kwasik Opublikowano 18 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Silnik Yamaha 3A (Malta) Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.1000 zł, czy mniej czy więcej?pozdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 (edytowane) Regulacja gaźnika raczej nic nie załatwi. Gdyby było inaczej, to na zimnym byś też nie polatał. Recepty na śrubki nikt nie poda, bo one są do regulacji właśnie. Jedyne co mi przychodzi do głowy to rozszczelnienie po nagrzaniu gdzieś na mocowaniu gaźnika lewe powietrze. Ewentualnie sprawdź wężyki na trasie bak-gaźnik. Może jak się nagrzewa, to coś się rozszczelnia i łapie powietrze z paliwem? Spalanie które podajesz mieści się w normie dla tej wielkości silników.Wężyki chyba najprościej i najtaniej wymienić więc zaczął bym od tego. Edytowane 27 Sierpnia 2014 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2014 Co to da?Czasami w komorze jest woda (cięższa od paliwa). Czasami trochę syfu. Śrubki spustowej szukaj na samym dole komory plywakowej. Może jej nie być, wtedy się odkręca komorę i wylewa. Innych nie dotykaj póki usuniesz usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 SzymonK Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Miałem kiedyś podobny objaw w maluchu, po nagrzaniu dławił się i nie chciał na wyższe obroty wejść. Okazało się, że była uszkodzona cewka, która dopiero po rozgrzaniu odmawiała współpracy i pojawiał się problem z iskrą na świecach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Komorę już rozkręciłem i wyczyściłem,nie pomogło.Pokombinuję jeszcze jak psulek radzi.Jedną ,śrubką już próbowałem regulować tą z boku gaźnika ze sprężynką i jak zasuwał na zimno to nie było znaczenia czy odkręciłem 2 obroty czy 6 obrotów nie było różnicy ani w mocy ani w obrotach. Także nie wiem co to za regulacja . A jak się nagrzał i zaczął dusić to też regulacja tą śrubką nic nie dawała,ani lepiej ani gorzej.Przy zakręconej tej śrubce, silnik nie palił w ogóle .Zaczynał dobrze pracować przy odkręconych min 1,5 obrotu a potem praktycznie do końca można było odkręcić i nie było różnicy (oczywiście w sytuacji gdy jeszcze się nie nagrzał i było ok) . Od czego to może być śrubka i ile ją odkręcić skoro nie ma różnicy. Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez skalek-77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Pokaż fotkę, bo śrubka ze sprężynką kojarzy mi się tylko z regulacją wolnych obrotów.Zamiast zmieniać wężyki użyj alternatywnego zbiornika podłączonego do gaźnika. Znaczy strzykawka 100ml, wężyk jakikolwiek i masz pominięte ewentualne źródło problemów. Podłączasz to na wodzie przy rozgrzanym silniku bez żadnych problemow.I tak jak wcześniej pisałem, regulacje jest sens robić na sprawnym i działającym silniku żeby ew dopieścić ustawienia.Jeśli nie masz 2 lewych rąk i masz dostęp do sprężonego powietrza to przedmuchaj sobie jeszcze dysze w gaźniku. Dmuchaj od strony wlotu powietrza po wcześniejszym zdemontowaniu zaworka iglicowego (jest na pływaku).W komorze miałeś jakieś brudy, paprochy ?Gaźnik jest dobrze zamocowany do cylindra ? Króciec dolotowy nie ma pęknięć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Spróbuję z tą strzykawką.Rozumiem ,że wężyk od niej podłączyć do gaźnika w miejsce oryginalnego który idzie od odstojnika paliwa ?W komorze jakiś tam mminimalny syfek był tak ze trzy malutkie paproszki.Ta śrubka jest dokładnie taka sama jak do regulacji wolnych obrotów ,tylko siedzi w obudowie gaźnika a nie przy lince gazu.Nie bardzo wiem jak zdemontować zaworek iglicowy.Trzeba rozkręcić komorę pływakową i od spodu czy to może ta śrubka co pisałem która jest od góry komory pływakowej idzie niejako na przedłużeniu iglicy od góry.Pęknięć żadnych na króćcu nie zauważyłem.Tylko tak się zastanawiam,że jeżeli gaźnik byłby zasyfiony jakimiś paprochami to nie paliłby na zimno i nie chodziłby ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Tak, po prostu strzykawka czy inny zbiorniczek (np taki na płyn hamulcowy - oczywiście strzykawka musi być otwarta od góry) ma zastąpić część linii paliwowej która może odpowiadać za ew. niepodawanie paliwa. Po prostu wyeliminujesz jeden z kawałków układanki. Jeśli się nie poprawi to będzie wiadomo że to nie zbiornik/odstojnik/wężyk i będzie można kombinować dalej.To może być śrubka do regulacji mieszanki, generalnie jak coś wykręcasz z gaźnika to najpierw wkręć licząc obroty, później zanotuj i dopiero wykręcaj. Większość tych małych gaźników z jakimi miałem do czynienia wymagały wykręcenie o 1-2,5 obrotu. Pływak jest najczęściej zawieszony z jednej strony za pomocą sworznia, ten sworzeń trzeba wyjąć (po odkręceniu komory pływakowej) i wyjąć pływak. Na górze pływaka jest zamontowany zaworek (najczęściej luźno na jakimś zaczepie). Tutaj uwaga, niektóre gaźniki maja blaszkę którą się reguluje poziom paliwa w gaźniku - nie wyginać, obchodzić się ostrożnie.Tak jak Ci pisałem wcześniej, uważam że to problem braku paliwa. Jeśli paliwo dochodzi do gaźnika (strzykawka, zbiorniczek), a problem występuje to kolejny podejrzany jest syfek zatykający dysze.Oczywiście pod wpływem temperatury może się robić nieszczelność i silnik dostaje tzw lewe powietrze, da się to sprawdzić przy użyciu kawałka rury tak żeby wlot powietrza do gaźnika odsunąć od gaźnika i pryśnięcia łatwopalnym dezodorantem. Jeśli obroty się zmieniają to jest nieszczelność. Ale to kolejny kawałek układanki IMHO warto systematycznie eliminować kolejne. Od 3min 30sekhttps://www.youtube.com/watch?v=D8EkKIJj-Z0Nie oglądałem całości, nie wiem czy gość gada z sensem. Chodzi mi tylko o pokazanie jak to się wyjmuje. Widać dysze - wszystkie trzeba przedmuchać. Edytowane 28 Sierpnia 2014 przez newrom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 (edytowane) Ta druga śrubka jest do regulacji składu mieszanki. Skoro do rozgrzania chodzi dobrze, to nic z tym na razie nie rób. Newroom dobrze ci pisze. Zdjagnozuj i usuń problem, a później próbuj regulacji. Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2014 Ok. dzięki popróbuję jak radzicie.Po kolei. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 według mnie silnik powinien się nagrzać po kilku góra kilkunastu minutach a elektryka nie koniecznie.sprawdż cewkę wymień przewód wn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 (edytowane) A wiesz jak to zrobić? Ile powinno mieć uzwojenie pierwotne i wtórne? A co zrobisz jak to CDI? Przewód i cewka sprawiają najwięcej problemów na zimnym silniku, bo wtedy często łapią wilgoć. Na gorącym się suszą i jest lepiej. Poza tym kabel jest raczej w porządku. Gdyby było coś nie tak, wypadały by zapłony na niskich obrotach po nagrzaniu a chodzi normalnie. Taka sama uwaga do układu zapłonowego (cokolwiek tam jest). Układ paliwowy akurat grzeje się powoli, bo jest chłodzony przepływającym paliwem i powietrzem (gaźnik). Najpierw trzeba sprawdzić najbardziej prawdopodobną przyczynę. Edytowane 29 Sierpnia 2014 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Jeszcze pytanie do skalek - który to rocznik? Masz wersję z pompą paliwa czy bez? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Gaźnik już przeczyściłem i nawet żadnej części mi nie zostało .Przewody paliwowe też i odstojnik (trochę w nim syfu było) .Czyli od zbiornika do końca gaźnika jest wszystko przeczyszczone.Świecę obejrzałem dokładnie i chyba jednak nie jest z nią tak cacy jak myślałem.wygląda tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Rocznik to nie wiem który ale pompy nigdzie nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 giepol Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Rafał, ale ta świeca wygląda jak nie używana.Więc to nie jest wina świecy.Chyba że ma za niską " ciepłotę " czyli jest nie dostosowana do silnika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 A jeszcze jedna rzecz. Ta śrubka o której pisałem,ta bez sprężynki a z dziurka, która jest od góry ,czyli nad komorą pływakową wkręcona ,to nie żadna regulacja tylko dysza.Wkręcana jest od zewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Rafał, ale ta świeca wygląda jak nie używana.Więc to nie jest wina świecy.Chyba że ma za niską " ciepłotę " czyli jest nie dostosowana do silnika .Bo to jest praktycznie nowa świeca, ze 4 godziny przepracowała. A czy jest odpowiednia to nie wiem. Kupiłem taką samą jak była. A czy była taka jak trzeba ,nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Kolor świecy wygląda normalnie - elektrody kawa z mlekiem. Tu masz referencję: http://img178.imageshack.us/img178/7210/p1030585.jpg Przewody przeczyściłeś czy wymieniłeś? Jeżeli tylko czyszczone, to sprawdź tak jak mówił newroom - strzykawka z paliwem do gaźnika. Wężyk może być ok wizualnie, a jest gdzieś luźny i zasysa. No i spróbował bym jeszcze jeden myk z korkiem - poluzuj i popływaj kilkanaście minut. Zobacz czy jest lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2014 Sprawdzę najpierw czy dało coś moje czyszczenie.Jeżeli nie to dalej będę kombinował.Myk z korkiem już przetestowałem,to nie było to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 panu z serwisu kolejny raz podziękuję za śmieszne doradztwa a także za podważenie mojej wypowiedzi.lepiej byś doradził w jaki właśnie sposób sprawdzić tą elektrykę a nie uświadamiać kogoś że jest to nie wykonalne.i nie pisz że elektryka i przewód wn silnika którego nie można określić roku produkcji są ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 (edytowane) Buszu, nie jestem żadnym panem serwisu. Ale gdybyś miał trochę praktki, to wiedział byś, że nie ma domowej metody sprawdzenia cewki, poza pomiarem rezystancji uzwojeń. A i to jest niepewne bo przy 10-20kV jakie tam są, może przebijać mimo dobrych pomiarów na sucho. O sprawdzeniu CDI wogóle zapomnij, bo w domowych warunkach jest niesprawdzalne. Jedyna pewna metoda to podmiana z czegoś sprawnego. Dlaczego elektryka jest mało prawdopodbna, napisałem wyżej. Nie odrzucam tej tezy, ale w naprawie usterek jest zawsze pewna logika. Nie robi się wszystkiego na pałę, tylko zaczyn od rzeczy najbardziej prawdopodobnej, najprostszej i najtańszej. Narazie niech sprawdzi układ paliwowy, bo to najprędzej, łatwo i praktycznie bezkosztowo. Na drogie i skomlikowane rzeczy jeszcze przyjdzie czas. Edytowane 30 Sierpnia 2014 przez psulek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Ja bym się nie zgodził że nie da się w domu sprawdzić CDI. Da się. Da się nawet wystrugać własny. Tylko to musi być dom dobrego elektrotechnika kiedyś myślałem że to nierealne, aż zobaczyłem domowej roboty moduł do gsx 400 :-DGdy zacząłem dociekać to z wyjaśnień zrozumiałem oscyloskop. Reszta była albo jakimś obcym językiem, albo mi naubliżał po inżyniersku Odporności cewek na 100% są w service manual producenta. Podobnie jak czeklista spraw do sprawdzenia gdy coś nie działa. Jeszcze nie widziałem manuala w którym radzili by grzebanie w elektryce czy regulacje gaźnika przed sprawdzeniem czy dociera paliwo. Dodatkowo jeśli na nagrzanym silniku jest iskra, pięknie pali, a problem się pojawia po dodaniu gazu to należy sobie zadać pytanie czy ruch manetki może wpływać na pracę elektryki. Pytanie wydaje się absurdalne, ale takie nie jest. Miałem przypadek gdy motocykl na pewnym zakresie obrotów, chwilę po przyziemieniu za wzniesieniem/wybojem przerwał. Kombinowałem dość długo i przypadkiem doszedłem że to czujnik rozłożenia bocznej podstawki po prostu rozwiera styki zabezpieczające przed ruszeniem z otwartą "kosą ". (tutaj może być zrywka ).Aha, jestem amatorem. Stosować się do rad na własną odpowiedzialność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 psulek Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2014 Newroom, ja mówiłem o przeciętnym obywatelu mającym multimetr. Z oscyloskopem to inna bajka tylko kto go w domu ma. Do sprawdzenia CDI trzeba wygenerować impuls wzbudzający.Samo urządzenie jest mało skomplikowane, zazwyczaj wręcz prymitywne. Tak jak napisałeś - są czasami dziwne przypadki, ale najpierw się sprawdza podstawy. Zobaczymy co kolega napisze po pływaniu. Service manual oczywiście fajna sprawa, bo opisane jak chłop krowie na rowie co robić, ale trza go mieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 skalek-77 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Dziś test,po czyszczeniu.A przewody paliwowe wymieniłem na nowe .Wieczorem dam znać co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 31 Sierpnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2014 czyżby nie wyszło?wcześniej pisałeś że pracujesz w serwisie.na temat mojej praktyki także ne powinieneś zabierać głosu bo jej nie znasz,i bardziej skup się na sensownym doradzaniu a nie wykluczaniu przyczyn które inni sugerują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
kwasik
Silnik Yamaha 3A (Malta)
Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.
1000 zł, czy mniej czy więcej?
pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
154
108
100
88
Popularne dni
12 Lip
28
1 Sie
27
4 Sie
23
20 Lis
22
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 154 odpowiedzi
psulek 108 odpowiedzi
Tresor 100 odpowiedzi
evin 88 odpowiedzi
Popularne dni
12 Lip 2013
28 odpowiedzi
1 Sie 2024
27 odpowiedzi
4 Sie 2024
23 odpowiedzi
20 Lis 2015
22 odpowiedzi
Popularne posty
Hermano
A ja chciałem napisać trochę innego posta. Mam silnik Yamaha f8SMHA z 2014 r. Jak tylko go kupiłem to miałem problem z zapłonem. Średnio co 5 wypadów wracałem do slipu na wiosłach. Najgorzej był
womaly23
Miło mi że udało się pomóc
kotwitz
Teraz płynie jak trzeba Klin może okazać się zbędny jeśli po wyjściu w slizg musisz dużo trymować, zależy jaki kąt ma pawęż. Ustaw silnik maksymalnie w dół, daj manetke do końca, jak łódka położy się
Opublikowane grafiki
2330 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.