Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Yamaha - opinie i porady


kwasik

Pytanie

Silnik Yamaha 3A (Malta)

 

Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.

1000 zł, czy mniej czy więcej?

pozdr

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam

Jest rączka do noszenia z jednej a z drugiej jak by odbojniki ( nie wiem jak to nazwać), jeżeli przewozimy w samochodzie to musi leżeć na tych właśnie nóżkach. Nie można przewozić na boku albo odwrotnie z powodu dostania się oleju do komory spalania oraz na zawory. Ja przewożę silnik prawie zawszę przykręcony do rufy łodzi, a sama stopa podniesiona i zablokowana. W tym modelu jest na stopie taka śruba do regulowania obrotu jej ( po odkręceniu jej stopa obraca się lekko) śruba ta musi być dokręcona podczas przewożenia silnika przykręconego do rufy i podniesionego. Jeżeli zostawimy ją odkręconą to po dłuższym czasie wyrobi nam się ślizg w uchwycie do mocowania rufy. Jest spasowany tak że jest minimalny luz, ale od drgań podczas przewożenia łodzi na przyczepie potrafi się wybić i przy włączaniu biegu będzie odczuwalne szarpanie z okrągłego kształtu zrobi się elipsa dlatego ten wihajsterek dokręcamy do oporu stopa się nie obraca i po sprawie. Ja osobiście nie wypalam benzyny do końca w silniku, jedynie przed zimowaniem. Po sezonie obowiązkowo wymiana oleju w stopie oraz w silniku. Jeżeli chodzi o benzynę jest pod gaźnikiem taka śruba do upustu benzyny z gaźnika. Są sposoby na zabezpieczenie samej komory spalania na zimę a więc odcinek od tłoka do świec nalewa się oleju specjalnie do cylindra przez świece przy tym zabiegu tłok musi być w górnym położeniu inaczej olej zleci kanałem wydechowym. Oleju wlewamy np. szczykawką około 0,5 ml, są tacy co zalewają do końca ale to przesada i błąd. Po czym powodujemy obrót tłoka kopką bez świecy nadmiar oleju zostanie wydalony zakręcamy świece. Tym sposobem pozbędziemy się korozji w komorze spalania i zakonserwujemy pierścienie. Po zimie odkręcamy świece kopiemy kilka razy aż resztki oleju wylecą zakręcamy świece i nad wodę. Po tym zabiegu silnik przez chwilę zakopci ale nie zawsze i tylko za pierwszym razem. 

Pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Od 2009 roku Japońce w silnikach 9.9 montują śrubę o rozmiarze 8 1/2 na 8 1/2. Siłę to ma i ponton szybko wchodzi w ślizg ale prędkością nie powala. Przy pontonie 3.9 i dwóch dorosłych osobach plus trochę gratów max to 27 km/h. Jakie oryginalnie mieliście śruby przed 2009 w Swoich silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

...przecież możesz zamontować szybszą śrubę, np. 10, 11 ale przy pontonie circa 4m możesz mieć problemy z wejściem w ślizg...

I o to właśnie mi chodzi. Mocy w silniku jeszcze jest zapas i chciałbym dobrać trochę szybszą śrubę. Ale też nie chciał bym przegiąć. Dlatego moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

I o to właśnie mi chodzi. Mocy w silniku jeszcze jest zapas i chciałbym dobrać trochę szybszą śrubę. Ale też nie chciał bym przegiąć. Dlatego moje pytanie.

 

Z czego tak wnioskujesz? Mierzyłeś obroty? To że zwiększysz skok może ci nic nie dać, bo oboroty spadną o 300-400 rpm, wzrośnie uślizg i dupa zbita - może być to samo. Najlepiej jakbyś napisał ile teraz wykręcasz,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Z czego tak wnioskujesz? Mierzyłeś obroty? To że zwiększysz skok może ci nic nie dać, bo oboroty spadną o 300-400 rpm, wzrośnie uślizg i dupa zbita - może być to samo. Najlepiej jakbyś napisał ile teraz wykręcasz,

Na maksymalne obroty wchodzi już w połowie manetki. Dokręcenie manetki na maksa już nic nie daje. Prędkość i obroty pozostają te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Powiedziałbym nawet, że jeśli od połowy manetki obroty nie rosną to silnik nie ma siły się wkręcić na wyższe obroty, przecież wciąż otwierasz przepustnicę i "dodajesz gazu". Silnik osiąga swoją moc w górnym zakresie obrotów np. dla 15 konnej yamahy zakres obrotów do właściwej pracy to 5000 - 6000 obr/min, a moc 15hp na śrubie jest mierzona przy 5500. Jeśli obroty by rosły od połowy manetki, a prędkość nie, to wskazuje, że śruba jest zbyt wolna i jest sens zwiększyć jej skok. Spróbuj się sam przepłynąć i porównaj wtedy, a najlepiej kup obrotomierz (taki z nawijanym kabelkiem na przewód WN) za 50 zł. i sprawdź obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...