kwasik Opublikowano 18 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Silnik Yamaha 3A (Malta) Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.1000 zł, czy mniej czy więcej?pozdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 9 Listopada 2010 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 wiem tylko że tłumacz jakoś samej instrukcji nie chce mi tłumaczyć.dzisiaj doszedłem że silniczek posiada termostat i tu chyba leżała przyczyna bo był deczko zasyfiony.dodatkowo zdjąłem silnik z kolumny i przeczyściłem kanały wodne.teraz sika jak trzeba.na koniec zrobiłem jeszcze płukankę.chyba będę musiał jeszcze zajżeć do gażnika bo trochę się dławi zanim wejdzie na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kolno Opublikowano 17 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2011 Chłodzenie silnika Yamaha F4A Mam taki problem,wypłynąłem dzisiaj wszystko był OK woda leciała ładnym ciśnieniem (chłodzenie)pływałem około 1h i co widzę woda nie leci gaszę czekam 5 min odpalam leci słabo i wcale (oglądam stopę czysta) ale trzeba wrócić nie było oznaków przegrzania pracował ładnie dopływam czekam 15 min odpalam wodę pompował ładnie.Jak myślicie co mogło się stać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kolno Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Czy samemu można dostać się do tej pompy i zdjagnozować przyczynę?Czy lepiej do serwisu ale w serwisie pewnie są długie terminy.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Przy plywaniu po zanieczyszczonych wodach lub po doglebnym przeoraniu kilku przykos piaskowych moga pijawic sie klopoty z woda.Niektore serwisy nie zauwazaja tego, robiac tzw. przeglad standardowy a tam w kanale chlodzenia gromadza sie zanieczyszzcenia, tworzy sie nalot.Jednym slowem to, co nie wylecialo przez niewielki w koncu otworek. Trzeba miec na wyposazeniu ok.1-1,5mm drut o dlugosci przynajmniej z 10cm, zeby bylo za co trzymac. Tym drutem udrazniac dziurke.Jezeli to nie pomaga to znaczy, ze ilosc zaniecz. jest na tyle duza, ze czopuje otwor a my jestesmy w stanie go udroznic na chwile...Wtedy trzeba wyczyscic kanalik chlodzenia. Moze jeszzce byc inna przyczyna, zwlaszcza przy plywaniu po syfiastej wodzie - moga sie sciac lopatki pompy chlodzenia. Wzglednie moga zajsc te przypadki jednoczesnie.. Skutek jest taki, ze trzeba to naprawic bo przegrzeje sie silnik. Sam tego nie robilem, z reguly przy przegladzie po sezonie trzeba sie upewnic, czy to zostalo zrobione. Przekonalem sie, ze jest to nie mniej istotne jak wymiana oleju.. Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzysiek Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Tymczasowość awarii wskazuje, że to raczej nie wirnik pompy. Myślę, że w grę wchodzi raczej chwilowe przytkanie się układu. Tak, czy siak: wirnik warto co kilka lat wymienić. Jeżeli mamy zamiar zrobić to sami, należy się doinformować, czy obudowa pompy jest na uszczelkach, czy bezuszczelkowa. Jeżeli na uszczelkach, to w celu wymiany wirnika należy kupić cały zestaw naprawczy (wirnik z uszczelkami). Wymiana wirnika nie przekracza możliwości średnio uzdolnionego manualnie posiadacza motorynki. Aby dostać się do pompy wodnej należy odkręcić spodzinę silnika. Tip – przy ponownym złożeniu należy zwrócić szczególną uwagę na montaż cięgieł zmiany biegów (najlepiej zaznaczyć wzajemne położenie cięgieł sztywnych w pozycji neutralnej) i na montaż przewodów chłodzenia. Zanim się wypłynie, należy się ponad wszelką wątpliwość upewnić, że złożyliśmy silnik prawidłowo: pozwoli to uniknąć kłopotów na wodzie. Mówię to z własnego doświadczenia, bo kiedyś zafundowałem w ten sposób koledze niezłą skuchę… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Cenna garsc info, Krzysiek.Jezeli ktos ma do tego warunki to oczywiscie kusi go, zeby podzialac samemu. Tu szczegolny nacisk trzeba polozyc na wlasciwym wychwyceniu rodzaju uszkodzenia, zamowienie tej czesci co trzeba do danego modelu i prawidlowe zamontowanie. Kilka pktow sie znajdzie, gdzie mozna sp.... .W moim przypadku nie mialem dylematu - brak mozliwosci urzadzenia warsztatu tego typu. Jest i jeszzce 1 plus - w razie jak nie dziala winien jest tylko serwis. Jak nie dziala, gdy sie zrobi samemu, nie ma juz na kogo zwalac... <_< W przypadku tego wirnika - jest to dosc delikatne urzadzenie z tworzywa. Jest mozliwosc, przy jednoczesnym zarosnieciu kanalu i szczatkowej powierzchni lopatek, ze otrzyma sie wrazenie, ze pompa dziala normalnie. (mialem w reku taki starty wirnik ale niestety nie zrobilem fotki) Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzysiek Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 W przypadku tego wirnika - jest to dosc delikatne urzadzenie z tworzywa. Jest mozliwosc, przy jednoczesnym zarosnieciu kanalu i szczatkowej powierzchni lopatek, ze otrzyma sie wrazenie, ze pompa dziala normalnie. (mialem w reku taki starty wirnik ale niestety nie zrobilem fotki) Gumo Na wirniki „żółty, wiślany piach” <_< , jak mówią słowa poety, działa zabójczo, podobnie na przewody/kanały chłodzenia. W większych silnikach (które są w nie wyposażone) padają też termostaty, które odpowiadają za przełączanie obiegu wody (mały, duży obieg) w zależności od temperatury silnika. To jednak daje nieco inny objaw – przegrzewanie się silnika, mimo pompowania wody przez pompę przez otwór kontrolny. Wracając jednak do samego wirnika – może się zdarzyć, że jest on „zajechany” i silnik np. przegrzewa się mimo pozorów sprawnej pracy pompy. Dlatego raz na kilka lat warto organoleptycznie sprawdzić stan wirnika. Jego wymiana jest normalną wymianą eksploatacyjną, zalecana w instrukcji serwisowej po określonym przebiegu liczonym motogodzinami lub czasem. Myślę, że mniej doświadczeni wodniacy powinni stosować się +/- do tych zaleceń, a bardziej doświadczeni – obserwować swój silnik i dokonywać wymian w miarę potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tornado Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 W różnych silnikach wylot wody główny jest różnie skonstruowany,w jednych główny wylot wody jest na kolumnie zaraz pod baniakiem silnika a w większości wraz z spalinami przez śrubę lub w dole spodziny trzeba to wiedzieć aby nie panikować nad wodą gdy główny wylot jest na kolumnie wysoko to przy za uwarzeniu braku chłodzenia musimy przerwać pracę silnika natychmiast, gdy dołem to mamy zapchaną kontrolkę i czy poza nią wszystko działa dobrze można sprawdzić to w sposób jaki opiszę. Mianowicie ściągamy śrubę napędową,2 wkładamy silnik do wody i odpalamy,3 wkładamy rękę pod płytę anty kawitacyjną i sprawdzamy czy silnik wyrzuca ciepłą wodę,można silnik przy gazować ale uwaga ręka nie może dotykać osi śruby aby nam krzywdy nie zrobiła i naj naj ściągamy wszelkie sygnety obrączki i precjoza z ręki. Gdy stwierdzimy że coś jest nie tak czeka nas zdjęcie spodziny i wymiana wirnika pompy, nie jest to trudna operacja jak pisze Krzysztof ale troszkę pomyśleć należy i nie robimy tego na trawie a na jakiejś większej szmacie stole aby nie pogubić części a szczególnie klina od wirnika który w którymś momencie nam spadnie przy zdejmowaniu wirnika z osi. Gdyby było potrzeba dokładnie opisać taką naprawę,trzeba podać markę i rodzaj silnika aby was dokładnie poprowadzić co i jak robić . Pozdrawiam Tornado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kolno Opublikowano 18 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2011 Ten silnik ma 2 lata i wygląda jak nowy to raczej zapchana była kontrolka (w serwisie tak mi powiedziano )fakt faktem wypakowałem w przykosę.Dzięki i pozdrawiam Krzysiek( pływam Czerwińsk Nad Wisłą ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wisnia023 Opublikowano 7 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Jak w temacie, potrzebuję polskiej instrukcji obsługi do tego silnika, może ktoś posiada w wersji pdf? A jak nie to gdzie o tą instrukcje mogę zabiegać? Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 8 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 sama obsługa jest chyba prosta.jeśli czegoś nie wiesz pytaj pomożemy.posiadam F4 i miałem okazję wymieniać uszczelkę pod głowicą bez instrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 wisnia023 Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 To jest nowy silnik, więc nie mam z nim jeszcze żadnych problemów, ale chętnie bym o nim coś poczytał oprócz tego co jest podane na stronie producenta Pisałem maila do Yamahy, ale oni nie udestępniają instrukcji do silników kupionych poza ich siecią, tzn za granicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 9 Listopada 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 to chyba zostanie przetłumaczenie instrukcji.dbaj jak się należy,wymieniaj oleje to problemów nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Witam Prosba do zorientowanych. Moja Yamaha po sezonie 2011 czeka na przeglad.Warunki i terminy sa zblizone. Dwa miejsca, ktore zlokalizowalem to Tsunami (wybrzeze Gdynskie) i marineserwis (wal miedzeszynski)Cena 360 przeciw 260 (tsunami drozsze).Ale to nie jest dla mnie wyznacznikiem gdzie oddac silnik. Wole miec pewnosc i dobry serwis.Co polecacie albo co odradzacie ? dzieki! Pozdrawiam Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Tu oddaj a bedzie dobrze. Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mario Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Ja mogę polecić Tsunami, serwisuję u nich od kilku lat - bez zastrzeżeń (moi koledzy także). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Dziekuje za odpowiedzi Tego miejsca co wskazales Gumo nie znalem. zadzwonie zapytam o warunki. Tsunami to temat na przyszly tydzien, bo czlowiek (serwisant) ma ten tydzien FREE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jans Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Ten serwis co podał Gumo odradzam - miałem z nimi nie miłe przejścia chcieli skasować kase za naprawę części która jest nienaprawialna. Google tez nie pisze o nich pochlebnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 A to juz proponuje sprawdzic kazdemu organoleptycznie. Ja trafilem do tego serwisu dokladnie z tych samych przyczyn - gdzie indziej brali kase, udawali ze cos zrobili i do odbioru. Prawdziwy serwis to taki, gdzie robia cos wiecej niz wymiana uszkodzonych podzespolow. I ten serwis taki jest - wystarczy przyjrzec sie co sie tam naprawia (rowniez). Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nemo Opublikowano 27 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 mój kumpel serwisuje swój silnik u Pana Goliszewskiego. Twierdzi, że jak naprawiać silniki to tylko o niego. Ale nie wiem, czy obsługują tam Yamahę (kumpel ma Marcurego). Pozdrawiam I link do strony: http://www.motojacht.com/_php/show.php?op=main Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 andrew Opublikowano 28 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Ja od nowosci serwisuje ma Wale Miedzeszynskim w Suzuki Marine wlasnie i nie mam zadnych zastrzezen. Silnik odpala na wiosne za pierwszym razem. PLN330 za przeglad posezonowy 4suwa 10KM zadaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 28 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Dziekuje wszystkim za porady i zabranie glosu.Moja Yamaha naprawy nie wymaga - na szczescie.To bedzie zwykly posezonowy przeglad... a przynajmniej na to licze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mdziam_78 Opublikowano 28 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Ja bym polecił marineservice. Kolega oddał 4km mariner 4takt i za 180 mu przegląd zrobili. Ja byłem z silnikiem kupionym na allegro to od ręki ocenili stan techniczny, pokazali co jest do zrobienia i nie wzięli ani grosza jak powiedziałem że jednak zwracam towar sprzedawcy. Ze świeżo kupionym też się do nich udałem ale przed świętami zamknęli wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 2 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2012 Dzis rozmawialem z tsunami...450 PLN za przeglad i wymiane oleju i filtrow. Jak dla mnie to troche ZA DROGO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 mdziam_78 Opublikowano 20 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Właśnie odebrałem swojego Mercury 8HP 4T z Marine Service. Przegląd po sezonie, czyszczenie i regulacja gaźnika, wymiana impelera 370zł.To nie jest drogo raczej.Za mniejsze silniki biorą od 190zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
kwasik
Silnik Yamaha 3A (Malta)
Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.
1000 zł, czy mniej czy więcej?
pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
154
108
100
88
Popularne dni
12 Lip
28
1 Sie
27
4 Sie
23
20 Lis
22
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 154 odpowiedzi
psulek 108 odpowiedzi
Tresor 100 odpowiedzi
evin 88 odpowiedzi
Popularne dni
12 Lip 2013
28 odpowiedzi
1 Sie 2024
27 odpowiedzi
4 Sie 2024
23 odpowiedzi
20 Lis 2015
22 odpowiedzi
Popularne posty
Hermano
A ja chciałem napisać trochę innego posta. Mam silnik Yamaha f8SMHA z 2014 r. Jak tylko go kupiłem to miałem problem z zapłonem. Średnio co 5 wypadów wracałem do slipu na wiosłach. Najgorzej był
womaly23
Miło mi że udało się pomóc
kotwitz
Teraz płynie jak trzeba Klin może okazać się zbędny jeśli po wyjściu w slizg musisz dużo trymować, zależy jaki kąt ma pawęż. Ustaw silnik maksymalnie w dół, daj manetke do końca, jak łódka położy się
Opublikowane grafiki
2330 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.