Skocz do zawartości

Ryobi, Spro, Dragon, Daiwa, - Serwis kołowrotków.


Rekomendowane odpowiedzi

filc, posmarowane wszystkie elementy. Na kole głównym lekko zęby przyokrąglone, pinion i koło zębate na wormie bez śladów zużycia. Moim zdaniem solidna maszyna.

 

W redzie przekładnia już swoje przerobiła, nie będzie pracował jak nówka bo by tak kręcił pasowało by choć koło głowne wymienić na nowe.

Na filc chyba olej wystarczy.

Zużycie zębów określa sie po zużyciu bocznym, nie z wysokości. Chyba że ktos skręcił przekładnię na siłę i ... wtedy sie zaokrągliły choć nie sądzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i wystarczy choć myślę że odpowiedni smar będzie lepszy niż sama oliwka, co do zużycia zębów koła głównego w redzie to bocznie nie były znacznie bardziej zużyte niż na nowej przekładni ale były wierzchołkami zaookrąglone, bardziej jakby zdarte niż na nowym kole a porównanie miałem wizualne bo akurat w drugim z serwisowanych redów wymieniałem uszkodzoną przekładnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Kupiłem używanego Spro Gold Arc 1010 i o ile kołowrotek chodzi bardzo płynnie to chyba ma za duże luzy. Piszę chyba bo nie mam porównania i nie wiem czy ten typ tak ma czy może coś jest nie tak. Nagrałem krótki film na którym pokazuję te luzy na szpuli.

 

https://youtu.be/o013NBnkOr8

 

Na trzpieniu pod szpulą jest zębatka i podkładki - są luźno, ruszają się na boki - tak ma/może być? Dodatkowo zamieszczam zdjęcie z ostatniego nawijania nanofila - dołożyłem podkładkę bo robił się stożek - teraz jest lepiej ale przy brzegach szpuli jest zauważalnie więcej linki.

 

 

Da się te przypadłości wyeliminować? Pomożecie?

post-63657-0-89798900-1476614940_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Kupiłem używanego Spro Gold Arc 1010 i o ile kołowrotek chodzi bardzo płynnie to chyba ma za duże luzy. Piszę chyba bo nie mam porównania i nie wiem czy ten typ tak ma czy może coś jest nie tak. Nagrałem krótki film na którym pokazuję te luzy na szpuli.

 

 

 

Na trzpieniu pod szpulą jest zębatka i podkładki - są luźno, ruszają się na boki - tak ma/może być? Dodatkowo zamieszczam zdjęcie z ostatniego nawijania nanofila - dołożyłem podkładkę bo robił się stożek - teraz jest lepiej ale przy brzegach szpuli jest zauważalnie więcej linki.

 

 

Da się te przypadłości wyeliminować? Pomożecie?

 

Zębatka i podkładki pod szpulą na osi są luźno, nie są sztywno, luz góra-dół szpuli jest zbyt duży, na boki szpuli również, jest to do wyeliminowania, co do nawoju to tutaj raczej nic nie poprawisz, można dać cienką żyłkę np. 0,16 jako podkład i nawinąć mniej bo zbyt pełną szpulę moim zdaniem nawinąłeś, pracuje widać lekko, jeśli nie był serwisowany warto zajrzeć do środka, wymyć stary smar, dać nowy, wyczyścić i posmarować boczki w kabłąku by zbijak pracował idealnie no i w rolce dać łożysko ezo smr nierdzewne jeśli obecne szumi lub jest zwykłe stalowe bo takowe z czasem zacznie szumieć, poza tym rolka ma styczności najwięcej z wodą i stalowe łożyska nie są do rolki wskazane.  Szczegóły gdybyś był zainteresowany na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie dokrecona szpula to czemu nie normalny?

bo widać na filmie że szpula nie rusza się sama co wynikało by z jej niedokręcenia, (wówczas by pokrętło hamulca choć odrobinę wkręcone na oś   pokazywało się i chowało w szpuli podczas ruchu samą szpulą a tak nie jest) szpula rusza się razem z osią.

Edytowane przez Hunter_pike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomku masz 100% racji. Tylko " nie dyskutuj z ....bo zostaniesz uznany za....." Znasz to powiedzenie. W tym młynku wszystko jest normalnie ale chęć nabicia kasy jest nie do okiełznania.....

Mistrzu serwisu moge ci udowodnić że niedokręcona nakrętka hamulca będzie ruszała się razem ze szpulą. Zakład o 0,7? Wystarczy zerknąć na gwint w nakrętce :-)))) lub odkręcić ją na maxa i nie zdejmować.....

ps. @hanz domyślam się ze chciałeś tym pytaniem zrobić z kogoś głupka? Bo inaczej sobie tego nie wyobrażam....

Edytowane przez przemow
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 W tym młynku wszystko jest normalnie ale chęć nabicia kasy jest nie do okiełznania.....

Mistrzu serwisu moge ci udowodnić że niedokręcona nakrętka hamulca będzie ruszała się razem ze szpulą. Zakład o 0,7? Wystarczy zerknąć na gwint w nakrętce :-)))) lub odkręcić ją na maxa i nie zdejmować.....

ps. @hanz domyślam się ze chciałeś tym pytaniem zrobić z kogoś głupka? Bo inaczej sobie tego nie wyobrażam....

Chęć nabicia kasy? chyba kpisz. Nagraj filmik i udowodnij, może też nagram jako odpowiedź na twój filmik. Tylko musisz mieć jakiegoś spro na stanie by było wiarygodnie. Może kolega hanz nie ma takiej super wiedzy jak Ty i normalnie zapytał pokazując na filmie coś co dla niego wydało się nietypowe, nie pomyślałeś o tym? Tak czy inaczej młynek luzy ma i można je wyeliminować. Swoim wpisem raczej na zadane pytanie nie odpowiedziałeś ani nie pomogłeś więc to zwykły spam i zbędny hejt. Wyluzuj przemow bo widać nadal żyłka Ci pulsuje na punkcie tego co napiszę niezależnie co by to było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Kupiłem używanego Spro Gold Arc 1010 i o ile kołowrotek chodzi bardzo płynnie to chyba ma za duże luzy. Piszę chyba bo nie mam porównania i nie wiem czy ten typ tak ma czy może coś jest nie tak. Nagrałem krótki film na którym pokazuję te luzy na szpuli.

 

https://youtu.be/o013NBnkOr8

 

Na trzpieniu pod szpulą jest zębatka i podkładki - są luźno, ruszają się na boki - tak ma/może być? Dodatkowo zamieszczam zdjęcie z ostatniego nawijania nanofila - dołożyłem podkładkę bo robił się stożek - teraz jest lepiej ale przy brzegach szpuli jest zauważalnie więcej linki.

 

 

Da się te przypadłości wyeliminować? Pomożecie?

W tym kołowrotku wszystko jest normalne,a pan szukasz dziury w całym. Nadmierny luz przy poruszaniu szpuli po przykręceniu nakrętki hamulca może wynikać z poluzowania się połączenia osi z suportem. Ale i tak zawsze będzie występował minimalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będe pisał zawsze gdy pojawią się tu głupoty. Twoja odp zawsze jest jedna...hejt..takie popularne u ciebie...nie masz racji po raz kolejny ale są dwie zasady:

1. @hunter ma zawsze racje

2. Jak nie ma ,patrz punkt 1.

Pewne jest jedno: że nie ma drugiego takiego jak ty kasowacza wszystkich luzów.....

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym kołowrotku wszystko jest normalne,a pan szukasz dziury w całym. Nadmierny luz przy poruszaniu szpuli po przykręceniu nakrętki hamulca może wynikać z poluzowania się połączenia osi z suportem. Ale i tak zawsze będzie występował minimalny.

 

Jeśli połączenie osi z suportem poluzowało się bo śruba jest nie dokręcona to może dojść do takiej samej sytuacji w młynku jaki ostatnio robiłem gdzie zbytni luz po poluzowaniu śruby w koszu wodzika spowodował, że kosz wodzika się uszkodził, jego elementy dostały się pomiędzy koło główne a pinion i przekładnia do wymiany. Możecie sobie twierdzić że wszystko jest ok, moim zdaniem nie jest a wasze mnie nie obchodzi. Decyzja co do młynka i tak należy do właściciela.

Edytowane przez Hunter_pike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będe pisał zawsze gdy pojawią się tu głupoty. Twoja odp zawsze jest jedna...hejt..takie popularne u ciebie...nie masz racji po raz kolejny ale są dwie zasady:

1. @hunter ma zawsze racje

2. Jak nie ma ,patrz punkt 1.

Pewne jest jedno: że nie ma drugiego takiego jak ty kasowacza wszystkich luzów.....

i co żal Ci? 

 

​Koledzy, macie prawo do posiadania własnych opinii. Bronienia ich. Jest to prawo niezbywalne i dla każdego jednakowe. Bronieniem własnych opinii nie jest atak "ad persona"! Przypominam o naszym REGULAMINIE. To tylko 5 prostych zasad. Kolejne złamanie punktu pierwszego będzie skutkowało przyznaniem punktu. Wzajemny szacunek ma być na całym forum, tutaj również. 

Edytowane przez woblery z Bielska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy skręconym hamulcu luz na boki jest mniejszy, na dociśniętym do oporu znika.

@Hunter_pike - poszło PW.

 

Odkręć szpulę i sprawdź luz na ośce bez niej. Min. zawsze będzie, jest to luz na całym napędzie szpuli (worm shaf).

Kiwanie się szpuli na boki na ośce olej. To nie problem.

Moje stare (96') wyjechane Shimano Stradic ma na osi (wormie) nie taki luz i nic nie poradzę.

 

Możliwe że śrubka o której pisali wyżej jest niedokręcona lub się popuściła bo jakiś monter zapomniał o kleju lub dokręcał ją "automatem".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklej mój wpis twardzielu :-)

nie mam go zniknął z mojego privu a dostałem go od Janusza, widać mogą usuwać priv na prywatnych pocztach.

 

 

W prywatnej poczcie osoba pisząca post ma do dyspozycji przycisk "usuń". Tylko ona. Nikt inny nie może dokonywać ingerencji w prywatną pocztę, nawet moderator. Jedyne, co można, to zaprosić do wspólnej konwersacji więcej osób, jednak w to co zostało napisane nikt, poza autorem, ingerować nie może.

Edytowane przez woblery z Bielska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...