Skocz do zawartości

Za dużo smaru w kołowrotku ???


chojny83

Rekomendowane odpowiedzi

Ot, opowiem Wam historyjkę :)

 

W zeszłym roku kupiłem kołowrotek, miał mi służyć jako zapas.

Z opisu wynikało: "kręcioł użyty parę razy, służył jako przewijak.

Nie rozkręcany, nie smarowany. Na prawdę warto"

 

Tak jakoś pod koniec sezonu akurat zaistniała tak sytuacja, że musiałem go użyć.

Po chwili pracy kręcioł zaczął ciężko chodzić, im większy opór na końcu tym gorzej.

Nic to, pomyślałem, leżał kupę czasu więc smar do bani, trzeba będzie przesmarować.

Wczoraj nadszedł czas na dobranie się do kołowrotka.

Oto co ujrzały moje oczęta gdy go otworzyłem:

post-53938-0-80018400-1453728274_thumb.jpg

post-53938-0-59437000-1453728283_thumb.jpg

post-53938-0-24416700-1453728295_thumb.jpg

 

Jakaś rzeź normalnie...

 

Pozdrawiam

Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super,smar gratis-niebieściutki:

można przesmarować całą kolekcję w szafie... :)

oryginalne rozwiązanie łożysko odkryte do obudowy he,he trzeba,by choć uszczelniacz dopasować.

Może nie pisz od kogo...trochę hazardu nie zaszkodzi.

Mnie tego rodzaju sformułowania (przewijak) studzą z zapału...

Edytowane przez klim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co ten temat? Co on daje?

A skąd wiesz, że smaru jest za dużo?

Dlaczego nie może być niebieski? Dlaczego uważasz, że ten jest nieodpowiedni?

Myślisz, skoro smaru jest więcej niż powinno (a ile to jest to "powinno"?) to kołowrotek będzie  wyraźnie gorzej pracował? Że niby smar będzie powodował zwiększanie odległości między np. zębami?

 

Nie odpowiadaj proszę na powyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar można zdjąć nadmiar i sprawdzić efekty,ale przypuszczam nie nadmiar/gęstość jest przyczyną zwiększonych oporów. Pinion co prawda brudny-wygląda na nieco zużyty. Exage?

Edytowane przez darek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś  kupiłem młynek przesmarowany tego koloru smarem (a nawet mam trochę tego smaru - to jakiś mobil podobny kolorem i bardzo kleistą konsystencją to mobila którym smaruje koparkę :D )  i w dodatnich temperaturach ( powyżej 10 stopni ) wszystko było ok , ale przy temperaturze bliskiej zeru po godzinie może dwóch  łowienia obrotem nr 4 miałem wrażenie ze ciągnę cegłę a nie blachę . Polecam zmienić smar i zobaczyć jak maszyna będzie się zachowywała  :)

pozdrawiam łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy nie rozumiecie. Kołowrotek nie wyważał kija.

Trzeba było troszkę gramów dorzucić.

Nie wiem po co poruszyłem ten temat :)

 

Tak na poważnie. To napisałem ten temat, bo sprzedający zaznaczył, że był "nierozkręcany"

Teraz jak tak sobie myślę, to może i nie był, smar został tam wciśnięty.

Tylko jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...