kamildarbanski Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 A czy możesz wobec tego podpowiedzieć normę jakościowa VW? U MNIE na korku nic takiego nie zauważyłem niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Trzeba w takim razie znaleźć oznaczenia silnika podane przed numerem silnika (naklejka na osłonie rozrządu, albo w książce serwisowej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamildarbanski Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Kod silnika mam AZM ale nie wiem jak to znaleźć gdybyś był tak uprzejmy to proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamklin Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Mój znajomy m szkołę nauki jazdy, kupił nowego peugeota 207 z jakimś małym silniczkiem i uwaga oleju brał około 0,7 do 1l na 1000km. Serwis twerdził, że z autem wszystko ok i taka norma dla tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Norma w VW ? Dobre, oni nie lubią przestrzegać norm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Norma w VW ? Dobre, oni nie lubią przestrzegać norm.Bardzo interesujący wpis AZMhttp://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-passat-b5-fl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzyk Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Normy olejowe to wymysł producentów samochodów aby stosować olej polecany przez nich,mają sens w autach z DPF Jeśli chodzi o zmiany technologiczne w budowie silników to postęp jest ogromny ,niestety w większości przypadków jest on wykorzystywany do precyzyjnego określania jakości instalowanych części ,czyli zaprojektowania i użycia materiałów które po określonym czasie ulegają zużyciu. Jeśli chodzi o olej,to ja bym polecił SORT (super oil racing technology),mało popularny bo ciężko jest go dostać,ale nigdy nie lałem lepszej oliwy do auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Normy olejowe to wymysł producentów samochodów aby stosować olej polecany przez nich,mają sens w autach z DPF Jeśli chodzi o zmiany technologiczne w budowie silników to postęp jest ogromny ,niestety w większości przypadków jest on wykorzystywany do precyzyjnego określania jakości instalowanych części ,czyli zaprojektowania i użycia materiałów które po określonym czasie ulegają zużyciu. Jeśli chodzi o olej,to ja bym polecił SORT (super oil racing technology),mało popularny bo ciężko jest go dostać,ale nigdy nie lałem lepszej oliwy do auta. Klasyfikacja jakościowa olejów to nie jest wymysł producentów samochodów. API i ACEA to nie są firmy produkujące auta (prościej już chyba się nie da)Klasa jakościowa oleju jest uwzględniana w projektach i badaniach silników. Pewnie jest jakieś pole do manipulacji, ale to nie oznacza , że do silnika można wlać co się komu bardziej podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamildarbanski Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Bardzo interesujący wpis AZMhttp://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-passat-b5-fl/Dziękuję bardzo za link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamildarbanski Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Takie jeszcze pytanie z tyłu opakowania mam taką informację ACEA; A3/B4 a gdzie szukać informacji czy to jest oznaczenie VW 500 00 lub VW 502 00 ? To też na opakowaniu jest gdzieś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dano-G Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Czytam i czytam i tak sobie myślę - nie to forum.... Dlaczego nie to? Ano głównie dlatego ze nie ma wśród nas wielu specjalistów od aut z naciskiem na wielu. Koledzy wybaczcie - to zużycie oleju, od którego się zaczął wątek nie należy do dużych. Niektóre silniki zwyczajnie w świecie biorą olej i go brać będą. Taki urok.Dla przykładu - Citroen C5 w dieslu, służbowy, brał mi litr na tysiąc. I 19 sztuk moich kolegów miało tak samo. Kolejne auto: Audi lub Passat z silnikiem 2.8 v6. Dolewka litra na 3 tys kilometrów to standard. Nie okropnie dużo, nie bardzo dużo, nawet nie dużo - to standard. Mówimy o silnikach zdrowych, a nie w stanie agonalnym. Miałem trzy focusy od nowości do 200 tys - dwa diesle brały niewiele - w zasadzie nie dolewalem nic na 15 tys. Ale benzynowy juz lubił sobie "chlapnąć" litra na 5 tysi. Nie wpędzajcie chłopaka w kompleksy. Jak ci się nic nie dzieje: nie wycieka, nie dymi, nie przybywa innych płynów, to się specjalnie nie stresuj. Dolewka i naprzód. Albo wejdź na fora motoryzacyjne - jest ich pełno i czytaj, szukaj i zmień auto :-). Passat to passat - ma swoje wady i zalety. Ja zanim kupiłem swoje auto, wiedziałem jakie ma wady i gdzie coś będzie szwankować. Sprawdziło się w 100%. Dolewka oleju 1litr na 3 tys w standardzie. Kupuje 12 litrów, wlewam 8, a 4 zostaje mi na dolewki. Są inne wady tego konkretnie modelu i pojawiają się zwyczajnie, jakby w grafiku były :-). Moduł komfortu zwariuje - nie wiem kiedy i jak, ale zwariuje. Nie ma idealnych aut, są tylko takie które nam bardziej lub mniej odpowiadają.Kiedyś się śmiali z AM DB9 ze to auto juz fabrycznie wyjeżdża zepsute.... Koledzy teoretycy - zanim będziecie komentować, sprawdźcie najpierw waszą wiedzę w przedmiotowym temacie. Szkoda głupoty pisać, bo przecież na tej podstawie ktoś sobie wyrabia zdanie na temat piszącego...To są właśnie fora internetowe, gdzie wśród głupot trzeba wyszperać te perełki, te prawdziwe informacje... Mądralom zwracam uwagę, że nie wypowiadam się na temat tego konkretnego auta, o którym pisze założyciel wątku. Nie znam tego silnika :-) Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamildarbanski Opublikowano 27 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Czytam i czytam i tak sobie myślę - nie to forum.... Dlaczego nie to? Ano głównie dlatego ze nie ma wśród nas wielu specjalistów od aut z naciskiem na wielu. Koledzy wybaczcie - to zużycie oleju, od którego się zaczął wątek nie należy do dużych. Niektóre silniki zwyczajnie w świecie biorą olej i go brać będą. Taki urok.Dla przykładu - Citroen C5 w dieslu, służbowy, brał mi litr na tysiąc. I 19 sztuk moich kolegów miało tak samo. Kolejne auto: Audi lub Passat z silnikiem 2.8 v6. Dolewka litra na 3 tys kilometrów to standard. Nie okropnie dużo, nie bardzo dużo, nawet nie dużo - to standard. Mówimy o silnikach zdrowych, a nie w stanie agonalnym. Miałem trzy focusy od nowości do 200 tys - dwa diesle brały niewiele - w zasadzie nie dolewalem nic na 15 tys. Ale benzynowy juz lubił sobie "chlapnąć" litra na 5 tysi. Nie wpędzajcie chłopaka w kompleksy. Jak ci się nic nie dzieje: nie wycieka, nie dymi, nie przybywa innych płynów, to się specjalnie nie stresuj. Dolewka i naprzód. Albo wejdź na fora motoryzacyjne - jest ich pełno i czytaj, szukaj i zmień auto :-). Passat to passat - ma swoje wady i zalety. Ja zanim kupiłem swoje auto, wiedziałem jakie ma wady i gdzie coś będzie szwankować. Sprawdziło się w 100%. Dolewka oleju 1litr na 3 tys w standardzie. Kupuje 12 litrów, wlewam 8, a 4 zostaje mi na dolewki. Są inne wady tego konkretnie modelu i pojawiają się zwyczajnie, jakby w grafiku były :-). Moduł komfortu zwariuje - nie wiem kiedy i jak, ale zwariuje. Nie ma idealnych aut, są tylko takie które nam bardziej lub mniej odpowiadają.Kiedyś się śmiali z AM DB9 ze to auto juz fabrycznie wyjeżdża zepsute.... Koledzy teoretycy - zanim będziecie komentować, sprawdźcie najpierw waszą wiedzę w przedmiotowym temacie. Szkoda głupoty pisać, bo przecież na tej podstawie ktoś sobie wyrabia zdanie na temat piszącego...To są właśnie fora internetowe, gdzie wśród głupot trzeba wyszperać te perełki, te prawdziwe informacje... Mądralom zwracam uwagę, że nie wypowiadam się na temat tego konkretnego auta, o którym pisze założyciel wątku. Nie znam tego silnika :-) Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu TapatalkaPrzeczytałem kilka for i fakt faktem posiadacze AZM jak ja piszą iż każdy motor z tym oznaczeniem pije i twierdzą iż jest to wręcz na porządku dziennym. Może i tak bądź co bądź u mnie nie ma przesłane w postaci dymienia smrodzenia tylko gdzie ten olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dano-G Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 No i właśnie żeby Ci głupot nie pisać, bo nigdy tego tematu nie zgłębiałem, odpowiem ze nie wiem. Z żartobliwym uśmiechem odpowiadam - silnik "wziął" :-) Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seiken Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 (edytowane) Dla przykładu - Citroen C5 w dieslu, służbowy, brał mi litr na tysiąc. I 19 sztuk moich kolegów miało tak samo. Dziwne mam w 5008 ten sam silnik zapewne 2.0 hdi i nic mi nie bierze mam tez puga 1.6 hdi i tez nie mam ubytkówbyć może te C5 tyle brały bo były służbowe Edytowane 27 Listopada 2015 przez seiken 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dano-G Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 (edytowane) To byle pierwsze C5. Kilkanaście lat temu. I od nowości trzeba było ich pilnować. :-)Chyba to było 2.0 hdi 90 koni. Ale pewny juz nie jestem. Za dużo aut się przewinęło od tamtej pory. Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Edytowane 27 Listopada 2015 przez Dano-G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 27 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2015 Przeczytałem kilka for i fakt faktem posiadacze AZM jak ja piszą iż każdy motor z tym oznaczeniem pije i twierdzą iż jest to wręcz na porządku dziennym. Może i tak bądź co bądź u mnie nie ma przesłane w postaci dymienia smrodzenia tylko gdzie ten olej Szukanie informacji na temat swojego samochodu po forach internetowych i próba diagnozowania w ten sposób usterki to prosta droga w ... maliny Najlepszym sposobem jest dotarcie do oryginalnego manuala wtedy wiadomo chociaż mniej więcej o czym się rozmawia.Jeśli dobrze zapamiętałem podawana często informacja przez VW odnośnie zużycia oleju mówi o 0.6 l na tysiąc kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kunasz63 Opublikowano 28 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 (edytowane) Posiadam Takiego paska b5 fl 2000r 2.0 8v 4motion na gazie od 2013roku (lovato smart) na oleju 5w40 zjada 500-600ml na 10tyś. Kupując go liczyłem się z tym ze bedzie oleju ubywało ale nie ma tragedii. A przede wszystkim ja mu oleju żałował nie bede, bo z tym silnikiem to tyle problemów, co dolać oleju, raz na jakiś czas świece kable... Edytowane 28 Listopada 2015 przez Kunasz63 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albercik2 Opublikowano 28 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Mercedes ml350 z lpg z tego co wiem od nowości, u mnie 7 rok przebieg 335tyś mil czyli jak bus na kjrjerce od 7 lat leje castrol glx zero problemów i ubytków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaczek23 Opublikowano 28 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2015 Passat z silnikiem 2.8 v6. Dolewka litra na 3 tys kilometrów to standard. Podpisuje się pod tym:)Drugie moje auto B5 1,6B też z litra na 1000 weźmie. Wcześniejsze moje B3 i B4(miałem chyba 4 i gazie i bez) też średnio koło litra na tysiaka braly. Ten typ tak ma. Próby, eksperymenty, analizy diagnozy itd nie dały innych efektów i od chyba dwóch lat już tylko bezstresowo dolewam. Nic poza tym się nie dzieje. I to jest chyba podsumowanie. Wszystko jeździ bezawaryjnie.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dipper Opublikowano 29 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Nie pozostaje nic innego, tylko łączyć się w bólu ... @szczupaczek23 przy wymianach oleju robisz zakupy tym samym sposobem co Dano-G ? Kupujesz 6 l na wymianę i dwadzieścia dodatkowych na dolewki?Chciałoby się łowić ryby w pięknych , czystych i rybnych wodach... ale z rury wydechowej to już może wylatywać wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dano-G Opublikowano 29 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 @pluszcz, chyba brniesz w złą stronę.Tak robię, bo takie mam auto i spełnia normy dopuszczające go do ruchu ( w tych rocznikach oprogramowania nie zmieniali po podłączeniu do kompa). Gdyby mnie było stać i było to praktyczne, to jeździłbym na ryby Teslą. Ale jest tak, a nie inaczej. Wcale się z tego nie cieszę, ale nie koniecznie mam wybór.Samochody zużywają olej i będą to robić, dopóki producenci będą je produkować w taki sposób. Nie mam wycieków, nie mam nieszczelności - silnik po prostu ten olej zużywa.Takich aut są na świecie setki milionów, tysiące milionów czy wręcz miliardy.A oczywiste jest, że chcielibyśmy łowić w czystych wodach. Zatem nie powinniśmy topić w nich setek czy tysięcy (kompletnie nie znam skali zjawiska i pewnie nikt nie zna) kilogramów ołowiu, pochodzącego z urwanych główek jigowych, ciężarków i innych pochodnych. Nie powinniśmy topić również setek czy tysięcy kilogramów silikonu, z którego zrobione są nasze przynęty (i nieważne, że ty może akurat łowisz na woblery). Taką wyliczankę grzechów popełnianych przez ludzi czyniono już wielokrotnie i nie widzę sensu czynienia jej po raz kolejny.Wątek zaczyna zmierzać w stronę off topa, zatem pozwolę sobie zakończyć moją wypowiedź. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpaczek23 Opublikowano 29 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Kolego @Bluszczcz chybaś się lekko nawdychał tego bluszczu. Co ma piernik do wiatraka?Pomijam Twoją matematykę(skoro litr na 3 to max 4 doleje-no chyba że zgodnie z Twoim tokiem powienienem zmienić po 60000km??)Co ma akurat żarcie przez mojego passata oleju do Twoich czystych wód? Ty zapewne też posiadasz auto(nie interesuje mnie jakie-zapewne nie bierze oleju) i też zatruwasz więc o co kaman?A jeśli nie masz auta przeczytaja to co wyżej napisał kolega odnośnie ołowiu itd. Wątek dotyczy "znikającego oleju", a nie wpływu wylatywania wszystkiego z rury wydechowej-swoją drogą zastanawiam się co miałeś na myśli-możesz rozwinąć tą myśl?Bo mimo, że nie jestem ani mechanikiem, ani żadnym inżynierem z branży samochodowej czy ochrony środowiska, ale wydaje mi się, że przez rurę wydostają się spaliny i ewentualenie skraplająca się woda?Coś jeszcze może?Ogólnie rzecz biorąc nie oczekuję odpowiedzi i zostanę w błogiej nieświadomości, bo szkoda żeby wątek nie w tą stronę poszedł.Pozdrawiam, bez odbioru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popper Opublikowano 29 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 (edytowane) Arek, nie chcę psuć Twojego dobrego samopoczucia ale 1l/1000km, to sporo, w porównaniu chociażby do: http://jerkbait.pl/topic/66144-branie-oleju/page-3#entry1781177W kwestie środowiskowe nie wchodzę, bo to offem trąci Edytowane 29 Listopada 2015 przez popper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamildarbanski Opublikowano 29 Listopada 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Nie pozostaje nic innego, tylko łączyć się w bólu ... @szczupaczek23 przy wymianach oleju robisz zakupy tym samym sposobem co Dano-G ? Kupujesz 6 l na wymianę i dwadzieścia dodatkowych na dolewki?Chciałoby się łowić ryby w pięknych , czystych i rybnych wodach... ale z rury wydechowej to już może wylatywać wszystko. Nie wiem o czym ty piszesz bo chyba nie czytałes od poczatku tego tematu i nie wiem co branie oleju ma wspólnego z czystoscia wody i lowieniuj w nich ryb? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michcio Opublikowano 29 Listopada 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2015 Moja Magdalena 323f silnik 1.5 z roku 2000 przy przebiegu 260000 miała awarię. Poszły świece i cewka, co w bardzo szybkim czasie rzuciło się na wypalenie zaworów i cylindrów. Remont " góry" silnika. Od tego momentu zamiast 10W40 zalewam 15W40, a Magdalena wypija litre oleju na 1100 przejechanych kilometrów Zaznaczyć pragnę, że jeżdżę na podtlenku LPG Przed awarią nie była abstynentką.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.