kwasik Opublikowano 18 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Silnik Yamaha 3A (Malta) Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.1000 zł, czy mniej czy więcej?pozdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 28 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 poziomo tylko na stronie rumplabo się olej wyleje i dobrze jak paliwo do końca wypalisz z gażnika po zakręceniu kranika bo inaczej śmierdzi pendzynką jak cholera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mifek Opublikowano 29 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 kurde ostatnio probowalem wypalic paliwko po zakreceniu kranika i jakoś mi chyba cierpliwosci braklo... nastepnym razem bede musial kilkaset metrow przed baza zakrecac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 29 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 ta.trzeba wyczuć odległość do ustawienia manetki gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pietrus Opublikowano 1 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Ja Krzysiu swoją szóstke na rumpelku kłade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rózgaś Opublikowano 1 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Tak i ja położę. Z odpinaniem linii i wypalaniem paliwa najlepsza frajda jest. Szacuję, odpinam i lecę. I czekam kiedy się zdławi. Bywa ze na styk,, bywa że wiosła i heyah... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 sejek Opublikowano 1 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 WitamJest rączka do noszenia z jednej a z drugiej jak by odbojniki ( nie wiem jak to nazwać), jeżeli przewozimy w samochodzie to musi leżeć na tych właśnie nóżkach. Nie można przewozić na boku albo odwrotnie z powodu dostania się oleju do komory spalania oraz na zawory. Ja przewożę silnik prawie zawszę przykręcony do rufy łodzi, a sama stopa podniesiona i zablokowana. W tym modelu jest na stopie taka śruba do regulowania obrotu jej ( po odkręceniu jej stopa obraca się lekko) śruba ta musi być dokręcona podczas przewożenia silnika przykręconego do rufy i podniesionego. Jeżeli zostawimy ją odkręconą to po dłuższym czasie wyrobi nam się ślizg w uchwycie do mocowania rufy. Jest spasowany tak że jest minimalny luz, ale od drgań podczas przewożenia łodzi na przyczepie potrafi się wybić i przy włączaniu biegu będzie odczuwalne szarpanie z okrągłego kształtu zrobi się elipsa dlatego ten wihajsterek dokręcamy do oporu stopa się nie obraca i po sprawie. Ja osobiście nie wypalam benzyny do końca w silniku, jedynie przed zimowaniem. Po sezonie obowiązkowo wymiana oleju w stopie oraz w silniku. Jeżeli chodzi o benzynę jest pod gaźnikiem taka śruba do upustu benzyny z gaźnika. Są sposoby na zabezpieczenie samej komory spalania na zimę a więc odcinek od tłoka do świec nalewa się oleju specjalnie do cylindra przez świece przy tym zabiegu tłok musi być w górnym położeniu inaczej olej zleci kanałem wydechowym. Oleju wlewamy np. szczykawką około 0,5 ml, są tacy co zalewają do końca ale to przesada i błąd. Po czym powodujemy obrót tłoka kopką bez świecy nadmiar oleju zostanie wydalony zakręcamy świece. Tym sposobem pozbędziemy się korozji w komorze spalania i zakonserwujemy pierścienie. Po zimie odkręcamy świece kopiemy kilka razy aż resztki oleju wylecą zakręcamy świece i nad wodę. Po tym zabiegu silnik przez chwilę zakopci ale nie zawsze i tylko za pierwszym razem. PozdrawiamŁukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pio76 Opublikowano 2 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2013 Hej, ja mam YAMAHA 6kM F6C (czterosów) z 2012r. i mogę ją przewozić w różnych pozycjach wg. instrukcji, czyli na obydwu bokach i na pzzrdniej ściance czyli złożonym rumplem do góry (śruba do góry). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Białą,nową tak. Autor nadmienił ze posiada starszy, "szary" model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 rózgaś Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 nie wiedząc tego zawsze brałem jelenia co ją trzymał pionowo :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 pio76 Opublikowano 3 Grudnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2013 Białą,nową tak. Autor nadmienił ze posiada starszy, "szary" model Tak, biała (2012r.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 _ronin Opublikowano 9 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Czy ktoś się okrętując jaki jest koszt i co należy wymienić aby odblokować 15 hp Yamahę ( 4 suw) na 20hp?Gdzieś czytałem, że należy wymienić moduł sterujący plus gaźnik ale nie wiem ile w tym prawdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wiesławek Opublikowano 9 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Dokładnie to tego nie wiem ale ostatnio kolega pytał o cene orginalnego gaźnika Yamahy to koszt 1900 złote. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 9 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Nie kalkuluje się...to nie 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Krzysiek_W Opublikowano 9 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 W motocyklach z gaźnikami często były dławione za pomocą dyszy głównej gaźnika i króćca pomiędzy gaźnikiem a cylindrem. Wystarczyło wymienić i ognia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Siemson Opublikowano 10 Marca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2014 Kolego nie rob tego kracasz zywotnosc silnika! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mario41 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Od 2009 roku Japońce w silnikach 9.9 montują śrubę o rozmiarze 8 1/2 na 8 1/2. Siłę to ma i ponton szybko wchodzi w ślizg ale prędkością nie powala. Przy pontonie 3.9 i dwóch dorosłych osobach plus trochę gratów max to 27 km/h. Jakie oryginalnie mieliście śruby przed 2009 w Swoich silnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 ...przecież możesz zamontować szybszą śrubę, np. 10, 11 ale przy pontonie circa 4m możesz mieć problemy z wejściem w ślizg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 KLANADfachura Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 yamaha 9.9 2T VMAX śruba 9 1/4 11 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mario41 Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 ...przecież możesz zamontować szybszą śrubę, np. 10, 11 ale przy pontonie circa 4m możesz mieć problemy z wejściem w ślizg...I o to właśnie mi chodzi. Mocy w silniku jeszcze jest zapas i chciałbym dobrać trochę szybszą śrubę. Ale też nie chciał bym przegiąć. Dlatego moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 KLANADfachura Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 jak mogę wtrącić to kup śrubę firmy solas mają cieńsze ścianki od oryginalnych yamahy ale moim ( i nie tylko moim) odpychają się lepiej, kilku moich kumpli ma też yamahy 9.9 i rozmiar śruby 9 1/4 11 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 18 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2014 I o to właśnie mi chodzi. Mocy w silniku jeszcze jest zapas i chciałbym dobrać trochę szybszą śrubę. Ale też nie chciał bym przegiąć. Dlatego moje pytanie. Z czego tak wnioskujesz? Mierzyłeś obroty? To że zwiększysz skok może ci nic nie dać, bo oboroty spadną o 300-400 rpm, wzrośnie uślizg i dupa zbita - może być to samo. Najlepiej jakbyś napisał ile teraz wykręcasz, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Mario41 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Z czego tak wnioskujesz? Mierzyłeś obroty? To że zwiększysz skok może ci nic nie dać, bo oboroty spadną o 300-400 rpm, wzrośnie uślizg i dupa zbita - może być to samo. Najlepiej jakbyś napisał ile teraz wykręcasz,Na maksymalne obroty wchodzi już w połowie manetki. Dokręcenie manetki na maksa już nic nie daje. Prędkość i obroty pozostają te same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nrt80 Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Na maksymalne obroty wchodzi już w połowie manetki. Dokręcenie manetki na maksa już nic nie daje. Prędkość i obroty pozostają te same.A skąd wiesz ze one są maksymalne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 (edytowane) Dokładnie, to że obroty nie rosną, nie znaczy że są maksymalne i prawidłowe. Kup albo pożycz tahometr i sprawdź. Silnik kupowałeś nowy? Co to za model? Edytowane 19 Kwietnia 2014 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 epopado Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2014 Powiedziałbym nawet, że jeśli od połowy manetki obroty nie rosną to silnik nie ma siły się wkręcić na wyższe obroty, przecież wciąż otwierasz przepustnicę i "dodajesz gazu". Silnik osiąga swoją moc w górnym zakresie obrotów np. dla 15 konnej yamahy zakres obrotów do właściwej pracy to 5000 - 6000 obr/min, a moc 15hp na śrubie jest mierzona przy 5500. Jeśli obroty by rosły od połowy manetki, a prędkość nie, to wskazuje, że śruba jest zbyt wolna i jest sens zwiększyć jej skok. Spróbuj się sam przepłynąć i porównaj wtedy, a najlepiej kup obrotomierz (taki z nawijanym kabelkiem na przewód WN) za 50 zł. i sprawdź obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
kwasik
Silnik Yamaha 3A (Malta)
Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.
1000 zł, czy mniej czy więcej?
pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
154
108
100
88
Popularne dni
12 Lip
28
1 Sie
27
4 Sie
23
20 Lis
22
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 154 odpowiedzi
psulek 108 odpowiedzi
Tresor 100 odpowiedzi
evin 88 odpowiedzi
Popularne dni
12 Lip 2013
28 odpowiedzi
1 Sie 2024
27 odpowiedzi
4 Sie 2024
23 odpowiedzi
20 Lis 2015
22 odpowiedzi
Popularne posty
Hermano
A ja chciałem napisać trochę innego posta. Mam silnik Yamaha f8SMHA z 2014 r. Jak tylko go kupiłem to miałem problem z zapłonem. Średnio co 5 wypadów wracałem do slipu na wiosłach. Najgorzej był
womaly23
Miło mi że udało się pomóc
kotwitz
Teraz płynie jak trzeba Klin może okazać się zbędny jeśli po wyjściu w slizg musisz dużo trymować, zależy jaki kąt ma pawęż. Ustaw silnik maksymalnie w dół, daj manetke do końca, jak łódka położy się
Opublikowane grafiki
2330 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.