kwasik Opublikowano 18 Października 2007 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2007 Silnik Yamaha 3A (Malta) Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.1000 zł, czy mniej czy więcej?pozdr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 arti-zander Opublikowano 7 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Posiadam Romana 430. najpierw była yamaha 15 4t i dwie osoby brak ślizgu. założyłem 30 2t i ślizgała się we dwójkę ale w trojkę nie było szans. teraz zakładam 50 2t i powinno być po sprawie. lepiej mieć więcej mocy i pływać w ślizgu na pół gazu niż mniejszym silnikiem i go męczyć. dodam, że łódka cały czas ma co wozić, dużo klamotów i dwóch albo trzech tak ok. 90kgRadze Ci Kolego zmień silnik na większy i będziesz zadowolonyKotwitz,powiedz mi jedno,bo widzę ,że kilka silników już przerobiłeś,warto dołożyć parę złoty i kupić nowego dwu czy cztero-takta? Patrzę tu przede wszystkim przez pryzmat komfortu użytkowania,kultury pracy na wodzie i osiągów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Tommek Opublikowano 7 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Panowie a czy może być tak że niektóre łódki nie są stworzone do ślizgu? Pytam się bo 430 i 50KM to już grubo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kotwitz Opublikowano 7 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Kolego Tommek ostatnio słyszałem, że dobrze znana łódka michał nie chce pływać w ślizgu nawet na 30 konikach, a jedynie pcha wodę i się bardzo zdziwiłem bo taką łodkę posiadam i z podpiętym 10 konnym dwutaktem SELVA we dwie osoby płynąłem w ślizgu z prędkością 28 km/h. i bądź tu mądry.Kolego Arti doświadczenia nie mam zbyt wielkiego i na forum na pewno znajdziesz przynajmniej kilku fachowców, którzy sporo motorków już przerobili.Z tego co mi wiadomo to troszke szybsze są dwutakty i na pewno tańsze w zakupie i ewentualnych naprawach czy serwisie. ja skłoniłem się do dwutaktu tylko ze względów finansowych. Jeszcze ważną rzeczą jest czy lubisz trollingować. jeśli tak to na pewno lepszy będzie 4t bo równiej pracuje na wolnych obrotach. ja trollować nie lubię i z reguły przemieszczam się z miejscówki na miejscówkę. jak nie przeszkadzają finanse to bierz 4t jakieś 50 hp i sprawa załatwiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 7 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Jakoś nie widzę 50hp na pawęży lodki o wadze circa 180-200kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 arti-zander Opublikowano 7 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Jeszcze jedno pytanie: Czy orientujecie się ( a taką sugestię podsunął mi jeden z forumowiczów), że fabrycznie nowe silniki zaburtowe mają blokadę aby przez pierwsze 10 lub 20 godzin pływania nie zajezdzić ich? Czy faktycznie po tym czasie docierania serwis zdejmuje tą blokadę ?Sorry chłopaki jeśli ten tok myślenia jest zbyt infantylny ale szukam już wszystkich możliwości i ewentualnych odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 7 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 ..watpliwe...masz wersje fish czy sport?? załóż na próbę z 20-25KM w 2T i będziesz miał odpowiedź czy 4T nie generuje za małego momentu do takiej ociężałej konstrukcji.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 szpiegu Opublikowano 7 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 (edytowane) ja osobiscie nic nie slyszalem na temat fabrycznych blokad kolega ma yamke 20 km w krotkiej stopie i blokady jakos nie czuliśmy napisz jakie masz predkosci przelotowe lodki pod tym silnikiem o ktorym piszesz http://www.solarsky.com.pl/pl/sprzet_plywajacy/lodzie_motorowe/rid,65.html filmiki pogladowe solar chyba na 15 jak dobrze widze Edytowane 7 Czerwca 2013 przez szpiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 7 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 ..trochę brakuje do slizgu...na rzece ten zestaw nie ma szans... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kotwitz Opublikowano 9 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 nie rozumiem dlaczego Kolega Patu nie widzi 50 hp na romanie?yamaha 50 hp dwutakt waży mniej o jakieś 10 kg niż yamaha 30 hp 4t, który to jest zalecany do tej łódki, a jeśli chodzi o pawęż to wytrzyma spokojnie i 70 hp.więcej mocy to większy komfort pływania i mniejsze zmęczenie dla silnika. tak sobie tłumacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 9 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 ..mowa o Solarze a nie o Romanie i silniku 50KM 4T..ten waży circa 110kg...chyba ciut przy dużo jak na jednostkę o wadze 180kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 kotwitz Opublikowano 9 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Różnica w wadze między 40 4t, a 50 4t jest ok. 15 kg czyli w zasadzie żadna różnica. Taki silnik i tak już wieszamy na łodzi na stałe i nie demontujemy go po każdym powrocie z ryb czy też rejsów etc. Biorąc pod uwagę zalecenia producenta, kształt dna łodzi i jej wagę (z reguły pływamy z pełnym ekwipunkiem i często z kompanem) oraz odrobinę frajdy w upalne dni wskazane byłoby powieszenie 40 hp 4t, a 50 hp na pewno nie zaszkodzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 szpiegu Opublikowano 9 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 albo pogonić łódkę i pytać o river foxa 420 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 arti-zander Opublikowano 9 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 ja osobiscie nic nie slyszalem na temat fabrycznych blokad kolega ma yamke 20 km w krotkiej stopie i blokady jakos nie czuliśmy napisz jakie masz predkosci przelotowe lodki pod tym silnikiem o ktorym piszesz http://www.solarsky.com.pl/pl/sprzet_plywajacy/lodzie_motorowe/rid,65.html filmiki pogladowe solar chyba na 15 jak dobrze widze Szpiegu,Dziś pływałem z kumplem i po dokładnym wytrymowaniu silnika maksymalną prędkość jaką zanotowoaliśmy to 24km/h.Więcej z Solara 430Fish przy tym silniku nie wyciśnę.Łajba jest ciężka jak diabli,dochodzą do tego dwie osoby,akumulator i silnik elektryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 arti-zander Opublikowano 9 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 albo pogonić łódkę i pytać o river foxa 420 Sprzedaż Solara 430 nic nie wniesie ponieważ Fox 420 waży prawie tyle samo i jestem pewien że Yamaszka 20HP nie da rady również Foxowi.Po dzisiejszym dniu spędzonym nad jeziorem i kombinowaniu przy łódce i silniku jednoznacznie stwierdzam,że 20 kucy to zdecydowanie za mało. (Poprzednio miałem Solara 360 z Parsunem 15HP i ta łódka fruwała z tym motorem jednak ona ważyła 110kg więc siłą rzeczy taki silnik był dla niej w sam raz). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 tornado Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Kolego Arturze trochę mam wiedzy na temat silników i łodzi . Odradzam Ci jakiekolwiek przeróbki nowego silnika w czterosuwie .Tam musiałbyś za dużo powymieniać aby podnieść mu moc na tyle aby twoją łajbę wyrwał z wody bo jak znam te sprawy 5 kucy tu nie pomoże wałek rozrządu elektronika czasowanie silnika na tym się skupia.Lepiej zrób zdjęcia łodzi tak aby można było zobaczyć kat rufy i dno tej łodzi może coś tu zaradzimy .Może lepiej sprzedać ten silnik , za niego dostaniesz niezła kasę bo nowy i kupić coś większego Pozdrawiam tornado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Fox ma dno typowo slizgowe i lata już na 15KM...jeżeli dojdzie kiedyś do zakupu nowej łodzi to będzie właśnie RiverFox 420... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Artur Z. Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Ciekawe jakie prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 nrt80 Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Sprzedaż Solara 430 nic nie wniesie ponieważ Fox 420 waży prawie tyle samo i jestem pewien że Yamaszka 20HP nie da rady również Foxowi.Po dzisiejszym dniu spędzonym nad jeziorem i kombinowaniu przy łódce i silniku jednoznacznie stwierdzam,że 20 kucy to zdecydowanie za mało. (Poprzednio miałem Solara 360 z Parsunem 15HP i ta łódka fruwała z tym motorem jednak ona ważyła 110kg więc siłą rzeczy taki silnik był dla niej w sam raz). zacytuję pewne ogłoszenie, z pewnego znanego portalu, dotyczące yamki 20BMHS PONIŻEJ PRZEDSTAWIONE SĄ PRZYKŁADOWE WYNIKI TESTÓW SILNIKA NA ŁODZI(ŁÓDŹ NIE JEST CZĘŚCIĄ OGŁOSZENIA, CENA DOTYCZY WYŁĄCZNIE SILNIKA )Crescent 465długość: 4,7 m. szerokość: 1,8 m. waga: 250 kg. Obroty--------Ilość----V-max------SpalanieRPM-----------osób----[km/h]---------l/h5600-----------2---------40,0----------65100-----------2---------35,2----------4,84600-----------2---------30,0----------3,84100-----------2---------21,3----------3,45000-----------4---------29,3----------5,84500-----------4---------23,2----------54000-----------4---------16,1----------3,84600-----------4---------41------------3,8 a tu sobie można kliknąć po więcej:http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/Testy%20silników%20zaburtowych%202013_tcm221-535022.pdf zanim się to dziecko z kąpielą wyleje. jak już pisałem, ekspertem nie jestem, ale taka (taaaka) lipa z 20tką na tym Solarze jest dla mnie nieprawdopodobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 ..crescent jak i romana, riverfox jest łodzią dobrze ślizgająca się..a ta cecha, budowa dna jest jest najważniejsza dla silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 arti-zander Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 ..crescent jak i romana, riverfox jest łodzią dobrze ślizgająca się..a ta cecha, budowa dna jest jest najważniejsza dla silnika...Do końca tygodnia zrobię dokładne fotki i nagram film.Wrzucę na neta to ocenicie co o tym sądzicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 arti-zander Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 zacytuję pewne ogłoszenie, z pewnego znanego portalu, dotyczące yamki 20BMHS PONIŻEJ PRZEDSTAWIONE SĄ PRZYKŁADOWE WYNIKI TESTÓW SILNIKA NA ŁODZI(ŁÓDŹ NIE JEST CZĘŚCIĄ OGŁOSZENIA, CENA DOTYCZY WYŁĄCZNIE SILNIKA )Crescent 465długość: 4,7 m. szerokość: 1,8 m. waga: 250 kg. Obroty--------Ilość----V-max------SpalanieRPM-----------osób----[km/h]---------l/h5600-----------2---------40,0----------65100-----------2---------35,2----------4,84600-----------2---------30,0----------3,84100-----------2---------21,3----------3,45000-----------4---------29,3----------5,84500-----------4---------23,2----------54000-----------4---------16,1----------3,84600-----------4---------41------------3,8 a tu sobie można kliknąć po więcej:http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/Testy%20silników%20zaburtowych%202013_tcm221-535022.pdf zanim się to dziecko z kąpielą wyleje. jak już pisałem, ekspertem nie jestem, ale taka (taaaka) lipa z 20tką na tym Solarze jest dla mnie nieprawdopodobna.Totalna bujda na resorach co Yamaha pisze w tych testach - papier wszystko przyjmie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 szpiegu Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 (edytowane) ..crescent jak i romana, riverfox jest łodzią dobrze ślizgająca się..a ta cecha, budowa dna jest jest najważniejsza dla silnika...ja tam na moje wigry 355 nie narzekam a konstrukcja bardzo podobna Edytowane 10 Czerwca 2013 przez szpiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 patu Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 ..szpiegu nie porównuj łódki 355cm z 420cm - to inna waga i konstrukcje...Ty masz 15KM na pawęzy i lata jak przecinak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 szpiegu Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 strach rumplem mocniej przekrecic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
0 Artur Z. Opublikowano 10 Czerwca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Totalna bujda na resorach co Yamaha pisze w tych testach - papier wszystko przyjmie ! Przeliczyłem kilka wyników dla silników 9,9 i 15 km , 20km, uważam że to co podaje Yamaha to wyniki w jedną osobę , bez bagażu i bardzo na wyrost "z wiatrem" w kilku przypadka moim zdaniem nie realny do osiągnięcia lub do osiągnięcia w "laboratoryjnych warunkach" Crescent 465 , 40km/h , łódź 250kg + 2 osoby , załóżmy 170kg z ubraniem (nie liczę sprzętu) + zbiornik paliwa 25 kg co daje 445 kg - łódź 4,6 metra !!! , na silniku 20km , no po prostu nie wierze w to... (nie zmienia to faktu że robią moim zdaniem najlepsze silniki) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pytanie
kwasik
Silnik Yamaha 3A (Malta)
Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.
1000 zł, czy mniej czy więcej?
pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Top użytkownicy dla tego pytania
154
108
100
88
Popularne dni
12 Lip
28
1 Sie
27
4 Sie
23
20 Lis
22
Top użytkownicy dla tego pytania
womaly23 154 odpowiedzi
psulek 108 odpowiedzi
Tresor 100 odpowiedzi
evin 88 odpowiedzi
Popularne dni
12 Lip 2013
28 odpowiedzi
1 Sie 2024
27 odpowiedzi
4 Sie 2024
23 odpowiedzi
20 Lis 2015
22 odpowiedzi
Popularne posty
Hermano
A ja chciałem napisać trochę innego posta. Mam silnik Yamaha f8SMHA z 2014 r. Jak tylko go kupiłem to miałem problem z zapłonem. Średnio co 5 wypadów wracałem do slipu na wiosłach. Najgorzej był
womaly23
Miło mi że udało się pomóc
kotwitz
Teraz płynie jak trzeba Klin może okazać się zbędny jeśli po wyjściu w slizg musisz dużo trymować, zależy jaki kąt ma pawęż. Ustaw silnik maksymalnie w dół, daj manetke do końca, jak łódka położy się
Opublikowane grafiki
2330 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.