Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Yamaha - opinie i porady


kwasik

Pytanie

Silnik Yamaha 3A (Malta)

 

Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.

1000 zł, czy mniej czy więcej?

pozdr

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Posiadam Romana 430. najpierw była yamaha 15 4t i dwie osoby brak ślizgu. założyłem 30 2t i ślizgała się we dwójkę ale w trojkę nie było szans. teraz zakładam 50 2t i powinno być po sprawie. lepiej mieć więcej mocy i pływać w ślizgu na pół gazu niż mniejszym silnikiem i go męczyć. dodam, że łódka cały czas ma co wozić, dużo klamotów i dwóch albo trzech tak ok. 90kg

Radze Ci Kolego zmień silnik na większy i będziesz zadowolony

Kotwitz,powiedz mi jedno,bo widzę ,że kilka silników już przerobiłeś,warto dołożyć parę złoty i kupić nowego dwu czy cztero-takta? Patrzę tu przede wszystkim przez pryzmat komfortu użytkowania,kultury pracy na wodzie i osiągów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolego Tommek ostatnio słyszałem, że dobrze znana łódka michał nie chce pływać w ślizgu nawet na 30 konikach, a jedynie pcha wodę i się bardzo zdziwiłem bo taką łodkę posiadam i z podpiętym 10 konnym dwutaktem SELVA we dwie osoby płynąłem w ślizgu z prędkością 28 km/h. i bądź tu mądry.


Kolego Arti doświadczenia nie mam zbyt wielkiego i na forum na pewno znajdziesz przynajmniej kilku fachowców, którzy sporo motorków już przerobili.
Z tego co mi wiadomo to troszke szybsze są dwutakty i na pewno tańsze w zakupie i ewentualnych naprawach czy serwisie. ja skłoniłem się do dwutaktu tylko ze względów finansowych. Jeszcze ważną rzeczą jest czy lubisz trollingować. jeśli tak to na pewno lepszy będzie 4t bo równiej pracuje na wolnych obrotach. ja trollować nie lubię i z reguły przemieszczam się z miejscówki na miejscówkę. jak nie przeszkadzają finanse to bierz 4t jakieś 50 hp i sprawa załatwiona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Jeszcze jedno pytanie: Czy orientujecie się ( a taką sugestię podsunął mi jeden z forumowiczów), że fabrycznie nowe silniki zaburtowe mają blokadę aby przez pierwsze 10 lub 20 godzin pływania nie zajezdzić ich? Czy faktycznie po tym czasie docierania serwis zdejmuje tą blokadę ?

Sorry chłopaki jeśli ten tok myślenia jest zbyt infantylny ale szukam już wszystkich możliwości i ewentualnych odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

ja osobiscie nic nie slyszalem na temat fabrycznych blokad kolega ma yamke 20 km w krotkiej stopie i blokady jakos nie czuliśmy ;)

 

napisz jakie masz predkosci przelotowe lodki pod tym silnikiem o ktorym piszesz 

 

 

http://www.solarsky.com.pl/pl/sprzet_plywajacy/lodzie_motorowe/rid,65.html filmiki pogladowe solar chyba na 15 jak dobrze widze ;)

Edytowane przez szpiegu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

nie rozumiem dlaczego Kolega Patu nie widzi 50 hp na romanie?

yamaha 50 hp dwutakt waży mniej o jakieś 10 kg niż yamaha 30 hp 4t, który to jest zalecany do tej łódki, a jeśli chodzi o pawęż to wytrzyma spokojnie i 70 hp.

więcej mocy to większy komfort pływania i mniejsze zmęczenie dla silnika. tak sobie tłumacze  ;) 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Różnica w wadze między 40 4t, a 50 4t jest ok. 15 kg czyli w zasadzie żadna różnica. Taki silnik i tak już wieszamy na łodzi na stałe i nie demontujemy go po każdym powrocie z ryb czy też rejsów etc. Biorąc pod uwagę zalecenia producenta, kształt dna łodzi i jej wagę (z reguły pływamy z pełnym ekwipunkiem i często z kompanem) oraz odrobinę frajdy w upalne dni wskazane byłoby powieszenie 40 hp 4t, a 50 hp na pewno nie zaszkodzi  ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

ja osobiscie nic nie slyszalem na temat fabrycznych blokad kolega ma yamke 20 km w krotkiej stopie i blokady jakos nie czuliśmy ;)

 

napisz jakie masz predkosci przelotowe lodki pod tym silnikiem o ktorym piszesz 

 

 

http://www.solarsky.com.pl/pl/sprzet_plywajacy/lodzie_motorowe/rid,65.html filmiki pogladowe solar chyba na 15 jak dobrze widze ;)

Szpiegu,

Dziś pływałem z kumplem i po dokładnym wytrymowaniu silnika maksymalną prędkość jaką zanotowoaliśmy to 24km/h.Więcej z Solara 430Fish przy tym silniku nie wyciśnę.

Łajba jest ciężka jak diabli,dochodzą do tego dwie osoby,akumulator i silnik elektryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

albo pogonić łódkę i pytać o river foxa 420 ;)

Sprzedaż Solara 430 nic nie wniesie ponieważ Fox 420 waży prawie tyle samo i jestem pewien że Yamaszka 20HP nie da rady również Foxowi.

Po dzisiejszym dniu spędzonym nad jeziorem i kombinowaniu przy łódce i silniku jednoznacznie stwierdzam,że 20 kucy to zdecydowanie za mało. (Poprzednio miałem Solara 360 z Parsunem 15HP i ta łódka fruwała z tym motorem jednak ona ważyła 110kg więc siłą rzeczy taki silnik był dla niej w sam raz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Kolego Arturze trochę mam wiedzy na temat silników i łodzi . Odradzam Ci jakiekolwiek przeróbki nowego silnika w czterosuwie .Tam musiałbyś za dużo powymieniać aby podnieść mu moc na tyle aby twoją łajbę wyrwał z wody bo jak znam te sprawy 5 kucy tu nie pomoże wałek rozrządu elektronika czasowanie silnika na tym się skupia.Lepiej zrób zdjęcia łodzi tak aby można było zobaczyć kat rufy i dno tej łodzi może coś tu zaradzimy .Może lepiej sprzedać ten silnik , za niego dostaniesz niezła kasę bo nowy i kupić coś większego Pozdrawiam tornado

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Sprzedaż Solara 430 nic nie wniesie ponieważ Fox 420 waży prawie tyle samo i jestem pewien że Yamaszka 20HP nie da rady również Foxowi.

Po dzisiejszym dniu spędzonym nad jeziorem i kombinowaniu przy łódce i silniku jednoznacznie stwierdzam,że 20 kucy to zdecydowanie za mało. (Poprzednio miałem Solara 360 z Parsunem 15HP i ta łódka fruwała z tym motorem jednak ona ważyła 110kg więc siłą rzeczy taki silnik był dla niej w sam raz).

 

 

zacytuję pewne ogłoszenie, z pewnego znanego portalu, dotyczące yamki 20BMHS

 

PONIŻEJ PRZEDSTAWIONE SĄ PRZYKŁADOWE WYNIKI TESTÓW SILNIKA NA ŁODZI

(ŁÓDŹ NIE JEST CZĘŚCIĄ OGŁOSZENIA, CENA DOTYCZY WYŁĄCZNIE SILNIKA )

Crescent 465

długość: 4,7 m. szerokość: 1,8 m. waga: 250 kg.

 

Obroty--------Ilość----V-max------Spalanie

RPM-----------osób----[km/h]---------l/h

5600-----------2---------40,0----------6

5100-----------2---------35,2----------4,8

4600-----------2---------30,0----------3,8

4100-----------2---------21,3----------3,4

5000-----------4---------29,3----------5,8

4500-----------4---------23,2----------5

4000-----------4---------16,1----------3,8

4600-----------4---------41------------3,8

 

a tu sobie można kliknąć po więcej:

http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/Testy%20silników%20zaburtowych%202013_tcm221-535022.pdf

 

zanim się to dziecko z kąpielą wyleje. jak już pisałem, ekspertem nie jestem, ale taka (taaaka) lipa z 20tką na tym Solarze jest dla mnie nieprawdopodobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

..crescent jak i romana, riverfox jest łodzią dobrze ślizgająca się..a ta cecha, budowa dna jest jest najważniejsza dla silnika...

Do końca tygodnia zrobię dokładne fotki i nagram film.Wrzucę na neta to ocenicie co o tym sądzicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

zacytuję pewne ogłoszenie, z pewnego znanego portalu, dotyczące yamki 20BMHS

 

PONIŻEJ PRZEDSTAWIONE SĄ PRZYKŁADOWE WYNIKI TESTÓW SILNIKA NA ŁODZI

(ŁÓDŹ NIE JEST CZĘŚCIĄ OGŁOSZENIA, CENA DOTYCZY WYŁĄCZNIE SILNIKA )

Crescent 465

długość: 4,7 m. szerokość: 1,8 m. waga: 250 kg.

 

Obroty--------Ilość----V-max------Spalanie

RPM-----------osób----[km/h]---------l/h

5600-----------2---------40,0----------6

5100-----------2---------35,2----------4,8

4600-----------2---------30,0----------3,8

4100-----------2---------21,3----------3,4

5000-----------4---------29,3----------5,8

4500-----------4---------23,2----------5

4000-----------4---------16,1----------3,8

4600-----------4---------41------------3,8

 

a tu sobie można kliknąć po więcej:

http://www.yamaha-motor.eu/pl/binary/Testy%20silników%20zaburtowych%202013_tcm221-535022.pdf

 

zanim się to dziecko z kąpielą wyleje. jak już pisałem, ekspertem nie jestem, ale taka (taaaka) lipa z 20tką na tym Solarze jest dla mnie nieprawdopodobna.

Totalna bujda na resorach co Yamaha pisze w tych testach - papier wszystko przyjmie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Totalna bujda na resorach co Yamaha pisze w tych testach - papier wszystko przyjmie !

 

Przeliczyłem kilka wyników dla silników 9,9 i 15 km , 20km, uważam że to co podaje Yamaha to wyniki w jedną osobę , bez bagażu i bardzo na wyrost "z wiatrem" w kilku przypadka moim zdaniem nie realny do osiągnięcia lub do osiągnięcia w "laboratoryjnych warunkach"

 

Crescent 465 , 40km/h ;)  , łódź 250kg + 2 osoby , załóżmy 170kg z ubraniem (nie liczę sprzętu) + zbiornik paliwa 25 kg  co daje 445 kg  - łódź 4,6 metra !!! , na silniku 20km , no po prostu nie wierze w to...

 

(nie zmienia to faktu że robią moim zdaniem najlepsze silniki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...