Skocz do zawartości

Branie Oleju


kamildarbanski

Rekomendowane odpowiedzi

Niedługo zmiana oleju wiec nic nie tracę zaleje któryś z podanych i tyle. Czy oleje i których piszesz np w inter cars kupie?

 Nie wiem  czy tam będą.Nie będę uchodził za speca bo za takiego się nie uważam.Po prostu Castrol Magnatec to bardzo, bardzo kiepski produkt , kiedyś też eksperymentowałem na starym aucie z nim i szału nie było.Potem na forum Toyoty chłopaki pokazywali jak wyglądają silniki po nim i było źle po prostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ibize 1,4 2006 rok z LPG od 6 lat. Na gazie przejechałem 90 tys. Silnik zalewany "syfem castrol magnatec", którego nie zużywa ani grama od wymiany do wymiany. Twoje zużycie oleju jest bardzo duże.

Zgadza się zużycie kolegi jest bardzo duże i zmiana na inny co najwyżej polepszy sprawę, nie naprawi na pewno

A to, że Twój silnik nie bierze oleju na Castrolu Magnatec to nie świadczy o tym, że równie pięknie wygląda.

Edytowane przez Szymon82
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki olej jak Valvoline Max Life 10W40 ktoś zna? Uzywa? Podobno dobry

Ja używam tylko inny typ bo mam silnik 2.0 hdi

ogólnie leje te oleje co zaleca producent a nie te co  pan Franio z warsztatu

bo np nie kazdy olej nisko popiołowy nadaje się do mojego puga ;)

jak na razie 202 tysie przez 5 lat i zero problemów

A co do benzyny to miałem kiedyś Carine w gazie to na ok 5000km brała 0.3l oleju

Zużycie 0.7l oleju na 1000 km to tyle miał Polonez albo  Duży Fiat

a nie nowoczesny silnik benzynowy

poszukaj wycieków , sprawdź ciśnienie na cylindrach

absolutnie nie dolewaj uszczelniaczy itp

Chyba ,że jezdisz tylko krótkie trasy głównie miasto to może tego oleju trochę spalić zanim silnik sie rozgrzeje i doszczelni

Edytowane przez seiken
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taki olej jak Valvoline Max Life 10W40 ktoś zna? Uzywa? Podobno dobry

 

cyt...

Valvoline Maxlife to linia olejów silnikowych opracowana specjalnie z myślą o potrzebach silników z dużym przebiegiem. Dzięki specjalnym dodatkom, takim jak specjalne środki konserwujące uszczelki oraz środki oczyszczające, produkty Maxlife regenerują kluczowe części silnika, wydłużając jego żywotność. Oleje silnikowe Maxlife, wybrane produktem roku przez magazyn Lubricants World*, zostały zatwierdzone przez niezależną europejską organizację certyfikacyjną TÜV Nord*. Oleje silnikowe Maxlife są idealnym rozwiązaniem dla rynku usług serwisowych. Ich właściwości przyczyniają się do opóźniania procesów starzenia i maksymalizują wydajność oraz żywotność pojazdów z dużym przebiegiem.

 

 

9 lat temu posiadając jeszcze Hondę i jeżdżąc na Magnatec-u robił mi się smalec pod korkiem i silnik pobierał go w ilościach litr na 10 tysięcy km, silnik lekko pogrywał na zaworach mimo ich dobrego wyregulowania.

Kolega- mechanik, świetny tuner mechaniczny, zalecił mi właśnie zalanie Valvoline Max Life zamiast Castrola...

Pobór oleju zerowy, żadnego masła pod korkiem i silnik zaczął ciszej pracować.

Od tamtej pory leję tylko i wyłącznie oleje tej firmy, czy to w silnik,  most, skrzynie, reduktor Vitary jak i most i silnik BMW- w tym przypadku syntetyk.

 

 

Trzeba pamiętać, że oleje Mobila i Castrola są najczęściej podrabianymi olejami.

Co do Twojego Passata to nie puszcza Ci przy pierwszym starcie przez kilka sekund niebieskiej chmurki na zimnym silniku, np po nocy?

Jeśli tak, to do wymiany uszczelniacze zaworowe- ilosć ubywanego oleju też by na to wskazywała...

 

Co do zakupu tego oleju, to polecam Ci sprawdzony sklep internetowy z dobrymi cenami...

 

http://www.najlepszeoleje.pl/

Edytowane przez Arek X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej...

O innych markach nie chcę nawet słyszeć!

Swego czasu do wspomnianej Hondki wsadziłem silnik 2,2l, zrobiłem remont bo pierścieni nie było...

Lałem wtedy Valvoline 10W60 VR1- do bardziej ekstremalnych warunków pracy.

Tak jak pisałem, od 9 lat używam tylko produktów Valvoline.

 

 

 

Pamiętać trzeba o jednym- trzeba lać olej o takich parametrach, jaki zaleca producent!!!

W żadnym wypadku olej nie może służyć jako ,,główne uszczelnienie" silnika.

Od tego są uszczelki, uszczelniacze, oringi, simeringi, pierścienie...

Błędem jest ,,zatykanie" olejem wycieków silnika czy ,,uciszenie" jego pracy.

Np do BMW w silnikach o hydraulicznych popychaczach trzeba lać minimum olej syntetyczny o parametrach 5WXX, a nawet 0WXX.

Edytowane przez Arek X
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam b6 (benzynka). Przez rok ok. 1,6 litra dolałem już a przebieg roczny? Jakieś 15 tys. km

Do niedawna b5 w dieslu. Brał prawie tyle samo.

Wcześniej Eskort w benzynce zero strat od wymiany, do wymiany.

Edytowane przez popper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka refleksja ogólna - skoro normą jest dolewanie 0,5 -0,7 na 1000 km , czyli na 15 tys. wychodzi 7,5-10 to po cholerę obostrzenia co do zużytego oleju po wymianie, skoro i tak 2x tyle idzie bez kontroli na ziemię i w atmosferę? No i gdzie to dbanie o ekologię?

 

ps.

Jakby kto nie poznał, pytania są retoryczne.

 

pps.

A może to zamierzony sposób częściowej wymiany oleju? Kiedyś wymiany były co 10-15tys., teraz  30 tys. i więcej. Oleje pozostały te same, dramatycznego przełomu technologicznego w budowie silników też nie było.... więc żeby przez te 30 tys. km miało co smarować, zrobili silniki tak, żeby co 1000 km dolewać trochę świeżego....

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Error masz LPG i to jest jedna z przyczyn pobierania oleju, silnik sie zuzywa i pojawia sie luz pomiedzy tłokiem a cylindrem ktorego pierscienie nie sa w stanie zniwelowac i tamtedy dostaje sie olej do komory spalania a dalej w atmosfere. Ja w swoim 1,9tdi nie dolewam nic od wymiany do wymiany, skoro mowisz ze auto masz sprawne obejrzyj sobie miske olejowa od spodu moze sie gdzies sączy

 

Ja bym tu raczej LPG nie łączył z braniem oleju.

Maryśka miała 270 kkm na budziku, z tego 220 na LPG i dopiero wtedy zaczęła brać .. i to 0,3 od przeglądu do przeglądu.

Maniek na Pb bierze z tego co wiem to od początku ..

ehh pewnie gdybym miał nieśmiertelne 1.9 TDI od VieśWagena to by mi nic nie brało :) a auto z każdym kilometrem zyskiwało na wartości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej który zastosujesz musi spełniać odpowiednią normę VW,  co jest właściwie związane z klasą jakościową oleju (podawaną też według API, ACEA)

. Norma jest często podana na korku wlewu oleju, osłonie (górnej silnika) albo instrukcji obsługi. Klasa jakościowa oleju zawsze jest podana na opakowaniu oleju. To jest podstawa. Potem można przebierać w producentach :)

Edytowane przez Pluszszcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...