Arturrr Opublikowano 12 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 witam. mam problem z w/w multikiem. mianowicie jak jest chłodniej to pomimo dokręcenia gwiazdy hamulca na max szpula popuszcza przy użyciu nie wielkiej siły. hamulec nie trzyma. gdy trochę się ociepli hamulec działa poprawnie. spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem? proszę nie piszcie że ten multik to złom itp, używam sporadycznie do jerków i mi taki wystarczy. pozdr proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu bo nie tutaj miał się znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mekamil Opublikowano 12 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Rozbierz go, wyczyść tarcze hamulca - pewnie masz zapaćkane smarem z przekładni.Druga opcja, jeśli szpula oddaje linkę, ale i korbka kręci się w przeciwną stronę - musisz wyczyścić łożysko oporowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrr Opublikowano 12 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 ok, dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pitt Opublikowano 13 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 odwin linke i zaloz poprawnie podklad z monofila, przypuszczam, ze linka obraca sie wokol osi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mekamil Opublikowano 13 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Też o tym pomyślałem, ale Artur wyraźnie napisał, że to szpula popuszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrr Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 tak to szpula się obraca nie linka na szpuli. dzisiaj wieczorem rozkręcę multika i go wyczyszczę. multik wyczyszczony. po chwili w zamrażalniku hamulec przy max podkręceniu przy użyciu dość znacznej siły minimalnie popuszcza linkę. tak ma być? czy przy max dokręconym hamulcu szpula nie powinna drgnąć. na ciepło nie sprawdzałem. ale przed czyszczeniem trzymał dobrze przy max podkręceniu. dodam że multik nówka sztuka, 2 razy śmigany z przynętami max 65 gram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 14 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Cześć kolego.Miałem identyczny problem,rozbieralem multika z tego powodu ze 4 razy.Dostal się smar lub oliwka w hamulec.Nie wystarczy wytrzeć trzeba wymienić tarczkę cierna na nowa ponieważ twoja naciągła smaru ewentualnie możesz podgrzać zapalniczką kilkakrotnie i wycierać w szmatkę.Na koniec jak stwierdzisz że nie jest już tłusta zmatuj ją papierem ściernym 180.Będzie działał pierwsza klasa nawet na mrozie.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrr Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 rozebrałem kolejny raz, grzałem i wycierałem wytapiający się smar. zmatowiłem papierem 100 bo drobniejsze się skończyły. i dalej dupa. aż się wkur.. dzisiaj na rybach. dobrze że wziąłem spining też. muszę wymienić te podkładki trące. mam nadzieję że to załatwi sprawę. i jeszcze takie pytanko czy abu c3 4601 mocno się różnie od mojego obecnego multika? znaczy się warto zmienić? czy różnica nie będzie taka duża? bo 4601 bardzo mnie korci.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mifek Opublikowano 16 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 wezszy bardziej poreczny. rzutowo wielkiej roznicy nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 16 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Może jest już za dużo luzu i trzeba dołożyć tarczkę lub wymienić na nowe lub grubsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 18 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 rozebrałem kolejny raz, grzałem i wycierałem wytapiający się smar. zmatowiłem papierem 100 bo drobniejsze się skończyły. i dalej dupa. aż się wkur.. dzisiaj na rybach. dobrze że wziąłem spining też. muszę wymienić te podkładki trące. mam nadzieję że to załatwi sprawę. i jeszcze takie pytanko czy abu c3 4601 mocno się różnie od mojego obecnego multika? znaczy się warto zmienić? czy różnica nie będzie taka duża? bo 4601 bardzo mnie korci.pozdr A może to jednak nie szpula, tylko plecionka?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arturrr Opublikowano 18 Maja 2010 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 założyłem nowe podkładki do hamulca. podkładki są z fibry. takie jak do uszczelnień armatury sanitarnej. grubość odpowiednia, tylko niektóre otwory trzeba było powiększyć wiertłem. hamulec hula aż miło teraz.koszt naprawy śmieszny. jakieś 2,50. a nowe podkładki cierne dostać to porażka jak szukałem;/ ale sprawa. załatwiona. plecień odwinę i zrobię podkład z żyłki na wszelki wypadek.dzięki z pomoc. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 18 Maja 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2010 Pamiętaj aby nie przesadzać ze smarem żeby znowu nie naciągły.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.