kwasik Opublikowano 18 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Silnik Yamaha 3A (Malta) Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.1000 zł, czy mniej czy więcej?pozdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 9 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 (edytowane) Kurde, no to nieźle. Filtr do Tohatsu 20HP kosztuje 15 PLN (Filtron OP595) - co by nie przepłacać w przyszłości. Edytowane 9 Lipca 2014 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 9 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 A do tej yamahy nie idzie dobrać zaminnika ?Do mycia silnika polecam produkt firmy k2 AKRA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 9 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Jeżeli nr oryginału to 5GH-13440-20 to powinien pasować FIltron OP595. Co ciekawe taki sam jak do Tohatsu. Żeby było śmieszniej, to sprawdziłem cenę i jest to około 15 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Harjer Opublikowano 9 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 W tym sezonie dokonałem zakupu silniczka Evinrude Fisherman 6 hp., 2T 40 - latek ! z 1974 r. Po pierwszym pływaniu, tzw. przepaleniu silnika pojawił się właśnie problem ze zbyt bogatą mieszanką podawaną przez gaźnik i brakiem możliwości wyregulowania wolnych obrotów. Przed wypłynięciem w pracy kontrolnej pracował równo, aczkolwiek zbyt przydymiał przy szybkim zwiększaniu obrotów.Choć mogłem zabrać się sam do czyszczenia gaźnika i jego kolejnej regulacji - oddałem do serwisu i dobrze, bo trefna dysza rozłożyłaby moje ręce i skończyłoby się na rzucaniu mięsem Okazało się, że ktoś rozkalibrował jedną z dysz, do około 04 - 05 mm a winna być 0,2 mm ! Paliwo lało się jak z dojki krowy ! Być może jak mi powiedziano, ktoś chciał podrasować silniczek na większą moc lub nieumiejętnie dokonywał jej czyszczenia, np. drutem ! Teraz wkręca się ładnie na wysokie obroty i ładnie przechodzi do pracy na wolnych obrotach, a przy tym o połowę mniej pali Koszt czyszczenia gaźnika i dopasowaniu dyszy z regulacją gaźnika - 60 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 janih Opublikowano 9 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 czyli wystarczy dbać o motor by byl wieczny:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 9 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Mam tohatsu m5a czy m5b (aktualnie w puzzlach bo nie mam czasu by poskładać). Jedyne co mu dolega to pordzewiały od środka zbiornik.Kiedyś szukałem danych na temat tego modelu i AFAIR jego produkcję zakończono pod koniec lat 70, przy czym bardzo prawdopodobne że mój model jest z początku 70 bo te z końcówki miały trochę kosmetycznych zmian. Amerykanie potrafią ciągle używać silników z lat 60 czy 70, a niektórzy nawet z 40 (ze dwa lata temu szukałem silnika za wielką wodą i było trochę takich wynalazków w pełni sprawnych, w użyciu itd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 9 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Paweł,wiem ze zamiennik tyle kosztuje...to samo mówiłem serwisantom. Ale w okresie gwarancji i przeglądów gwarancyjnych serwis upiera się przy oryginalnych częściach....ns czymś muszą zarobić:[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 9 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 Patu, wiem. Podałem tylko dla przykładu - może komuś się przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 9 Lipca 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2014 ..na pewno mi..za jakiś czas ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Witam .Mam problem z silniczkiem Yamaha 3,5 AC, 2takt chłodzony powietrzem.Problem polega na tym, że;Silnik pali idealnie,praktycznie na dotyk, na początku jak jest jeszcze zimny idzie pełną mocą jak przecinak,zasuwa jak ta lala.I nagle po ok 20-30 minutach ciągłego płynięcia prawie na pełnym gazie zaczyna się dusić i gaśnie.Odpala dalej na dotyk tyle,że przy minimalnym dodaniu gazu (na biegu) się dusi i nie płynie.Gdy ostygnie znowu jest wszystko ok.I jeszcze mam pytanie ile taki silniczek powinien spalać, bo mam wrażenie ,że mój pali troszkę za dużo.Jakieś 1,5l na godzinę płynięcia.Pomóżcie proszę bo mi już się pomysły skończyły.Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Wykręć świece i pokaż kolor.Odkręć korek wlewu paliwa gdy nie chce płynąć. Sprawdź ponownie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Już to robiłem .Świeca jest ok.ma kolor piaskowy,korek tez odkręcałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Sprawdź czy Ci się nie przytyka filtr paliwa. Wygląda jakby silnik nie dostawał paliwa. Wstrzyknij z 1cm paliwa w dolot powietrza. Sprawdź na włączonym ssaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Filtra nie ma ,jest odstojnik.No ale gdyby się coś przytkało to chyba by nie palił ładnie no i nie chodziłby pięknie na zimno.Ja się zastanawiam nad tym czy aby mieszanka nie jest za bogata,czyli za dużo dostaje paliwa.Na zimno jeszcze przełyka bo potrzebuje więcej paliwa ,a jak się rozgrzeje to już ma za dużo i się dusi,ale nie jestem pewny czy to to , no i nie wiem gdzie się zmniejsza dawkę no i czy można tak bezkarnie to zrobić ,żeby nie przedobrzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skiner Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zła mieszanka paliwa (za bogata to chyba ma za dużo oleju?) nie powodowała by takich objawów. Rozumiem ze na początku na wolnych obrotach chodzi dobrze, równo i nie gaśnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zła mieszanka paliwa (za bogata to chyba ma za dużo oleju?) nie powodowała by takich objawów. Rozumiem ze na początku na wolnych obrotach chodzi dobrze, równo i nie gaśnie?Na początku jak jest zimny to chodzi dobrze na wolnych obrotach jak i na pełnym gazie.Potem jak się rozgrzeje to chodzi tylko na wolnych obrotach(na biegu) jak dodaję gazu to się dusi i gaśnie.Na biegu jałowym (luzie) normalnie wchodzi w obroty.A za bogata mieszanka to w/g mnie "za dużo paliwa ,za mało powietrza",olej nie ma tu nic do rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 magini Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Ssanie jakie tam masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Za dużo paliwa daje niedopalone paliwo i czarną świecę, w 2t zasyfioną olejem, świeca powinna być koloru +- kawa z mlekiem.Dodawanie gazu działa tak że otwarcie przepustnicy, powoduje zwiększony przepływ powietrza które zbiera paliwo podawane dyszą.Jeśli w tym momencie gaśnie to stawiam że jednak brakuje paliwa i w tą stronę bym poszedł. Choćby w czasie takie akcji podpinając wężyk od butelki (strzykawki) z benzyną bezpośrednio do gaźnika. Walczyłem kiedyś w tohatsu z podobnym objawem, dało się płynąć wyłącznie na full bo inne ustawienie=zgaśnięcie. Oczywiście po zagrzaniu. Okazało się że zbiornik rdzewiał w środku i syf się zbierał w filtrze, ale zatykał dopiero jak trochę paliwa przepłynęło. Przy otwarciu na full cośtam paliwa brało i pchał łódkę :-) Co ja się nawkurzałem..... Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, spuść paliwo z komory pływakowej gaźnika przy zamkniętym kraniku i napełnij ją od nowa. Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez newrom 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 ptychoo Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 "Świeca prawdę Ci powie". Wykręć świece i sprawdź. Z ich koloru, nalotu naprawdę dużo można się dowiedzieć o niedomaganiach silnika. Jeżeli sam nie potrafisz ocenić, zrób zdjęcia i wstaw je na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Jak zacznie się dławić, to zgaś i poluzuj korek od baku. Możliwe że zapchało się odpowietrzenie i w baku masz podciśnienie. Miałem tak w kosie spalinowej, a i na forum był chyba podobny wątek z silnikiem. Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skiner Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Idź tropem @ newroma"Jeśli w tym momencie gaśnie to stawiam, że jednak brakuje paliwa i w tą stronę bym poszedł." 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Darecki Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, spuść paliwo z komory pływakowej gaźnika przy zamkniętym kraniku i napełnij ją od nowa. Co to da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 No też jestem ciekaw co to da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Za dużo paliwa daje niedopalone paliwo i czarną świecę, w 2t zasyfioną olejem, świeca powinna być koloru +- kawa z mlekiem.Dodawanie gazu działa tak że otwarcie przepustnicy, powoduje zwiększony przepływ powietrza które zbiera paliwo podawane dyszą.Jeśli w tym momencie gaśnie to stawiam że jednak brakuje paliwa i w tą stronę bym poszedł. Choćby w czasie takie akcji podpinając wężyk od butelki (strzykawki) z benzyną bezpośrednio do gaźnika. Walczyłem kiedyś w tohatsu z podobnym objawem, dało się płynąć wyłącznie na full bo inne ustawienie=zgaśnięcie. Oczywiście po zagrzaniu. Okazało się że zbiornik rdzewiał w środku i syf się zbierał w filtrze, ale zatykał dopiero jak trochę paliwa przepłynęło. Przy otwarciu na full cośtam paliwa brało i pchał łódkę :-) Co ja się nawkurzałem..... Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy, spuść paliwo z komory pływakowej gaźnika przy zamkniętym kraniku i napełnij ją od nowa.Ok .spróbuję z tym paliwem. Tylko nie wiem która śrubka jest od paliwa.Przy gaźniku mam trzy. Dwie niejako z boku gaźnika takie ze sprężynką z czego jedna jest od regulacji wolnych obrotów i jedna nad komorą pływakową taka bez sprężynki ale z dziurką po środku wkręcona prawie do końca.Nie wiem tylko która jest od czego?Ta z boku ze sprężynką ( nie ta do wolnych obrotów) jest odkręcona 6 obrotów, a do tej nad komorą pływakową mogę się dobrać jedynie zdejmując zbiornik, więc na wodzie nią nie pokręcę.A może ktoś wie ile obrotów która śrubka powinna być odkręcona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Swiecę już sprawdzałem jest ok.Korek też odkręcałem.Także to nie to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
kwasik
Silnik Yamaha 3A (Malta)
Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.
1000 zł, czy mniej czy więcej?
pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
154
108
100
88
Popularne dni
12 Lip
28
1 Sie
27
4 Sie
23
20 Lis
22
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 154 odpowiedzi
psulek 108 odpowiedzi
Tresor 100 odpowiedzi
evin 88 odpowiedzi
Popularne dni
12 Lip 2013
28 odpowiedzi
1 Sie 2024
27 odpowiedzi
4 Sie 2024
23 odpowiedzi
20 Lis 2015
22 odpowiedzi
Popularne posty
Hermano
A ja chciałem napisać trochę innego posta. Mam silnik Yamaha f8SMHA z 2014 r. Jak tylko go kupiłem to miałem problem z zapłonem. Średnio co 5 wypadów wracałem do slipu na wiosłach. Najgorzej był
womaly23
Miło mi że udało się pomóc
kotwitz
Teraz płynie jak trzeba Klin może okazać się zbędny jeśli po wyjściu w slizg musisz dużo trymować, zależy jaki kąt ma pawęż. Ustaw silnik maksymalnie w dół, daj manetke do końca, jak łódka położy się
Opublikowane grafiki
2330 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.