnicy zewnętrznej łożyska). Napełnia się je smarem,a łożysko nadziewa się na odpowiedniej średnicy sworzeń z ogranicznikiem i wciska w tulejkę. Czynność należy powtórzyć parokrotnie,aż wyjdzie stary czarny smar i pojawi się świeżutki i czysty. Jest to o wiele lepsze dla żywotności łożysk i ich poprawnej pracy  jak mycie ich w benzynie i potem smarowanie.

 

Pozdrawiam

Józef Leśniak

Edytowane przez Józef Lesniak
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...