Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Yamaha - opinie i porady


kwasik

Pytanie

Silnik Yamaha 3A (Malta)

 

Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.

1000 zł, czy mniej czy więcej?

pozdr

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

1. Czy wężyk wychodzący z klap idący do cylindra to dodatkowe smarowanie?

2. Czy wszystkie Yamahy 2T 15KM go miały?

Znajomy na odległość szuka teleporady u niego ten wężyk leży i pluje olejem. Jakiś majster powiedział że tak ma być i ma leżeć koło dziurki w obudowie... Nie wygląda to dobrze. Może ma klapy od innego silnika, takie to wróżenie na odległość, nie ma tabliczki z modelem i na schematach nie mam jak sprawdzić.

Foto 1 jak jest u niego.

Foto 2 jak jest w "porządnym" chinolu. :).

.

dd432636d7795e7be01f892eab4f32d5.jpg335ddfe55ab4162ea650a025065c0b39.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Tresor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Odpowiedź znalazłem ma to być.

Pytanie moje jest do czego to służy?

Odma czy smarowanie dodatkowe.

Dostałem foto u niego wygląda tak. Będę to zakładał ale jestem ciekaw.

Wszystkie silniki to miały i nigdy nie zastanawiałem się do czego służy.

.3a086aea98818cc569de6270173a0844.jpg

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

witam szanowne grono motorowodniaków. mam możliwość zakupić silnik yamaha 5hp 2t z roku 1986. silnik wygląda bardzo ładnie. na co zwrócić uwagę przy zakupie? czy taki silnik to dobry wybór? ogólnie proszę o opinie nt tego silnika. aha i jeszcze pytanie gdzie znajdę jakiś opis tego silnika? to jest chyba model 5CS 6E3 ze zbiorniczkiem pod czapą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

witam szanowne grono motorowodniaków. mam możliwość zakupić silnik yamaha 5hp 2t z roku 1986. silnik wygląda bardzo ładnie. na co zwrócić uwagę przy zakupie? czy taki silnik to dobry wybór? ogólnie proszę o opinie nt tego silnika. aha i jeszcze pytanie gdzie znajdę jakiś opis tego silnika? to jest chyba model 5CS 6E3 ze zbiorniczkiem pod czapą.

 

Przede wszystkim na to że silnik ma 36 lat , szansa na to że nie był połowiony , dłubany, "drutowany"  jest naprawdę niewielka nawet jak z zewnątrz "ładnie" wygląda i problemy mogą być po prostu ze wszystkim ze względu na wiek i długą historie silnika , no cóż kompresje zmierz na początek :) ale ja bym szukał 5-6hp w 4T nie starszej niż 10-12 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Masz sporo racji że z 86r będzie pływał  ,  ,, jest jedno ale  "   Jesteś mechanikiem masz sprzęt  , że nawet samemu jakieś części dorobisz i rozbierzesz na części i go złożysz . Większość ludzi takich możliwości nie mają . Do nowych silników jest dostęp do części zapasowych  a i większość ludzi to tylko użytkownicy jak awaria to zawożą do mechaników którzy się na tym dobrze znają  , TAKIE SĄ REALIA  ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Ten z 86r dłużej popływa niż ten 10-12letni.

Nie myśl że te 4stroke to cud techniki

 

Racja , te stare konstrukcje były lepsze i trwalsze ,  pod warunkiem że przez te 36 lat był właściwie serwisowany i praktycznie nie używany, bo tak stary silnik ma zwykle kosmiczny przebieg , mało prawdopodobne aby wał, cyl czy tłok był wymieniony na oryginał Yamahay , w praktyce często okazuje się też  że połowa śrub jest już polska , gaźnik był rozkręcany wyszczerbionymi wkrętakami , szpilki wychodzą z gwintami z alu , elektryka sparciała itp , itd , jak coś trzeba dokupić to już po prostu nie da się tego zamówić lub czas oczekiwania jest bardzo długi ,  a wszystko chodzi na dorobionym tłoku który puchnie ;)

p.s. myślę że świeża yamaha 4t lub suzuki , 4-6hp to w porównaniu z kopcącym starym dwusuwem cud techniki :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Potrzebuje na szybko porady. Mam silnik yamacha 4 suw 4km kupiony okazyjnie w 2020 roku. Od tego czasu pływałem nim chyba raz.. Teraz chciał bym go zawieźć w końcu do mechanika żeby go przejrzał. Tylko że mam problem bo zapomniałem na której stronie się go przewozi? Na rumplu czy rumplem do góry, bo wiem na pewno że tylko na jednej stronie można, niestety zapomniałem na której :) I jeszcze jedno oprócz wymiany oleju co warto w nim zrobić dodam że niestety silnik nie miał spuszczonego paliwa i tak stał cały sezon czy mogło się coś stać np z gaźnikiem czy czymś innym.Czy coś będzie trzeba wymienić ewentualnie wyczyścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...