kwasik Opublikowano 18 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Silnik Yamaha 3A (Malta) Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.1000 zł, czy mniej czy więcej?pozdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Przemek Opublikowano 9 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Wymieniłem świece a kolega przeczyścił mi gaźnik i dysze... Yamka śmiga jak nówka <_< Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siacho73 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 Witam.Posiadam Yamahę 4 konną,ze śrubą uciągową.Chciałbym troszeczkę przyspieszyć prędkość pływania i pomyślałem sobie że zacznę odwymiany śruby napędowej. Do wyboru 7 1/4x7lub 7 1/4x8 1/4.Dodam że łódka Michał Mileksu 4m,waga ok.100kg.Którą śrubę byście polecili?A może jakieś inne pomysły.Z góry dzięki za pomoc.Pozdrawiam Sylwek. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paawelek83 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Wiele nie poprawisz bez wymiany silnika. Z jaką prędkością pływasz?Ja łodziami przystaniowymi pływałem na mercury 4km, 5km, 6km i prędkości osiągałem bardzo podobne czyli max ok 11km/h w zależności od warunków na wodzie. jedyne co możesz zrobić to wymienić silnik na co najmniej 9,9 i modlić się że wejdzie w ślizg lub najlepiej ok 15km i wtedy latasz.Szkoda Twoich pieniędzy i czasu na kombinacje ze śrubami do tak małego silnika bo nic to nie da(jak poprawisz to może o 1km/h) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 można zeszlifować łopatki śruby5-8mm.ważne żeby to zrobić dokładnie i równo.w mojej F4 to pomogło,silnik bardziej reaguje na gaz i lżej pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 siacho73 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 Dzięki za odpowiedzi.To rozwiązanie tymczasowe,może w przyszłym roku wymienie na mocniejszy,ale teraz jest trochę innych wydatków.80$ razem z przesyłką to nie tragedia,spróbować można.Jak się nic nie zmieni zawsze można spróbować sprzedać.Pozdrawiam.Sylwek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 25 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Dzieki wskazowkom @goorala olej w moim silniku zostal zmieniony. Kilka slow wyjasnienia i fotek obrazujacych przebieg dzialan serwisowych. Moj silnik, zycie na ladzie wiedzie na takim oto wozku : Poza mobilnoscia po dotarciu na lowisko idealnie ten wozek sprawdzil sie podczas serwisu silnika. Polecam takie rozwiazanie. W sklepie oficjalnym Yamahy nabylem taki oto olej (do silnikow 4 suwowych zaburtowych Yamaha). Oczywiscie nie twierdze ze musi byc TAKI Moja Yamaha topless : Stary olej wybywa... Nowy olej naplywa. Wlane zostalo 1.5 litra. Wskaznik wskazywal 80 % skali miedzy min a max. Wiecej zabawy bylo z wymiana oleju w spodzinie.Po wylaniu starego, i nalaniu nowego (od dolu) okazalo sie ze wcale nie tak latwo jest wkrecic z powrotem dolna srube Takze troche pocieklo i ...dlatego nie ma zdjec z tej czesci zabiegow serwisowych.Probnego odpalania w beczce nie bylo.Odpalanie na wodzie w niedziele... Zdaje sobie sprawe, ze nie byl to serwis a jedynie wymiana oleju. Kilka slow wyjasnienia : moj silnik od nowosci stacjonowal w Polsce i czekal na moj tygodniowy wyjazd nad Odre. Pracowal okolo 20 godzin w sezonie. Przed poprzednim sezonem przeszedl oficjalny przeglad w serwisie w Warszawie. Po tym przegladzie plywal tydzien po Odrzej. Teraz (od tego sezonu) wrocil do Hiszpanii i przed nim troche wiecej plywania Po bardziej intensywnym sezonie przejdzie bardziej kompleksowa obsluge. Informacyjnie : Olej silnikowy yamaha w cenie 10.90 Euro za litr.Olej do spodziny CEPSA 80W90 w cenie 11 Euro za 250 ml (poszlo poltora opakowania). Pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje za wskazowki. Guzu p.s. akcja serwisowa nie odbyla sie u mnie w mieszkaniu Sprzet plywajacy przechowuje w magazynku na terenie warsztatu w w pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 25 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gooral Opublikowano 25 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 no mam nadzieje, ze testy wyjda pomyslnie. moj dziala jak zegarek. Ps niech diabli wezma wkrecanie tych srub do spodziny jesli ci wczesniej troszke oleju przekladniowego poszlo na rece (np wyciekl przy tloczeniu do spodziny) - nie idze srubokreta w rekach utrzymac ani sruby tragedia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 ..jak sprawdzacie poziom roboczy w spodzinie podczas eksploatacji? W pozycji roboczej silnika odkrecając lekko odpowietrznik czy w pozycji transportowej (leżąc) i wkładając prowizoryczny bagnecik?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gooral Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 nie sprawdzam jako, ze nigdy nie widzialem ani najmniejszej plamki za soba to uznaje, ze wszystko szczelne (silnik stoji w kacie garazu - zauwazylbym plamke oleju - to samo w samochodzie w czasie transportu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 ...ja również nie zauważyłem...tyle, że w spodzinie jest go tak mało, że każdy ubytek może być znaczący... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 26 Czerwca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 ...ja również nie zauważyłem...tyle, że w spodzinie jest go tak mało, że każdy ubytek może być znaczący... Mi weszlo 400 ml... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 12 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Witam, Podczas ostatniego tygodnia na wodzie zauwazylem, ze moj silnik (Yamaha 2007, F13.5) miewa tendencje do wydawania swistu.To jakby wysokobrotowy swist.Pojawia sie tylko gdy jest na biegu. Po zdjeciu biegu wycisza sie.Nie pojawia sie za kazdym razem podczas plyniecia. Jest slyszalny od niskich obrotow, nie nasila sie podczas wchodzenia na wyzsze obroty.Nie pojawia sie za kazdym, ale codziennie da sie go uslyszec.Po przeplynieciu i wrzuceniu na luz slychac go jakis czas jeszcze. Potem ustaje. 1. Silnik sika rowno i nie ma problemow z chlodzeniem. Pracowal w dosc upalnych warunkach (codziennie w temp +30 i przez 13 godzin na dobe). Dzwiek pojawial sie zarowno rano (gdy startowalismy i byl zimny) jak i w trakcie dziennego uzytkowania 2. Nie zapala sie zadna lampka ostrzegawcza ani razu 3. Nie ma problemu z odpalaniem. Pali zawsze za pierwszym. 4. Niedawno zostal wymieniony olej w silniku i w spodzinie. Ma ktos jakas idee co to moze byc ? jakies lozysko ? Dziwne jest to ze pojawia sie na biegu. Ale po wylaczeniu biegu wciaz trwa przez czas jakis. Dziekuje za wszelkie wskazowki i uwagi. Pozdrawiam Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tornado Opublikowano 12 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Daniel musisz zlokalizować najpierw skąd się wydobywa .Weź śrubokręt i przykładaj go w różnych miejscach a drugi koniec do ucha jak lekarz słuchawki i usłyszysz w którym miejscu śwista i do piero ustalimy co to może być. Podaj namiary szczegółowe silnika abym popatrzył na jego budowę .Pozdro Władek Dla mnie świst to nieszczelne spaliny może tu jest problem między uszczelką głowicy i spodziny, na biegu wzrasta ciśnienie spalin . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 12 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Dzieki za szybka odpowiedz. Silnik to:Yamaha F13,5 BMHNumer seryjny : GAFK S 10000207 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Czy olej wymieniałeś zgodnie z procedurą? Bo jeśli nalewałeś od góry i zrobił się bąbel powietrza to może być odgłos pracy na sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 13 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Czy olej wymieniałeś zgodnie z procedurą? Bo jeśli nalewałeś od góry i zrobił się bąbel powietrza to może być odgłos pracy na sucho. Rozumiem ze pytasz o olej w spodzinie.Nalewalem od dolu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 14 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 No to może kończy się łożysko. Skoro słychać dopiero po włączeniu biegu będzie to najprawdopodobniej łożysko od strony śruby.Z drugiej strony to że nie ustaje bezpośrednio po wyłączeniu biegu mnie zastanawia, nigdy nie sprawdzałem jak szybko zatrzymuje się śruba ale chyba od razu. W takim razie łożysko od strony silnika pod wpływem obciążenia bruździ.Weź kup sobie stetoskop (20-30zł) i sprawdź skąd dochodzi ten dzwięk (działa jak śrubokręt opisany przez Tornado, ale dużo lepiej słychać i łatwiej się manewruje).Stetoskop oczywiście dla mechanika, z prętem na końcu, a nie lekarski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gooral Opublikowano 14 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2012 a ja sobie po cichu mysle moze cos jest w nodze i obciera sie o wal napedowy (nie pamietam, ale nie wydaje mi sie by u mnie byl w jakiejs oslonnie). - np jakbys kiepsko wsadzil uszczelke zaslaniajaca otwor do rozpinania zmiany biegow i cos nalecialo do srodka.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 15 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 W piatek podjalem (srednio udane) proby nasluchowe.Za szybko wychlapywal wode z duzego kubla i nie moglem mu dac pochodzic na biegu wystarczajaco dlugo by to bylo slychac.Na luzie zadne przegazowki nie przyniosly swistu.Przy zdjetej czapce nic nie bylo slychac. Praca silnika rowna, bez zadnych dodatkowych dzwiekow. Bede musial zatankowac woda duzy kontenter na smieci i moze wtedy uda sie zlokalizowac swist. Dzieki za wszelkie porady i komentarze. Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 argrabi Opublikowano 15 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Za szybko wychlapywal wode z duzego kubla Przy zdjętej śrubie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 15 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Za szybko wychlapywal wode z duzego kubla Przy zdjętej śrubie?? Zdejmuje sie srube do takich prob ?Serio ? To byl moj pierwszy raz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 newrom Opublikowano 15 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Zdejmowanie śruby jest rozsądne bo poza rozchlapywaniem wody, jeśli coś przewróci silnik to szalejąca śruba może komuś krzywdę zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 15 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 Zdejmowanie śruby jest rozsądne bo poza rozchlapywaniem wody, jeśli coś przewróci silnik to szalejąca śruba może komuś krzywdę zrobić. OK. W przyszlym tygodniu prob ciag dalszy zatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 gooral Opublikowano 15 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2012 a ja sobie po cichu mysle moze cos jest w nodze i obciera sie o wal napedowy (nie pamietam, ale nie wydaje mi sie by u mnie byl w jakiejs oslonnie). - np jakbys kiepsko wsadzil uszczelke zaslaniajaca otwor do rozpinania zmiany biegow i cos nalecialo do srodka.. sorki gadam glupoty, ten wal sie powinien ciagle krecic - to w spodzinie nastepuje rozpiecie napedu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
kwasik
Silnik Yamaha 3A (Malta)
Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.
1000 zł, czy mniej czy więcej?
pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
154
108
100
88
Popularne dni
12 Lip
28
1 Sie
27
4 Sie
23
20 Lis
22
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 154 odpowiedzi
psulek 108 odpowiedzi
Tresor 100 odpowiedzi
evin 88 odpowiedzi
Popularne dni
12 Lip 2013
28 odpowiedzi
1 Sie 2024
27 odpowiedzi
4 Sie 2024
23 odpowiedzi
20 Lis 2015
22 odpowiedzi
Popularne posty
Hermano
A ja chciałem napisać trochę innego posta. Mam silnik Yamaha f8SMHA z 2014 r. Jak tylko go kupiłem to miałem problem z zapłonem. Średnio co 5 wypadów wracałem do slipu na wiosłach. Najgorzej był
womaly23
Miło mi że udało się pomóc
kotwitz
Teraz płynie jak trzeba Klin może okazać się zbędny jeśli po wyjściu w slizg musisz dużo trymować, zależy jaki kąt ma pawęż. Ustaw silnik maksymalnie w dół, daj manetke do końca, jak łódka położy się
Opublikowane grafiki
2330 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.