Skocz do zawartości

kołowrotek shimano


Rekomendowane odpowiedzi

ja polecam malezyjskie ale te 2005r mają nowatorskie zastosowania i są lżejsze niż stare japońce.miałem okazję naprawiać kilka japończyków między innymi twain powera w którym skończył się posów szpuli.uważam że japończycy niepotrzebnie podzielili wodzik posuwu na kilka elementow minimalny luz i posów się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze od siebie chcialem dodac kilka slow : ))

Co prawda nie znam wszystkich plastikow ani sprezynek jakie sa w shimancach czy daiwach.

Te starsze modele byly dosyc prosto zrobione nic specialnego tam nie bylo wiec bardzo nie mialo sie co zepsuc.

Hmm a te dzisiejsze materialy typu zaion itp czy to takie dobre, zobaczymy za 10lat.

Wlasciwie to kazdy bedzie mial troche odmienne poglady do nowosci i starosci.

 

 

Ps. Co do samochodow to przypomnijcie sobie koledzy i kolezanki auto jak mercedes tzw beczka a dzisiejsze nowinki i porownajcie : ))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o modele aero (caly czas mowa o starych kreciolach) to byla tam taka sprezynka jak wlos odpowiedzialna za natychmiastowa blokade obr. wstecznych. Ustawienie tego graniczylo z cudem...

Jezeli dostal sie tam smar musialo sie to moczyc dluugo w benzynie.

 

Gumo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam.mam problem z moim stradic-iem.jak go kupowałem to nie chodzil zbyt lekko i myślałem że wystarczy posmarować.niestety to nie pomogło.łożyska są ok,problem jest chyba w reszcie mechanizmu.podejrzewam że kołowrotek pracował długo na sucho.dodam że reszta działa bardzo dobrze tzn.żadnych luzów niema, kabłąk lekko się zamyka,nawój żyłki też idealny.jakbym wymienił cały mechanizm czy to by pomogło?może coś poradzicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co nazywasz calym mechanizmem ?

 

Praca na sucho nie bardzo mogla wywolac trwale opory sprawiajace, ze kolowrotek nie chodzi lekko.

Postawmy sprawe jasno, terminologia jest bardzo umowna.

 

Jedna z przyczyn pracy ciezszej niz zwykle moze byc nadmierna ilosc podkladek znajdujacych sie na osi korbki.

 

Inna kwestia sa lozyska, ale te piszesz, ze sa OK.

 

Miedzy przekladnia glowna a pinion gear nie ma nic, potem jest mechanizm posuwu szpuli, na ktorym nie da sie sprawic (tu czytaj pierwszy akapit :D.

 

Wiecej w kolowrotku spiningowym nie ma...

 

Guzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc o wymianie mechanizmu mam na mysli przełożenie wszystkich części z innego np uszkodzonego stradica którego(może)uda mi się kupić.

 

Dziwny pomysl :unsure:

 

 

Kup nowa przekladnie jak chcesz, komplet lozysk, ale kupowac kolowrotek uzywany (uszkodzony) by przekladac z niego bebechy ? a jak kupisz jeszcze bardziej zuzyty ?

 

 

Guzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisząc o wymianie mechanizmu mam na mysli przełożenie wszystkich części z innego np uszkodzonego stradica którego(może)uda mi się kupić.

 

Dziwny pomysl :unsure:

 

 

Kup nowa przekladnie jak chcesz, komplet lozysk, ale kupowac kolowrotek uzywany (uszkodzony) by przekladac z niego bebechy ? a jak kupisz jeszcze bardziej zuzyty ?

 

 

Guzu

gdzie można kupić nową przekładnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy po 10 latach eksploatacji nadal miałbyś takie same zdanie ;)

 

10 lat eksploatacji ? :D Sprzęt ma to do siebie, że się go z czasem wymienia :D

Niektóry służy latami, i żadne hi-endy go nie zastąpią...

Znam czarnuchy które kręcą jak nowe od czasu wejścia na rynek, TP I Stella F to również modele ponadczasowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Elo pare podpowiedzi dotyczacych zlej pracy kolowrotka.Po pierwsze za gesty smar,po drugie za duzo smaru :mellow: .Do krecka ilosc smaru jest naprawde znikoma.Nastepna rzecz zabrudzenia i tu klania sie rozebranie.No i najbardziej prawdopodobne za duzo podkladek :mellow: .Dodaje sie podkladki zeby skasowac luzy w kolowrotku,ale mozna przegiac.Podsumowujac oczysc kolowrotek ,usun caly smar i przesmaruj na czas badan tylko oliwka.odejmij jedna podkladke.Jak nie pomoze napisz na priw ,pomyslimy.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...