Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Yamaha - opinie i porady


kwasik

Pytanie

Silnik Yamaha 3A (Malta)

 

Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.

1000 zł, czy mniej czy więcej?

pozdr

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Mam mały problem z moim silnikiem - Yamaha 8 km.

 

Gdy chcę go zdjąć z pawęży i podnoszę go do góry nie zostaje w pozycji poziomej tylko opuszcza się z powrotem.Druga rzecz to trym,silnik pływa poprawnie i nawet sprawnie bo sam z gratami płynę z Romaną 430 ponad 20 km/h (gps) ,może mogłoby być lepiej więc chciałbym z trymem pokombinować .Chciałbym jakiś dorobić bo oryginał pewnie będzie drogi.Czy wystarczy zwykła długa śruba z nakrętką kontrującą?Może ktoś z Was dorabiał i wie jak to powinno wyglądać?Jaka długość i średnica...

Jeśli chodzi o podnoszenie silnika to ten element nazywa się chyba tilt knob.Zrobiłem zdjęcie swojego silnika (po prawej) i ściągnąłem fotkę innego silnika dla porównania i właśnie tych elementów u mnie nie ma (bolec trymu i "tilt knob"),

Chciałbym je jakoś dorobić bo w serwisie zapłacę majątek napewno. 

silniiik_zps114bdeea.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

ja zamiast tej sruby do trymowanie dalem normalny pret gwintowany (bodaj 8 czy 10mm) i po nakretce samokontrujacej (z plastikowym zakonczeniem) z kazdej strony (na zewnatrz) w suzuki 6km dzialalo idealnie.

z tilt knobem nie pomoge, ale jak sie przyjzysz w mocowaniu pawezy jest od srodka wyzlobiony otwor i po nim "spaceruje" taki pret albo klinujac sie w niektorych wyzlobieniach (w pozycji " do gory") albo nie. u mnie w hondzie chyba caly taki blaszany mechanizm porusza tym pretem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

bolec trymu to zwykły pręt o grubości otworu, z jednej strony zabezpieczony przed wypadaniem a po drugiej stronie ruchoma zapadka (popatrz sobie u znajomego jak to wygląda w większości przypadków tak samo).

Spokojnie takie coś jesteś w stanie sam zrobić, ja bym to zrobił ze zwykłej śruby o odpowiednim przekroju i długości. Skręcasz to nakrętka z podkładką sprężynująca aby się nie rozkręcało i powinna być gitara. 

 

PS

napisałem się a ktos mnie uprzedził, lol - ale nie będę kasował już ;)

Edytowane przez @Wojti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

ja bym kupił srube  M8 z motylkiem plastikowym na końcu.

na drugim końcu  sruby(tam gdzie jest gwint/ wytoczyłbym rowek na pierscien Siegera

wkładasz srube w otwór wieszaka.

z drugiej strony zakładasz sprezyne 8mm sred. zwoju. długosc sprezyney tak dobierasz by była scisnieta .

sciskasz sprezyne i jednocesnie zkładasz podkładke i pierscien siegera.

po tak zamontowanym systemie odciągasz motylektak by sprezyne scisnąci opuszczas silnik

w chwili podniesieenia silnika spręzyna rozciaga sie i przeuwa srubetak ze silnik nie opadnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Yamaha F4A

 

Witam panowie mam pewien problem z moja yamaszka a mianowicie chodzi o to ze jeżeli płynę na pełnym gazie i schodzę na małe obroty to mi gaśnie nie za każdym razem ale przeważnie tak jest albo jak płynę w na wolnych obrotach to tez potrafi zgasnąć prawdopodobnie problem leży w ustawieniu obrotów i z dlatego moje pytanie jak wyregulować obroty może miał ktoś podobny problem ? z góry dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

obroty reguluje się taką małą śrubką z łbem przeważnie na śrubokręt +    na tej śrubce jest również sprężynka. Śrubka ta znajduje się na gaźniku.

uruchom silnik, podłącz obrotomierz i wyreguluj wspomnianą śrubką obroty do zalecanych przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

nie szukaj żadnego obrtomierza.owa śrubka jest zespolona z manetką gazu i przy podkręceniu otwiera przepustnicę.wystarczy śrubokrętem przekręcić może z pół obrotu w prawo-najlepiej przy uruchomionym silniku tak aby obroty się trochę zwiększyły i silnik równo pracował.innych regulacji przy gażniku F4 nie ma i nie wydaje mi się że ten zabieg rozwiąże problem.według mnie gażnik trzeba przeczyścić i sprawdzić lub wymienić świecę.F4są czułe na różnicę przerwy na świecy.jeśli jest zbyt mała nie równo pracuje i potrafi gasnąć i zbyt duża przerwa podobnie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, potrzebuje pomocy. Nie mam pojęcia gdzie mogę kupić szpilkę mocującą silnik yamaha 8 km do łapy, ( jest tak zardzewiała że mam problem z podnoszeniem silnika) oraz pręt do regulacji konta nachylenia ( zgubiłem ;( ) 
Proszę o pomoc 
pilnie. 

Dodaje przykładowe załączniki z zaznaczonymi rzeczami o które mi chodzi. 
Proszę o pomoc 

post-53915-0-98323800-1415822763_thumb.jpg

post-53915-0-57856500-1415822885_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...