Skocz do zawartości
  • 0

Silniki Yamaha - opinie i porady


kwasik

Pytanie

Silnik Yamaha 3A (Malta)

 

Ile jest wart taki silniczek ( 2,2 kW, 1,5 litrowy baczek)kilkuletni, mało używany, w bardzo dobrym stanie? Mam okazję kupić, zarówno ja jak i ten kto chce sprzedać mamy mętne pojęcia o jego aktualnej wartości.

1000 zł, czy mniej czy więcej?

pozdr

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Takich cukierków nikt nie sprzedaje a jak już sprzedają się po znajomych w 15min nie trafiają na portale... Te z portali to przeważnie śmietniki.

 

Wysłane z mojego SM-N770F przy użyciu Tapatalka

Czemu smietniki, przeciez to pancerne silniki. Powiedzmy ze kazdy silnik uzytkowo traktowany jest tak samo - plywanie na maxa lub co gorsza na trolla. Zakladajac ze silnik jest na chodzie tzn ze dostawal olej do paliwa i tyle... Ale tak - te silniki sprzedaja sie w pare minut chyba ze cena jest z kosmosu - ostatnio przegladalem ogloszebia i wisi jedna sztuka, jak dobrze pamiętam 8.2 tys - to sobie powisi ale napewno to nie śmietnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czemu smietniki, przeciez to pancerne silniki.

O kupowaniu silników zaburtowych używanych w PL to można by ze dwie książki napisać i tematu by nie wyczerpały. Naprawdę jest z nimi tak jak z samochodami. Coś dobrego przechodzi z rąk do rąk po znajomych, rodzinie, kolegach. Coś mniej czy bardziej niewiadomego wisi na ogłoszeniach przeważnie już z drugiej ręki. Ze dwa lata obserwowałem ogłoszenia szukając silnika, a że ja nie miałem ciśnienia to czekałem na tzw. okazję cenową. Żeby coś ciekawego wyszukać i kupić w miarę normalnej kasie, to trzeba mieć naprawdę dużo szczęścia i trafić coś od właściciela, czego drobni handlarze nie zdążą wygarnąć na handel sprzed nosa. Pytałem o kilka świeżych pozycji godnych uwagi, ale zawsze było już po zawodach, a za tydzień te same silniki z ceną x 2 na OLX lądowały. Tak działa ten biznes :)
 
Znowu kupić silnik i robić mu remont za jego równowartość po tygodniu to można bardzo łatwo taki kupić. Wisi ich tam do wyboru. Tych 9.9 krótkich w dobrym stanie w miarę normalnej cenie około 7 tysiaków przez dwa lata widziałem chyba jednego godnego uwagi. Ale mnie akurat taki nie interesował to nawet nie pytałem. Zniknął po jakimś czasie więc ktoś kupił. Długich przewinęło się kilka ale długie wiszą miesiącami. Od czasu kiedy w końcu kupiłem swoją Yamahę jestem przeszczęśliwy, że nie muszę już tych ogłoszeń przeglądać, bo to jest tak irytujące po pewnym czasie, że nie zazdroszczę nikomu.  
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Handlarze niestety psuja rynek w tym temacie. Pojawi się jakiś silnik to za chwilę go nie ma i później jest w ogłoszeniu za tydzień z opisem oczywiście że użytkowany prywatnie itd. A wcale nawet ten handlarz nim nie pływał. Jeżeli chcecie być pewni silnika to nad wodę z nim i test pływania z normalnym obciążeniem, w beczce to jest żaden test bez obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Witam, mam problem z podnoszeniem i opuszczaniem silnika zaburtowego Yamaha 20km z 2015 r. Nie mogę go opuścić na sam dół bez wciskania palcu między cięgno i sprężynkę i wtedy go opuszczę, problem tkwi gdzieś w mechaniźmie zapadkowym... Nie ma tam żadnej wajchy z boku by się wspomóc... Może macie jakiś magików z mazowieckiego co by to ogarnęli???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie mam problem z moja yamaha 90 km 2t z 1990 roku.

 

Po wcisnieciu gruszki pare razy wydaje mi sie ze nie robi sie twarda i po jakims czasie pojawia sie benzyna w wylocie przy srubie.

 

Rozebralem gazniki, sprawdzilem plywaki i iglice, sprawdzilem uklad paliwowy w silniku i naokolo silnika jest sucho. 

 

 

Macie jakies pomysly?

post-47637-0-22990900-1684182130_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć , może ktoś podpowiedzieć co może być przyczyną ……

Pacjent : Yamaha 25 hp 4T na gaźniku , dziś podczas pływania miałem 2 takie sytuacje , kiedy płynę na pełnej mocy i nagle obroty spadają do wolnych.. .rozpędzam jeszcze raz i płynie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Cześć pytanie o silnik yamaha 4km 4t . Przestała lecieć woda. Dzisiaj zauważyłem nad śrubą, że ta uszczelka jest chyba pęknięta, albo tak ma być. https://naforum.zapodaj.net/bb9c772beb1a.jpg.html

bb9c772beb1a.jpg

Tutaj szukać usterki z wodą czy raczej wirnik pompy a tak ma być?. I czy sam yo ogarnę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Czołem Panowie. Zakupiłem ostatnio termostat do Yamaha F40 bez wymontowania starego i... okazuje się, że mój ma numer 18-3611 i ma temperaturę otwierania 60° a ten który zakupiłem ma nr 18-3609 i temperaturę 50° i różni się tą dużą uszczelką pod dekielek termostatu. Czy to znaczy, że mogę założyć tego którego kupiłem i zmienić tylko uszczelkę? Czy nie mogę założyć tego o niższej temperaturze? Czym one się różnią bo nie bardzo kumam. Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie ma ktoś zdjęcie dokładnie gdzie i jak umieszczona jest dźwignia tegulacji oporu sterowania - taka blacha z przesuwana dźwignia. Nie zamontowali mi tego na przeglądzie zerowym i silnik jest bardzo wrażliwy na zmiany kierunków. Rumpel chodzi na lekko. Silnik 40 km z dużym rumplem. Nie uśmiecha mi się jechać 200 km w jedna str aby to dołożyć i stracić caly dzień . Moza sam jakoś to pokonam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie, jeszcze jedno pytanie. Niestety katalog nie pokazuje mi numeru tej części. Potrzebuję ten uszczelniacz po którym został znak. Czy ktoś orientuje się jaki to będzie numer części?

Pamiętam Szanowny Panie jak to mi tlumaczyles kiedys jakie czesci, jakie walki rozrządu ida do yamahy zeby przerobic na 20km a teraz nie potrafisz soboe poradzic z takim bzdetem? :) daj proszę nr seryjny silnika podeślę Ci co potrzeba

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 0

Panowie ma ktoś zdjęcie dokładnie gdzie i jak umieszczona jest dźwignia tegulacji oporu sterowania - taka blacha z przesuwana dźwignia. Nie zamontowali mi tego na przeglądzie zerowym i silnik jest bardzo wrażliwy na zmiany kierunków. Rumpel chodzi na lekko. Silnik 40 km z dużym rumplem. Nie uśmiecha mi się jechać 200 km w jedna str aby to dołożyć i stracić caly dzień . Moza sam jakoś to pokonam :)

A nie masz dodatkowo takiej śrubki z boku na kolumnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...