Amon28 Opublikowano 12 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Mi Pan Borowski z Wroclawia tuningowal kiedys stradica FJ. Dolozyl lozysko do knoba i na worma z tylu. Obudowe zdewastowal nieodpowiednio duzym srubokretem, hardcorowy serwisant... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 12 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Bardzo mało prawdopodobne. Kolejna kwestia- jeśli masz łożysko zamknięte i zostanie z niego wypłukany smar/oliwa, to choćbyś stanął na rzęsach to ponownie nie przesmarujesz/naoliwisz takiego łożysko Najtańsze łożyska do rolek to koszt ok. 4-5 zł. WOczywiście że nasmaruję i naoliwię,wystarczy,że je otworzę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek B. Opublikowano 12 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 To, że zabrudziła sie cała rolka i szumi to, moim zdaniem, bardzo prawdopodobne, tak bywa u mnie. Po prostu aby to działało poprawnie to dwa-trzy razy w roku rozbieram rolkę czyszczę w benzynie, smaruje smarem i dalej jest dobrze. Co do stawania na rzęsach to wystarczy wydłubać zaślepkę, wymyć w benzynie, przedmuchać sprężarką, nasmarować smarem i założyć I jeszcze jedno, nie sprawdziły mi się w rolkach prowadzących łożyska EZO, ich trwałośc w tej konstrukcji była żenująco krótka a próby reanimacji zupelnie nieudane, gdzie "zwykłe" spokojnie dają radę po kilka lat, oczywiscie traktowane jak wyżej opisałem. Edyta: a Wrocław pisany z małej litery to jak w pysk bym dostał, są granice niechlujstwa w sieci... Oczywiście że nasmaruję i naoliwię,wystarczy,że je otworzę . Panowie, nie nasmarujecie. Łożyska zamknięte jak zaczynają szumieć, to znaczy, że są do wymiany. Nic po nowej papce w środku, jeśli łożysko będzie rozszczelnione To tak jakby tym samym listkiem papieru podcierać się dwa razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 12 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Panowie, nie nasmarujecie. Łożyska zamknięte jak zaczynają szumieć, to znaczy, że są do wymiany. Nic po nowej papce w środku, jeśli łożysko będzie rozszczelnione To tak jakby tym samym listkiem papieru podcierać się dwa razy Przeraża mnie to,co piszesz,może jeszcze w łożysku zamkniętym jest próżnia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek B. Opublikowano 12 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Przeraża mnie to,co piszesz,może jeszcze w łożysku zamkniętym jest próżnia? Jaka próżnia? Skoro zamknięte łożysko szumi tzn., że jest do wymiany całe łożysko. Nie oliwi się takich łożysk, ani nie smaruje- od tego jest oliwa/smar fabryczny w łożysku. Jeśli błądzę- sprowadź mnie na dobrą drogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 13 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Ja Ciebie nie sprowadzę,po prostu podchodzi się do tego praktycznie,łożyska smaruje pewnie większość forumowych naprawiaczy kołowrotków,ja tylko Ci powiem,że rozebrałem ponad 20-letnie łożycho od Stradica-w środku brud,smród i ubóstwo,kręciło bardzo kiepsko,po otwarciu i umyciu nasmarowałem,zamknąłem i poezja,więc jednak się da .A zwykła cienka blaszka ne może być przeszkodą do tego,żeby nasmarować łożysko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s4mo Opublikowano 13 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Ehh i bądź tu mądry i pisz wiersze... najlepiej dla mnie bedzie jak naucze się na starym kolowrotku zupełnie niepotrzebnym wymieniać łożyska. A gdzie znajdę konkretnie łożyska? Każda firma ma swoje? Czy są uniwersalne różnych firm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bander Opublikowano 13 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Ja Ciebie nie sprowadzę,po prostu podchodzi się do tego praktycznie,łożyska smaruje pewnie większość forumowych naprawiaczy kołowrotków,ja tylko Ci powiem,że rozebrałem ponad 20-letnie łożycho od Stradica-w środku brud,smród i ubóstwo,kręciło bardzo kiepsko,po otwarciu i umyciu nasmarowałem,zamknąłem i poezja,więc jednak się da .A zwykła cienka blaszka ne może być przeszkodą do tego,żeby nasmarować łożysko. To że się smaruje nie znaczy że masz rację.Producenci łożysk nie przewidują dodatkowego smarowania łożysk zamkniętych. Smar który się w nich znajduje ma wystarczyć przez całe życie łożyska. A że Polak potrafi to rozbiera i smaruje... raz jest lepiej a raz nie.Generalnie powinny być wymienione - nie smarowane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CM Punk Opublikowano 13 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) Jakby nie przewidywali,to by zamknęli na amen bez możliwości otwarcia . A z tego,co kolega pisze,to kołowrotek z tego roku,więc prawie nowy,to ja w swoim Jaxonie powinienem po 3 dniach łowienia wymieniać łożysko,bo rolka szumi? s4mo,łożyska występują w konkretnych rozmiarach,produkowane przez różne firmy i od Ciebie zależy,jakiej firmy i z jakiego materiału łożysko wybierzesz,głównym wyznacznikiem jest cena . Edytowane 13 Listopada 2015 przez CM Punk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leśniak Opublikowano 13 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Ja Ciebie nie sprowadzę,po prostu podchodzi się do tego praktycznie,łożyska smaruje pewnie większość forumowych naprawiaczy kołowrotków,ja tylko Ci powiem,że rozebrałem ponad 20-letnie łożycho od Stradica-w środku brud,smród i ubóstwo,kręciło bardzo kiepsko,po otwarciu i umyciu nasmarowałem,zamknąłem i poezja,więc jednak się da .A zwykła cienka blaszka ne może być przeszkodą do tego,żeby nasmarować łożysko.20 lat wstecz - inne i lepsze łożyska były. W Stradicu i wielu innych kołowrotkach z tamtego okresu stosowane były większe łożyska i o większej liczbie kulek np. łożysko 8x4x3 ( na rolkę ). I rzeczywiście takie łożysko można było otworzyć,umyć i nasmarować od nowa. I nie było problemu. Dzisiaj w kołowrotkach obowiązuje tandeta z marnymi łożyskami fabrycznymi o zmniejszonych wymiarach, szczególnie w rolce.Generalnie w dzisiejszych kołowrotkach gdy występują problemy z łożyskiem (łożyskami) w rolce,to raczej nie należy się pieścić tylko wymienić na porządne nowe łożysko. Nasmarować "grubo" rolkę i jej tulejki dobrym syntetycznym smarem odpornym na wymywanie przez wodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
azhek Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Wiem, że pewnie zostanę obdarowana złotą łopatą ale ma dwa Vanquishe do czyszczenia i smarowania (szumią paskudnie), czy ktoś to robi (pana ze sw. Mcieja znam i nie bardzo chcę korzystać z jego usług)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.