kwasik Opublikowano 18 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Silnik Yamaha 3A (Malta) Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.1000 zł, czy mniej czy więcej?pozdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Guzu Opublikowano 19 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2012 Zgodnie ze wskazowkami @argrabiego nastapilo zdjecie sruby.Proby zdecydowanie lepiej przebiegly. Dzieki! Kilka informacji : Przy zdjetej pokrywie silnika nie slychac tego dzwieku => tak jakby to byl jakis rezonans, wzmacniany przez czapke Zlokalizowalismy go nasluchowo jako dzwiek dochodzacy z gornej czesci silnika (pasek) ? Ponizej filmik ilustrujacy (mam nadzieje) zagadnienie. Slychac to w momencie schodzenia z obrotow i wylaczania biegu.10 s, 21-22, 31-33 s filmu... http://www.youtube.com/watch?v=VnI8j4q8Jpk&feature=youtu .be Dzieki za komentarze i uwagi Pozdrawiam Guzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paawelek83 Opublikowano 3 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Witam. Z kumplem mamy podpięty do łodzi 3,60 silnik yamaha 9,9 dwu suw i pytanie czy wam również tyle kotłują co nam?Spalanie rzędu 6-7l/h przy prędkościach w jedną osobę ok 35km/h a w dwie 33km/h.Łódź to wigry 355 waży ok 110kg, my ok 80kg każdy i ok 100kg gratów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 3 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 coś chyba nie tak.może ssanie się zawiesiło.4 osoby łódż romana4.30 z balastem na morzu 10h wędkowania silnik stara yamaha 2sów 20km spalanie 15-22 l w zależności od pogody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Redzi Opublikowano 3 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Nie wiem jak to w waszym silniku, ale ja mam Tohatsu 9,8 również dwusuw i przy łodzi 4,20m wadze jakieś 150kg + dwie osoby w granicach 190kg razem spala mi około 2l/h. Przy pływaniu na pełnym gazie łyknie w granicach 2,5l, ale by aż tyle ssał to bym był chyba w dużym szoku i zaprzestał pływania, bo bym na paliwo nie wyrobił nie mówiąc już o pływaniu gdzieś dalej, chyba że u was 20kg bagażu to dodatkowe paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gość Opublikowano 3 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Te Tohatsu to chyba ma naklejkę z 9,8 a faktycznie to 5 KM jak po spalaniu weryfikować ? 2,5 Litra pali Suzuki czterosów 6 KM. Jeżeli rozmawiamy o pełnych prędkościach/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 zamki Opublikowano 3 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Moja 9.9 w morzu przy fali trzy osoby zapięta do romany w sumie ok.35km płynięcia spaliła około 25 litrów.Płynięcia było ok. 3 godziny reszta to kilkukrotne napływanie po kilkaset metrów średnim i małym gazem na łowisko. Średnia prędkośc na trasie wyszła około 15km/h manetka non stop na 3/4Prawda jest taka, że akurat te yamki lubią wyżłopać sporo paliwa, przekonałem się o tym brykając na małym bombonie gdzie po trzech godzinach zabawy ubyło ponad 15 litrów paliwa. Za to są niezniszczalne i to niweluje mankament paliwożerności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 3 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Na 100% musi byc cos nie tak z tym silnikiem. To by sie zgadzalo, gdyby dopisac 0 do ilosci koni KM...Albo cos jest przestawione i silnk jedzie caly czas na ssaniu...albo to bedzie tak jak mialem w takich starych 2 suwach Merkurego i Johnsona (wypozyczonych), gdzie silnik z premedytacja byl ustawiony na ssanie caly czas bo inaczej nie chcial pracowac - takie tlumaczenie mialo m-ce i przypuszczam, ze to wynikalo z duzego stopnia wyeksploatowania tych silnikow (czesto mialy kilku wlascicieli).Swoja droga byl to wspanialy pomysl wypozyczajacego <_< bo oczywiscie paliwo z mieszanka dostarczal on - pamietam, ze wyszlo na leb tyle co za chalupe. Ja juz nie wierze w jakies niezniszczalnosci...wiele razy widzialem jak niezniszczalne silniki smierdzialy na kilometr i zostawal za nimi ch-czny slad na wodzie.Dzisiaj juz nie ma zlych silnikow ale zawsze trafiaja sie zli uzytkownicy.. Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bazyloss Opublikowano 3 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 pali trochę za dużo, ale bez przesady, moim zdaniem na tej łódce (dobrze idzie w ślizgu) i takim obciążeniem powinien spalić 4-5l/h przy 90% otwarcia przepustnicy i zależnie od fali, podejrzewam, że nawet nowy w takiej konfiguracji nie zeszedł by poniżej średniej 4l na max'ie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 jans Opublikowano 4 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 @zamki to mój QS Pilothuse 640 z 100KM Yamaha - Górki-Hel i łowiska w okolicy Helu i z powrotem 30 litrów wynik powtarzalny trzeci sezon.Prędkośc przelotowa w zależności od warunków wietrznych 15-20 knot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 zamki Opublikowano 4 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Jans widziałem sprzęt w akcji .... pięknie to się prezentuje Do romany minimum to jakieś 25 koni i wtedy można pójść w ślizg i odwinąć manetkę o 3/4 w tył i będzie ekonomicznie. Pchanie wody 9,9 musi skończyć się spaleniem beczki paliwa ... Po Żarnowcu w dwie osoby spaliliśmy około 4l na godzinę ale łódka szła w ślizgu i nie było zbytnio fali. Mierzę te wartości cały czas bo łudzę się, że taki silnik starczy ale niestety nie. W poprzedniej łódce gdzie starczyło dać gaz na 1/4 spalanie kształtowało się na poziomie około 3L/h przy ślizgu około 40km/hale ważyła ona nie 130kg a 50 przy podobnej powierzchni i kształcie dna...Jans zrobiliśmy na niej Górki-Hel-Górki na 7L no i jeszcze jedna kwestia chyba najważniejszato śruba ... zbyt szybka do za ciężkiej łódki nie da rady jej wprowadzić w ślizg, będzie bardzo obciążała silnik powodując bardzo duże spalanie. Gumo ... Twoje doświadczenia ze ssaniem ... mam swój silnik od nieomalże nowości i wiem co mam. a druga sprawa ze szkoły i życia wiem, że silnik z włączonym ssaniem po nagrzaniu po prostu zaleje ..... można dać większą nawet sporo większą dawkę paliwa ale nie robi się tego ssaniem .... a regulacją składu mieszanki wzbogacając ją w benzynę, której później silnik nie daje rady dopalić wyrzucając to wydechem do wody i wszystko śmierdzi tworząc do tego plamy na wodzie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Gumofilc Opublikowano 4 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Dlatego tez nie uzywam 2 taktow ani silnikow z wypozyczalni, w ktorych nie wiadomo jakie byly porobione wynalazki. Nie wiem, ja tam jakbym nie plywal na ryby (bo jesli plywac caly czas to zmienia postac rzeczy) to mi sie jeszzce nie udalo spalic calego zbiornika 12l (silnik 15KM 4suw)W tym czasie silnik jest na chodzie caly czas, przeloty polaczone z lowieniem.. Gumo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 krzysiek Opublikowano 4 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Mi też Gumo, mi też... a bywam na wodzie po 20 godzin. Z tym, że ja mam 200ccm w czterosuwie. Cóż mogę powiedzieć... polecam Dodam, że weług moich obserwacji przy złej pogodzie (wiatr, fala) spalanie dramtycznie rośnie, szczególnie przy mniejszych silnikach, które treba znacznie wyżej kręcić. Podobnie jest w przypadku szybkiego pływania poniżej prędkości ślizgu - to bardzo nieekonomiczne. Ślizg na 4/4 obrotów to też nie jest najlepszy pomysł, zdecydowanie lepiej jest odpuścić do ca 3/4: strata prędkości symboliczna, różnica w spalaniu odczuwalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paawelek83 Opublikowano 4 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Po zatankowaniu na full zbiornika 12l w porcie w Nieporęcie popłynąłem na wysokość mostu w Zegrzu a z tamtąd do Pogorzelca i z powrotem do portu koła 13. w sumie ok 30km z manetką od 3/4-max w różnych pozycjach i jak wróciłem paliwa zostało pomiędzy 1/4-1/2(szacuję że spaliłem 7-8l).Czyli biorąc pod uwagę dystans ok 30 km i średnią prędkość ok 30 km/h daje wynik ok 7l/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paawelek83 Opublikowano 4 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 W poprzedniej łódce gdzie starczyło dać gaz na 1/4 spalanie kształtowało się na poziomie około 3L/h przy ślizgu około 40km/h Co to była za łódź i jaki silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 paawelek83 Opublikowano 4 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 poprawkaZmierzyłem odległość i wyszło ok 42 przebyte kilometry na opisanej trasie więc chyba do przyjęcia spalanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 piotrek64 Opublikowano 19 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 witam kolegów.Czym różni się yamaha 9,9 2 takt zwykła od 9,9 v-max,nie licząc różnicy wizualnej.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 busz231 Opublikowano 20 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 podaj konkretnie modele które cię interesują.poza tym powyżej masz instrukcje.przewertuj to sam znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 bazyloss Opublikowano 20 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2012 w pierwszej kolejności porównaj sobie pojemności tych silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 miklas_64 Opublikowano 16 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 Witam. Z kumplem mamy podpięty do łodzi 3,60 silnik yamaha 9,9 dwu suw i pytanie czy wam również tyle kotłują co nam?Spalanie rzędu 6-7l/h przy prędkościach w jedną osobę ok 35km/h a w dwie 33km/h.Łódź to wigry 355 waży ok 110kg, my ok 80kg każdy i ok 100kg gratów. Witam ! dwu-suwy tak mają ze spalaniem, przy tej łodzi i we 2 osoby powinieneś spalić około 5,5 l / h oczywiście płynąć na maxa. Pływam na Silver 435 i na silniku Yamahy 9,9 KM 4- sów , u mnie spalanie wychodzi 3,6 - 4,0 l /h przy pełnym gazie przez godzinę. Pozdrawiam miklas_64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 evin Opublikowano 16 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października 2012 (edytowane) przelicznik szacunkowy to 10% x ilosc koni=wynik [gal/h], wiec 0.1x9.9 to daje 0,9 [gal/h] wiec mozesz spodziewc sie spalanie ok 3 l/h- na pełnym gazie Edytowane 16 Października 2012 przez evin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Maciejowaty Opublikowano 3 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 (edytowane) Yamaha podaje ,że model 9.9km spala max 5,1L na godzinę a 15km 2suw -7,3L na godzinę(dla porównania najnowszy model Yamahy 15km 4-suw spala max 5,2L wg. danych fabrycznych ) Użytkuję już drugi taki silnik i dane te mogę tylko potwierdzić. Polecam po wejściu w ślizg odpuścić trochę gazu a spalanie wyraźnie spadnie. Edytowane 3 Listopada 2012 przez Maciejowaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 WOBI Opublikowano 6 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Ja mam tohatsu 9,8 w 4suwie + 3,6m bush crab i np. przez trzy dni trałowania po Wiśle+trochę ślizgu na powrotach i podczas przemieszczania wypalił mi ok 20l paliwa(2 osoby+graty).Na zbiorniku przez ok.8h w trolu+trochę slizgu ok.4-6l (zależnie od pogody). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 angler1212 Opublikowano 16 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Ja mam tohatsu 9,8 w 4suwie + 3,6m bush crab i np. przez trzy dni trałowania po Wiśle+trochę ślizgu na powrotach i podczas przemieszczania wypalił mi ok 20l paliwa(2 osoby+graty).Na zbiorniku przez ok.8h w trolu+trochę slizgu ok.4-6l (zależnie od pogody). Zaciekawiło mnie 9,8KM + 3,6m ponton + 2 osoby z gratami - w ślizgu? Kiedyś myślałem nad dokupieniem pontonu, ale podobno taki zestaw miał być niemożliwością w ślizgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Maciejowaty Opublikowano 16 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 Bush Crab 4m z dwoma osobami i gratami lata w ślizgu na Hondzie 9.9 ,więc 3,6m napewno też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tommek Opublikowano 16 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2012 W 3 osoby też ale to musi nie być fali i bardzo długo w ten ślizg wchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
kwasik
Silnik Yamaha 3A (Malta)
Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.
1000 zł, czy mniej czy więcej?
pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
154
108
100
88
Popularne dni
12 Lip
28
1 Sie
27
4 Sie
23
20 Lis
22
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 154 odpowiedzi
psulek 108 odpowiedzi
Tresor 100 odpowiedzi
evin 88 odpowiedzi
Popularne dni
12 Lip 2013
28 odpowiedzi
1 Sie 2024
27 odpowiedzi
4 Sie 2024
23 odpowiedzi
20 Lis 2015
22 odpowiedzi
Popularne posty
Hermano
A ja chciałem napisać trochę innego posta. Mam silnik Yamaha f8SMHA z 2014 r. Jak tylko go kupiłem to miałem problem z zapłonem. Średnio co 5 wypadów wracałem do slipu na wiosłach. Najgorzej był
womaly23
Miło mi że udało się pomóc
kotwitz
Teraz płynie jak trzeba Klin może okazać się zbędny jeśli po wyjściu w slizg musisz dużo trymować, zależy jaki kąt ma pawęż. Ustaw silnik maksymalnie w dół, daj manetke do końca, jak łódka położy się
Opublikowane grafiki
2330 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.