Skocz do zawartości

Savage Gear Finezze + citica 201

Rejant

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, 

Zaczynam swoją przygodę z castingiem i skompletowałem sobie na początek niezbyt wygórowany sprzęt, chcę porostu zobaczyć czy to czuję  i czy ta metoda jest dla mnie. Wędkę jaką zakupiłem to Savage Gear Finezze cast 6,8" 7-25 w jedno składzie do tego kręciołek Shimano Citica 201 HG. Będę głownie łowił na jeziorach. Powiedzcie czy kołowrotek da radę ogarnąć przynęty od 10 - 30 gr, bardziej chodzi o ten dolny zakres o wędkę się nie boję gdyż kolega ma Finezzke tylko, że zwykły spining  i szczerze mówiąc zapas mocy ma spory i wędka naprawdę świetnie pracuje.  Czy taki zestaw dla świeżaka sprawdzi się na początek ? 

Jeśli chodzi o multiplikatory totalnie jestem zielony, proszę powiedzcie czy warto bawić się i wymieniać łożyska szpuli, czy warto bawić się w taki tuning ? 

Teoria obcykana ? :D

To się okaże w praktyce czy wszytko do głowy wbite. Mam nadzieję, że nie taki wilk straszny jak go malują. Na sucho to wygląda tak, poprawcie mnie jeśli się mylę 

Docisk szpuli ustawiam tak, żeby przynęta opadała swobodnie, ale powoli. Hamulec magnetyczny ma 6 położeń na początku ustawiana na najwyższy z czasem zmniejszam. Wodzik w czasie wyrzutu najlepiej jak by był na środku w czasie rzutu paluchem kontroluję szpulę, przed wpadnięciem do wody przynęty kciukiem dociskam plecionkę żeby plecionka się nie rozwijała i nie tworzyła brud. 

Pomóżcie mi w jednym do czego służą te bloczki ? Mam ich 4 i nie wiem czy maja być włączone czy wyłączone ?

Zobaczymy już niebawem ile kilometrów plecionki pójdzie do śmieci :)

Edytowane przez Rejant

No po prostu jesteś PRYMYS! 

Teoria zdana :)

Bloczki to hamulec odśrodkowy. Ustawiasz na zewnątrz - zwiększasz siłę hamowania (czy więcej sztuk tak ustawisz tym siła większa) i szpulka wolniej zap... obraca się. I na odwrót- bloczki kliknięte do środka - szpulka osiąga większe prędkości obrotowe.

Teraz zdajesz praktyką...powodzenia :D