Sinopapużasty Opublikowano 18 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Witam,Poszperałem trochę w sieci ale niestety nic ciekawego na nurtujący mnie temat nie znalazłem a mianowicie: od czego uzależniona jest moc hamulca w kołowrotku?Czy istnieje taka opcja aby przy jednym kręćku mieć przykładowo dwie szpule z różną mocą? Dobrze kombinuję? Wydaje mi się, że tak ale ...:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vasyl Opublikowano 18 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 (edytowane) Nie wiem jak w innych kołowrotkach , ale w daiwie moc hamulca uzależniona jest od powierzchni docisku "pokręcajki".Nie mylić z płynnością. Edytowane 18 Stycznia 2016 przez TroutFan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WalterW Opublikowano 18 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Moc to złe słowo ale marketingowcy wiedzą lepiej.Zależy z czego jest hamulec i jak mocno to jest dociśnięte.Można kombinować, ale żeby było bezpiecznie tylko zmniejszanie mocy wchodzi w gre. Inaczej możesz oś pogiąć.Tylko po co? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slava Opublikowano 18 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Czy istnieje taka opcja aby przy jednym kręćku mieć przykładowo dwie szpule z różną mocą? Dobrze kombinuję? Wydaje mi się, że tak ale ...:-)Dobrze kombinujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coloumb Opublikowano 18 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 Porownaj sobie sile hamulca w Daiwach czy Shimano, ten sam model, ale plytka-gleboka szpula. Albo w Shimano 2500 oraz C3000, roznia sie tylko szpula. Beda roznice. Tak wiec da sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 18 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 (edytowane) Nie wiem jak w innych kołowrotkach , ale w daiwie moc hamulca uzależniona jest od powierzchni docisku "pokręcajki".Nie mylić z płynnością. Nie jestem znawcą Daiwy, choć ją bardzo lubię ale jeśli jest tak jak piszesz Bartku to coś jest chyba nie tak Na przykład powierzchnia docisku (tarcz hamulcowych) pokręcajki w turku Force jest wyraźnie mniejsza od każdego Turka Z a moc hamulca wg danych ta sama Edytowane 18 Stycznia 2016 przez Rheinangler 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slava Opublikowano 18 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 O, tutaj już troszeczkę było : http://jerkbait.pl/topic/7838-tuning-kolowrotka-spiningowego-hamulec/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubas Opublikowano 18 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 W przypadku większości kołowrotków shimano szpule można stosoawać zamiennie, pomiędzy modelami 2500, a 3000 (różnica w głębokości szpuli).Poniżej różnice w mocy hamulców. Shimano twin power 11"-2500, 2500 s - 4 kg- 2000 tak samo, tylko mniejsza średnica górnego rantu szpuli-3000,3000 sdh -9 kg-4000-11 kg Vanquish tak samo jak wyżej. Ale są szpule tuningowe. -2500 f3 ,f4, f5- 2,5 kg-2500 pe 0820- 3,5 kg-4000 s, ss - 6kg Do stelli też są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slava Opublikowano 18 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2016 W przypadku większości kołowrotków shimano szpule można stosoawać zamiennie, pomiędzy modelami 2500, a 3000 (różnica w głębokości szpuli).Poniżej różnice w mocy hamulców. Shimano twin power 11"-2500, 2500 s - 4 kg- 2000 tak samo, tylko mniejsza średnica górnego rantu szpuli-3000,3000 sdh -9 kg-4000-11 kg Vanquish tak samo jak wyżej. Ale są szpule tuningowe. -2500 f3 ,f4, f5- 2,5 kg-2500 pe 0820- 3,5 kg-4000 s, ss - 6kg Do stelli też są. Nie pomyliłeś mocy TP11 2500? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vasyl Opublikowano 19 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Rheinangler nie porównuj dwóch różnych modeli daiwy tylko popatrz w obębie jednego modelu wtedy widac różnicę.Bo tak to jak porównywanie świąt wielkanocnych do bożego narodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sinopapużasty Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 O, tutaj już troszeczkę było : http://jerkbait.pl/topic/7838-tuning-kolowrotka-spiningowego-hamulec/To można by w sumie wątki połączyć...nie znalazłem tego...chyba słabo szukałem:-) Dzięki! Reasumując chyba dobrze kombinowałem:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bander Opublikowano 19 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 (edytowane) Moc to złe słowo ale marketingowcy wiedzą lepiej.Zależy z czego jest hamulec i jak mocno to jest dociśnięte.Można kombinować, ale żeby było bezpiecznie tylko zmniejszanie mocy wchodzi w gre. Inaczej możesz oś pogiąć.Tylko po co? Dokładnie tak. Aby udowodnić: Jeżeli ciało porusza się, to siła tarcia dynamicznego ma kierunek ruchu ciała, zwrot przeciwny do zwrotu wektora prędkości lub wektora przemieszczenia. Wartość tej siły jest równa:gdzie: – współczynnik tarcia zależny od rodzaju powierzchni stykających się ciał, – siła nacisku prostopadła do powierzchni styku ciał. Nie ma co wymyślać nowej fizyki.Powierzchnia docisku (a więc i średnica tarcz, podkręcajek itp.) nie ma ŻADNEGO znaczenia. Edytowane 19 Stycznia 2016 przez Bander Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banjo Opublikowano 19 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Dokładnie tak. Aby udowodnić: Jeżeli ciało porusza się, to siła tarcia dynamicznego ma kierunek ruchu ciała, zwrot przeciwny do zwrotu wektora prędkości lub wektora przemieszczenia. Wartość tej siły jest równa:gdzie: – współczynnik tarcia zależny od rodzaju powierzchni stykających się ciał, – siła nacisku prostopadła do powierzchni styku ciał. Nie ma co wymyślać nowej fizyki.Powierzchnia docisku (a więc i średnica tarcz, podkręcajek itp.) nie ma ŻADNEGO znaczenia.Nie do końca się zgadzam. Podczas działania hamulca (a właściwie sprzęgła) występuje ruch obrotowy. Zatem istotny jest moment tarcia a nie sama siła. Z kolei moment wynika z siły tarcia oraz ramienia, które zależy od średnicy tarcz itp).Tutaj coś kiedyś nasmarowałem:http://www.wydra.olawa.pl/artykuly/27.pdf 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bander Opublikowano 19 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Sławku jak zwykle jesteś nieoceniony Dałem się zwieść nieco prostszej zależności. Podsumowując znaczenie ma:- ilość tarcz- średnica na której są dociskane pomiędzy sobą- oczywiście materiał tarcz oraz podkładek/przekładek pomiędzy nimi Czy coś pominąłem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
busz231 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 można użyć śliskich mazideł do tarcz lub zmniejszyć ich średnicę tylko po co skoro można pokrętłem regulować.jeśli to koledze nie wystarcza to może zaopatrzyć się w kręcioł z dragiem-zawsze więcej możliwości hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banjo Opublikowano 19 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Sławku jak zwykle jesteś nieoceniony Dałem się zwieść nieco prostszej zależności. Podsumowując znaczenie ma:- ilość tarcz- średnica na której są dociskane pomiędzy sobą- oczywiście materiał tarcz oraz podkładek/przekładek pomiędzy nimi Czy coś pominąłem?Nawet największe asy dają się czasami zwieść .Jeśli chodzi o budowę to nic nie pominąłeś. Trzeba tylko jeszcze uwzględnić siłę docisku, którą wywołuje się dokręcając lub odkręcając pokręcajkę. I tak jak napisał busz231 docisk regulujemy pokręcajką. Nie ma co kombinować chyba, że skok siły dociskającej jest zbyt duży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rheinangler Opublikowano 19 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Rheinangler nie porównuj dwóch różnych modeli daiwy tylko popatrz w obębie jednego modelu wtedy widac różnicę.Bo tak to jak porównywanie świąt wielkanocnych do bożego narodzenia.Bartku, wszystkie Turki Z C jakie posiadam (2000,2500,3000) mają moc hamulca 7kg a powierzchnię o której piszesz różną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amator Opublikowano 20 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Bartku, wszystkie Turki Z C jakie posiadam (2000,2500,3000) mają moc hamulca 7kg a powierzchnię o której piszesz różną... Bartku, wszystkie Turki Z C jakie posiadam (2000,2500,3000) mają moc hamulca 7kg a powierzchnię o której piszesz różną... Ponieważ średnica szpuli i jej obwód tu też ma znaczenie. Przy jednakowych podkładkach i sile dokręcenia pokręcajki lżej będzie wyciągnąć linkę z kołowrotka 3000 i średnicy szpuli 54mm niż 2000 i 44mm śr.1. długość ramienia czyli promień.2. przy wybraniu z szpuli odcinka linki x ilość obrotów w 3000 nie będzie równa 2000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bander Opublikowano 20 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Bartku, wszystkie Turki Z C jakie posiadam (2000,2500,3000) mają moc hamulca 7kg a powierzchnię o której piszesz różną... Sorrrki - nie do mnie, ale z ciekawości się zapytam - w/w kołowrotki posiadają jednakową liczbę podkładek w szpulach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Banjo Opublikowano 20 Stycznia 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2016 Bartku, wszystkie Turki Z C jakie posiadam (2000,2500,3000) mają moc hamulca 7kg a powierzchnię o której piszesz różną...Turki 2000 posiadają siłę hamowania 4 kg a pozostałe 7 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jersey Opublikowano 10 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2023 Czy orientujecie się jaką pojemność linki PE mają szpulki S-20 F3/F4/F5? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolen Opublikowano 11 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2023 Szpula F4 pojemność PE: #0.6-180m, #0.8-110m, #1.0-90m 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.